Originally posted by MikeDry
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Jos joku haluaa katsoa video muodossa, niin tässä. Ei ole mun ja kait tää tähän topic:iin sopii
BMW E30 Limited Slip Differential Restoration
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///Make View PostRacing Diffs -pulju Serbiassa. Sinne sähköpostia vaan, muistaakseni ovat ilmoittaneet että niiltä saa kaikki lukkoperän osat.
Leave a comment:
-
-
lukollisen pikkutasauspyöriä ei tunnu löytyvän mistään.
Anyone?
Särkikoskelta en oo vielä kysynyt.
Leave a comment:
-
-
Jjoo. Sitte kun on tehnyt x+n noita, niin poskilaakerien kanssa toi momentinmittaus ei enää oo ihan niin välttämätön, ehkä.
Pinjonin kanssa sitä herkemmin tarvii. Loppukiristyksessä se naheus menee ihan pirun_nopeasti_yli, ja sithän sitä on periaattees kusessa kun on puristanu krymppiä liikaa. Ja sanonpahan vielä kerran, lutratkaa öljyä laakereihin ku mittaatte.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostSitä pitäs pystyä pyörittämään useita kierroksia /jatkuvasti että näkee sen alueen missä voima liikkuu. Samalla näkee pyöriikö se tasaseen.
Sinne tarvitse sötköttää mitään ylimäärästä salvaa.Last edited by Skarpa; 31-05-2018, 12:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View PostJuu, voi ottaa, mutta on syytä olla aika pieni momenttiavain, että saa jotain lukemaa. Laakerien esijännityksen suuruusluokka on 50-300 Ncm, eli 0,5-3 Nm. Toi on pyöritysvastus tasaisessa liikkeessä, eli kun perää pyörittää avaimella tasaista nopeutta. Lepokitka on vähän isompi. Tällä tavalla oon itse mitannut:
Kun tietää etäisyyden laipan keskipisteeseen, on momentti helppo laskea. Sulla kun ei oo kyse uudesta laakeroinnista, vaan pelkästä laipan vaihdosta, niin sillä, mikä se arvo on ei oo niin väliä, kunhan se on osapuilleen sama laipan vaihdon jälkeen.
Jossain nettivideossa perän kasaaja sipaisi pinionin laipan booreihin pikkasen jotain tiivistymassaa, ettei öljy tihku kuumasta perästä booreja pitkin ulos. Sitä en tiedä mahtaako olla turhaa hifistelyä. Koitin katella omia pinioniakseleita, mutta ei ehkä näytä, että niissä olisi ollut uutena kasattaessa mitään tiivistystä. Saatan silti laittaa tipan hydraulikierretiivistettä, kun sitä on tossa helposti käsillä.
Sinne tarvitse sötköttää mitään ylimäärästä salvaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostPitäs vaihtaa lukkoyksikkö 3.45 välitteisestä perästä 3.73 välitteiseen. Joutuuko tossa koskemaan perän shimmaukseen vai voiko sen vain siirtää toiseen perään suoraan :think
Olen kyllä menossa särkikoskella käymään muissa asioissa niin vien sen sinne jos ei helposti kotikonstein onnistu.
Vaikka purkas ja kasais samoilla osilla samoihin kuoriin niin vähä joutuu säätelemään. Iänikuisissa on laakerit jo sen verran kuluneet että on liian väljä vähä joka suuntaan. Simmilevyjä on hyvä olla kasa olemassa. Jotkut on jopa keränny niitä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostPitäs vaihtaa lukkoyksikkö 3.45 välitteisestä perästä 3.73 välitteiseen. Joutuuko tossa koskemaan perän shimmaukseen vai voiko sen vain siirtää toiseen perään suoraan :think
Olen kyllä menossa särkikoskella käymään muissa asioissa niin vien sen sinne jos ei helposti kotikonstein onnistu.
Leave a comment:
-
-
Pitäs vaihtaa lukkoyksikkö 3.45 välitteisestä perästä 3.73 välitteiseen. Joutuuko tossa koskemaan perän shimmaukseen vai voiko sen vain siirtää toiseen perään suoraan :think
Leave a comment:
-
-
Kellään tietoa mistä sais typ210 perään hammaskehän pultteja? Pitäis olla niitä isompia eli m14 pultteja?
Leave a comment:
-
Leave a comment: