Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PPmotor
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 725
    • E-Pohjanmaa

    #61
    Originally posted by Noppe View Post
    PPF ja renkaissa on ne nystyrät, mitkä uppoaa kanteen niin sisimmäinen tulee osittain palotilan puolelle -> palaa välistä. Arppilaiset pultteina ja kiristetty mukana tulleen ohjeen mukaan.
    Eli oliko kaikki renkaat siis väärän kokoisia? Itselläni kyseiset M30 motissa ja hyvin kestänyt tähän mennessä.

    Originally posted by Maza View Post
    No huhhuh. Taas sutta ja sekundaa ruotsista. Eipä ois ensimmäinen kerta.
    PPF taitaa olla pelkkä jälleenmyyjä: http://www.navalineasport.it/ , eli italialaisia ovat.
    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
    Power2Drift Team

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      #62
      Originally posted by Noppe View Post
      PPF ja renkaissa on ne nystyrät, mitkä uppoaa kanteen niin sisimmäinen tulee osittain palotilan puolelle -> palaa välistä. Arppilaiset pultteina ja kiristetty mukana tulleen ohjeen mukaan.
      Mikä poraus ja mikä renkaan sisähalkaisija? Miksi pistit edes kiinni, jos tulee palotilan puolelle?!!
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • Noppe
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 535
        • Veneen alla

        #63
        Originally posted by c0200325 View Post
        Eli oliko kaikki renkaat siis väärän kokoisia? Itselläni kyseiset M30 motissa ja hyvin kestänyt tähän mennessä.
        Kaikki samankokoisia.

        Originally posted by Jasu View Post
        Mikä poraus ja mikä renkaan sisähalkaisija? Miksi pistit edes kiinni, jos tulee palotilan puolelle?!!
        Ihan mielenkiinnosta, miten voi etukäteen nähdä mihin renkaan urat ottaa kiinni, muutakuin lyömällä vasaralla rengasta kantta vasten? Jos käyttää kannen kiinni moneen kertaan, niin eikö koko renkaiden idea mene vähä v*tuiksi jos vanhoihin kanteen tulleisiin uriin kiristellään + jos vielä renkaat painuvat kasaan?
        Stanttu poraus ja renkaat 84,5.

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4321
          • Kannus/Kokkola

          #64
          Originally posted by c0200325 View Post
          Eli oliko kaikki renkaat siis väärän kokoisia? Itselläni kyseiset M30 motissa ja hyvin kestänyt tähän mennessä.



          PPF taitaa olla pelkkä jälleenmyyjä: http://www.navalineasport.it/ , eli italialaisia ovat.
          Oletkos varma, että PPF myy juuri navalinean tiivistettä ? Käsittääkseni PPF:n tiivisteessä on kaksi nystyrää renkaassa kun taas navalinean renkaissa kolme. Lisäksi massaosa näytti eri näköiseltä kuin navalinean.

          Comment

          • Noppe
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 535
            • Veneen alla

            #65
            Originally posted by Maza View Post
            Oletkos varma, että PPF myy juuri navalinean tiivistettä ? Käsittääkseni PPF:n tiivisteessä on kaksi nystyrää renkaassa kun taas navalinean renkaissa kolme. Lisäksi massaosa näytti eri näköiseltä kuin navalinean.
            Oli ainakin minun tiivisteessä kolme nystyrää. Kertokaas nyt mitä sinne kokeillaan seuraavaksi?:think

            Comment

            • PPmotor
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 725
              • E-Pohjanmaa

              #66
              Originally posted by Noppe View Post
              Kaikki samankokoisia.



              Ihan mielenkiinnosta, miten voi etukäteen nähdä mihin renkaan urat ottaa kiinni, muutakuin lyömällä vasaralla rengasta kantta vasten? Jos käyttää kannen kiinni moneen kertaan, niin eikö koko renkaiden idea mene vähä v*tuiksi jos vanhoihin kanteen tulleisiin uriin kiristellään + jos vielä renkaat painuvat kasaan?
              Stanttu poraus ja renkaat 84,5.
              Siis jos rengas istuu lohkoon menemättä sylinteri seinämien sisäpuolelle niin ei kyllä minun mielestä pitäisi todellakaan jäädä myöskään palotilojen sisäpuolelle.Ei tietenkään kiristellä vanhoihin uriin vaan kansi pitää koneistaa.Renkaat ovat terästä, eli eivät painu kasaan.

              Originally posted by Maza View Post
              Oletkos varma, että PPF myy juuri navalinean tiivistettä ? Käsittääkseni PPF:n tiivisteessä on kaksi nystyrää renkaassa kun taas navalinean renkaissa kolme. Lisäksi massaosa näytti eri näköiseltä kuin navalinean.
              99% varma, vertailtu on M50/M30 tiivisteitä. Omissa navalinean renkaissa myöskin 2 nystyrää.
              Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
              Ex: 325i Turbo Drift, jne..
              Power2Drift Team

              Comment

              • Jukka81
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 1176

                #67
                Originally posted by c0200325 View Post
                Siis jos rengas istuu lohkoon menemättä sylinteri seinämien sisäpuolelle niin ei kyllä minun mielestä pitäisi todellakaan jäädä myöskään palotilojen sisäpuolelle.Ei tietenkään kiristellä vanhoihin uriin vaan kansi pitää koneistaa.Renkaat ovat terästä, eli eivät painu kasaan.



                99% varma, vertailtu on M50/M30 tiivisteitä. Omissa navalinean renkaissa myöskin 2 nystyrää.
                Itsellä ja kaverilla M20:n navalinean tiivisteessä 3kynttä/nystyrää, ja niiden korkeus 0.15mm, joten käytännössä joka kerta kun kannen irrottaa niin tuo 0.15mm täytyy höylätä kannesta pois.

                M20:n massaosassa ainakin pientä väljyyttä kohdistusholkkien reijissä, joten sai kohdistaa tarkasti, että menee oikeaan kohtaan. Olisko tässäki em. mahdollista?

                Muuten kyllä laadukas tiiviste.
                -E30 325i M-TechII Turbo
                -E39 528iA M-Sport
                -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                Comment

                • j.laitine
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2008
                  • 282
                  • Jyväskylä

                  #68
                  Onko kellään kokemuksia näistä veiveistä??

                  Last edited by j.laitine; 24-07-2010, 10:59.
                  Audi s4 b5
                  e21 323 (Ikuisuus rojekti)
                  M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


                  Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

                  Comment

                  • Noppe
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 535
                    • Veneen alla

                    #69
                    Originally posted by c0200325 View Post
                    Siis jos rengas istuu lohkoon menemättä sylinteri seinämien sisäpuolelle niin ei kyllä minun mielestä pitäisi todellakaan jäädä myöskään palotilojen sisäpuolelle.Ei tietenkään kiristellä vanhoihin uriin vaan kansi pitää koneistaa.Renkaat ovat terästä, eli eivät painu kasaan.
                    Ei kyllä mennyt sylintereitten sisäpuolelle. Perhana kun en kuvaa älynnyt ottaa kun kanteen on jo taso vetästy. Sitä juuri tarkoitin että korkeintaan jollakin maalilla voisi katsoa mihin nystyrät ottaa, mutta oletin, että tuon hintainen pahvi jo olisi "valmis" tapaus...

                    Originally posted by Jukka81 View Post
                    M20:n massaosassa ainakin pientä väljyyttä kohdistusholkkien reijissä, joten sai kohdistaa tarkasti, että menee oikeaan kohtaan. Olisko tässäki em. mahdollista?
                    Ei voi tuosta johtua kun palotila on neliön muotoinen ja joka nurkasta oli sisimmäinen palotilan puolella.

                    Comment

                    • pablo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 732
                      • Pirkanmaa

                      #70
                      Minkäsmoinen vauhtipyörä & kytkin/asetelma paketti nyt sopii "heittämällä" M52b28 akselin ja E36 M3 laatikon väliin. Mielellään niin et vois omaa starttia käyttää. Väännönkestoa sais olla "reilusti" Niin ja siis ykslevyinen.

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        #71
                        Bolt-on sarjasta en osaa sanoa, mutta pakettina M30 kova vauhtis + 765-asetelma ja sintteri taitaa olla paras vaihtoehto. PPF:n foorumia vain lukemaan, niin eiköhän tuo soveltuvuus selviä.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • pablo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 732
                          • Pirkanmaa

                          #72
                          Originally posted by Jasu View Post
                          Bolt-on sarjasta en osaa sanoa, mutta pakettina M30 kova vauhtis + 765-asetelma ja sintteri taitaa olla paras vaihtoehto. PPF:n foorumia vain lukemaan, niin eiköhän tuo soveltuvuus selviä.
                          Joo tommosen paketin vähä hahmottelin kun olen googletellu. Sopiikos toi vauhtis pulttijaoltaan ja onko hammaskehän "ET" sama kun omassa?

                          Tosta PPF:n foorumista ei ole mulle muuta hyötyä kuin kuvat ja pelkästään niitä katselemalla jää vielä enemmän kysymyksiä kuin ennen

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            #73
                            Originally posted by pablo View Post
                            Joo tommosen paketin vähä hahmottelin kun olen googletellu. Sopiikos toi vauhtis pulttijaoltaan ja onko hammaskehän "ET" sama kun omassa?

                            Tosta PPF:n foorumista ei ole mulle muuta hyötyä kuin kuvat ja pelkästään niitä katselemalla jää vielä enemmän kysymyksiä kuin ennen
                            Vauhtipyörä pitäisi sopia suoraan ja kuulemma myös startin pitäis passata.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • Jukka81
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 1176

                              #74
                              Originally posted by Jasu View Post
                              Vauhtipyörä pitäisi sopia suoraan ja kuulemma myös startin pitäis passata.
                              Ei liity M50:iin, mutta mitenkäs M30:n 240mm kovan pyörän sopivuus M20:iin? Starttikehä yms?
                              -E30 325i M-TechII Turbo
                              -E39 528iA M-Sport
                              -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                #75
                                Originally posted by Jukka81 View Post
                                Ei liity M50:iin, mutta mitenkäs M30:n 240mm kovan pyörän sopivuus M20:iin? Starttikehä yms?
                                Itse en ole asiaa kummemmin kerennyt tutkimaan kun päädyin BlingFactoryn limppuun. Daa Daa:n mukaan M20 vauhtiksessa pari milliä suurempi starttikehän sisähalkaisija. Mutta onhan noitakin kyllä pistetty kun on vaihdettu startti tai modattu sitä. Ja olikohan Maza täytehitsannu oman s38b36 v-pyörän sopivaksi m20 startille.
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎