Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• petrolhead
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Jos joku haluaa katsoa video muodossa, niin tässä. Ei ole mun ja kait tää tähän topic:iin sopii
    BMW E30 Limited Slip Differential Restoration
    Melkein noin mut ei ihan.
    Last edited by petrolhead; 28-07-2018, 21:29.

Leave a comment:

• MikeDry
    replied
    Jos joku haluaa katsoa video muodossa, niin tässä. Ei ole mun ja kait tää tähän topic:iin sopii
    BMW E30 Limited Slip Differential Restoration

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by ///Make View Post
    Racing Diffs -pulju Serbiassa. Sinne sähköpostia vaan, muistaakseni ovat ilmoittaneet että niiltä saa kaikki lukkoperän osat.
    Markku kiitos vinkistä, kysyin heiltä. Etsintä jatkuu edelleen.

Leave a comment:

• ///Make
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    lukollisen pikkutasauspyöriä ei tunnu löytyvän mistään.
    Anyone?
    Särkikoskelta en oo vielä kysynyt.
    Racing Diffs -pulju Serbiassa. Sinne sähköpostia vaan, muistaakseni ovat ilmoittaneet että niiltä saa kaikki lukkoperän osat.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    lukollisen pikkutasauspyöriä ei tunnu löytyvän mistään.
    Anyone?
    Särkikoskelta en oo vielä kysynyt.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Jjoo. Sitte kun on tehnyt x+n noita, niin poskilaakerien kanssa toi momentinmittaus ei enää oo ihan niin välttämätön, ehkä .
    Pinjonin kanssa sitä herkemmin tarvii. Loppukiristyksessä se naheus menee ihan pirun_nopeasti_yli, ja sithän sitä on periaattees kusessa kun on puristanu krymppiä liikaa. Ja sanonpahan vielä kerran, lutratkaa öljyä laakereihin ku mittaatte.

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Sitä pitäs pystyä pyörittämään useita kierroksia /jatkuvasti että näkee sen alueen missä voima liikkuu. Samalla näkee pyöriikö se tasaseen.
    Sinne tarvitse sötköttää mitään ylimäärästä salvaa.
    Kyllä tolla onnistuu pyöritys sen verran tasaisesti, että lukema pysyy tasaisena ja sen lukeminen onnistuu. Toki ei ihan 50 kierrosta minuutissa, mutta mitä testailin, niin pyöritysnopeus ei juurikaan vaikuta voimaan, kunhan nopeus pysyy tasaisena. (järjellisellä nopeusalueella). Alun perin meinasin, että panisi kameran kiinni varteen kuvaamaan mittausarvoa videolle, mutta se ei tuntunut tarpeelliselta. Asteikkoa pystyy lukemaan ilmankin. Ainahan kunnollinen pyöritysmomenttimittari toki parempi olisi.
    Last edited by Skarpa; 31-05-2018, 12:38.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Juu, voi ottaa, mutta on syytä olla aika pieni momenttiavain, että saa jotain lukemaa. Laakerien esijännityksen suuruusluokka on 50-300 Ncm, eli 0,5-3 Nm. Toi on pyöritysvastus tasaisessa liikkeessä, eli kun perää pyörittää avaimella tasaista nopeutta. Lepokitka on vähän isompi. Tällä tavalla oon itse mitannut:

Kun tietää etäisyyden laipan keskipisteeseen, on momentti helppo laskea. Sulla kun ei oo kyse uudesta laakeroinnista, vaan pelkästä laipan vaihdosta, niin sillä, mikä se arvo on ei oo niin väliä, kunhan se on osapuilleen sama laipan vaihdon jälkeen.

Jossain nettivideossa perän kasaaja sipaisi pinionin laipan booreihin pikkasen jotain tiivistymassaa, ettei öljy tihku kuumasta perästä booreja pitkin ulos. Sitä en tiedä mahtaako olla turhaa hifistelyä. Koitin katella omia pinioniakseleita, mutta ei ehkä näytä, että niissä olisi ollut uutena kasattaessa mitään tiivistystä. Saatan silti laittaa tipan hydraulikierretiivistettä, kun sitä on tossa helposti käsillä.
    Sitä pitäs pystyä pyörittämään useita kierroksia /jatkuvasti että näkee sen alueen missä voima liikkuu. Samalla näkee pyöriikö se tasaseen.
    Sinne tarvitse sötköttää mitään ylimäärästä salvaa.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Pitäs vaihtaa lukkoyksikkö 3.45 välitteisestä perästä 3.73 välitteiseen. Joutuuko tossa koskemaan perän shimmaukseen vai voiko sen vain siirtää toiseen perään suoraan :think

Olen kyllä menossa särkikoskella käymään muissa asioissa niin vien sen sinne jos ei helposti kotikonstein onnistu.
    Olen sen verran monta tehnyt että uskallan sanoa "joo joutuu säätämään".
    Vaikka purkas ja kasais samoilla osilla samoihin kuoriin niin vähä joutuu säätelemään. Iänikuisissa on laakerit jo sen verran kuluneet että on liian väljä vähä joka suuntaan. Simmilevyjä on hyvä olla kasa olemassa. Jotkut on jopa keränny niitä

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Pitäs vaihtaa lukkoyksikkö 3.45 välitteisestä perästä 3.73 välitteiseen. Joutuuko tossa koskemaan perän shimmaukseen vai voiko sen vain siirtää toiseen perään suoraan :think

Olen kyllä menossa särkikoskella käymään muissa asioissa niin vien sen sinne jos ei helposti kotikonstein onnistu.
    Todennäköisesti joo. Tuurilla ei.

Leave a comment:

• Tuukkaw
    replied

Leave a comment:

• -Jo0nas-
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Toi olis mun veikkaus. Ja marmorilta

33 13 1 428 782
    Kiitos. Juu niitä on m12 ja m14 täytyy koittaa tolla ettii

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Originally posted by -Jo0nas- View Post
    Kellään tietoa mistä sais typ210 perään hammaskehän pultteja? Pitäis olla niitä isompia eli m14 pultteja?
    Toi olis mun veikkaus. Ja marmorilta

33 13 1 428 782

Leave a comment:

• -Jo0nas-
    replied
    Kellään tietoa mistä sais typ210 perään hammaskehän pultteja? Pitäis olla niitä isompia eli m14 pultteja?

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Tehtaan vetopyörästöjen korjausohjeissa (BMW AG, Oy Veho Ab. tammikuu 1985) lukee "Uutta tiivisterengasta varten on lasketaan 20Ncm lisää "vanhaan" kitka-arvoon".
    Totta, tiivistehän sieltä kannattaa vaihtaa samalla.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎