Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zetori4
    Newbiemmer
    • Jun 2023
    • 19
    • Tuusula

    Originally posted by racing02 View Post

    Racingdiffsiltä löytyy https://racingdiffs.com/products/bmw...-k-e46-e39-e53

    , paitsi ei löytynytkään. Toi olikin pinionin setti.

    Tuolla taitais olla: https://www.aamannracing.eu/en/a/bmw...earing-kit-fag
    Kiitos

    Comment

    • pehwi
      Newbiemmer
      • Dec 2023
      • 4
      • Suomi

      Osaako joku sanoa paljonko on TYP188 poskilaakereiden laippojen pulttien kiristysmomentti?
      Last edited by pehwi; 27-01-2025, 23:31.

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2043
        • Riihimäki

        Normi M8 8.8 kovuisia pultteja, 27Nm.

        Comment

        • lassiv
          BTCF Member
          • Nov 2015
          • 312
          • Lahti

          Olisiko hyviä vinkkejä ammattitaitoisesta kaverista kasaamaan torsen murikka typ188 z4 kuoriin? Mielellään Päijät-Hämeen / uusimaan alueelta.

          ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3408
            • Kotka

            Originally posted by lassiv View Post
            Olisiko hyviä vinkkejä ammattitaitoisesta kaverista kasaamaan torsen murikka typ188 z4 kuoriin? Mielellään Päijät-Hämeen / uusimaan alueelta.
            Petrolhead / Jarno Ojalehto noita jossain vaiheessa kasaili muillekin. En tiedä onko vielä tehnyt.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16462
              • Asikkala

              Originally posted by Skarpa View Post

              Petrolhead / Jarno Ojalehto noita jossain vaiheessa kasaili muillekin. En tiedä onko vielä tehnyt.
              Osku/Oskari Lehtinen Kouvolasta l. tämän topikin aloittajalta voineen kysyä ?

              Comment

              • cook
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 376
                • Piilossa

                Minulla on nyt tuollainen m-factoryn lukkoyksikkö ja vaihtoehtoina välitys 2.93 tai 3.07. Kumpaa suosittelette asentamaan autoa on. Nyt on paikallaan 3.38 välityksellä muuttuuko auton käytös ”laiskaksi” kun perä harvenee jonkin verran. Toki autoa on piristetty hieman ahtimella ja se alkaa heräilemään jo siinä 2200-2300 kiepeillä, vai onko tämä kokeile ja pety hommia. Vai metsästääkö tuohon tiheämpään perään crowngear spacerin
                Last edited by cook; Yesterday, 03:27.

                Comment

                • turbobliz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1010
                  • e-suomi

                  Originally posted by cook View Post
                  Minulla on nyt tuollainen m-factoryn lukkoyksikkö ja vaihtoehtoina välitys 2.93 tai 3.07. Kumpaa suosittelette asentamaan autoa on. Nyt on paikallaan 3.38 välityksellä muuttuuko auton käytös ”laiskaksi” kun perä harvenee jonkin verran. Toki autoa on piristetty hieman ahtimella ja se alkaa heräilemään jo siinä 2200-2300 kiepeillä, vai onko tämä kokeile ja pety hommia. Vai metsästääkö tuohon tiheämpään perään crowngear spacerin
                  Riippuu vaihdelaatikosta hyvin pitkälti. Tuskin tulee laiskuus ongelmaksi GS6:lla tai jollain 8HP:lla, missä on joka tilanteeseen oikea pykälä silmässä. Vanhalla 4-pykäläisellä Getragilla on varmasti laiskan oloinen.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11124
                    • Oulu

                    Jep, riippuu aika monesta tekijästä. Mulla esim. on omassa e30 turbossa 2.65 perä ja se ei tunnu yhtään pitkältä. Ennemmin tunnustaa että sais olla vielä ylivaihde kutonen lootassa, ettei huutais matka-ajossa kierrokset niin.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1754
                      • vihti

                      Nämä on vähän fiilisjuttuja harrasteautossa, vetopyörästön häviö on suurempi mitä pidempi on välitys. Netistä löytyy hyviä laskureita mikä voi vähän auttaa valinnanteossa. Omaan makuun 3.15 perässä on hyvä kun renkaan halkaisija 65cm mutta kaipais 0.80 välityksen kutosvaihteeseen että olis mukavampi ajaa pidempäänkin moottoritietä.
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎