Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pazq
    replied
    Korkeus tuli itellä ekana mieleen että kuinkahan mahtuu, mutta luulis mahtuvan tarkalla sovittamisella. Kytkikoppa katkasta ja hitsaus uuteen asentoon myöskään ei ole ylitsepääsemätön este, ellei tee laippaa väliin tms. Nuo ö-pohjat ym romut ei ole ongelmana. Läppärungot vois olla suorilla torvilla, joskin sieltä imupuolelta katoaa tilaa sen mitä pakopuolelle saadaan lisää eli aika paljon. Ei tosta nyt oikeastaan saa iloa irti muuta kun sinne pakopuolelle tilaa mukavasti, mutta melkosella vaivalla hyötyyn nähden

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied


    Ohan noita

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Harva vaan tekee sitä. Liekö joku joku suurempikin syy? En tiedä, siksi kysyin. Hommanahan sen kääntö ei loppupeleissä kummonen ole
    No ei sinänsä ole iso homma, ellei öljypohjan ja imusihdin muokkausta lasketa. Mutta e30 ja e36 korissa ainakin loppuu tila kesken, ellei tee konepelti on pahkaa. :think

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Harva vaan tekee sitä. Liekö joku joku suurempikin syy? En tiedä, siksi kysyin. Hommanahan sen kääntö ei loppupeleissä kummonen ole
    Öljypumppu, sihti, öljypohja jne jne kaikki olis vinossa.
    Kai se on sit vaan yksi niistä kompromisseistä

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Harva vaan tekee sitä. Liekö joku joku suurempikin syy? En tiedä, siksi kysyin. Hommanahan sen kääntö ei loppupeleissä kummonen ole

    Leave a comment:


  • leksii
    replied
    Originally posted by Maza View Post
    Suoran kutosen kanssa vaan harmittavan usein joutuu tekemään kompromissin, kun käytettävä tila rajoittaa järkevän pakosatsin rakennusta.
    Kääntäis nää m5x sarjan koneet pystyy nii olis huomattavasti enemmän tilaa siel pakopuolellaki

    Leave a comment:


  • ^Tonix^
    replied
    Originally posted by OGR View Post
    jaahas tarkoituksena olis alkaa rakentamaan ensimmäistä turbo moottori.
    Nyt tarvisin vähän mielipiteitä että mistä osista kannattaa alkaa kasaamaan
    Tallista löytyy tällähetkellä m54b30, m52b28, m50b25nv
    Kaikki moottorit kokonaisia
    Tarkoitus olisi rengastaa ja laakeroida kone uusiksi
    Turboksi olisi tarkoitus ostaa holsetin hx35 tai 40
    M54B30 ehdottomasti.
    Jos avaat koneen niin samalla vaihtaisin männät ja kanget niin ei tarvi arpoa että kestääkö.
    Tai sit käytät sitä kokonaista konetta mikä sulla on sellasenaan.
    Se on yleensä vaan ajan kysymys koska vakio männät/kanget antautuu kuin mennään 400hv paremmalle puolelle. Joillakin kestää vuosia ja joillakin porsii heti. On toki käyttäjästäkin kiinni kauanko kestää, kaiken saa rääkkäämällä rikki.
    Ja turbo valintaan niin HX35 riittää ~500hv ja jos enemmän pitää saada niin laita se HX40.

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    Yhtäpitkillä putkilla olevalla pakosarjalla varustettu moottori kuulostaa omaan korvaan aina saakelin paljo paremmalta kuin eripituisilla.

    Äärimmäisinä esimerkkeinä vaikkapa kauden 2014 mersun F1 motti vs kaikki muut. Toinen hyvä esimerkki subarun turbomoottorit, joissa primääreillä usean kymmenen sentin erot.

    Suoran kutosen kanssa vaan harmittavan usein joutuu tekemään kompromissin, kun käytettävä tila rajoittaa järkevän pakosatsin rakennusta.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    M54B30 ehdottomasti, kun heräilee isommalla iskutilavuudella mukavasti. Kestää kyllä noilla ahtimella saatavat tehot ja ei tarvi edes mitään aftermarket kansipahvia vaihtaa, kun vakio on MLS tiiviste. Vaikka lohko on alumiinia, niin pytyt on teräsputkitettu, eli niitä voi hoonata ja porata normaalisti. Kiertokanget vaihda suosiolla h-profiileihin.

    Leave a comment:


  • OGR
    replied
    jaahas tarkoituksena olis alkaa rakentamaan ensimmäistä turbo moottori.
    Nyt tarvisin vähän mielipiteitä että mistä osista kannattaa alkaa kasaamaan
    Tallista löytyy tällähetkellä m54b30, m52b28, m50b25nv
    Kaikki moottorit kokonaisia
    Tarkoitus olisi rengastaa ja laakeroida kone uusiksi
    Turboksi olisi tarkoitus ostaa holsetin hx35 tai 40

    Leave a comment:


  • sturer Bock
    replied
    [QUOTE=Emetus;3693740]Jooo eihän niitä paljoa ole, mutta on olemassa kuitenkin.



    Ok, tietysti asiaan vaikuttaa eniten ahtimen koko ja että konepelti menee kokonaan kiinni. Putkikokokin vaikuttaa jonkin verran. Mutta tänä aikana kun e36 on valmistettu n.25v. en oo kyllä vielä ensimmäistäkään isolle ahtimelle tehtyä samanmittasilla putkilla olevaa e36 tehtyä sarjaa nähnyt niin että konepelti menee kiinni. Olisko sulla laittaa edes yksi linkki ko. sarjalle?

    Leave a comment:


  • Krizto
    replied
    Originally posted by Emetus View Post
    Jooo eihän niitä paljoa ole, mutta on olemassa kuitenkin.


    Pitänee vissiin tilailla testiin tollanen. Kiitos näistä infoista
    Tai sitten käytät vakio pakosarjat? ostat vain vähän putkiosia ja laipan

    Leave a comment:


  • Emetus
    replied
    Originally posted by sturer Bock View Post
    Etsippä netistä joko ulkomaisia tai kotimaisia m50 pakosarjan tekijöitä vaikkapa nyt e36 koppaan, montako yhtäpitkillä putkilla olevaa sarjaa löydät? Voi olla aika heikkoo, kun siellä ei oikeen oo tilaa.
    Jooo eihän niitä paljoa ole, mutta on olemassa kuitenkin.
    Originally posted by Vauhtivaunu
    Varmasti riittää. Vaikka laitat kiinalaisen valusarjan niin se riittää noille tehoille. Pakosarjaa tärkeämpää on ettei putkisto ahdista ahtimen jälkeen.
    Pitänee vissiin tilailla testiin tollanen. Kiitos näistä infoista

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Emetus View Post
    Riittääkö ebayn pakosarjalla potentiaali jonnekkin ~350hv lähistölle
    Varmasti riittää. Vaikka laitat kiinalaisen valusarjan niin se riittää noille tehoille. Pakosarjaa tärkeämpää on ettei putkisto ahdista ahtimen jälkeen.

    Originally posted by Emetus View Post
    ja onko niissä paljonkin virheitä siis muutaki kun sitä, että laipat voi olla väärinpäin? Kaveri tilas Volvoon pakosarjan kiinasta ja tulee vesipumpun eteen niin, ettei letku mahdu
    Näistä ei ole kokemusta mutta olen senverran kuullut ettei ne rosteriset ole kovin vahvaa ainetta joten turbolle pitää tehdä tukia. Ja vaikka olisikin vahvaa niin aina kannattaa ahdin tukea muutenkin kuin pakosarjaan kiinni.

    Leave a comment:


  • sturer Bock
    replied
    Originally posted by Emetus View Post
    Eli turhaa hifistelyä semmonen. Riittääkö ebayn pakosarjalla potentiaali jonnekkin ~350hv lähistölle ja onko niissä paljonkin virheitä siis muutaki kun sitä, että laipat voi olla väärinpäin? Kaveri tilas Volvoon pakosarjan kiinasta ja tulee vesipumpun eteen niin, ettei letku mahdu
    Etsippä netistä joko ulkomaisia tai kotimaisia m50 pakosarjan tekijöitä vaikkapa nyt e36 koppaan, montako yhtäpitkillä putkilla olevaa sarjaa löydät? Voi olla aika heikkoo, kun siellä ei oikeen oo tilaa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎