Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    Originally posted by Pazi88 View Post
    PRKL tuolla hinnalla ois pitäny ostaa jo varastoon talteen yks Pelkästään tommosesta harvan perän lukkoyksiköstä on pitäny jo ~200 maksaa, kun noita oon rapakon takaa ostellu. Ja sielläkään ne ei puissa kasva. Tiheän perän lukkoja on huomattavasti paremmin tarjolla.
    Niinpä,tää eilen kysytty oli jo toinen pitkä lukkoperä alle 300€ joka meni nenän edestä

    Mulla on noita tiheämmän välityksen lukkoja 4kpl

    Oon metsästelly E30 kuoria kun niitä ei oo jääny ylimääräseks niin sillä kysyin että käykö jokasesta tds perä suoraan :think

    3.07 välitys löytyy näköjään myös E34 3litran V8..

    Mulla on yksi E30 M3 Peränä myyty 3.25 välitteinen lukko jossa on isot vetarin tumpit (seiskan vetareille) mistähän tuo välitys on löytyny,huonon amerikkalaisen listan mukaan E28 535i ois tuo 3.25.
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      Originally posted by Osku View Post
      Mulla on yksi E30 M3 Peränä myyty 3.25 välitteinen lukko jossa on isot vetarin tumpit (seiskan vetareille) mistähän tuo välitys on löytyny,huonon amerikkalaisen listan mukaan E28 535i ois tuo 3.25.
      Joskus ostin e30 M3:n taka-akseliston ja siinä oli tuo 3.25 välitys. Fannsin mukaan 6/86 eteenpäin. 325e ja 324td:ssä sama välsä. Olisko siihen vaan ne tumpit vaihdettu joskus?
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        Originally posted by Tzeimi View Post
        Joskus ostin e30 M3:n taka-akseliston ja siinä oli tuo 3.25 välitys. Fannsin mukaan 6/86 eteenpäin. 325e ja 324td:ssä sama välsä. Olisko siihen vaan ne tumpit vaihdettu joskus?
        Eip vaan M3 on isommat nivelet,täytyy odottaa että osuu erään silmiin ja tuleeko laihian suunnalta tietoa tähän asiaan kun toisessa tumpissa on hihnapyörä..

        Joissain M3 evoissa joku alkukantainen luistonesto ? Vai mikä juttu :think
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by Osku View Post
          Eip vaan M3 on isommat nivelet,täytyy odottaa että osuu erään silmiin ja tuleeko laihian suunnalta tietoa tähän asiaan kun toisessa tumpissa on hihnapyörä..

          Joissain M3 evoissa joku alkukantainen luistonesto ? Vai mikä juttu :think
          Eikös se oo öljypumpun hihnaa varten. Joissain Alpinoissa noita on ollut ainakin.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • kama
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1264
            • Savonmua

            Originally posted by Osku View Post
            Ja kun tässä nyt on vauhtiin päästy niin missäs vehkeessä tollanen 3.07 välitys on lähtöjään ?
            Originally posted by Tonton View Post
            323ti ainakin. Mut siinä on luistonesto niin ei oo lukkoa
            323ti:ssä on ollut 3,07 25% lukolla, vaikka onkin ASC.
            just pari viikkoa sitten yhden möin kun löyty siivouksessa tallin nurkasta
            E24 - M88/3 N/A
            E85 - M54 Supercharged
            G26 - M50 Supercharged
            IG:kamamikko

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Ilmeisesti perän voi kasata sillä tavalla päin helvettiä, että nopeusanturille tuleva triggerilevy tulee väärään väliin? Ongelmana siis toimimaton nopeusmittari, ja perän sisälle nopeusanturin luukusta kurkatessa näkee että tuo triggerilevy on reiän vasemmassa reunassa, eikä keskellä. Anturin vasenta nystyrääkin syönyt vasemmalta reunalta reilusti.






              Eikös tuo nyt vaadi koko perän purkamisen että saa fiksattua? Ja sitämyötä sitten taas hammaskosketuksen säädön jne...
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • kama
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1264
                • Savonmua

                Originally posted by Supra^ View Post
                Ilmeisesti perän voi kasata sillä tavalla päin helvettiä, että nopeusanturille tuleva triggerilevy tulee väärään väliin? Ongelmana siis toimimaton nopeusmittari, ja perän sisälle nopeusanturin luukusta kurkatessa näkee että tuo triggerilevy on reiän vasemmassa reunassa, eikä keskellä. Anturin vasenta nystyrääkin syönyt vasemmalta reunalta reilusti.

                Eikös tuo nyt vaadi koko perän purkamisen että saa fiksattua? Ja sitämyötä sitten taas hammaskosketuksen säädön jne...
                Nuita triggerilevyjä on erilaisia vissiin vähän riippuen mistä typ188 on peräisin.. ja vaatii siten siihen sopivan takakannen. ts. myös takakansissa on eroja tuon anturin paikan suhteen....
                E24 - M88/3 N/A
                E85 - M54 Supercharged
                G26 - M50 Supercharged
                IG:kamamikko

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by kama View Post
                  Nuita triggerilevyjä on erilaisia vissiin vähän riippuen mistä typ188 on peräisin.. ja vaatii siten siihen sopivan takakannen. ts. myös takakansissa on eroja tuon anturin paikan suhteen....
                  E36 M3, ja näköjään siinä on erilainen takakansi (ainakin osanumeroltaan) kuin muissa E36-malleissa. Eli tuossa voi nyt sitten joko olla väärä takakansi, tai väärä triggerilevy, tai jopa vielä triggerilevy väärässä välissä?
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Ei sitä saa väärään väliin. Se on tasauspyörästön kotelon päähän prässätty tai lämmön kera sovitettu. Väärin päin sen saa kyllä, siinä on tavallaan niinkun ET:tä . Nimimerkillä yhen väärinpäin kiinnittänyt ja nopeusanturin paskonut.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Ei sitä saa väärään väliin. Se on tasauspyörästön kotelon päähän prässätty tai lämmön kera sovitettu. Väärin päin sen saa kyllä, siinä on tavallaan niinkun ET:tä . Nimimerkillä yhen väärinpäin kiinnittänyt ja nopeusanturin paskonut.
                      No hitto, kuulostaa kyllä jopa todennäköiseltä. Tuosta vaan reiästä kurkatessa näytti olevan sen verran offsettiä että ei keskelle osu jos kääntää vaan menee toiseen laitaan asti. Nythän se on n. sentin väärässä kohtaa vasemmalla. Oli vähän vaikea katsoa niin mahdollisesti homma on juurikin näin.


                      Onkos E36 M3 vs normi E36 takakannessa eroja? Googlen kuvahaun mukaan ei olisi.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Hommahan ratkee sillä kun pullautat sen murikan auki, lukkoyksikkö pois kuorista ja tohottimen ja ison ruuvarin kanssa kampeat sen sakaralevyn irti. Sitte painat toisinpäin takas paikalleen. Selviää sattuko keskelle. Hammaskosketukset ja laakerien esijännitys ei muutu miksikään kun ei sekota poskilaakerikansien ja niitten alla olevien simmilevyjen puolia.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Hommahan ratkee sillä kun pullautat sen murikan auki, lukkoyksikkö pois kuorista ja tohottimen ja ison ruuvarin kanssa kampeat sen sakaralevyn irti. Sitte painat toisinpäin takas paikalleen. Selviää sattuko keskelle. Hammaskosketukset ja laakerien esijännitys ei muutu miksikään kun ei sekota poskilaakerikansien ja niitten alla olevien simmilevyjen puolia.
                          No tätä mäkin vähän uumoilin että shimmit vaan kohdillaan niin homma onnistuu. Kiitoksia. Pitää käyttää ensin vaan takakansi irti niin siitähän sen jo näkee, paljon muuttuu jos kääntää.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11098
                            • Oulu

                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Eikös tuo nyt vaadi koko perän purkamisen että saa fiksattua? Ja sitämyötä sitten taas hammaskosketuksen säädön jne...
                            Ei tarvi hammaskosketusta säätää tai muutakaan. Senkun käytät poskilaipat irti, et saat ton sakaralevyn fiksattua.

                            EDIT hidas

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Ei tarvi hammaskosketusta säätää tai muutakaan. Senkun käytät poskilaipat irti, et saat ton sakaralevyn fiksattua.

                              EDIT hidas
                              Jeesi, tack.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • ^janne^
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 41
                                • Kuusankoski (Kouvola)

                                Tuli tuossa ostettua e30 325ix viskolukollinen perä niin oliskos jollakin tietoa minkä jäykkyinen silikoni öljy olis sinne viskoyksikköön sopivaa katukäyttöön? Mielellään mahdollisimman jäykkä mut kuitenki sellanen et olis siedettävä ajella
                                E39 528iA touring
                                E30 320 m20bXX

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎