Originally posted by Jasu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jukka81 View PostMinkälaisen pyörän hommasit tuolta? Mitä maksoi?
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostBolt-on sarjasta en osaa sanoa, mutta pakettina M30 kova vauhtis + 765-asetelma ja sintteri taitaa olla paras vaihtoehto. PPF:n foorumia vain lukemaan, niin eiköhän tuo soveltuvuus selviä.Audi s4 b5
e21 323 (Ikuisuus rojekti)
M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc
Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,
Comment
-
-
Originally posted by j.laitine View PostKäykö tuo m30 vuohtis suoraan m50 kampuran päähän kiinni ja onko starttikehän sisäkehä suurempi vai pienempi kuin m50.issä??? Jos nyt aivan oikein ymmärsin että m30 vauhtikseen käy 240mm levy..
Starttikehän sovite m30:ssä isompi kuin m50:ssä. Eli on varaa sovittaan m50 kehä paikoilleen.
M30 vp:t on 240mm kytkimellä.
Ja näitä kovia vp:itä löytyy sitten vaan vanhemmista m30:stä... eli e28 ja vanhemmat.Last edited by zJark; 26-08-2010, 20:21.MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
-
-
Muotoillaan vähä kysymystä uudestaan ja korjataan asiavirhe.
Kyseessä siis m52b28 kansi jossa 33mm nostinkupit. Tuohon pitäs saada jäykemmät venttiilijouset eli onko mahdollista laittaa m50 tuplajouset+lautaset tai M3:sen venttiilijouset? Eli mahdollistaako venttiilin mitat yms ristiinlaiton?
PPF:ltä sais retainerit+jouset kyllä summalla xxx, mut onko mitään budjetti ystävällisempää keinoa?
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi onnistu kumpikaan, venttiilin halkaisija eri jne.
Eli jäänee Noi PPF:n 6mm venttiileille tarkotetut jouset+retainerit ainooks vaihtoehdoksi näistä:think
Comment
-
-
kysytääs nyt vielä että sopiiko m20 pakosarja m50 koneeseen pelkällä laipan vaihdolla? ei oikeen ole noita m50 turbosarjoja myynnissä,paitsi nuo kiinasarjat jostai tietysti saisi jigin,mutta nyt tarjoutui m20 pakosatsi josta todenäköisesti saisi tehtyä helpommalla kuin ruveta tyhjästä vääntämään.
Comment
-
-
Originally posted by Juzbe View Postkysytääs nyt vielä että sopiiko m20 pakosarja m50 koneeseen pelkällä laipan vaihdolla? ei oikeen ole noita m50 turbosarjoja myynnissä,paitsi nuo kiinasarjat jostai tietysti saisi jigin,mutta nyt tarjoutui m20 pakosatsi josta todenäköisesti saisi tehtyä helpommalla kuin ruveta tyhjästä vääntämään.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
tuli tuossa omaankin m50 turbo projektiin laitettua tuo ppf kansi pahvi niin jos tiiviste on oikein suorassa niin ei voi renkaan ura jäädä osittain kannen palotilaan jos näin kuitenkin käy niin rengas on liian pieni kokoinen(vertailin irto kannen kans). tässä kohtapuolin pitäisi saada auto tulille niin näkee itse toimiiko tuo oma veistos:think niin ja oli melko paskamainen asentaa kun kun tiiviste ei oikein istunu hyvin-bmw e34 525i-
-bmw e30 325i-
Comment
-
-
M50 turbo käyttöön kansipahvit
Kansipahvi huolia M50 ei vanos koneessa.. paikalla oli nyt Cometic 3,5mm MLS tiiviste ja se petti 5/6 pytyn kohdista vesitilaan hieman.. kovemmilla ahdoilla karkaa liekki vesitilaan -> vesi tulee ulos koneesta.. nakutteli tietty juu. APR pultit oli myös jo mausteena ja molemmat tasopinnat toki oiottu. Ei kuitenkaan uudelleen kiristetty lämmitys käytön jälkeen.. olisikohan pitänyt? tästä on vähän eri tulkintoja liikkeellä.. vissiin kovilla pulteilla se olis tarpeen?
Laittaako tuollaisen cometicin uudestaan vai jotain muuta? Tuo PPF pyramid tiiviste kunnon liekkirenkailla lienee parasta, mutta juuri nyt tuo lohkon autosta ulos kampeaminen ei tavallaan kiinnostaisi.. mahtaakohan koneistus edes onnistua männät paikalla ettei tarkeis koko kellaria purkaa.. toisaalta aika nopeasti se sieltä taas tulisi toki.. Se tiiviste ilmeisesti toimii hyvin ja on uudelleen käytettävä ainakin noiden renkaiden osalta monta kertaa niinkuin liekkirenkaat yleensä on? Jotenkin tuntuu että se olisi tarpeellinen ominaisuus.. (uuden vesitila tiivisteen voi sitten tehdä mistä vaan tarvittaessa.)
Tuo Copperring tiiviste olisi myös kiinnostavaihtis -> lienee hieman MLS tiivistettä kestävämmässä maineessa? Voikohan tuota käyttää uudestaan kertaakaan? Aika kallis 300-350e laaki muuten jos sattuukin jotain sattumaan..
Puristuksethan noilla kaikilla muilla paitsi tuolla superpaksulla 3,5mm cometicilla tulee hiukan kiivaiksi vakio männillä mutta toisaalta paljealue olisi ainakin vähemmän nakutus herkkä ja ei kai kympin rutut niin pahat vielä ole kunhan muut säädöt pysyisi kurissa ja vesimetanooli ruiskusta tulee kylliksi mehua rasituksessa..
Onko jollain tuolla Cometicilla pysynyt peli kasassa kunnon paineilla vai sopiiko se vain tuollaiseen alle 1 bar maisteluun/katu ajoon(=lyhyitä rasituksia)? Nakutushan ne aina rikkoo mutta sais se sitä hiukan kestää.. tuo huono paljealue tuottanee hiukan lisärasitusta tuolla paksulla pahvilla ainakin.BMW i3 REX
Comment
-
Comment