Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Copy paste:

    perä ei ujella lainkaan täyskaasulla, neutraalissa tilassa eikä moottorijarrulla. Mutta mitä se tekee niin se ulvoo aivan tautisesti jatkuvalla tappavalla tahdilla millä tahansa nopeudella kun on normaalia matka-ajoa eli vetopäällä ja vähän kaasua. Eli jatkuvasti ja tauotta matka-ajossa.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Niin eikö remotion tossa just kertoillut että ulisee jatkuvasti kuormasta riippumatta. :think
    Öö ainoastaan tasakaasulla ilman kuormaa. Ei vedossa, rullaamalla eikä moottorijarrulla olin lukevinani

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Esijännityksen puute on helppo diagnosoida kun perä metelöi vain kuormituksella jossa laakerivälys ei jännity välitettävistä voimista. Välitys jos on paska niin metelöi sitten kuormituksesta riippumatta. Ja esijännitys jää helposti pois jos laakeri ei ole ollut ihan pohjassa kun on mittailtu shimmejä.
    Niin eikö remotion tossa just kertoillut että ulisee jatkuvasti kuormasta riippumatta. :think

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tai se välitys on vaan yksinkertaisesti sökö eikä sitä laakereita vaihtamalla ja shimmaamalla saa kuntoon.
    Esijännityksen puute on helppo diagnosoida kun perä metelöi vain kuormituksella jossa laakerivälys ei jännity välitettävistä voimista. Välitys jos on paska niin metelöi sitten kuormituksesta riippumatta. Ja esijännitys jää helposti pois jos laakeri ei ole ollut ihan pohjassa kun on mittailtu shimmejä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tai se välitys on vaan yksinkertaisesti sökö eikä sitä laakereita vaihtamalla ja shimmaamalla saa kuntoon.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Noniin nyt sitten tuli tuolla omallani ajettua ensimmäinen edes hitusen pidempi reissu ja perä ei ujella lainkaan täyskaasulla, neutraalissa tilassa eikä moottorijarrulla. Mutta mitä se tekee niin se ulvoo aivan tautisesti jatkuvalla tappavalla tahdilla millä tahansa nopeudella kun on normaalia matka-ajoa eli vetopäällä ja vähän kaasua. Eli jatkuvasti ja tauotta matka-ajossa. Bensapihisti menee eli varmaan suht hyvällä hammaskosketuksella oikealla välyksellä ja uusilla laakereilla yms... Mutta toi meteli.
    Esijännitys jäänyt pois, varmaankin poskilaakereista jos pinjoni on tehty krympällä.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Noniin nyt sitten tuli tuolla omallani ajettua ensimmäinen edes hitusen pidempi reissu ja perä ei ujella lainkaan täyskaasulla, neutraalissa tilassa eikä moottorijarrulla. Mutta mitä se tekee niin se ulvoo aivan tautisesti jatkuvalla tappavalla tahdilla millä tahansa nopeudella kun on normaalia matka-ajoa eli vetopäällä ja vähän kaasua. Eli jatkuvasti ja tauotta matka-ajossa. Bensapihisti menee eli varmaan suht hyvällä hammaskosketuksella oikealla välyksellä ja uusilla laakereilla yms... Mutta toi meteli.
    Totatota, oliko niin että vaihdelootakin oli vaihdettu ?
    Kokeilitko pitääkö meteliä nelosella tasakaasuajossa?
    Ettei olis 5 hajalla ? Toki jos kaikilla 3 4 5 pitää metakkaa niin sitten.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Noniin nyt sitten tuli tuolla omallani ajettua ensimmäinen edes hitusen pidempi reissu ja perä ei ujella lainkaan täyskaasulla, neutraalissa tilassa eikä moottorijarrulla. Mutta mitä se tekee niin se ulvoo aivan tautisesti jatkuvalla tappavalla tahdilla millä tahansa nopeudella kun on normaalia matka-ajoa eli vetopäällä ja vähän kaasua. Eli jatkuvasti ja tauotta matka-ajossa. Bensapihisti menee eli varmaan suht hyvällä hammaskosketuksella oikealla välyksellä ja uusilla laakereilla yms... Mutta toi meteli.
    Johan on erikoinen murikka. Eikai vaan ulisija oo joku muu osa?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Noniin nyt sitten tuli tuolla omallani ajettua ensimmäinen edes hitusen pidempi reissu ja perä ei ujella lainkaan täyskaasulla, neutraalissa tilassa eikä moottorijarrulla. Mutta mitä se tekee niin se ulvoo aivan tautisesti jatkuvalla tappavalla tahdilla millä tahansa nopeudella kun on normaalia matka-ajoa eli vetopäällä ja vähän kaasua. Eli jatkuvasti ja tauotta matka-ajossa. Bensapihisti menee eli varmaan suht hyvällä hammaskosketuksella oikealla välyksellä ja uusilla laakereilla yms... Mutta toi meteli.

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    On simmaamista kerrakseen kun osista tehdään uusi kombo. Laakerien esijännityksen löytäminen ilman työkalua on aika haastavaa, vaikka olis riittävät kasat simmejäkin. Hammaskosketuksen nyt saa pelkällä värillä katsottua.
    Lautaspyörän vaihdossakin on omat juttunsa että onnistuu. Laita uudet pultit.
    Ok, kiitos tiedosta. Ei ehkä kannata itse lähteä edes yrittämään, ei tule, kuin sanomista 🤔 Pitää vissiin kysellä taas särkikosken palveluita.


    -Antero

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by estervainaa View Post
    Tyhmä kysyy: millainen projekti on vaihtaa e34 3.23 välitteisestä lukkoperästä lukko e36 kuoriin (325 perä), välitys tulee hiukan tiheämpi 4.1? Shimmityksen vaatii, entä muuta? Tuohon perän säätöön on ilmeisesti erillinen ohjeistus? Ilmeisesti pelkän lukkoyksikönkin vaihto vaatii sen shimmityksen?

    -Antero
    On simmaamista kerrakseen kun osista tehdään uusi kombo. Laakerien esijännityksen löytäminen ilman työkalua on aika haastavaa, vaikka olis riittävät kasat simmejäkin. Hammaskosketuksen nyt saa pelkällä värillä katsottua.
    Lautaspyörän vaihdossakin on omat juttunsa että onnistuu. Laita uudet pultit.
    Last edited by petrolhead; 07-06-2021, 10:12.

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Tyhmä kysyy: millainen projekti on vaihtaa e34 3.23 välitteisestä lukkoperästä lukko e36 kuoriin (325 perä), välitys tulee hiukan tiheämpi 4.1? Shimmityksen vaatii, entä muuta? Tuohon perän säätöön on ilmeisesti erillinen ohjeistus? Ilmeisesti pelkän lukkoyksikönkin vaihto vaatii sen shimmityksen?

    -Antero

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    Onnistuin särkemään lukkoyksikön sisällä olevan pienemmän lautasjousen (halkaisija noin 48 mm). Mistäköhän näitä saisi uusia? Tai onko jollekin kanssaharrastajalle jäänyt jemmaan?

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    Onnistuin särkemään lukkoyksikön sisällä olevan pienemmän lautasjousen (halkaisija noin 48 mm). Mistäköhän näitä saisi uusia? Tai onko jollekin kanssaharrastajalle jäänyt jemmaan?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    magneettipöytä ja tasohionta tais olla ratkaisu nyt. Kannatti investoida kalleimmat peräöljyt mitä kaupasta löytyi kun ne paloi tuossa mustiksi 100km ajolla... vähän ohjelmaa mutta kyllä tämä vielä käännetään voitoksi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎