Hommahan ratkee sillä kun pullautat sen murikan auki, lukkoyksikkö pois kuorista ja tohottimen ja ison ruuvarin kanssa kampeat sen sakaralevyn irti. Sitte painat toisinpäin takas paikalleen. Selviää sattuko keskelle. Hammaskosketukset ja laakerien esijännitys ei muutu miksikään kun ei sekota poskilaakerikansien ja niitten alla olevien simmilevyjen puolia.
No tätä mäkin vähän uumoilin että shimmit vaan kohdillaan niin homma onnistuu. Kiitoksia. Pitää käyttää ensin vaan takakansi irti niin siitähän sen jo näkee, paljon muuttuu jos kääntää.
Hommahan ratkee sillä kun pullautat sen murikan auki, lukkoyksikkö pois kuorista ja tohottimen ja ison ruuvarin kanssa kampeat sen sakaralevyn irti. Sitte painat toisinpäin takas paikalleen. Selviää sattuko keskelle. Hammaskosketukset ja laakerien esijännitys ei muutu miksikään kun ei sekota poskilaakerikansien ja niitten alla olevien simmilevyjen puolia.
Ei sitä saa väärään väliin. Se on tasauspyörästön kotelon päähän prässätty tai lämmön kera sovitettu. Väärin päin sen saa kyllä, siinä on tavallaan niinkun ET:tä . Nimimerkillä yhen väärinpäin kiinnittänyt ja nopeusanturin paskonut.
No hitto, kuulostaa kyllä jopa todennäköiseltä. Tuosta vaan reiästä kurkatessa näytti olevan sen verran offsettiä että ei keskelle osu jos kääntää vaan menee toiseen laitaan asti. Nythän se on n. sentin väärässä kohtaa vasemmalla. Oli vähän vaikea katsoa niin mahdollisesti homma on juurikin näin.
Onkos E36 M3 vs normi E36 takakannessa eroja? Googlen kuvahaun mukaan ei olisi.
Ei sitä saa väärään väliin. Se on tasauspyörästön kotelon päähän prässätty tai lämmön kera sovitettu. Väärin päin sen saa kyllä, siinä on tavallaan niinkun ET:tä . Nimimerkillä yhen väärinpäin kiinnittänyt ja nopeusanturin paskonut.
Nuita triggerilevyjä on erilaisia vissiin vähän riippuen mistä typ188 on peräisin.. ja vaatii siten siihen sopivan takakannen. ts. myös takakansissa on eroja tuon anturin paikan suhteen....
E36 M3, ja näköjään siinä on erilainen takakansi (ainakin osanumeroltaan) kuin muissa E36-malleissa. Eli tuossa voi nyt sitten joko olla väärä takakansi, tai väärä triggerilevy, tai jopa vielä triggerilevy väärässä välissä?
Ilmeisesti perän voi kasata sillä tavalla päin helvettiä, että nopeusanturille tuleva triggerilevy tulee väärään väliin? Ongelmana siis toimimaton nopeusmittari, ja perän sisälle nopeusanturin luukusta kurkatessa näkee että tuo triggerilevy on reiän vasemmassa reunassa, eikä keskellä. Anturin vasenta nystyrääkin syönyt vasemmalta reunalta reilusti.
Eikös tuo nyt vaadi koko perän purkamisen että saa fiksattua? Ja sitämyötä sitten taas hammaskosketuksen säädön jne...
Nuita triggerilevyjä on erilaisia vissiin vähän riippuen mistä typ188 on peräisin.. ja vaatii siten siihen sopivan takakannen. ts. myös takakansissa on eroja tuon anturin paikan suhteen....
Ilmeisesti perän voi kasata sillä tavalla päin helvettiä, että nopeusanturille tuleva triggerilevy tulee väärään väliin? Ongelmana siis toimimaton nopeusmittari, ja perän sisälle nopeusanturin luukusta kurkatessa näkee että tuo triggerilevy on reiän vasemmassa reunassa, eikä keskellä. Anturin vasenta nystyrääkin syönyt vasemmalta reunalta reilusti.
Eikös tuo nyt vaadi koko perän purkamisen että saa fiksattua? Ja sitämyötä sitten taas hammaskosketuksen säädön jne...
Eip vaan M3 on isommat nivelet,täytyy odottaa että osuu erään silmiin ja tuleeko laihian suunnalta tietoa tähän asiaan kun toisessa tumpissa on hihnapyörä..
Joissain M3 evoissa joku alkukantainen luistonesto ? Vai mikä juttu :think
Eikös se oo öljypumpun hihnaa varten. Joissain Alpinoissa noita on ollut ainakin.
Joskus ostin e30 M3:n taka-akseliston ja siinä oli tuo 3.25 välitys. Fannsin mukaan 6/86 eteenpäin. 325e ja 324td:ssä sama välsä. Olisko siihen vaan ne tumpit vaihdettu joskus?
Eip vaan M3 on isommat nivelet,täytyy odottaa että osuu erään silmiin ja tuleeko laihian suunnalta tietoa tähän asiaan kun toisessa tumpissa on hihnapyörä..
Joissain M3 evoissa joku alkukantainen luistonesto ? Vai mikä juttu :think
Mulla on yksi E30 M3 Peränä myyty 3.25 välitteinen lukko jossa on isot vetarin tumpit (seiskan vetareille) mistähän tuo välitys on löytyny,huonon amerikkalaisen listan mukaan E28 535i ois tuo 3.25.
Joskus ostin e30 M3:n taka-akseliston ja siinä oli tuo 3.25 välitys. Fannsin mukaan 6/86 eteenpäin. 325e ja 324td:ssä sama välsä. Olisko siihen vaan ne tumpit vaihdettu joskus?
PRKL tuolla hinnalla ois pitäny ostaa jo varastoon talteen yks Pelkästään tommosesta harvan perän lukkoyksiköstä on pitäny jo ~200 maksaa, kun noita oon rapakon takaa ostellu. Ja sielläkään ne ei puissa kasva. Tiheän perän lukkoja on huomattavasti paremmin tarjolla.
Niinpä,tää eilen kysytty oli jo toinen pitkä lukkoperä alle 300€ joka meni nenän edestä
Mulla on noita tiheämmän välityksen lukkoja 4kpl
Oon metsästelly E30 kuoria kun niitä ei oo jääny ylimääräseks niin sillä kysyin että käykö jokasesta tds perä suoraan :think
3.07 välitys löytyy näköjään myös E34 3litran V8..
Mulla on yksi E30 M3 Peränä myyty 3.25 välitteinen lukko jossa on isot vetarin tumpit (seiskan vetareille) mistähän tuo välitys on löytyny,huonon amerikkalaisen listan mukaan E28 535i ois tuo 3.25.
Tänään soiteltu ja kyselty yks lukollinen TDS perä mutta oli myyny jo ja vielä kääns veistä haavassa ja sano saaneensa siitä 200€
PRKL tuolla hinnalla ois pitäny ostaa jo varastoon talteen yks Pelkästään tommosesta harvan perän lukkoyksiköstä on pitäny jo ~200 maksaa, kun noita oon rapakon takaa ostellu. Ja sielläkään ne ei puissa kasva. Tiheän perän lukkoja on huomattavasti paremmin tarjolla.
Leave a comment: