Laitetaanpas tänne pieni tarina tosta perä projektista jonka kanssa tässä on pari päivää tullut painittua ja opiskeltua
Eli homma lyhykäisyydessään.
Sain purkuautosta omaan käyttöön sopivasti
E34 525i Typ 188 perän 3.23 välityksellä ja 25%kitkalukkoyksiköllä.
Perä ei ääntänyt ja lukko toimi niinkuin kuuluukin.
Kuva E34 Perästä kun se saatiin irti autosta.
Tietenkään kuori ei passaa E30 mallin taka-akselin kiinnityksiin suoraan vaan jouduin purkamaan osat irti tästä perästä ja perän kuoret jouduin vaihtamaan.
Tässä kuva takakannen irrotuksen jälkeen
Osat purettuna perästä ulos
Myös vetolaippa pitää vaihtaa tuon pyöreän 6pulttisen tilalle neliskanttinen 4 pulttinen joka käy E30 kardaaniin.
Uusien kuorien alkuperäiset sivulaipat oli kateissa ja ajattelin käyttää tosta E34 perästä nuo sivulaipat.
Nyt ongelmana on se että varmuutta ei ole siitä onko hammaskosketus oikea ja välys oikea.
Joudunko tässä vielä ettimään yhden ehjän toimivan TYP188 E30 perän johon voin kasata välityksen ja lukkoyksikön niin että hammastus sattuu oikein onko edes mahdollista siirtää nuo sisäosat vain kuorista toisiin? Mukaanlukien poskilaipat ja shimmauslevyt joita ei ole sotkettu keskenään.
Vai pitääkö hankkia shimmauslevysarja ja alkaa pelailemaan tota kohdilleen ?
Miten tuo rymppirengas onko pakko uusia joka kerta kun avaa ton pinioni akselin ?
Nyt avasin akselin ja siirsin sen toisiin kuoriin kiristin akselin ja vetolaipan paikoilleen niin että laakerissa ei enää ole välystä mutta pyörii kevyesti.
Mistä/mitä väriainetta tohon hammaskosketuksen testaukseen ?
Alkaa puskemaan hikeä otsaan tän homman kanssa.. Ens viikolla pitäis perän olla auton alla ja luotettava että kestää kalajoen reissun ja pitempäänkin
Eli homma lyhykäisyydessään.
Sain purkuautosta omaan käyttöön sopivasti
E34 525i Typ 188 perän 3.23 välityksellä ja 25%kitkalukkoyksiköllä.
Perä ei ääntänyt ja lukko toimi niinkuin kuuluukin.
Kuva E34 Perästä kun se saatiin irti autosta.
Tietenkään kuori ei passaa E30 mallin taka-akselin kiinnityksiin suoraan vaan jouduin purkamaan osat irti tästä perästä ja perän kuoret jouduin vaihtamaan.
Tässä kuva takakannen irrotuksen jälkeen
Osat purettuna perästä ulos
Myös vetolaippa pitää vaihtaa tuon pyöreän 6pulttisen tilalle neliskanttinen 4 pulttinen joka käy E30 kardaaniin.
Uusien kuorien alkuperäiset sivulaipat oli kateissa ja ajattelin käyttää tosta E34 perästä nuo sivulaipat.
Nyt ongelmana on se että varmuutta ei ole siitä onko hammaskosketus oikea ja välys oikea.
Joudunko tässä vielä ettimään yhden ehjän toimivan TYP188 E30 perän johon voin kasata välityksen ja lukkoyksikön niin että hammastus sattuu oikein onko edes mahdollista siirtää nuo sisäosat vain kuorista toisiin? Mukaanlukien poskilaipat ja shimmauslevyt joita ei ole sotkettu keskenään.
Vai pitääkö hankkia shimmauslevysarja ja alkaa pelailemaan tota kohdilleen ?
Miten tuo rymppirengas onko pakko uusia joka kerta kun avaa ton pinioni akselin ?
Nyt avasin akselin ja siirsin sen toisiin kuoriin kiristin akselin ja vetolaipan paikoilleen niin että laakerissa ei enää ole välystä mutta pyörii kevyesti.
Mistä/mitä väriainetta tohon hammaskosketuksen testaukseen ?
Alkaa puskemaan hikeä otsaan tän homman kanssa.. Ens viikolla pitäis perän olla auton alla ja luotettava että kestää kalajoen reissun ja pitempäänkin
Comment