Sen verran päivittelen että 168 lukko tilattu etuperään ja tuo 188L taakse.
Ongelmaksi voi muodostua löytää shimmilevyt etuperään, ne ulkohalkaisijaltaan 73mm ja itse levyn halkaisija 4mm.
Eteen laitan uudet laakerit, kun ei sopivaa ulosvedintä ole.
Taakse ajattelin käyttää nykyiset laakerit, mutta pähkäillyt tässä jotta miten niiden kanssa sitten katsellaan esijännitys?
Kumpaankaan perään en pinioniin koske.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Faceliftin manuaalin perä on dieselissä 215K ja prefacessa 188K
Tuohan olikin hyvä sivu, näkee suoraan mitat btw, kiitos.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1035 Tuon mukaan se olisi 188K.
Mutta vähän riitelee
Tämän kanssa sitten?
Upgrade your BMW’s differential by effortlessly swapping a low gear ratio LSD carrier for a high gear ratio with RacingDiffs' precision-engineered LSD Carrier Swap Spacer. Ensure seamless transitions from gear ratios 2.64-3.07 to 3.15-4.45 without machining for enhanced performance.
"There is a difference in crown ring position between low gear ratio carrier units (2.64 to 3.07) and high gear ratio units (3.15 to 4.45). This spacer allows a smooth transition from low to high gear ratios without any machining."
Leave a comment:
-
-
Tuon tiedoissa on ainakin mainittu e53 3.0d. Tuolta samasta kaupasta löytyy myös 188k otsikolla oleva perä, jossa sopivuudeksi mainittu e53 3.0i, eli olisiko 188k ja 188l tasauspyörästöt samanlaiset ja välitys määrää että kumpi tuo lautaspyörän offsetti on?Last edited by Tumelz; 05-02-2022, 18:12.
Leave a comment:
-
-
Jos kattelisin tuota sivua https://www.gt2i.com/en/305/bratex-l...p-differential ja pähkäilisin minkä laitan tonne E53 3.0d manuaalin perään, niin mikähän se ois? Käsittääkseni, kun on keskikoon perä, tyyppi on 188k. 3.07 välitys, mutta kun tuolla on tuo 188L ja 188K, ja mitenköhän tuon välitys nyt sitten määrittää sen mikä tuonne sopii?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ixuv View PostMinkälainen perä olisi hyvä tällaiseen ”sunnuntai rata-ajelu" e36 328:iin? Nyt on siis ajeltu tuolla vakiolla avoimella perällä ja sillä 2,93 välityksellä. Hyllystä löytyy valmiina 325i e36:sta peräisin olevan lukkoperän sisukset, sekä 518i E34:sta peräisin oleva 3,46 välitys. Tuohon lukkoon pitäisi nyt vähintäänkin vaihtaa uudet kitkalevyt, mutta samalla sitä varmaan kannattaisi vähän päivittää. Mutta mikä ”stage” esim. racingdiffsin valikomasta olisi hyvä tähän käyttöön? Voiko liian ”raju” lukko myös heikentää rata-ajo-ominaisuuksia? Alkaa puskemaan?
Ja mitäs mieltä tuosta 3,46 välityksestä kun renkaat on kokoa 225/45 R17? Varmaan jos olisi 100% ratakäytössä, niin saisi olla lähempänä neljää, mutta tällä tulee vähän siviiliajoakin, ainakin nyt matkat radoille.
Omassa (automaagissa) on nykyään 3.64 - 3.07:n tilalla. Siinä on niin pitkä 5. ettei maantiellä kierrokset paljoa huuda. Alunperin halusin 3.46 välityksen 15" pyörille.
Leave a comment:
-
-
E36 M3 typ 210
Poskilaakerit:
Koyo JLM104948-N
Pinionin laakerit:
SKF K-HM89410-2-Q-CL7C
SKF HM803110-2-Q-CL7C
Leave a comment:
-
-
Oliko jollain jossain tallessa typ210 perän laakereiden numeroita? Siis Koyo jne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pazq View PostSielthän tulikin hyvää käytännön kokemusta. Taidan tuuppasta sitten rajut ölpät itekin sisään. Tuossa avossa nyt on se ja sama kunhan pitää veto päällä. Pääsääntösesti ajoa ilman sutimista mutta mutkissa satunnaisesti tykkää sisempi yrittää enempi. Tuolla kun pystyy vetämään mutkaan silleen että sisempi takapyörä käy ilmassakeulan kun saa jäykäksi myös niin alkaa sekin oire olemaan poissa suht hyvin.
Leave a comment:
-
-
Sielthän tulikin hyvää käytännön kokemusta. Taidan tuuppasta sitten rajut ölpät itekin sisään. Tuossa avossa nyt on se ja sama kunhan pitää veto päällä. Pääsääntösesti ajoa ilman sutimista mutta mutkissa satunnaisesti tykkää sisempi yrittää enempi. Tuolla kun pystyy vetämään mutkaan silleen että sisempi takapyörä käy ilmassakeulan kun saa jäykäksi myös niin alkaa sekin oire olemaan poissa suht hyvin.
Leave a comment:
-
-
Noniin hyvää tietoa, meinasin laittaa ite 80k cst mutta taitaa olla aika turhaa sitten. Riittääkö tommonen 1 purkki öljyä?
Leave a comment:
-
-
Ongelma on tuossa viskossa se että ei tiedä yhtään millon se rupeaa antamaan periksi. Talvella ja suoraan lähdettäessä lukko toimii pääsääntöisesti moitteetta eli normaali käyttöön erittäin sopiva. Kuivalla asfaltilla ilmenee suurimmat puutteet lukossa. Suoraan vedättäessä ei ole ollut ikinä minulla ongelmia. Loivempaa luistoa vedettäessä saattaa 2 vaihteella mennä aivan hyvin mutta vaihdon aika kolmoselle häviää lukotus ja tätä samaa efektiä sattuu niin kuivalla kuin märälläkin.
Siliconi öljyjä saa laidasta laitaan kotimaisisti rc kaupoista. Seuraavaksi ajattelin tuupata sinne 500 000cst öljyt kun vaihdan samalla pidemmän välityksen. Jos se ei riitä niin koitan miljoonan cst öljyä sitten.
Yksikköä kasatessa ei sinne kannata liikaa tavaraa laittaa. Tommonen 500000cst öljy alkaa olemaan jo sellasta että ei ihan heti purkista ulos tule.
Tuolta löytyy miljuuna öljyä-> https://www.eurorc.fi/product/9980/h...000-cst---50ml
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pazq View PostPitäs availla viscoyksikkö tässä talven aikana ja mahdollisesti uusia levyjä ja silikonit samalla. Oliko se nyt 60 000-70 000 se sopiva viskositeetti että on hyvä?
Joskus oli servicemanuali tallessa vaan on hävinnyt bittien mukanasiinä oli kivasti kerrottu missä suhteessa se jäykkeni riippuen käytetystä viskositeetista
Leave a comment:
-
-
Pitäs availla viscoyksikkö tässä talven aikana ja mahdollisesti uusia levyjä ja silikonit samalla. Oliko se nyt 60 000-70 000 se sopiva viskositeetti että on hyvä?
Joskus oli servicemanuali tallessa vaan on hävinnyt bittien mukanasiinä oli kivasti kerrottu missä suhteessa se jäykkeni riippuen käytetystä viskositeetista
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aae30 View PostKokemusta typ210 peristä?
On tullut tehtyä eri autojen avoimia periä, kitkalukkoja, palalukkoja, paineilmalukkoja ja jokunen sähkölukkoperäkin..
On muuteltu lukkoja tiukemmiksi, vaihdettu välityksiä ja hitsailtu kemppejä, kunnostettu ja "entisöity" -kaikkea maan ja taivaan väliltä..
Ford, + (dana useampi malli)
Jeep (dana useampi malli)
Volvo (useampi malli, myös porttaaliakselit C303 C306 ym)
Toyota (8")
Mitsubishi (pickupit / maasturit)
BMW (monia eri malleja 168, 188, 210)
+muita mitä en muistaLast edited by Takalo_kari; 06-10-2021, 18:06.
Leave a comment:
-
Leave a comment: