Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka81
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 1176

    #76
    Originally posted by Jasu View Post
    Itse en ole asiaa kummemmin kerennyt tutkimaan kun päädyin BlingFactoryn limppuun. Daa Daa:n mukaan M20 vauhtiksessa pari milliä suurempi starttikehän sisähalkaisija. Mutta onhan noitakin kyllä pistetty kun on vaihdettu startti tai modattu sitä. Ja olikohan Maza täytehitsannu oman s38b36 v-pyörän sopivaksi m20 startille.
    Minkälaisen pyörän hommasit tuolta? Mitä maksoi?
    -E30 325i M-TechII Turbo
    -E39 528iA M-Sport
    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      #77
      Originally posted by Jukka81 View Post
      Minkälaisen pyörän hommasit tuolta? Mitä maksoi?
      En ole vielä tilannut. Tuntui siellä päässä olevan vähän sekaannusta joten todennäköisesti lähetän m20b25 vauhtiksen sinne malliksi. Tarkoituksena saada M20:iin sopiva 240mm vauhtis johon kiinni 765 asetelma ja m20 hammaskehä. Hinta oli noussut 270 euroon.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • j.laitine
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 282
        • Jyväskylä

        #78
        Originally posted by Jasu View Post
        Bolt-on sarjasta en osaa sanoa, mutta pakettina M30 kova vauhtis + 765-asetelma ja sintteri taitaa olla paras vaihtoehto. PPF:n foorumia vain lukemaan, niin eiköhän tuo soveltuvuus selviä.
        Käykö tuo m30 vuohtis suoraan m50 kampuran päähän kiinni ja onko starttikehän sisäkehä suurempi vai pienempi kuin m50.issä??? Jos nyt aivan oikein ymmärsin että m30 vauhtikseen käy 240mm levy..
        Audi s4 b5
        e21 323 (Ikuisuus rojekti)
        M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


        Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

        Comment

        • zJark
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 740
          • Ylöjärvi

          #79
          Originally posted by j.laitine View Post
          Käykö tuo m30 vuohtis suoraan m50 kampuran päähän kiinni ja onko starttikehän sisäkehä suurempi vai pienempi kuin m50.issä??? Jos nyt aivan oikein ymmärsin että m30 vauhtikseen käy 240mm levy..
          Kiinnitys sopii kampuran päähän.
          Starttikehän sovite m30:ssä isompi kuin m50:ssä. Eli on varaa sovittaan m50 kehä paikoilleen.
          M30 vp:t on 240mm kytkimellä.
          Ja näitä kovia vp:itä löytyy sitten vaan vanhemmista m30:stä... eli e28 ja vanhemmat.
          Last edited by zJark; 26-08-2010, 20:21.
          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

          Comment

          • pablo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 732
            • Pirkanmaa

            #80
            Jäykemmät venttiilijoset pitäs hommata m50 vanos kanteen? Onko kellään tietoa sopiiko E36 M3:sen jouset siihen ja onko paljonkaan jäykemmät kuin omat seetipaineiltaan?

            Comment

            • pablo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 732
              • Pirkanmaa

              #81
              Muotoillaan vähä kysymystä uudestaan ja korjataan asiavirhe.

              Kyseessä siis m52b28 kansi jossa 33mm nostinkupit. Tuohon pitäs saada jäykemmät venttiilijouset eli onko mahdollista laittaa m50 tuplajouset+lautaset tai M3:sen venttiilijouset? Eli mahdollistaako venttiilin mitat yms ristiinlaiton?

              PPF:ltä sais retainerit+jouset kyllä summalla xxx, mut onko mitään budjetti ystävällisempää keinoa?

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #82
                Ei onnistu kumpikaan, venttiilin halkaisija eri jne.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • pablo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 732
                  • Pirkanmaa

                  #83
                  Originally posted by Cell View Post
                  Ei onnistu kumpikaan, venttiilin halkaisija eri jne.
                  Kiitos Cell

                  Eli jäänee Noi PPF:n 6mm venttiileille tarkotetut jouset+retainerit ainooks vaihtoehdoksi näistä:think

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #84
                    Jos M50 jouset vaan mahtuu M52 nostajaan sisälle.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Juzbe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1066
                      • Pori

                      #85
                      kysytääs nyt vielä että sopiiko m20 pakosarja m50 koneeseen pelkällä laipan vaihdolla? ei oikeen ole noita m50 turbosarjoja myynnissä,paitsi nuo kiinasarjat jostai tietysti saisi jigin,mutta nyt tarjoutui m20 pakosatsi josta todenäköisesti saisi tehtyä helpommalla kuin ruveta tyhjästä vääntämään.

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #86
                        Originally posted by Juzbe View Post
                        kysytääs nyt vielä että sopiiko m20 pakosarja m50 koneeseen pelkällä laipan vaihdolla? ei oikeen ole noita m50 turbosarjoja myynnissä,paitsi nuo kiinasarjat jostai tietysti saisi jigin,mutta nyt tarjoutui m20 pakosatsi josta todenäköisesti saisi tehtyä helpommalla kuin ruveta tyhjästä vääntämään.
                        epäilen, kun kannen leveyksissä on paljon eroa ja koneen kallistuskulmakin on eri...
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • Juzbe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1066
                          • Pori

                          #87
                          Asia selvä,eli kiinasarja tilaukseen jigiksi ja siitä muokkailemaan,kiitos tästä!

                          Comment

                          • JoniS
                            Newbiemmer
                            • Oct 2008
                            • 18
                            • kainuu

                            #88
                            tuli tuossa omaankin m50 turbo projektiin laitettua tuo ppf kansi pahvi niin jos tiiviste on oikein suorassa niin ei voi renkaan ura jäädä osittain kannen palotilaan jos näin kuitenkin käy niin rengas on liian pieni kokoinen(vertailin irto kannen kans). tässä kohtapuolin pitäisi saada auto tulille niin näkee itse toimiiko tuo oma veistos:think niin ja oli melko paskamainen asentaa kun kun tiiviste ei oikein istunu hyvin
                            -bmw e34 525i-
                            -bmw e30 325i-

                            Comment

                            • mika44
                              Newbiemmer
                              • Dec 2009
                              • 18
                              • Suomi

                              #89
                              Tartteis lisätietoa painekytkimellä toimivasta lisäsuuttimesta lukemista kuvia kaikkee.

                              Comment

                              • saki
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 247

                                #90
                                M50 turbo käyttöön kansipahvit

                                Kansipahvi huolia M50 ei vanos koneessa.. paikalla oli nyt Cometic 3,5mm MLS tiiviste ja se petti 5/6 pytyn kohdista vesitilaan hieman.. kovemmilla ahdoilla karkaa liekki vesitilaan -> vesi tulee ulos koneesta.. nakutteli tietty juu. APR pultit oli myös jo mausteena ja molemmat tasopinnat toki oiottu. Ei kuitenkaan uudelleen kiristetty lämmitys käytön jälkeen.. olisikohan pitänyt? tästä on vähän eri tulkintoja liikkeellä.. vissiin kovilla pulteilla se olis tarpeen?

                                Laittaako tuollaisen cometicin uudestaan vai jotain muuta? Tuo PPF pyramid tiiviste kunnon liekkirenkailla lienee parasta, mutta juuri nyt tuo lohkon autosta ulos kampeaminen ei tavallaan kiinnostaisi.. mahtaakohan koneistus edes onnistua männät paikalla ettei tarkeis koko kellaria purkaa.. toisaalta aika nopeasti se sieltä taas tulisi toki.. Se tiiviste ilmeisesti toimii hyvin ja on uudelleen käytettävä ainakin noiden renkaiden osalta monta kertaa niinkuin liekkirenkaat yleensä on? Jotenkin tuntuu että se olisi tarpeellinen ominaisuus.. (uuden vesitila tiivisteen voi sitten tehdä mistä vaan tarvittaessa.)

                                Tuo Copperring tiiviste olisi myös kiinnostavaihtis -> lienee hieman MLS tiivistettä kestävämmässä maineessa? Voikohan tuota käyttää uudestaan kertaakaan? Aika kallis 300-350e laaki muuten jos sattuukin jotain sattumaan..

                                Puristuksethan noilla kaikilla muilla paitsi tuolla superpaksulla 3,5mm cometicilla tulee hiukan kiivaiksi vakio männillä mutta toisaalta paljealue olisi ainakin vähemmän nakutus herkkä ja ei kai kympin rutut niin pahat vielä ole kunhan muut säädöt pysyisi kurissa ja vesimetanooli ruiskusta tulee kylliksi mehua rasituksessa..

                                Onko jollain tuolla Cometicilla pysynyt peli kasassa kunnon paineilla vai sopiiko se vain tuollaiseen alle 1 bar maisteluun/katu ajoon(=lyhyitä rasituksia)? Nakutushan ne aina rikkoo mutta sais se sitä hiukan kestää.. tuo huono paljealue tuottanee hiukan lisärasitusta tuolla paksulla pahvilla ainakin.
                                BMW i3 REX

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎