Ajattelin aloittaa hieman uudemman topicin aiheesta, jota on toki paljon käsitelty, mutta tuonkin linkin takaa löytyy jotain iänikuisia theardeja ja muutamassakin taso "saax laittaa turpo" - tyyliin.
Esim. männistäkään keskustelua ei ole syntynyt, kuin muutama postaus. Lisäksi mainostetut firmat lienevät kaikki jo konkurssissakin, kun kanki-keskustelukin vuodelta -05.
Eli jos tästä syntyisi laadukas keskustelu, joka kattaisi KAIKEN M50:in ahtamiseen tarvitun tiedon, neuvot, vinkit ja kysymykset tarvittaessa. Mikä parasta, theard olisi ajan tasalla vrt. vuosia vanhoihin. Myös firmat ja vinkit osien haalimiseen sopii tähän.
Soveliasta olisi, että tyhmät ja turhat kysymykset jäisivät pois sotkemasta theardia, varsinkin henkilöiltä jotka "joskus meinaavat" "ehkä" "turpottaa" eli koko moottoria, autoa, rahaa, työkaluja, tiloja tai perustietoja ei ole edes käden ulottuvilla. Mahdollisesti koskaan.
Suomi24:selta löytyy varmasti näille huolto-asemien "pulttaan turpon tänäää" - tyypeille ihan omat osa-alueet.
Henk.koht. ajattelin heittää ilmoille kysymyksiä, joista en löytänyt ensimmäistäkään keskustelua eli M50B25:
-Mitä/mikä öljypumpulle vai millainen orginaalin riittävyys? Esim. M20:ssähän käytetään usein dieselin pumppua ja kuten omassa 2TGTT-projektissa hieman 18R:n modattua - eli mikä sen kohtalo?
-Myöskään kannesta ei ole keskusteltu eli mitä ahto-käyttöön normaalin koneistuksen ohessa kannattaa juuri M50:in yläkerralle tehdä? Vakio-nokat?
Comment