Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #91
    Originally posted by saki View Post
    Kansipahvi huolia M50 ei vanos koneessa.. paikalla oli nyt Cometic 3,5mm MLS tiiviste ja se petti 5/6 pytyn kohdista vesitilaan hieman.. kovemmilla ahdoilla karkaa liekki vesitilaan -> vesi tulee ulos koneesta.. nakutteli tietty juu. APR pultit oli myös jo mausteena ja molemmat tasopinnat toki oiottu. Ei kuitenkaan uudelleen kiristetty lämmitys käytön jälkeen.. olisikohan pitänyt? tästä on vähän eri tulkintoja liikkeellä.. vissiin kovilla pulteilla se olis tarpeen?

    Laittaako tuollaisen cometicin uudestaan vai jotain muuta? Tuo PPF pyramid tiiviste kunnon liekkirenkailla lienee parasta, mutta juuri nyt tuo lohkon autosta ulos kampeaminen ei tavallaan kiinnostaisi.. mahtaakohan koneistus edes onnistua männät paikalla ettei tarkeis koko kellaria purkaa.. toisaalta aika nopeasti se sieltä taas tulisi toki.. Se tiiviste ilmeisesti toimii hyvin ja on uudelleen käytettävä ainakin noiden renkaiden osalta monta kertaa niinkuin liekkirenkaat yleensä on? Jotenkin tuntuu että se olisi tarpeellinen ominaisuus.. (uuden vesitila tiivisteen voi sitten tehdä mistä vaan tarvittaessa.)

    Tuo Copperring tiiviste olisi myös kiinnostavaihtis -> lienee hieman MLS tiivistettä kestävämmässä maineessa? Voikohan tuota käyttää uudestaan kertaakaan? Aika kallis 300-350e laaki muuten jos sattuukin jotain sattumaan..

    Puristuksethan noilla kaikilla muilla paitsi tuolla superpaksulla 3,5mm cometicilla tulee hiukan kiivaiksi vakio männillä mutta toisaalta paljealue olisi ainakin vähemmän nakutus herkkä ja ei kai kympin rutut niin pahat vielä ole kunhan muut säädöt pysyisi kurissa ja vesimetanooli ruiskusta tulee kylliksi mehua rasituksessa..

    Onko jollain tuolla Cometicilla pysynyt peli kasassa kunnon paineilla vai sopiiko se vain tuollaiseen alle 1 bar maisteluun/katu ajoon(=lyhyitä rasituksia)? Nakutushan ne aina rikkoo mutta sais se sitä hiukan kestää.. tuo huono paljealue tuottanee hiukan lisärasitusta tuolla paksulla pahvilla ainakin.
    Joumanilla käsittääkseni kesti hyvin Cometic. Tuohon cooperring- tiivisteeseen saa uusia pahveja.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • saki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 247

      #92
      Originally posted by Jasu View Post
      Joumanilla käsittääkseni kesti hyvin Cometic. Tuohon cooperring- tiivisteeseen saa uusia pahveja.
      Eli noi cooperring rinkulat on uudelleen käytettävät vaikka on jotenkin lyttyyn painuvat käsittääkseni? Jos tähän saa vahvistuksen niin se vois olla seuraava reitti millä edetä.

      Noi lohkoon urat vaativat pyramid renkaathan on ainakin varmuudella uudelleen käytettävissä.
      BMW i3 REX

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        #93
        Originally posted by saki View Post
        Eli noi cooperring rinkulat on uudelleen käytettävät vaikka on jotenkin lyttyyn painuvat käsittääkseni? Jos tähän saa vahvistuksen niin se vois olla seuraava reitti millä edetä.

        Noi lohkoon urat vaativat pyramid renkaathan on ainakin varmuudella uudelleen käytettävissä.
        Jep, uudelleen käytettävät. Eivätkä mene kasaan, vaan painuvat hieman kannen sisään.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Mica
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 689
          • Häme

          #94
          Itselläni cometic petti parin ratapäivän jälkeen, alkoi myös paineistamaan vesitilaa. Vakiopahvi löytyi hyllystä ja tuli houkutus koittaa sitä. Se onkin kestänyt jo enemmän ratapäiviä. Koneena tosin s50 ja pikkupaineilla nyt ajotehoina n.560hv.
          e36 M3 -97 "katukilpuri"
          e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

          Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

          Comment

          • saki
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 247

            #95
            Originally posted by Mica View Post
            Itselläni cometic petti parin ratapäivän jälkeen, alkoi myös paineistamaan vesitilaa. Vakiopahvi löytyi hyllystä ja tuli houkutus koittaa sitä. Se onkin kestänyt jo enemmän ratapäiviä. Koneena tosin s50 ja pikkupaineilla nyt ajotehoina n.560hv.
            Onko toi s50 orkkis tiiviste MLS tiiviste vai ihan perus pahvi?

            Millaisilla paineilla sitä kiusaat radalla? ja jos vielä sopii udella millaista ennakkoa pidät siellä maksimi paineella.. mikä se sitten onkin? Vakio sytkä vehkeet? lueskelin US foorumeilta hyviä kokemuksia juuri vakio pahvista verrattuna "kaikilla" lahoaviin Cometic tiivareihin.. tiiä sitten.. varsinkin tuossa s50 koneessa tuo cometic taitaa ontua.

            Tilailin nyt tuon cooperring tiivisteen PPF_ltä.. Kansi plaanattu.. lohkoa en uudestaan alkanut kaapia tuolta ylös.. täytyy olla hyvä kun ei sillä ole 1000km enempää ajettu eikä vaurioita näy.

            Rutut nyt nousee sitten sinne kympin päälle tuolla matalalla tiivisteellä.. lienee herkkä.. Tarvee ajella maltti ahdoilla.. n. kilo lienee safe kun ennakot laittaa suosiolla alas jonnekin 10-12 asteen väliin(ennen oli 17 astetta @1,0-1,2 bar) ja vesi/metanoli ruiskun ajoissa suihkuttelemaan.. tarvee vähän pakopuolen lämpeemistä seurailla

            Seoskin oli ehkä hitusen varovainen 12,5 mutta tuon kehnon sytkälaitteiston voimin ei paksumpaa saanut palamaan.. Tarvee nyt se myös korjata jonnekin 11,5 afr luokkaan.

            -> sytkään tarkoitus laittaa 6x http://www.aemelectronics.com/high-o...mart-coil-1240

            Lienee sama IGN-1a puola AEM brändättynä.. ->sama hinta kuin merkittömillä niin voinee ottaa aem tarralla samalla.

            Talvella tarkoitus päivittää polttoaine laitteet vielä RE85 kuntoon nyt kun sitä vihdoin saa täältä Turust.
            - Josko sitten raaskii laulattaa hiukan kovemmallakin paineella..
            BMW i3 REX

            Comment

            • Mica
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 689
              • Häme

              #96
              Ihan perus pahvi se on.

              Paineet nousee vasta kierroksilla ahtamistavasta johtuen, huippukierroksilla on n.0,8bar. Puristussuhde on sentään vähän kympin alapuolella ja ennakot n.20 astetta.
              Vakio sytkävehkeillä mennään ja näyttää riittävän vielä tuonne afr 11,5 nurkille ongelmitta.

              Ei ole isommin tehnyt mieli alkaa tehoja vielä nostelemaan, kun alkaa noillakin ne kapeat renkaat jotka alle sopivat olemaan liian kovilla.
              e36 M3 -97 "katukilpuri"
              e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

              Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

              Comment

              • J. Kuusisto
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 860
                • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                #97
                Hiukan asian sivusta, mutta sopivaa topiccia kysymykseen ei oikein ole.

                Onko ihan mahdoton yhtälö sovittaa m50 e21-koriin ahtimen kanssa.
                Tuli ostettua eräs halpisturbosarja, josta saattaa mennä joitain osia vaihtoon, mutta tuo pakosarja mietityttää, että miten sen saa sopimaan? Vai pitääkö konetta kääntää pystympään?

                Kori ja turbohilut on olemassa, mutta konetta en oo vielä löytänyt. Tarkoitus olis syksyllä nostella m20 pois keulalta ja rakennella tulevaa mahdollista m50:iä.
                e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                e28 M535i -85

                Comment

                • Soiled
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3216
                  • Mystinen Kuopio

                  #98
                  Originally posted by saki View Post
                  Onko toi s50 orkkis tiiviste MLS tiiviste vai ihan perus pahvi?

                  Millaisilla paineilla sitä kiusaat radalla? ja jos vielä sopii udella millaista ennakkoa pidät siellä maksimi paineella.. mikä se sitten onkin? Vakio sytkä vehkeet? lueskelin US foorumeilta hyviä kokemuksia juuri vakio pahvista verrattuna "kaikilla" lahoaviin Cometic tiivareihin.. tiiä sitten.. varsinkin tuossa s50 koneessa tuo cometic taitaa ontua.

                  Tilailin nyt tuon cooperring tiivisteen PPF_ltä.. Kansi plaanattu.. lohkoa en uudestaan alkanut kaapia tuolta ylös.. täytyy olla hyvä kun ei sillä ole 1000km enempää ajettu eikä vaurioita näy.

                  Rutut nyt nousee sitten sinne kympin päälle tuolla matalalla tiivisteellä.. lienee herkkä.. Tarvee ajella maltti ahdoilla.. n. kilo lienee safe kun ennakot laittaa suosiolla alas jonnekin 10-12 asteen väliin(ennen oli 17 astetta @1,0-1,2 bar) ja vesi/metanoli ruiskun ajoissa suihkuttelemaan.. tarvee vähän pakopuolen lämpeemistä seurailla

                  Seoskin oli ehkä hitusen varovainen 12,5 mutta tuon kehnon sytkälaitteiston voimin ei paksumpaa saanut palamaan.. Tarvee nyt se myös korjata jonnekin 11,5 afr luokkaan.

                  -> sytkään tarkoitus laittaa 6x http://www.aemelectronics.com/high-o...mart-coil-1240

                  Lienee sama IGN-1a puola AEM brändättynä.. ->sama hinta kuin merkittömillä niin voinee ottaa aem tarralla samalla.

                  Talvella tarkoitus päivittää polttoaine laitteet vielä RE85 kuntoon nyt kun sitä vihdoin saa täältä Turust.
                  - Josko sitten raaskii laulattaa hiukan kovemmallakin paineella..
                  Miten on pelannut tuo cooperring tiiviste?
                  Andreas kehui, että on paukutettu yli 1000hp rata/kiihdytyskäytössä eikä ole delannut, mutta noita ei voi vakavasti vielä ottaa, kun sälli kuitenkin myy kehumaansa tuotetta
                  Mystinen.Fi @ FB
                  IG @tarmohanninen
                  http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                  Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                  Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                  Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                  Comment

                  • J. Kuusisto
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 860
                    • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                    #99
                    Originally posted by J. Kuusisto View Post
                    Hiukan asian sivusta, mutta sopivaa topiccia kysymykseen ei oikein ole.

                    Onko ihan mahdoton yhtälö sovittaa m50 e21-koriin ahtimen kanssa.
                    Tuli ostettua eräs halpisturbosarja, josta saattaa mennä joitain osia vaihtoon, mutta tuo pakosarja mietityttää, että miten sen saa sopimaan? Vai pitääkö konetta kääntää pystympään?

                    Kori ja turbohilut on olemassa, mutta konetta en oo vielä löytänyt. Tarkoitus olis syksyllä nostella m20 pois keulalta ja rakennella tulevaa mahdollista m50:iä.
                    Kone olis ostettuna. Onko viisaammilla vinkkejä että tietää mihin pitää varautua??
                    e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                    e28 M535i -85

                    Comment

                    • aatu_
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 57
                      • Oulainen

                      Nälkä kasvaa syödessä ja rahaa menee...

                      Comment

                      • Soiled
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3216
                        • Mystinen Kuopio

                        Originally posted by J. Kuusisto View Post
                        Kone olis ostettuna. Onko viisaammilla vinkkejä että tietää mihin pitää varautua??
                        Työntunteihin ja rahan menoon noin yleisesti Eiköhän tuo motti aika nopeasti asetu paikoilleen konehuoneeseen m20 tilalle. Itse lähtisin tekemään koneenkorvakot omavalmisteena niin saapi sitten oikean korkeuden ja kallistuksen suoraan niille kumityynyille kun haluaa. Eikä muutenkaan taida olla liikaa valmiita ohjeita tuohon sovitukseen niin näkisin tuon homman eniten aikaa vievänä tekijänä. Nopeasti sitä kuitenkin hitsaa laatikolle ja koneelle kunnon kiinnitykset, että turhaa varmaan alkaa soveltamaan mitään valmiita korvakoita jos ei ole ihan bolt on kamaa.
                        Mystinen.Fi @ FB
                        IG @tarmohanninen
                        http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                        Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                        Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                        Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2717
                          • .fi

                          Originally posted by J. Kuusisto View Post
                          Kone olis ostettuna. Onko viisaammilla vinkkejä että tietää mihin pitää varautua??
                          Koneen korvat kannattaa tosiaan tehdä itse, vaikka sen sinne m20 kiinnikkeillä paikoilleen ilman jarrutehostinta saakin.
                          Mielenkiinnosta, ostitko m50b20 vai isomman?
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • J. Kuusisto
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 860
                            • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                            Originally posted by aae30 View Post
                            Koneen korvat kannattaa tosiaan tehdä itse, vaikka sen sinne m20 kiinnikkeillä paikoilleen ilman jarrutehostinta saakin.
                            Mielenkiinnosta, ostitko m50b20 vai isomman?
                            m50b25 ilman vanosta, -90 e34:sta peräisin oleva. Tai siis toi 525i tuli tänään pihaan, että kone täytyisi nostella sieltä pois ja hankkia jokin moottoripukki johon päin sitä voisi alkaa rakentamaan. Ajatuksena on että talven aikana rakentaisi tuon koneen "järkevillä" osilla valmiiksi, ennenkuin alan sovittamaan sitä e21:een.

                            Suurin kysymys on se että, pitääköhän tuota konetta kallistella kuinka paljon, ja miten se tapahtuu? Kun yhtäkkiä ajattelisin että jo vakiopakosarjan kanssakin voi olla ahdasta, niin miten sitten turbon kanssa?

                            Tuli tuossa yhdessä setissä mukana tällänen pakosarja, että tämän kanssa tuota m50:iä pitäisi sitte sovittaa..
                            e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                            e28 M535i -85

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2717
                              • .fi

                              Ei vakiopakosarjalla muistaakseni kovin tiukka sovitus ollut, vaikka olis kallistamalla tehnyt tilaa imusarjan ja jarrutehostajan välille.
                              Milläs meinaat kuristaa tehot laillisten e21 rajoihin vai leluako teet, kun tuo m50b25 on vaparinakin liian tehokas koriin?
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              • J. Kuusisto
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 860
                                • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                                Originally posted by aae30 View Post
                                Ei vakiopakosarjalla muistaakseni kovin tiukka sovitus ollut, vaikka olis kallistamalla tehnyt tilaa imusarjan ja jarrutehostajan välille.
                                Milläs meinaat kuristaa tehot laillisten e21 rajoihin vai leluako teet, kun tuo m50b25 on vaparinakin liian tehokas koriin?
                                Enpä tiedä vielä miten kuristan, mutta jotenkin.. Eiköhän katsastusmiehestä tunnu yhtään hölmöltä katsella autoa mihin on laitettu tuollainen tekniikka, mutta tehot ei nouse juuri yhtään.. Niin tai voihan ne olla sitten ratasäädöt erikseen.
                                e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                                e28 M535i -85

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎