Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säteilylämmitin..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #91
    Originally posted by asis View Post
    Miten tuon säteilylämmittimen toiminta tarkastetaan?
    Yksinkertaisin keino lienee kokeilla kädellä. Jos nahka palaa, niin lämmitin ainakin toimii!
    Turvallisempi keino kuitenkin on mitata yleismittarilla vastuselementin kunto pistokkeen nastoista.
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • ÖÖ.
      Bimmer Rookie
      • Jun 2009
      • 61
      • Turku

      #92
      Viime talvena tuota säteilylämmitintä myös epäilin. Lämpökameraan kuitenkin uskon ja sen mukaan lämmitin jotain tekeekin.

      Tässä siis kylmimmät osat kameran mukaan n. -11 C. Lämpimämmät +2 ja nuo virheät osat jotain -5 C kieppeillä.



      Toinen kuva auton alta. En oikein osaa sanoa näkyykö siinä öljypohjaa vai mitä (oli pimeää, enkä ole vielä tutustunut tämän auton alustaan riittävästi) mutta taustalla on ainakin rengas.

      E39 528i -99

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        #93
        Originally posted by ÖÖ. View Post
        Viime talvena tuota säteilylämmitintä myös epäilin. Lämpökameraan kuitenkin uskon ja sen mukaan lämmitin jotain tekeekin.

        Tässä siis kylmimmät osat kameran mukaan n. -11 C. Lämpimämmät +2 ja nuo virheät osat jotain -5 C kieppeillä.



        Toinen kuva auton alta. En oikein osaa sanoa näkyykö siinä öljypohjaa vai mitä (oli pimeää, enkä ole vielä tutustunut tämän auton alustaan riittävästi) mutta taustalla on ainakin rengas.

        Njas, oliko auto kuinka kauan lämpiämässä tuossa?

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14351
          • Oulu

          #94
          Originally posted by Kiko750 View Post
          Siinä 100€ kahta puolta on Defan säteilylämmittimet tarvikeliikkeissä. M70:een on semmonen menossa (tai kaksi...)
          Mitkä elementit passaa M70:iin?

          Tuo letkulämmitinki kyllä hoitaa asiansa, mutta sekottaa lienee ecua koska eka starttaus lämmittimen jäljiltä hieman vaikeaa.
          Last edited by zener; 13-12-2010, 19:23.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #95
            Hienoilla vehkeillä kuvattu mutta ei kerro "mitään" moottorin lämpenemisestä. Öljyn ja jäähdytinnesteen lämpötilan mittaaminen kertoisi.

            Kuvasta tuo näyttäs pohjapanssarilta........... viimeinen nimittäin.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • ÖÖ.
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 61
              • Turku

              #96
              Originally posted by jukkae View Post
              Njas, oliko auto kuinka kauan lämpiämässä tuossa?
              Noin 2 h.
              E39 528i -99

              Comment

              • ÖÖ.
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 61
                • Turku

                #97
                Originally posted by petrolhead View Post
                Hienoilla vehkeillä kuvattu mutta ei kerro "mitään" moottorin lämpenemisestä. Öljyn ja jäähdytinnesteen lämpötilan mittaaminen kertoisi.

                Kuvasta tuo näyttäs pohjapanssarilta........... viimeinen nimittäin.
                Joo ei tosiaan kerro muuta kuin pintalämmön. Otin nuo kuvat kun epäilytti koko toosan toiminta ja niillä sain selville että ainakin jotain tapahtuu.
                E39 528i -99

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #98
                  unohtui tänään sigun e39:n säteilylämppäri koko päiväksi päälle (unohtui koska pesin auton viikonloppuna eikä päässyt aamulla sisälle kuin toisesta takaovesta, mentii sitten kolmenelosella) ja nyt kävin laittamassa käyntiin niin juuri ja juuri viisari heilahti kun m50 koneisen lohkolämppäri nostaa vastaavassa ajassa lämmön sinisen puoleen väliin :think

                  lähinnä naurettavia romuja tuntus olevan nuo säteilijät
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #99
                    Säteilijä lämmittää öljyjä ja lohkolämmitin lämmittää jäähdytysnesteitä. Kumpikohan näkyy viisarissa helpommin?

                    Mutta kumpi on terveellisempi? Kuskille varmasti lohkis on mukavin, mutta entä koneelle?
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Thuppu View Post
                      Säteilijä lämmittää öljyjä ja lohkolämmitin lämmittää jäähdytysnesteitä. Kumpikohan näkyy viisarissa helpommin?

                      Mutta kumpi on terveellisempi? Kuskille varmasti lohkis on mukavin, mutta entä koneelle?
                      Lämpeää ne molemmat jossain määrin oli kumpi vaan. Tuonhan voi mitatakin jos ketä kiinnostaa.

                      Tämäntapaista käytin itse , mittarin langan saa vaikka tikun reiästä ö-pohjaan.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Lämpeää ne molemmat jossain määrin oli kumpi vaan. Tuonhan voi mitatakin jos ketä kiinnostaa.

                        Tämäntapaista käytin itse , mittarin langan saa vaikka tikun reiästä ö-pohjaan.
                        Niin, tottakai tekee, mutta kyllä se toinen aina enemmän lämpeää...
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Säteilijä lämmittää öljyjä ja lohkolämmitin lämmittää jäähdytysnesteitä. Kumpikohan näkyy viisarissa helpommin?
                          Ei noille voi tehdä oikein mitään tollaista kastijakoa. Sen silitysraudan voi asentaa muuallekin kuin öljypohjaan, esim. M52 tai M6x se tulee lohkoon eikä öljypohjaan, jolloin öljypohjakin lämpeää hukkalämmöllä. Sitten taas M51 säteilijä tulee kiinni vain öljypohjaan, jolloin lohko lämpeää hitaammin.

                          Tosiaan sama se mitä mittari näyttää, ei kerro mitään muuta kuin veden lämpötilan ja se on yksinään ihan se ja sama.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Cell View Post
                            Ei noille voi tehdä oikein mitään tollaista kastijakoa. Sen silitysraudan voi asentaa muuallekin kuin öljypohjaan, esim. M52 tai M6x se tulee lohkoon eikä öljypohjaan, jolloin öljypohjakin lämpeää hukkalämmöllä. Sitten taas M51 säteilijä tulee kiinni vain öljypohjaan, jolloin lohko lämpeää hitaammin.

                            Tosiaan sama se mitä mittari näyttää, ei kerro mitään muuta kuin veden lämpötilan ja se on yksinään ihan se ja sama.
                            Ok, jos se lohkoon tulee asia on eri. Useimmissa tapauksissa ne taidetaan öljypohjaan kuitenki asentaa.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Mauritius
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 327
                              • KRS

                              Kyllähän säteilylämmppärit auttavat aika paljon. Oma 2004 e46 320d lähti juuri ja juuri käyntiin 5 yrityksellä -15 pakkasessa.

                              Nyt Defan säteilylämmppärillä 2h lämmitysajalla niin lähtee ekalla ihan nätisti käymään.

                              Pitää vaan muistaa putsata öljypohjasta se kohta johon lämmitin tulee todella hyvin, itse kiillotin asennuskohdan vingulla+hiomarullalla. Ja se lämmitin pitää asentaa niin että syntyy mahdollisimman suuri kontaktipinta öljypohjaan ja paljon piitahnaa väliin.

                              Eli jos vaan lyö sen elementin kiinni siihen öljypohjaan niin ei mikään ihme että lämmittää huonosti.

                              Vaikuttaa vähän siltä että defalla on tällä hetkellä toimitusvaikeuksia, paikallinen varaosamyyjä kertoi että kaikki nämä m47n elementit olisivat loppu maahantuojalla ja uusia tulee vasta tammikuun loppupuolella.

                              Comment

                              • Hanza
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 1931
                                • Juvan Shell. Requiescat in pace

                                Originally posted by Mauritius View Post
                                Pitää vaan muistaa putsata öljypohjasta se kohta johon lämmitin tulee todella hyvin, itse kiillotin asennuskohdan vingulla+hiomarullalla. Ja se lämmitin pitää asentaa niin että syntyy mahdollisimman suuri kontaktipinta öljypohjaan ja paljon piitahnaa väliin.

                                Eli jos vaan lyö sen elementin kiinni siihen öljypohjaan niin ei mikään ihme että lämmittää huonosti.
                                .
                                Liika piitahna toimii eristeenä ja huonontaa lämmönjohtumista.
                                Sitä tahnaa pitää olla siellä välissä vain sen verran, että saadaan tiivis kontakti.
                                Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                                t: luft waffel

                                "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎