Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by 325E View Post
    Jos poskilaakerit vaihdetaan ja tai jos peränkuori vaihdetaan niin AINA shimmit seuraa perän kuorta koska ne muuten poskilaakeri välykset heittää. Normi poskilaakereiden vaihto menee usein pelkät laakerit vaihtamalla. Tässä kohtaa pitää muistaa, että aina oikeaoppinen perän kasaaminen aloitetaan Pinionista ja sen uusien laakereiden vaihto ja silloin käytetään myös aina UUTTA Rymppiä koska sen kireys määrää seuraavan työvaiheen lautahammas-kosketuksen ja siksi asennus järjestys on tärkeä. on aivan toinen juttu ymmärtää pinionin stefan vaihdon ja rymppääntyneen rymppirenkaan merkitys pinionin laakereiden ymmärtämisessä ja täällä sitä ei ymmärretä 95% menee metsään. Amtöörejä siis 95% asentajat joilla on tietoa ja taitoa on 5% luokkaa ja muut kuuntelee kun amatoorit on äänessä.
    Melkoista lottoamista on teidän osien asennus kokeilu, kuunnellaan koeajolla miten onnistu, ei saatana senttään....Joskus teille jonkun kokeneen peräasiantuntijan pitäsi pitää pieni koulutus osista ja niiden asennuksesta, näin säästäisimme paljon hyviä BMW osia.
    Huh huh. Ei taida olla hajuakaan poskilaakerien esijännityksen säädöstä tai etsimisestä.
    Mitä sä höpötät krympin vaikutuksesta hammaskosketukseen? Ei liity toisiinsa mitenkään.
    Oikeaoppinen perän kasaaminen aloitetaan pinjonista niinkö? Milläs sä enää etsit poskilaakerien pyöritys momentin kun pinjoniakseli on kasassa?

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Melkein mitä vaan moottorin tai voimansiirron tiivisteeksi tarkoitettua, mitä sillä hetkellä on hyllyssä. Murikkaöljy ei käy kumminkaan mahottoman kuumana eikä ole maailman tunkeutumiskykyisintä. Pintojen putsaaminen narskuvan puhtaaksi on oleellista. Monet noista kamoista ei tykkää jos joutuu öljyn kanssa kosketuksiin ennen kuin on täysin kuiva. Saattaa olla ettei kovetu lainkaan. Ja varsinkin kylmässä kovettumisaika voi olla todella pitkä.
    Kyllä se aika paljon lämpenee jos radalle eksyy. 150°C on ihan mahdollinen lukema vakiolla 25% kitkalukolla.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by poke View Post
    minkäslaisella tuubikamalla laittelette noita?
    Tiivistesilikoni Kent Sili Gasket 2 on hyvää tavaraa esim
    http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...t+2+200ml/2373

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by poke View Post
    on siinä sellainen ohkainen paperitiiviste alkujaan.

    minkäslaisella tuubikamalla laittelette noita?
    Melkein mitä vaan moottorin tai voimansiirron tiivisteeksi tarkoitettua, mitä sillä hetkellä on hyllyssä. Murikkaöljy ei käy kumminkaan mahottoman kuumana eikä ole maailman tunkeutumiskykyisintä. Pintojen putsaaminen narskuvan puhtaaksi on oleellista. Monet noista kamoista ei tykkää jos joutuu öljyn kanssa kosketuksiin ennen kuin on täysin kuiva. Saattaa olla ettei kovetu lainkaan. Ja varsinkin kylmässä kovettumisaika voi olla todella pitkä.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by poke View Post
    on siinä sellainen ohkainen paperitiiviste alkujaan.

    minkäslaisella tuubikamalla laittelette noita?
    Tota taisin viimeksi laittaa. Ei kai tuo kovin nuukaa ole mitä sinne pistää.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Juurikin näin. Ei kaikissa perissä ole sitä tiivistettä koskaan ollutkaan.
    on siinä sellainen ohkainen paperitiiviste alkujaan.

    minkäslaisella tuubikamalla laittelette noita?

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Käytän tuubikamaa. Sopii malliin ku malliin.
    Juurikin näin. Ei kaikissa perissä ole sitä tiivistettä koskaan ollutkaan.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Lainataas topikia, kun lähinnä aihetta.

    Miten saa tilattua varmasti käypäsen takakopan tiivisteen perämurikkaan? Murikan alkuperäisauto ei ole tiedossa eikä siten valmistenumerokaan.

    Perämurikka on E24/E28:sta ja 210. Vuosimallista ei tietoa.
    Käytän tuubikamaa. Sopii malliin ku malliin.

    Leave a comment:


  • leksii
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Lainataas topikia, kun lähinnä aihetta.

    Miten saa tilattua varmasti käypäsen takakopan tiivisteen perämurikkaan? Murikan alkuperäisauto ei ole tiedossa eikä siten valmistenumerokaan.

    Perämurikka on E24/E28:sta ja 210. Vuosimallista ei tietoa.


    33 11 1 206 069 <- tolla osanumerolla

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Lainataas topikia, kun lähinnä aihetta.

    Miten saa tilattua varmasti käypäsen takakopan tiivisteen perämurikkaan? Murikan alkuperäisauto ei ole tiedossa eikä siten valmistenumerokaan.

    Perämurikka on E24/E28:sta ja 210. Vuosimallista ei tietoa.

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Shimmit menee aina....

    Jos poskilaakerit vaihdetaan ja tai jos peränkuori vaihdetaan niin AINA shimmit seuraa perän kuorta koska ne muuten poskilaakeri välykset heittää. Normi poskilaakereiden vaihto menee usein pelkät laakerit vaihtamalla. Tässä kohtaa pitää muistaa, että aina oikeaoppinen perän kasaaminen aloitetaan Pinionista ja sen uusien laakereiden vaihto ja silloin käytetään myös aina UUTTA Rymppiä koska sen kireys määrää seuraavan työvaiheen lautahammas-kosketuksen ja siksi asennus järjestys on tärkeä. on aivan toinen juttu ymmärtää pinionin stefan vaihdon ja rymppääntyneen rymppirenkaan merkitys pinionin laakereiden ymmärtämisessä ja täällä sitä ei ymmärretä 95% menee metsään. Amtöörejä siis 95% asentajat joilla on tietoa ja taitoa on 5% luokkaa ja muut kuuntelee kun amatoorit on äänessä.
    Melkoista lottoamista on teidän osien asennus kokeilu, kuunnellaan koeajolla miten onnistu, ei saatana senttään....Joskus teille jonkun kokeneen peräasiantuntijan pitäsi pitää pieni koulutus osista ja niiden asennuksesta, näin säästäisimme paljon hyviä BMW osia.



    Originally posted by afafaf View Post
    Onko peränkuoren leveys sama kaikissa?jos nyt vaihdan lukkoyksikön toiseen kumman perän shimmejä käytän,poskilaakerit ja kannet varmaan samasta paketista,mut nuo shimmit jätetäänkö ne siitä perästä mikä menee paikoilleen autoon..olipa vaikeasti selitetty

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Parempi näin, että

    Tuokin ohje kyllä menee, mutta "on parempi simmata mutterin merkistä 2-3mm kireämmälle" kun on kyseessä vanhat laakerit niin toimien saa löysää pois kuluneista laakerivälyksistä ja samalla tulee hieman esijännitystä rympille joka on rympääntynyt jo tehdas asennuksen jälkeen ryppyyn. Näin olen toiminut ja yksikään perä ei ole mennyt liian kireälle, tämä ohje on parempi kuin että, mutteri laitettaisiin samaan merkkiin, em. perusteltujen faktojen perusteella.


    Originally posted by *makke* View Post
    Mutteriin merkki, auki, stefa vaihtoon ja samaan kohtaan mutteri kiinni. Ainakin itsellä toiminut.

    Leave a comment:


  • -Jo0nas-
    replied
    Originally posted by Peksu_M20 View Post
    Jos jätät esijännitys rojut paikalleen niin veikkaan että sorvaamalla jää aika ohueks paikat.
    Sitä mä ja vähä luulen.. miten lukon käytös muuttuu ilman esijännitystä?
    Mulla myös tehty ramppikulmat vetopuolelle. Taitaa tulla kadulle vähä liian raju?

    Leave a comment:


  • Peksu_M20
    replied
    Originally posted by -Jo0nas- View Post
    Täälläkin varmaan joku lisäilly typ210 kitkalevyjä? Ois itellä nyt tarkotus laittaa yksi kitkalevypari lisää ja uusia vanhat. Vaikuttas vaan ettei tuu mahtumaan rojut ilman sorvailuja? Miten ootte muut toteuttanut? Eli mulla tulis 4x kitkalevyä ja 4x välilevyä sekä se esijännitys jousi.
    Jos jätät esijännitys rojut paikalleen niin veikkaan että sorvaamalla jää aika ohueks paikat.

    Leave a comment:


  • -Jo0nas-
    replied
    Täälläkin varmaan joku lisäilly typ210 kitkalevyjä? Ois itellä nyt tarkotus laittaa yksi kitkalevypari lisää ja uusia vanhat. Vaikuttas vaan ettei tuu mahtumaan rojut ilman sorvailuja? Miten ootte muut toteuttanut? Eli mulla tulis 4x kitkalevyä ja 4x välilevyä sekä se esijännitys jousi.
    Last edited by -Jo0nas-; 01-04-2017, 20:20.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎