Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Tehtaan vetopyörästöjen korjausohjeissa (BMW AG, Oy Veho Ab. tammikuu 1985) lukee "Uutta tiivisterengasta varten on lasketaan 20Ncm lisää "vanhaan" kitka-arvoon".
-
-
Originally posted by Latexi81 View PostNo niinpä tietysti!
Voisiko pyörintä vastuksen ottaa esim. viisarillisella momenttiavaimella ja
käyttää tätä referenssitietona uuteen kokonpanoon?
Kiitos vastauksista, avasivat asiaa taas vähän enemmän!
Kun tietää etäisyyden laipan keskipisteeseen, on momentti helppo laskea. Sulla kun ei oo kyse uudesta laakeroinnista, vaan pelkästä laipan vaihdosta, niin sillä, mikä se arvo on ei oo niin väliä, kunhan se on osapuilleen sama laipan vaihdon jälkeen.
Jossain nettivideossa perän kasaaja sipaisi pinionin laipan booreihin pikkasen jotain tiivistymassaa, ettei öljy tihku kuumasta perästä booreja pitkin ulos. Sitä en tiedä mahtaako olla turhaa hifistelyä. Koitin katella omia pinioniakseleita, mutta ei ehkä näytä, että niissä olisi ollut uutena kasattaessa mitään tiivistystä. Saatan silti laittaa tipan hydraulikierretiivistettä, kun sitä on tossa helposti käsillä.Last edited by Skarpa; 10-04-2018, 09:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Latexi81 View PostNo niinpä tietysti!
Voisiko pyörintä vastuksen ottaa esim. viisarillisella momenttiavaimella ja
käyttää tätä referenssitietona uuteen kokonpanoon?
Kiitos vastauksista, avasivat asiaa taas vähän enemmän!
Sit uuden krympin kanssa saa jo oikeesti olla se mittari, kun pinjoninkin on käyttäny pois
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View Postvetolaippa on kardaaniakselin laippa pinioniakselin päässä. Kun sen vaihtaa, on perän pyörintävastus hyvä mitata ennen vaihtoa esim. T-avaimella ja pienellä jousivaa'alla ja laipan vaihdon jälkeen pikkuhiljaa kiriä mutteria tiukalle, kunnes vastus on sama. Pinionilaakerin pölysuoja ei saa hangata koppaan, se heittää vastuksen saman tien poskelleen.
Voisiko pyörintä vastuksen ottaa esim. viisarillisella momenttiavaimella ja
käyttää tätä referenssitietona uuteen kokonpanoon?
Kiitos vastauksista, avasivat asiaa taas vähän enemmän!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Latexi81 View PostTumppi on selvä, se menee tonne perän sisään,
mutta vetolaippa,
jos katot tuota räjäytyskuvaa mun postauksessa, niin onko se vetolaippa vaan tuo 5 osa, "vetarin sisempi pää", joka puristuu tumppeja vasten? vai mitä sillä tarkoitetaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Latexi81 View PostTumppi on selvä, se menee tonne perän sisään,
mutta vetolaippa,
jos katot tuota räjäytyskuvaa mun postauksessa, niin onko se vetolaippa vaan tuo 5 osa, "vetarin sisempi pää", joka puristuu tumppeja vasten? vai mitä sillä tarkoitetaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostM3 3,0 koko perä sopii vetolaipan ja vetarien tumppien vaihdolla.
mutta vetolaippa,
jos katot tuota räjäytyskuvaa mun postauksessa, niin onko se vetolaippa vaan tuo 5 osa, "vetarin sisempi pää", joka puristuu tumppeja vasten? vai mitä sillä tarkoitetaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Latexi81 View Postb28 typ 188 2.93 -VS- s50 3.15 lukko
Käykö M3 b30 typ 188 3,15 lukkoyksikkö,
e36 328 typ 188 2.93 avoimen perän tasauspyörästön tilalle?
Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa koko M3 perä 328 tilalle, mutta vetarit on ainakin erit. Miten tuo onnistuisi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Latexi81 View Postb28 typ 188 2.93 -VS- s50 3.15 lukko
Käykö M3 b30 typ 188 3,15 lukkoyksikkö,
e36 328 typ 188 2.93 avoimen perän tasauspyörästön tilalle?
Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa koko M3 perä 328 tilalle, mutta vetarit on ainakin erit. Miten tuo onnistuisi?Last edited by JJT; 10-04-2018, 08:06.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by Skarpa View PostLieneekö paperitiivisteestä mitään iloa perän takakannen välissä, vai suosiolla pelkkä tasotiivistemassa?.
Mitä teetkin niin vain yksi tiiviste. Paperinen ei tarvi liimaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View PostVanhassa pinioniakselissa käsin kaiverrettu merkintä G G 435. Uudessa P G 1160. Kertooko nää mulle mitään hyödyllistä shimmaamisen kannalta? Lisäksi vanhassa akselissa mutterin päässä merkintä -2, joka vois olla mittapoikkeama. Uudessa ei vastaavaa merkintää ole ainakaan samassa paikassa. Tuli vaan tuolta Vesselitopicista mieleen tarkistaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View PostLieneekö paperitiivisteestä mitään iloa perän takakannen välissä, vai suosiolla pelkkä tasotiivistemassa?
Tällä hetkellä on jollain tiivistemassalla kiinni, sekin toimii kyllä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: