Originally posted by saki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jasu View PostJoumanilla käsittääkseni kesti hyvin Cometic. Tuohon cooperring- tiivisteeseen saa uusia pahveja.
Noi lohkoon urat vaativat pyramid renkaathan on ainakin varmuudella uudelleen käytettävissä.BMW i3 REX
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostEli noi cooperring rinkulat on uudelleen käytettävät vaikka on jotenkin lyttyyn painuvat käsittääkseni? Jos tähän saa vahvistuksen niin se vois olla seuraava reitti millä edetä.
Noi lohkoon urat vaativat pyramid renkaathan on ainakin varmuudella uudelleen käytettävissä.
Comment
-
-
Itselläni cometic petti parin ratapäivän jälkeen, alkoi myös paineistamaan vesitilaa. Vakiopahvi löytyi hyllystä ja tuli houkutus koittaa sitä. Se onkin kestänyt jo enemmän ratapäiviä. Koneena tosin s50 ja pikkupaineilla nyt ajotehoina n.560hv.e36 M3 -97 "katukilpuri"
e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
Comment
-
-
Originally posted by Mica View PostItselläni cometic petti parin ratapäivän jälkeen, alkoi myös paineistamaan vesitilaa. Vakiopahvi löytyi hyllystä ja tuli houkutus koittaa sitä. Se onkin kestänyt jo enemmän ratapäiviä. Koneena tosin s50 ja pikkupaineilla nyt ajotehoina n.560hv.
Millaisilla paineilla sitä kiusaat radalla? ja jos vielä sopii udella millaista ennakkoa pidät siellä maksimi paineella.. mikä se sitten onkin? Vakio sytkä vehkeet? lueskelin US foorumeilta hyviä kokemuksia juuri vakio pahvista verrattuna "kaikilla" lahoaviin Cometic tiivareihin.. tiiä sitten.. varsinkin tuossa s50 koneessa tuo cometic taitaa ontua.
Tilailin nyt tuon cooperring tiivisteen PPF_ltä.. Kansi plaanattu.. lohkoa en uudestaan alkanut kaapia tuolta ylös.. täytyy olla hyvä kun ei sillä ole 1000km enempää ajettu eikä vaurioita näy.
Rutut nyt nousee sitten sinne kympin päälle tuolla matalalla tiivisteellä.. lienee herkkä.. Tarvee ajella maltti ahdoilla.. n. kilo lienee safe kun ennakot laittaa suosiolla alas jonnekin 10-12 asteen väliin(ennen oli 17 astetta @1,0-1,2 bar) ja vesi/metanoli ruiskun ajoissa suihkuttelemaan.. tarvee vähän pakopuolen lämpeemistä seurailla
Seoskin oli ehkä hitusen varovainen 12,5 mutta tuon kehnon sytkälaitteiston voimin ei paksumpaa saanut palamaan.. Tarvee nyt se myös korjata jonnekin 11,5 afr luokkaan.
-> sytkään tarkoitus laittaa 6x http://www.aemelectronics.com/high-o...mart-coil-1240
Lienee sama IGN-1a puola AEM brändättynä.. ->sama hinta kuin merkittömillä niin voinee ottaa aem tarralla samalla.
Talvella tarkoitus päivittää polttoaine laitteet vielä RE85 kuntoon nyt kun sitä vihdoin saa täältä Turust.
- Josko sitten raaskii laulattaa hiukan kovemmallakin paineella..BMW i3 REX
Comment
-
-
Ihan perus pahvi se on.
Paineet nousee vasta kierroksilla ahtamistavasta johtuen, huippukierroksilla on n.0,8bar. Puristussuhde on sentään vähän kympin alapuolella ja ennakot n.20 astetta.
Vakio sytkävehkeillä mennään ja näyttää riittävän vielä tuonne afr 11,5 nurkille ongelmitta.
Ei ole isommin tehnyt mieli alkaa tehoja vielä nostelemaan, kun alkaa noillakin ne kapeat renkaat jotka alle sopivat olemaan liian kovilla.e36 M3 -97 "katukilpuri"
e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
Comment
-
-
Hiukan asian sivusta, mutta sopivaa topiccia kysymykseen ei oikein ole.
Onko ihan mahdoton yhtälö sovittaa m50 e21-koriin ahtimen kanssa.
Tuli ostettua eräs halpisturbosarja, josta saattaa mennä joitain osia vaihtoon, mutta tuo pakosarja mietityttää, että miten sen saa sopimaan? Vai pitääkö konetta kääntää pystympään?
Kori ja turbohilut on olemassa, mutta konetta en oo vielä löytänyt. Tarkoitus olis syksyllä nostella m20 pois keulalta ja rakennella tulevaa mahdollista m50:iä.
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostOnko toi s50 orkkis tiiviste MLS tiiviste vai ihan perus pahvi?
Millaisilla paineilla sitä kiusaat radalla? ja jos vielä sopii udella millaista ennakkoa pidät siellä maksimi paineella.. mikä se sitten onkin? Vakio sytkä vehkeet? lueskelin US foorumeilta hyviä kokemuksia juuri vakio pahvista verrattuna "kaikilla" lahoaviin Cometic tiivareihin.. tiiä sitten.. varsinkin tuossa s50 koneessa tuo cometic taitaa ontua.
Tilailin nyt tuon cooperring tiivisteen PPF_ltä.. Kansi plaanattu.. lohkoa en uudestaan alkanut kaapia tuolta ylös.. täytyy olla hyvä kun ei sillä ole 1000km enempää ajettu eikä vaurioita näy.
Rutut nyt nousee sitten sinne kympin päälle tuolla matalalla tiivisteellä.. lienee herkkä.. Tarvee ajella maltti ahdoilla.. n. kilo lienee safe kun ennakot laittaa suosiolla alas jonnekin 10-12 asteen väliin(ennen oli 17 astetta @1,0-1,2 bar) ja vesi/metanoli ruiskun ajoissa suihkuttelemaan.. tarvee vähän pakopuolen lämpeemistä seurailla
Seoskin oli ehkä hitusen varovainen 12,5 mutta tuon kehnon sytkälaitteiston voimin ei paksumpaa saanut palamaan.. Tarvee nyt se myös korjata jonnekin 11,5 afr luokkaan.
-> sytkään tarkoitus laittaa 6x http://www.aemelectronics.com/high-o...mart-coil-1240
Lienee sama IGN-1a puola AEM brändättynä.. ->sama hinta kuin merkittömillä niin voinee ottaa aem tarralla samalla.
Talvella tarkoitus päivittää polttoaine laitteet vielä RE85 kuntoon nyt kun sitä vihdoin saa täältä Turust.
- Josko sitten raaskii laulattaa hiukan kovemmallakin paineella..
Andreas kehui, että on paukutettu yli 1000hp rata/kiihdytyskäytössä eikä ole delannut, mutta noita ei voi vakavasti vielä ottaa, kun sälli kuitenkin myy kehumaansa tuotettaMystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Originally posted by J. Kuusisto View PostHiukan asian sivusta, mutta sopivaa topiccia kysymykseen ei oikein ole.
Onko ihan mahdoton yhtälö sovittaa m50 e21-koriin ahtimen kanssa.
Tuli ostettua eräs halpisturbosarja, josta saattaa mennä joitain osia vaihtoon, mutta tuo pakosarja mietityttää, että miten sen saa sopimaan? Vai pitääkö konetta kääntää pystympään?
Kori ja turbohilut on olemassa, mutta konetta en oo vielä löytänyt. Tarkoitus olis syksyllä nostella m20 pois keulalta ja rakennella tulevaa mahdollista m50:iä.
Comment
-
-
Originally posted by J. Kuusisto View PostKone olis ostettuna. Onko viisaammilla vinkkejä että tietää mihin pitää varautua??Eiköhän tuo motti aika nopeasti asetu paikoilleen konehuoneeseen m20 tilalle. Itse lähtisin tekemään koneenkorvakot omavalmisteena niin saapi sitten oikean korkeuden ja kallistuksen suoraan niille kumityynyille kun haluaa. Eikä muutenkaan taida olla liikaa valmiita ohjeita tuohon sovitukseen niin näkisin tuon homman eniten aikaa vievänä tekijänä. Nopeasti sitä kuitenkin hitsaa laatikolle ja koneelle kunnon kiinnitykset, että turhaa varmaan alkaa soveltamaan mitään valmiita korvakoita jos ei ole ihan bolt on kamaa.
Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Originally posted by J. Kuusisto View PostKone olis ostettuna. Onko viisaammilla vinkkejä että tietää mihin pitää varautua??
Mielenkiinnosta, ostitko m50b20 vai isomman?Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostKoneen korvat kannattaa tosiaan tehdä itse, vaikka sen sinne m20 kiinnikkeillä paikoilleen ilman jarrutehostinta saakin.
Mielenkiinnosta, ostitko m50b20 vai isomman?
Suurin kysymys on se että, pitääköhän tuota konetta kallistella kuinka paljon, ja miten se tapahtuu? Kun yhtäkkiä ajattelisin että jo vakiopakosarjan kanssakin voi olla ahdasta, niin miten sitten turbon kanssa?
Tuli tuossa yhdessä setissä mukana tällänen pakosarja, että tämän kanssa tuota m50:iä pitäisi sitte sovittaa..
Comment
-
-
Ei vakiopakosarjalla muistaakseni kovin tiukka sovitus ollut, vaikka olis kallistamalla tehnyt tilaa imusarjan ja jarrutehostajan välille.
Milläs meinaat kuristaa tehot laillisten e21 rajoihin vai leluako teet, kun tuo m50b25 on vaparinakin liian tehokas koriin?Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostEi vakiopakosarjalla muistaakseni kovin tiukka sovitus ollut, vaikka olis kallistamalla tehnyt tilaa imusarjan ja jarrutehostajan välille.
Milläs meinaat kuristaa tehot laillisten e21 rajoihin vai leluako teet, kun tuo m50b25 on vaparinakin liian tehokas koriin?
Comment
-
Comment