
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Käytetyllä laakerilla tommonen pieni vierintämomentti. Uudella laakerilla tehtaan ohjeen mukainen. On muuten aika jämy tommonen tehtaan ohjeen mukaan kiristelty, kun vertaa käytettyyn perään
-
-
Minkälaiseen laakerien vierintämomenttilukemaan olette päätyneet tässä TYP188 perässä? Sisään on siis menossa racingdiffsin lukon päivityspaketti ja kaikki uudet laakerit jne. Racingdiffsin videoilta olin ymmärtäväni, että pinionakselin laakereissa tavoite olisi 0,6 – 0,8Nm ja poskilaakereissa 0,5Nm. Mutta täälläkin jaossa olleessa tehtaan ohjeessahan arvot ovat isommat, pinion: 1,6 – 4,76Nm ja poskilaakerit: 1,18 – 3,40Nm? Vai onko tässä nyt eri mittaustapa?
Ei ole mitään näppituntumaa, kun ei ole ennen tullut tehtyä, ajattelin kysäistä ennen kun aloitan kasaamaan... Sellainen viisarimittarilla varustettu momenttiavain toki käytössä (0,5 - 5Nm)
Leave a comment:
-
-
Tuo video olikin mennyt jotenkin huti vaikka näitä paljon oonkin katellut
Leave a comment:
-
-
Tuo postimerkin kokonen alue kitkapintaa ja vieläpä noin pienellä halkaisijalla niin minusta on aikalailla itsestään selvää, että valtavan suuria momentteja tuommonen ei kykene siirtämään. (pyörien pitoero)
Ja se, että kerran, kaks kun lukko ei pidä niin vainajahan se on.
Kyllähän avoperäkin sutiin suoraan ajaessa kahdella kun kytkinpommilla säikäyttää molemmat renkaat pyörimään
Leave a comment:
-
-
Mulla oli niistä kitkalevyistä kulunut se musta pinnoite pois ja sitämyötä ei lukkokaan pitänyt enään ollenkaan. Kyllähän se nyt tosiaan suoraan lähtiessä ja kytkinpommia antaessa suti kahdella, mutta esim. jos toinen rengas asfaltilla ja toinen jäällä kun lähti kiihdyttään, niin pyöri läpi kuin avoin peräTuossa jos katotte vaikka 2:20 eteenpäin: https://www.youtube.com/watch?v=C_Y4WwwPHxg
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostOlihan tossa jossai youtube puolella vähän aikaa sit juttua miten jollain on 5v kestäny se rd:n lukkopalikka ja oli jopa video todisteena että kahella suttaa…jep kyllähän se eturenkaat suorassa lähettäessä sutii avoimella myös molemmat, sitten uskon jos kävelyvauhdissa pystyy pyörittää ”donitseja”
Leave a comment:
-
-
Olihan tossa jossai youtube puolella vähän aikaa sit juttua miten jollain on 5v kestäny se rd:n lukkopalikka ja oli jopa video todisteena että kahella suttaa…jep kyllähän se eturenkaat suorassa lähettäessä sutii avoimella myös molemmat, sitten uskon jos kävelyvauhdissa pystyy pyörittää ”donitseja”
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostTahtoo olla että tuote kuin tuote, niin keneltä kysytään, niin heidän tuote on paras ja kilpailijan paskaa
Ainakin oma kokemus racingdiffsistä on että muuten hyvälaatuista kamaa paitsi ne avoimen perän konversiosetit voi jättää ostamatta.
Arvelin joskus koettaa sitä jos saa aikaiseksi, joko E34 isompaan perään tai sitten 188K. Minulla vaan tulee niin vähän kilsoja, että se ei ikinä laukea kuitenkaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Odto View PostHänen mielipiteensä myös: racingdiffs on täyttä paskaa, käytä alkuperäisiä levyjä.
Ainakin oma kokemus racingdiffsistä on että muuten hyvälaatuista kamaa paitsi ne avoimen perän konversiosetit voi jättää ostamatta.
Leave a comment:
-
-
Vastaan itse itselleni. Kysyin perän rakentajalta mitä mieltä hän oli kitkalevyistä ja siitä puuttuvasta esijännitys lautasjousesta. On täysin ok, sekä tarkoituksella kasattu vain yhdellä esijännityslevyllä.
Hänen mielipiteensä myös: racingdiffs on täyttä paskaa, käytä alkuperäisiä levyjä.
Leave a comment:
-
-
Tässä kitkalevyjä vaihtaessa huomasin, että lukon sisältä puuttuu kokonaan toinen esijännityslevy. Varmaan sen takia, että mahtuu 4 paria kitkalevyjä. Perä on ostettu tältä ebayn dinis gomesilta (aka portugalin seppä).
Lukko piti kyllä hyvin viime kesän alusta, mutta loppu kesästä käytös oli lähempänä avointa perää. Onko tätä järkeä kasata vastaavasti ilman toista esijännityslevyä. Kitkalevyt oli aivan loppu, että parannusta varmasti tulisi.
Pieni esijännitys lukkoon tulee ilman toistakin esijännityslevyä, kun lukkoyksikön päätylevy ei mene ilman painamista pohjaan...
Leave a comment:
-
-
Itsellä tarkoitus laittaa myyntiin juuri tuo lukoton lukkoyksikkö 168 E53 etuperästä ja 188K perään (harvavälitys, 3.07 molemmat). Siis jos jotakuta kiinnostaa. Ihan moitteettomia ja tulee edukkaammaksi kuin tilata tuolta
Eli mikäs tuolle carrierille noine pikkurattaineen se oikea suomenkielinen nimi sitten on?
Noihin rattaisiin vois tuurilla toimia myös ebay.
Leave a comment:
-
-
Ei sovi avoimesta perästä.
Noitakin osia saa uutena racingdiffsiltä. Budjettiratkaisu se toki ei ole.
Leave a comment:
-
-
Hammasrattaiden sopivuus avoimesta perästä lukolliseen
Olisi tuossa työn alla budjettimallin alkuperäinen 188 lukkoperä. Eli olisi muutamia osa puitteita eli ristitapit puuttuu ja neljä sisintä hammasratasta. Osaisiko kukaan sanoa että käykö esim avoimen perän rattaat tai 168 mallisen osat 188
Itselläni kun ei ole nyt vertailu osia mistä tutkia. Olisin myös kiinnostunut ostamaan kyseisiä osat vaikka räjähtäneistä peristä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: