Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Todennäköisesti lambdan kanssa jotaan häikkää kun ei kestä AFR targetissa. Siks tulee toi seoksen laihalta paksulle vaihtuminen ja tulpalle lämpöshokki.

    Eli kannattaa olla tarkkana....
    Ei lamda pitäs niitä seoksia sekottaa. Ellei sitten ole lamdasäädön rajat pistetty liian isoksi, kun ei oo jaksettu karttoja hieroa kohdilleen Säädöt siellä on pielessä jos ei seokset oo sitä mitä pitäs.

    Itellä ei ole lamdasäätö ollu edes käytössä, vaan sitä tulee käytettyä vain seosten tarkkailuun.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Todennäköisesti lambdan kanssa jotaan häikkää kun ei kestä AFR targetissa. Siks tulee toi seoksen laihalta paksulle vaihtuminen ja tulpalle lämpöshokki.

    Eli kannattaa olla tarkkana....

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Vika paikannettu ja selvinny, ei siitä sen enempää enää
    Tänne vaan tietoa niin ei jää pimentoon vaikka olisi kuinka noloa.
    Ja kerrottakoon tähän samaan katekoriaan niin oma mosa suli map tiedon katoamisen takia penkissä ei johtunut tulpista...

    Leave a comment:


  • EmH
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Eikö se olisi hyvä tännekin kertoa, voi vaikka joku hyötyä joskus. :think

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Vika paikannettu ja selvinny, ei siitä sen enempää enää
    Eikö se olisi hyvä tännekin kertoa, voi vaikka joku hyötyä joskus. :think

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Kannattaa yrittää etsiä vika, on muuten taas kallista romua tulossa.
    Vika paikannettu ja selvinny, ei siitä sen enempää enää

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Joku siellä mättää kyllä, voi olla että noi puolat ei jaksa enää vaan antaa virtaa.
    Puolien kipinäteho tai sen puuttuminen ei halkaise tulpan eristettä. Sen tekee sylinterissä vaikuttavat olosuhteet. Mahdollisia aiheuttajia on nakutus ja jo mainittu lämpösokki kun tulpan eriste saa kuumana jotain kylmempää päälleen.

    Kannattaa yrittää etsiä vika, on muuten taas kallista romua tulossa.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kylmempi tulppa varmaan ensiapuna toimii. Mut näkisin että ei oo hyvä jos olosuhteet sellaiset että halkee posliini kuumemmasta tulpasta.
    Joku siellä mättää kyllä, voi olla että noi puolat ei jaksa enää vaan antaa virtaa. Pitää kattoa noit 8 iridium tulppia.
    Säädetty kuitenkin tolla Bcpr7es tulpilla ja niillä ennen toiminu.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Juurikin näin, posliini osa halkeaa. Itse kärkikestää ehjänä siinä ei mitään Erikoista ole. Laihalta vaihtuu rikkaalle tietty vedon aikana.

    Kärkivälinä naputettu 0.7mm
    Kylmempi tulppa varmaan ensiapuna toimii. Mut näkisin että ei oo hyvä jos olosuhteet sellaiset että halkee posliini kuumemmasta tulpasta.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Käy alle 4000rpm laihalla ja sitten rikkaammalle ja tulppa saa semmosen lämpöshokin että halkee? Jopa jossain tapauksessa toisinkinpäin...:think
    Juurikin näin, posliini osa halkeaa. Itse kärkikestää ehjänä siinä ei mitään Erikoista ole. Laihalta vaihtuu rikkaalle tietty vedon aikana.

    Kärkivälinä naputettu 0.7mm

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Käy alle 4000rpm laihalla ja sitten rikkaammalle ja tulppa saa semmosen lämpöshokin että halkee? Jopa jossain tapauksessa toisinkinpäin...:think

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Sigun e36 hajottaa Bcpr7es tulppia. Pien rötä tuossa 4k jälkeen ja tällöin se yleensä halkes. Vakio bmw puolat, ei tietoa kuin vanhat mut 3kesää ainakin ajettu.
    Oisko toi nyt vaan että Ngk bkr8eix tulpilla paranis?
    Millä tavalla ne halkeaa?

    Tuonnäköinen tulppa syntyy koneen nakuttaessa. Kannattaa olla tarkkana ettei siellä 4krpm kohdalla ole nakutusta.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Sigun e36 hajottaa Bcpr7es tulppia. Pien rötä tuossa 4k jälkeen ja tällöin se yleensä halkes. Vakio bmw puolat, ei tietoa kuin vanhat mut 3kesää ainakin ajettu.
    Oisko toi nyt vaan että Ngk bkr8eix tulpilla paranis?

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Originally posted by Krizto View Post
    Autoverdi teke mittatilaustyöt. Entäs PO valmistasko hän vielä veivit? Mutta kuin on mittatilaus niin siinä on ainakin 4v odotusaika
    Po-metalli teki mulle veivit ahdettuun kolmessa viikossa. 6kpl 1200e

    Leave a comment:


  • Krizto
    replied
    Originally posted by FlowAmp View Post
    Onko ketään saanu tota aiemmin puhuttua TKMS Koivulaa kiinni puhelimitse tai s-postilla?

    Mulla on nähkääs semmonen ongelma että sietä tuli mun männät yms. osaa mutta veivit jäi jälki toimitukseen. Aikaa on nyt tässä välissä jo palanut VUOSI!!!! Ja niitä saatanan veivejä ei kuulu vieläkään!!!!! 😡

    Männät mitkä mulla on ei oo ihan bmw mitoilla (männän tapin halk. eri ja vähä korossa eroo). Niin olisko tietoa mistä sais mittatilaus veivit? Jos ei löydy mistään niin pitää koittaa myydä toi mäntä sarja ja tilata cp:ltä koko setti.

    V###u ku piti taas koittaa säästää mut saada silti hyvää osaa. Prkl. Kanget ko sais ni pääsis tasapainottaa kampuran ja koneistaa lohkon. Sit naminami kasaukseen ☺
    Autoverdi teke mittatilaustyöt. Entäs PO valmistasko hän vielä veivit? Mutta kuin on mittatilaus niin siinä on ainakin 4v odotusaika

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎