Originally posted by jmp2002
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BMF View PostEikös m50 männät oo huomattavasti paremmat kun m20? niin miks ei sorvais suoraan m50 männistä :think Vai miks niitä tarvi sorvata?E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postm50 männissä on lakipaksuus niin pieni että niitä ei paljoa uskalla sorvata.. sen takia kai niitä sorvataan että puristukset laskee
(ja jos haluaa laskea niin vanoksen männät ja vanoksettoman veivit)
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLisäksi nuo sun penkityksen tehot ja tunne tukehtumisesta viittaa pielessä oleviin säätöihin jos mekaanisesti kaikki oli kunnossa.
Mörökölli saa itse kommentoida enemmän.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMä melkein uskallan väittää että tuossa hommassa nousi pakopaineet niin koviksi ettei enempää olisi voinut saada. Pakopesä oli kuitenkin to3-kokoa.
Mörökölli saa itse kommentoida enemmän.Mutta lieneekö hällä väliä kun rusina on jo vaihtumassa.
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostOnko joku totetuttanut öljynjäähdytyksen m50? jos on niin miten? tieten onhan se konsti, että ottaa lähdön ö-paine anturilta ja antaa valua itsekseen ö-pohjaa?? ruotsin pojilla näkyny semmoisia että lähtö ja paluu ö-filtterin kanesta.
Itsellä on ollut tarkoituksena laittaa tuohon turbo rojektiin öljynjäähdytin juurikin noista lähdöistä ja turbolle ölpät menemään suodattimen jälkeen.
Jakopäähän lienee ei niistä M52 jne. palikoista haittaa turboissa ole..Samoin muutenkin jakopään hilut kannattaa uusia, oli sitten miten paljon hyviään ajettu. Meikäläisen projekti jutusta noista löytää lisää tietoa.
Muutoin itse ainakin menen kaavalla, tasot hiottu/oikaistu, kansi mulkattu läpi sekä huollettu, arp-pultit ja mls-tiivistettä väliin.
Katsotaan miten kauan kestää sitten kun koriin saadaan paikalleen ja tulille.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Cell View Post
Mitä tuohon mörököllin autoon tulee, niin jätä nuo koneen kokomuutokset siksi että satuit saamaan ahtimen x halvalla joka pitää kovista painesuhteista, vaihda se ahdin. Tulee kalliiksi lähteä teettämään mittatilauskankia tuollaiseen pienennysprojektiin (sopivia orkkiksia ei ole) ja mäntiä, kun joudut nostamaan paineita jolloin nousee rasituksetkin ja palikkaa alkaa paukkumaan vakiolla yrittäessä.
Omalla kohdalla noilla nykyisillä tehotavoitteilla koneeseen tuskin tehdään kovin suuria mekaanisia muutoksia..
Mitäs ollaan yleisesti mieltä noista paksummista pahveista? Esim. kasvattaisi pahvin paksuutta 3-3,5mm MLS:llä? Paljerako kasvaa.. Miten merkitsevää tämä on tuollaisella ns. "hyvällä" neliventtiilisen palotilalla, kun tuntuu moni ainakin näin menettelevän.
Comment
-
-
Nojoo, tietty jos isoa woimaa lähtee hakemaan niin voisihan tuo olla ihan hyödyllistä ettei lohko notkuis niin paljoa. Liekö kukaan kokeillutkaan, M10 kanssahan tuollaisia on, mutta m50 ei oo näkynyt :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
No, mitkähän nyt sitten olisivat hyviä mäntiä ja kankia? Olisikohan järkeä etsiä/teettää matalampia mäntiä ja sitten vastaavasti sen millin pari pidempiä kankia?
Itsellä olisi s50 moottoriin sisuskalujen valinta edessä ja kai siinä pätee monet samat asiat kuin m50.Last edited by Mica; 02-10-2009, 12:38.e36 M3 -97 "katukilpuri"
e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
Comment
-
-
Originally posted by Mica View PostNo, mitkähän nyt sitten olisivat hyviä mäntiä ja kankia? Olisikohan järkeä etsiä/teettää matalampia mäntiä ja sitten vastaavasti sen millin pari pidempiä kankia?
Itsellä olisi s50 moottoriin sisuskalujen valinta edessä ja kai siinä pätee monet samat asiat kuin m50.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Maza taitaa markkinoida M50 pakosarjaa, ja varmaan Kallekin sellaisen on halukas tekemään.
Niin, ja tietty Ruåtsistakin saa alapuolelle tulevaa mallia.
E30:ssä vaan ei kovin paljoa ole tilaa sillä osastolla M50-moottorin kanssa.
Last edited by Mörökölli; 02-10-2009, 13:41.
Comment
-
-
Varmaan saa aika pitkään hakea equal lenght pakosarjaa turbolle. Tämmönen löytyi ekalla haulla:
Kyllä noikin jossain hevon perseessä tehdään, mutta laatu noissa obx sarjoissa on sentään ollut parempaa kuin perus ebay kiinasarjoissa.
Tossaolis laippoja jos itse innostuu tekemään...
Kunnon kollektoreita ja putkea saa www.burnsstainless.com Löytyy valmiita turbokollektoreitakin. Hintaa on jonkinverran, mutta jälki on aivan jumalaista. Samalla kun tilaa kollektorin/kollektorit, kannattaa kyytiin ottaa U-mutkia ja solar fluxia hitsausta varten. Asiakaspalvelun suhteen toi on aivan loistava putiikki. Itse tilasin motskarin pakosarja/putkiprojektiin tarvikket tuolta.
Linkki suoraan tubokollektoreihin:
Last edited by Juppe; 02-10-2009, 13:48.
Comment
-
Comment