Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
-
-
3.07 vaatii saman lukkoyksikön kuin 2.93 jne. harvemmat välitykset. 3.46 välityksen lukko ei passaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostCompactiin pitäisi lukkoperä saada. Tuli ostettua kehtomallinen 3.46 välitteinen lukkoperä "vahingossa", mikähän olisi nyt järkevin ratkaisu, siirtää rojut tuosta lukkoperästä compactin perään, vai hommata vielä yksi avoin perä oikeilla kuorilla ja 3.15-3.38 välityksellä, ja siirtää pelkkä lukkoyksikkö siihen? Onnistuisiko tämä jälkimmäinen homma ihan kotikonstein ilman shimmailua? Pelkkää lukkoahan en voi naittaa tuohon compactin perään koska siinä on 3.07 välitys. Kokemus itsellä perän purkamisesta/kasaamisesta on 0, mutta toisaalta olisi mielenkiintoa hommaan, ja kiirettäkään ei ole kun auto seisoo pukeilla.
Ja mikä on pisin yli 3.07 välitys millä tuota yläpuolisella kiinnityksellä olevaa 188 perää on saanut? Onko 3.15 olemassa?
Leave a comment:
-
-
Ok, se perä saisi tosin olla ns. kansanmallista eli järkevän hintainen.
Ehkä nuo sisuskalut tosiaan kannattaisi asentaa tuon vompatin perän kuoriin kun äkkiseltään ei edullisia murikoita ollut missään tarjolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostKun ei ole kiire niin alta perä irti ja kehtomallista sisuskalut auton omiin kuoriin.
Olikohan e30 m3 evo x ? 3.15 löytyy e36 325i:stä jos täytyy erikseen ko. välitys löytää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomba87 View Postvai hommata vielä yksi avoin perä oikeilla kuorilla ja 3.15-3.38 välityksellä, ja siirtää pelkkä lukkoyksikkö siihen?
Ja mikä on pisin yli 3.07 välitys millä tuota yläpuolisella kiinnityksellä olevaa 188 perää on saanut? Onko 3.15 olemassa?
Olikohan e30 m3 evo x ? 3.15 löytyy e36 325i:stä jos täytyy erikseen ko. välitys löytää.
Leave a comment:
-
-
323ti:hin lukkoperä
Compactiin pitäisi lukkoperä saada. Tuli ostettua kehtomallinen 3.46 välitteinen lukkoperä "vahingossa", mikähän olisi nyt järkevin ratkaisu, siirtää rojut tuosta lukkoperästä compactin perään, vai hommata vielä yksi avoin perä oikeilla kuorilla ja 3.15-3.38 välityksellä, ja siirtää pelkkä lukkoyksikkö siihen? Onnistuisiko tämä jälkimmäinen homma ihan kotikonstein ilman shimmailua? Pelkkää lukkoahan en voi naittaa tuohon compactin perään koska siinä on 3.07 välitys. Kokemus itsellä perän purkamisesta/kasaamisesta on 0, mutta toisaalta olisi mielenkiintoa hommaan, ja kiirettäkään ei ole kun auto seisoo pukeilla.
Ja mikä on pisin yli 3.07 välitys millä tuota yläpuolisella kiinnityksellä olevaa 188 perää on saanut? Onko 3.15 olemassa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Playpig View PostKysästäänpä täältä neuvoja, ettei menisi ihan vituilleen hommat.
Hommasin typ188 lukkoyksikön, jossa ei ole laakereita eikä isoa vetopyörää.
Minulla on avoin täydellinen typ188 perä josta pitäisi vaihtaa tasauspyörästön laakerit sekä iso vetopyörä tuohon lukolliseen ja kasata jälleen entisiin kuoriin.
Mitä mittoja pitää tarkistaa ja ottaa huomioon, ennenkuin irrotan avoimen tasauspyörästön kuoristaan? Voiko välykset ja hammaskosketus sattua "heittämällä" suoraan kohdalleen vai onko edessä simmailua?
Olen varmaan laittanut linkin tähän jo aiemmin mutta oletko lukassu tätä http://petrolhead.kuvat.fi/blog/8/18...+rakentaminen/ läpi? Siitä varmaan jonkun kuvan saa hommasta. Videoklipit ei näy kaikki toimivan jostain syystä.Last edited by petrolhead; 26-11-2016, 09:23.
Leave a comment:
-
-
Ne voi sattua, mut todennäköisesti ei. Siinä on loppujen lopuksi aika paljon säädettävä, jos kunnolla heittää. Se pdf kai oli jossain täällä topikissa esillä, mistä selviää tarkemmin.
Leave a comment:
-
-
Kysästäänpä täältä neuvoja, ettei menisi ihan vituilleen hommat.
Hommasin typ188 lukkoyksikön, jossa ei ole laakereita eikä isoa vetopyörää.
Minulla on avoin täydellinen typ188 perä josta pitäisi vaihtaa tasauspyörästön laakerit sekä iso vetopyörä tuohon lukolliseen ja kasata jälleen entisiin kuoriin.
Mitä mittoja pitää tarkistaa ja ottaa huomioon, ennenkuin irrotan avoimen tasauspyörästön kuoristaan? Voiko välykset ja hammaskosketus sattua "heittämällä" suoraan kohdalleen vai onko edessä simmailua?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mica View PostMä en ole ystävystynyt noiden esijännityksettömien lukkojen kanssa, joissa on vielä muutettu pitävämmäksi lukko vedossa.
Jarrutuksissa saattaa tehdä vähän epävakaaksi auton, mutta isompi huoli on ollut vedolle siirtymisessä.
Lukko ottaa varsin terävästi kiinni ja auto joko puskee tai sitten irtoaa ote takapäästä.
Leave a comment:
-
-
Mä en ole ystävystynyt noiden esijännityksettömien lukkojen kanssa, joissa on vielä muutettu pitävämmäksi lukko vedossa.
Jarrutuksissa saattaa tehdä vähän epävakaaksi auton, mutta isompi huoli on ollut vedolle siirtymisessä.
Lukko ottaa varsin terävästi kiinni ja auto joko puskee tai sitten irtoaa ote takapäästä.
Leave a comment:
-
-
Juu juu.. Mulla on tuollainen nelilevyinen lukko vakio esijännityksellä ja tuollakin pääsee radalla ihan ok. Onhan esijännityksetön varmasti erilainen käytöseltään, mutta kuinka paljon? Sitä ei taida tietää kuin kokeilemalla molempia.
Leave a comment:
-
Leave a comment: