Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #46
    Aivan varmasti tuo jälkimmäinen.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • micke_
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1154
      • Lojo

      #47
      Jälkimmäinen
      E24 ///M635CSI
      E61 520d LCI
      Ex: E30 1006hv/1161nm
      ig: m1ckee_

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #48
        Kannattaa lueskella PPF:n foorumia, siellä on hyväksi koetut reseptit M50 turbottamiseen selvillä. Heidän webshopistaan löytyy "oikeat rojut" moiseen koneeseen.

        Eaglen kankia ja CP:n mäntiä saa halvalla jenkeistä (ebay, VAC motorsport jne), "kupariliekkirengaskansipahvi" ja ARP:n kansipultit PPF:ltä sekä kunnon moottorinohjaus, noilla mennään jo pitkälle.

        Varsin maukkaita pakosarjojakin tekevät ruotsinmaalla, toki maksavat reilusti mutta eipä noilla kiinankaalisarjoilla kummoisia tee.


        Originally posted by Rockford View Post
        Niinhän nuo väittää. Uskon silti, että laadukkailla männillä ja kangilla saadaan aivan eri-tasoinen paketti - ellei nyt M50 ole kuuluisaa rakettitiedettä, jonka alakertakin kestää vakiona vaikka sen ~400-500hv Helpoinhan se noin tietenkin olisi. Kokemuksia toki otetaan vastaan tästäkin!
        Eikös se eräskin E30 M50 Turbo - yhdistelmä ajanut vakiokoneella 20tkm ~1bar ahdoilla (=380hp tehoilla) monia vuosia sitten. Kestävä paketti tuo M50 on, moottorinohjauksen puuttella sen saa rikki äkkiä.


        Originally posted by Rockford View Post
        Jep, tuota ihmettelinkin kun purin tuon 525:sen, niin ei näyttänyt olevan lauhdutinta lainkaan - tehostimen öljyt kyllä oli jäähdytetty ihan hämärällä putkistolla maskin takaa. Suunnitelmissa käyttää jotenkin tuota 325:sen omaa lauhdutinta.
        No ei varmasti löytynyt LAUHDUTINTA kun semmoista ei missään autossa öljynkierrossa ole. Kana ei ole lehmä, eikä peruna porkkana, eikä lauhdutin jäähdytin..
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Jukka81
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 1176

          #49
          Originally posted by Noppe View Post
          Sanokaapas kumpi pahvi on parempi, MLS vai tuo mitä PPF kehuu kestäväksi => http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_w...roducts_id=821
          Jälkimmäinen ainakin toimii ja hyvin.
          -E30 325i M-TechII Turbo
          -E39 528iA M-Sport
          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

          Comment

          • Noppe
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 535
            • Veneen alla

            #50
            Originally posted by Jonsku View Post
            Kannattaa lueskella PPF:n foorumia, siellä on hyväksi koetut reseptit M50 turbottamiseen selvillä. Heidän webshopistaan löytyy "oikeat rojut" moiseen koneeseen.

            kunnon moottorinohjaus, noilla mennään jo pitkälle.
            Olen yrittänyt lueskella tuota foorumia, mutta ruotsi ei taitu huonostikkaan. "Kunnon" moottorinohjaus on mega ja jo hyllyssä, mutta jospa sillä alkuun pääsisi.

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #51
              olisko täällä kukaan joka vois antaa m50b25 tbo sytkä ja bensakarttoja joilla pääsisi alkuun, kun alkaa megalla säätämään, niin ei tarvitsisi ihaa tyhjästä alkaa nyhjäseen... Tai sitten linkkiä mistä voisi löytyä...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • JoniS
                Newbiemmer
                • Oct 2008
                • 18
                • kainuu

                #52
                Originally posted by Jukka81 View Post
                Jälkimmäinen ainakin toimii ja hyvin.


                pitääkö tuohon jälkimmäiseen koneistaa uria?
                -bmw e34 525i-
                -bmw e30 325i-

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  #53
                  Originally posted by JoniS View Post
                  pitääkö tuohon jälkimmäiseen koneistaa uria?
                  Ei tarvi.
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #54
                    Originally posted by Juppe View Post
                    On siinä oma hommansa. Väitän kuitenkin ihan omankin (vähäisen) kokemuksen perusteella, että homma olis todella paljon helpompaa, jos kollektorit olis valmiina. Muutaman projektin kanssa juuri niiden tekemiseen on uponnut sitä aikaa paljon ja lopputulos oli silti keskinkertaisen alapuolella... Burnssilta sais vielä semmoset kamat, että putket vois kiinnittää jousilla pakosarjaan. Ei tarttis edes hitsauksia ihmetellä, kuin primääriputkissa. Samalla repeämisten riski pienenee melkoisesti, kun putket pääsevät elämään (varsinkin rosteriputket).
                    Martelius on ainakin joskus myynyt myös pakosarjojen osia, eli mm. kollektoreja ja laippoja. Helpottaa varmasti paljon ostaa kollektorit valmiina, ja loppupeleissä tulee varmaan halvemmaksikin.

                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Eaglen kankia ja CP:n mäntiä saa halvalla jenkeistä (ebay, VAC motorsport jne), "kupariliekkirengaskansipahvi" ja ARP:n kansipultit PPF:ltä sekä kunnon moottorinohjaus, noilla mennään jo pitkälle.
                    Cooper-rengas, ei kuparirengas.


                    Comment

                    • Pti
                      BTCF Member
                      • Apr 2005
                      • 211

                      #55
                      Onko kellään nyt todellista tietoa miten toi vanos suhtautuu ahtamiseen ja sen säätäminen esim Megalla, cclDesign ja sieltä mie nimeltä immu uhkaili kyllä että olisi helppo homma mutta onko kokemuksia?

                      Ihan vakio kaluilla ajattelin ite lähteä kokeilemaan ja maltillisilla max 0,5 ahdoilla kiinasarjalla...


                      Odotan mielipiteitä (:


                      Immu ottanut omasta 320 e30 ihan mukavia lukemia,ja olen kyllä jopa ajanutki vehettä ja hyvin vetää...


                      juttua cclahti.com

                      Comment

                      • Vulcan
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 162

                        #56
                        Itsellä alkais oleen savujen oton aika e30 m50 turbossa. Eli minkälaiset tulpat kannattais ostaa?
                        kuinka paljon vääntöä sachs 618 ja vakio 325kytkinlevy kestää? (itsellä m20vauhtis ja vaihdelaatikko)

                        Comment

                        • Noppe
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 535
                          • Veneen alla

                          #57
                          Originally posted by Vulcan View Post
                          Itsellä alkais oleen savujen oton aika e30 m50 turbossa. Eli minkälaiset tulpat kannattais ostaa?
                          kuinka paljon vääntöä sachs 618 ja vakio 325kytkinlevy kestää? (itsellä m20vauhtis ja vaihdelaatikko)
                          Ite ainakin kokeilin vakio tulpilla, toimi ainakin 0,5bar hyvin.

                          Tuleeko tuon MLS tiivisteen kanssa sitä liimaa mukana? Cooper-ring tiiviste nyt kokeiltu ja todettu huonoksi -> kesti peräti 5km ajoa.

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4321
                            • Kannus/Kokkola

                            #58
                            Originally posted by Noppe View Post
                            Cooper-ring tiiviste nyt kokeiltu ja todettu huonoksi -> kesti peräti 5km ajoa.
                            Kerro ihmeessä lisää ? PPF:n tiiviste ? Mitkä pultit ja miten kiristetty ?

                            Comment

                            • Noppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 535
                              • Veneen alla

                              #59
                              Originally posted by Maza View Post
                              Kerro ihmeessä lisää ? PPF:n tiiviste ? Mitkä pultit ja miten kiristetty ?
                              PPF ja renkaissa on ne nystyrät, mitkä uppoaa kanteen niin sisimmäinen tulee osittain palotilan puolelle -> palaa välistä. Arppilaiset pultteina ja kiristetty mukana tulleen ohjeen mukaan.

                              Comment

                              • Maza
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 4321
                                • Kannus/Kokkola

                                #60
                                Originally posted by Noppe View Post
                                PPF ja renkaissa on ne nystyrät, mitkä uppoaa kanteen niin sisimmäinen tulee osittain palotilan puolelle -> palaa välistä. Arppilaiset pultteina ja kiristetty mukana tulleen ohjeen mukaan.
                                No huhhuh. Taas sutta ja sekundaa ruotsista. Eipä ois ensimmäinen kerta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎