Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    3.07 vaatii saman lukkoyksikön kuin 2.93 jne. harvemmat välitykset. 3.46 välityksen lukko ei passaa.
    No petsekele. Ainaan elänyt siinä tiedossa, että alle kolmosen kun mennään, niin tulee vasta tämä ongelma.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mikä välitys sinne perään halutaan ?
    No mieluusti lähelle tuota 3.07 mutta tyydytään tuohon 3.46 jos ei satu löytymään halpaa 3.38 (tai 3.23?) perää.
    Last edited by Tomba87; 30-11-2016, 13:55.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Mikä välitys sinne perään halutaan ?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    3.07 vaatii saman lukkoyksikön kuin 2.93 jne. harvemmat välitykset. 3.46 välityksen lukko ei passaa.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Compactiin pitäisi lukkoperä saada. Tuli ostettua kehtomallinen 3.46 välitteinen lukkoperä "vahingossa", mikähän olisi nyt järkevin ratkaisu, siirtää rojut tuosta lukkoperästä compactin perään, vai hommata vielä yksi avoin perä oikeilla kuorilla ja 3.15-3.38 välityksellä, ja siirtää pelkkä lukkoyksikkö siihen? Onnistuisiko tämä jälkimmäinen homma ihan kotikonstein ilman shimmailua? Pelkkää lukkoahan en voi naittaa tuohon compactin perään koska siinä on 3.07 välitys. Kokemus itsellä perän purkamisesta/kasaamisesta on 0, mutta toisaalta olisi mielenkiintoa hommaan, ja kiirettäkään ei ole kun auto seisoo pukeilla.

    Ja mikä on pisin yli 3.07 välitys millä tuota yläpuolisella kiinnityksellä olevaa 188 perää on saanut? Onko 3.15 olemassa?
    Minkä takia et voisi naittaa lukkoa siihen nykyiseen perääsi?

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    Ok, se perä saisi tosin olla ns. kansanmallista eli järkevän hintainen.

    Ehkä nuo sisuskalut tosiaan kannattaisi asentaa tuon vompatin perän kuoriin kun äkkiseltään ei edullisia murikoita ollut missään tarjolla.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kun ei ole kiire niin alta perä irti ja kehtomallista sisuskalut auton omiin kuoriin.

    Olikohan e30 m3 evo x ? 3.15 löytyy e36 325i:stä jos täytyy erikseen ko. välitys löytää.
    Z3M:stä löytyy yläpuolisella kiinnityksellä oleva Murikka 3.15 välityksellä

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Tomba87 View Post
    vai hommata vielä yksi avoin perä oikeilla kuorilla ja 3.15-3.38 välityksellä, ja siirtää pelkkä lukkoyksikkö siihen?

    Ja mikä on pisin yli 3.07 välitys millä tuota yläpuolisella kiinnityksellä olevaa 188 perää on saanut? Onko 3.15 olemassa?
    Kun ei ole kiire niin alta perä irti ja kehtomallista sisuskalut auton omiin kuoriin.

    Olikohan e30 m3 evo x ? 3.15 löytyy e36 325i:stä jos täytyy erikseen ko. välitys löytää.

    Leave a comment:


  • Tomba87
    replied
    323ti:hin lukkoperä

    Compactiin pitäisi lukkoperä saada. Tuli ostettua kehtomallinen 3.46 välitteinen lukkoperä "vahingossa", mikähän olisi nyt järkevin ratkaisu, siirtää rojut tuosta lukkoperästä compactin perään, vai hommata vielä yksi avoin perä oikeilla kuorilla ja 3.15-3.38 välityksellä, ja siirtää pelkkä lukkoyksikkö siihen? Onnistuisiko tämä jälkimmäinen homma ihan kotikonstein ilman shimmailua? Pelkkää lukkoahan en voi naittaa tuohon compactin perään koska siinä on 3.07 välitys. Kokemus itsellä perän purkamisesta/kasaamisesta on 0, mutta toisaalta olisi mielenkiintoa hommaan, ja kiirettäkään ei ole kun auto seisoo pukeilla.

    Ja mikä on pisin yli 3.07 välitys millä tuota yläpuolisella kiinnityksellä olevaa 188 perää on saanut? Onko 3.15 olemassa?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Playpig View Post
    Kysästäänpä täältä neuvoja, ettei menisi ihan vituilleen hommat.

    Hommasin typ188 lukkoyksikön, jossa ei ole laakereita eikä isoa vetopyörää.
    Minulla on avoin täydellinen typ188 perä josta pitäisi vaihtaa tasauspyörästön laakerit sekä iso vetopyörä tuohon lukolliseen ja kasata jälleen entisiin kuoriin.

    Mitä mittoja pitää tarkistaa ja ottaa huomioon, ennenkuin irrotan avoimen tasauspyörästön kuoristaan? Voiko välykset ja hammaskosketus sattua "heittämällä" suoraan kohdalleen vai onko edessä simmailua?
    Eipä siitä mitään tarvii mittailla. Ellet sitten satu omistamaan BMW:n erikoistyökaluja murikan kasaamiseen. Mielestäni tehtaan korjausohje anto jotain perusmittoja kuorille mutta niistä lie apua vain niitten työkalujen yhteydessä. Pinjonisimmin korkeuteen taisivat liittyä, ja niistäkin saa vain lähtökohdan. Joka tapauksessa hammaskosketus on tarkastettava ja tarvittaessa simmattava.
    Olen varmaan laittanut linkin tähän jo aiemmin mutta oletko lukassu tätä http://petrolhead.kuvat.fi/blog/8/18...+rakentaminen/ läpi? Siitä varmaan jonkun kuvan saa hommasta. Videoklipit ei näy kaikki toimivan jostain syystä.
    Last edited by petrolhead; 26-11-2016, 09:23.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ne voi sattua, mut todennäköisesti ei. Siinä on loppujen lopuksi aika paljon säädettävä, jos kunnolla heittää. Se pdf kai oli jossain täällä topikissa esillä, mistä selviää tarkemmin.

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Kysästäänpä täältä neuvoja, ettei menisi ihan vituilleen hommat.

    Hommasin typ188 lukkoyksikön, jossa ei ole laakereita eikä isoa vetopyörää.
    Minulla on avoin täydellinen typ188 perä josta pitäisi vaihtaa tasauspyörästön laakerit sekä iso vetopyörä tuohon lukolliseen ja kasata jälleen entisiin kuoriin.

    Mitä mittoja pitää tarkistaa ja ottaa huomioon, ennenkuin irrotan avoimen tasauspyörästön kuoristaan? Voiko välykset ja hammaskosketus sattua "heittämällä" suoraan kohdalleen vai onko edessä simmailua?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Mica View Post
    Mä en ole ystävystynyt noiden esijännityksettömien lukkojen kanssa, joissa on vielä muutettu pitävämmäksi lukko vedossa.
    Jarrutuksissa saattaa tehdä vähän epävakaaksi auton, mutta isompi huoli on ollut vedolle siirtymisessä.
    Lukko ottaa varsin terävästi kiinni ja auto joko puskee tai sitten irtoaa ote takapäästä.
    Minulla on kadulla juuri yllämainitulla tavalla viritetty lukko. En ole asiantuntija mutta komppaan tätä puskemis asiaa. Lukko on niin tehokas että se lienee veto päällä sama asia kuin kemppi. Suoraan ajohommaan ja kuminpolttoon hyvä. Kyseessä siis 75% typ 210 loivennetut ramppikulmat, ei esijännitystä eikä lukotusta moottorijarrun suuntaan jos oikein muistan. En suosittele kadulle näin järeää lukkoa.

    Leave a comment:


  • Mica
    replied
    Mä en ole ystävystynyt noiden esijännityksettömien lukkojen kanssa, joissa on vielä muutettu pitävämmäksi lukko vedossa.
    Jarrutuksissa saattaa tehdä vähän epävakaaksi auton, mutta isompi huoli on ollut vedolle siirtymisessä.
    Lukko ottaa varsin terävästi kiinni ja auto joko puskee tai sitten irtoaa ote takapäästä.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Juu juu.. Mulla on tuollainen nelilevyinen lukko vakio esijännityksellä ja tuollakin pääsee radalla ihan ok. Onhan esijännityksetön varmasti erilainen käytöseltään, mutta kuinka paljon? Sitä ei taida tietää kuin kokeilemalla molempia.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎