Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Wavetrac vielä parempi. Ei hukkaa pitoa silloin kun todella liukasta.
    Vakio 188:n osilla saa perästä tehtyä kyllä minkälaisen haluaa. Kolmen levyparin murikassa on helposti esijännitystä 100-150Nm, neljällä levyparilla vielä enemmän. Ja kotelonpuolikkaisiinhan voi koneistuttaa just sellaiset ramppikulmat kuin haluaa. Joku himokallis aftermarket lukko on tasan niin hyvä kuin sen säädöt juuri kyseiseen autoon. Vähän sama juttu kuin ostas neljän tonnin kierroksen iskareita, nekin tarvii sen ukon joka osaa testata ja säätää kaikki kohalleen niistä.

    Originally posted by Skarpa View Post
    Mahtaiskohan sininen locktite riittää lautaspyörän ja lukkoyksikön kannen ruuveihin, kun punaista ei löydy kotoa:think Punanenhan siellä näky olleen alun perin.

    Edit: vaikka eipä se Motonet kaukana oo. Parempi tehä asiat oikein.
    Oon onnellisesti unohtanu laittaa kierteisiin MITÄÄN mutta eipä noi oo toistaseksi vuotaneet . Mutta oikeessa oot, reiät jatkuu öljytilaan saakka.
    Last edited by petrolhead; 05-03-2017, 12:35.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    quaife taitaa olla samantyyppinen ratkaisu kuin tuo mfactoryn, mutta kalliimpi
    Wavetrac vielä parempi. Ei hukkaa pitoa silloin kun todella liukasta.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Seppääminen ei ole ongelma, lukkoromut pujottuu ulos ja sisään omin sormin ja jopa säätyykin, toisinaan . Tässä puhutaan nyt ilmeisesti murikankuorten koneistamisesta? Ei kai siinä mitään ku kertoo CNC-ukolle vaan minkä paksusta lastua ja mistä kohtaa.
    Käy difflab:n sivuilla, siellä vähän juttua tosta.
    Nekin käyttää custom häkkiä omissaan, eli eivät modaa vanhasta.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Iltsu View Post
    Ainakin E36 lukkoyksikön saa TYP188k kuoriin, homma vaatii jyrsimistä ja muutakin koneistusta. Ne sepät on vähissä jotka noita tekee.
    Silloin joutuu käyttää myös E36 tumppeja, niidenkin sovitus voi olla oma hommansa.
    Seppääminen ei ole ongelma, lukkoromut pujottuu ulos ja sisään omin sormin ja jopa säätyykin, toisinaan . Tässä puhutaan nyt ilmeisesti murikankuorten koneistamisesta? Ei kai siinä mitään ku kertoo CNC-ukolle vaan minkä paksusta lastua ja mistä kohtaa.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    No niin, törmäsin yhdellä sivustolla sellasiin käsitteisiin kuin 188mm, 188k, 188L/LW -murikat. Pystyykö joku valottamaan näitten eroja. Kysyn siksi kun BMWfans kertoo ainakin joissain E39:issä olevan 188K-perä ja pohdin pystyykö kolmekympin 188-perästä nakkaamaan sisukset sellaseen.
    Ainakin E36 lukkoyksikön saa TYP188k kuoriin, homma vaatii jyrsimistä ja muutakin koneistusta. Ne sepät on vähissä jotka noita tekee.
    Silloin joutuu käyttää myös E36 tumppeja, niidenkin sovitus voi olla oma hommansa.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    No niin, törmäsin yhdellä sivustolla sellasiin käsitteisiin kuin 188mm, 188k, 188L/LW -murikat. Pystyykö joku valottamaan näitten eroja. Kysyn siksi kun BMWfans kertoo ainakin joissain E39:issä olevan 188K-perä ja pohdin pystyykö kolmekympin 188-perästä nakkaamaan sisukset sellaseen.
    Ei pysty, muutenhan mitään lukkoperä ongelmaa ei e39/e46 miehillä edes olisi.
    Tosin tekemällä koneistuksia niin pitäis onnistua.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    No niin, törmäsin yhdellä sivustolla sellasiin käsitteisiin kuin 188mm, 188k, 188L/LW -murikat. Pystyykö joku valottamaan näitten eroja. Kysyn siksi kun BMWfans kertoo ainakin joissain E39:issä olevan 188K-perä ja pohdin pystyykö kolmekympin 188-perästä nakkaamaan sisukset sellaseen.

    Leave a comment:


  • Iltsu
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Typ 188K-perän sisään ei ilmeisesti muuta järkevää lukkoa saa kuin mfactoryn helical-yksikkö? Vai kannattaako tuota perää 1bar ahdettuun 1512kiloseen autoon edes miettiä?

    Tuossa siis valmistumassa m52b25turbo e39, m5 perä ja vetarit olis parasta mitä sinne saa mutta ei tunnu olevan tarjolla missään...tai no niin asc+t ei puheiden mukaan pelaa oikein levylukon kanssa.
    Mulla on compactissa ebay typ188k 50% kitkalukko. Kyllä pitää eikä ole rataslukkoja tullut enää mietittyä
    Levylukon toimivuudesta ASC+T kanssa ei tietoa, mutta DSC pelaa hyvin tuon kanssa.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    quaife taitaa olla samantyyppinen ratkaisu kuin tuo mfactoryn, mutta kalliimpi

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    quaife?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Typ 188K-perän sisään ei ilmeisesti muuta järkevää lukkoa saa kuin mfactoryn helical-yksikkö? Vai kannattaako tuota perää 1bar ahdettuun 1512kiloseen autoon edes miettiä?

    Tuossa siis valmistumassa m52b25turbo e39, m5 perä ja vetarit olis parasta mitä sinne saa mutta ei tunnu olevan tarjolla missään...tai no niin asc+t ei puheiden mukaan pelaa oikein levylukon kanssa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Mulla saattais olla punaista Locktiteä hyllyssä
    Kävin hakemassa kaupasta.

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Punaista loctitea on vaikka kuinka montaa erilaista.
    Toki. Loctite 270:ä tarkoitin tässä kohtaa. Se on meillä töissä se "punainen loctite". Ja se on käsittääkseni tavara, jota huolto-ohjeissa suositellaan tohon kohtaan. Meinasi vaan laiskuus iskeä.
    Last edited by Skarpa; 14-01-2017, 22:59.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Punaista loctitea on vaikka kuinka montaa erilaista.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Mahtaiskohan sininen locktite riittää lautaspyörän ja lukkoyksikön kannen ruuveihin, kun punaista ei löydy kotoa:think Punanenhan siellä näky olleen alun perin.

    Edit: vaikka eipä se Motonet kaukana oo. Parempi tehä asiat oikein.
    Mulla saattais olla punaista Locktiteä hyllyssä

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Mahtaiskohan sininen locktite riittää lautaspyörän ja lukkoyksikön kannen ruuveihin, kun punaista ei löydy kotoa:think Punanenhan siellä näky olleen alun perin.

    Edit: vaikka eipä se Motonet kaukana oo. Parempi tehä asiat oikein.
    Last edited by Skarpa; 14-01-2017, 15:33.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎