Copy paste:
perä ei ujella lainkaan täyskaasulla, neutraalissa tilassa eikä moottorijarrulla. Mutta mitä se tekee niin se ulvoo aivan tautisesti jatkuvalla tappavalla tahdilla millä tahansa nopeudella kun on normaalia matka-ajoa eli vetopäällä ja vähän kaasua. Eli jatkuvasti ja tauotta matka-ajossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Originally posted by naukkis View PostEsijännityksen puute on helppo diagnosoida kun perä metelöi vain kuormituksella jossa laakerivälys ei jännity välitettävistä voimista. Välitys jos on paska niin metelöi sitten kuormituksesta riippumatta. Ja esijännitys jää helposti pois jos laakeri ei ole ollut ihan pohjassa kun on mittailtu shimmejä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTai se välitys on vaan yksinkertaisesti sökö eikä sitä laakereita vaihtamalla ja shimmaamalla saa kuntoon.
Leave a comment:
-
-
Tai se välitys on vaan yksinkertaisesti sökö eikä sitä laakereita vaihtamalla ja shimmaamalla saa kuntoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostNoniin nyt sitten tuli tuolla omallani ajettua ensimmäinen edes hitusen pidempi reissu ja perä ei ujella lainkaan täyskaasulla, neutraalissa tilassa eikä moottorijarrulla. Mutta mitä se tekee niin se ulvoo aivan tautisesti jatkuvalla tappavalla tahdilla millä tahansa nopeudella kun on normaalia matka-ajoa eli vetopäällä ja vähän kaasua. Eli jatkuvasti ja tauotta matka-ajossa. Bensapihisti menee eli varmaan suht hyvällä hammaskosketuksella oikealla välyksellä ja uusilla laakereilla yms... Mutta toi meteli.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostNoniin nyt sitten tuli tuolla omallani ajettua ensimmäinen edes hitusen pidempi reissu ja perä ei ujella lainkaan täyskaasulla, neutraalissa tilassa eikä moottorijarrulla. Mutta mitä se tekee niin se ulvoo aivan tautisesti jatkuvalla tappavalla tahdilla millä tahansa nopeudella kun on normaalia matka-ajoa eli vetopäällä ja vähän kaasua. Eli jatkuvasti ja tauotta matka-ajossa. Bensapihisti menee eli varmaan suht hyvällä hammaskosketuksella oikealla välyksellä ja uusilla laakereilla yms... Mutta toi meteli.
Kokeilitko pitääkö meteliä nelosella tasakaasuajossa?
Ettei olis 5 hajalla ? Toki jos kaikilla 3 4 5 pitää metakkaa niin sitten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostNoniin nyt sitten tuli tuolla omallani ajettua ensimmäinen edes hitusen pidempi reissu ja perä ei ujella lainkaan täyskaasulla, neutraalissa tilassa eikä moottorijarrulla. Mutta mitä se tekee niin se ulvoo aivan tautisesti jatkuvalla tappavalla tahdilla millä tahansa nopeudella kun on normaalia matka-ajoa eli vetopäällä ja vähän kaasua. Eli jatkuvasti ja tauotta matka-ajossa. Bensapihisti menee eli varmaan suht hyvällä hammaskosketuksella oikealla välyksellä ja uusilla laakereilla yms... Mutta toi meteli.
Leave a comment:
-
-
Noniin nyt sitten tuli tuolla omallani ajettua ensimmäinen edes hitusen pidempi reissu ja perä ei ujella lainkaan täyskaasulla, neutraalissa tilassa eikä moottorijarrulla. Mutta mitä se tekee niin se ulvoo aivan tautisesti jatkuvalla tappavalla tahdilla millä tahansa nopeudella kun on normaalia matka-ajoa eli vetopäällä ja vähän kaasua. Eli jatkuvasti ja tauotta matka-ajossa. Bensapihisti menee eli varmaan suht hyvällä hammaskosketuksella oikealla välyksellä ja uusilla laakereilla yms... Mutta toi meteli.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOn simmaamista kerrakseen kun osista tehdään uusi kombo. Laakerien esijännityksen löytäminen ilman työkalua on aika haastavaa, vaikka olis riittävät kasat simmejäkin. Hammaskosketuksen nyt saa pelkällä värillä katsottua.
Lautaspyörän vaihdossakin on omat juttunsa että onnistuu. Laita uudet pultit.
-Antero
Leave a comment:
-
-
Originally posted by estervainaa View PostTyhmä kysyy: millainen projekti on vaihtaa e34 3.23 välitteisestä lukkoperästä lukko e36 kuoriin (325 perä), välitys tulee hiukan tiheämpi 4.1? Shimmityksen vaatii, entä muuta? Tuohon perän säätöön on ilmeisesti erillinen ohjeistus? Ilmeisesti pelkän lukkoyksikönkin vaihto vaatii sen shimmityksen?
-Antero
Lautaspyörän vaihdossakin on omat juttunsa että onnistuu. Laita uudet pultit.Last edited by petrolhead; 07-06-2021, 10:12.
Leave a comment:
-
-
Tyhmä kysyy: millainen projekti on vaihtaa e34 3.23 välitteisestä lukkoperästä lukko e36 kuoriin (325 perä), välitys tulee hiukan tiheämpi 4.1? Shimmityksen vaatii, entä muuta? Tuohon perän säätöön on ilmeisesti erillinen ohjeistus? Ilmeisesti pelkän lukkoyksikönkin vaihto vaatii sen shimmityksen?
-Antero
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _ville View PostOnnistuin särkemään lukkoyksikön sisällä olevan pienemmän lautasjousen (halkaisija noin 48 mm). Mistäköhän näitä saisi uusia? Tai onko jollekin kanssaharrastajalle jäänyt jemmaan?
Leave a comment:
-
-
Onnistuin särkemään lukkoyksikön sisällä olevan pienemmän lautasjousen (halkaisija noin 48 mm). Mistäköhän näitä saisi uusia? Tai onko jollekin kanssaharrastajalle jäänyt jemmaan?
Leave a comment:
-
-
magneettipöytä ja tasohionta tais olla ratkaisu nyt. Kannatti investoida kalleimmat peräöljyt mitä kaupasta löytyi kun ne paloi tuossa mustiksi 100km ajolla... vähän ohjelmaa mutta kyllä tämä vielä käännetään voitoksi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: