Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säteilylämmitin..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    Katselin kun tuon 525:n öljynlämmöt oli kahden tunnin paahdon jälkeen nousseet 8 astetta.. Ei kai tuollaisella lämpötilaerolla ole juuri merkitystä?

    Comment

    • -KK-
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 265

      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Katselin kun tuon 525:n öljynlämmöt oli kahden tunnin paahdon jälkeen nousseet 8 astetta.. Ei kai tuollaisella lämpötilaerolla ole juuri merkitystä?
      Tuo on vaan pessimistinen tapa tulkita tuloksia ja katsoa sieltä joku huono tulos. Onhan siellä konehuoneessa tuon mittauksen mukaan lämpimämpiäkin kohtia. Jos tulkitsee mittauksia ajatuksella, niin koko moottori on kauttaaltaan lämmennyt vähintään tuon 8 astetta ja osa enempikin. Tietty jos ei kelpaa, niin jättää sitten kokonaan käyttämättä lämmitystä

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Totta kyllä, yritin kärjistää porukkaa katsomaan tuota tilastoa =) Toisaalta öljyn lämmöistä kertoo kyllä parhaiten tuo mittatikun päässä oleva anturi, verrattuna reunoilta mitatut tiedot. Jäähdytysnesteen kanssahan homma on eri tietysti, mutta paljon vauhkotaan miten kone käy ilman öljyä kun käynnistää ilman lämppäriä jne...

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by Perlenbacher View Post
          Katselin kun tuon 525:n öljynlämmöt oli kahden tunnin paahdon jälkeen nousseet 8 astetta.. Ei kai tuollaisella lämpötilaerolla ole juuri merkitystä?
          Dieselin kanssa ihan mukavat lämmöt. Varsinkin jos on hehkuja pimeänä
          -20 ilman hehkutusta niin jää lähtemättä käyntiin
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Kiko750
            BTCF Member
            • Oct 2009
            • 358
            • Oulu/Finland

            Defan elementti minkä aioin laittaa M70 öljypohjan sivulle on 412804.

            Originally posted by Kiko750 View Post
            En muista ulkoa mikä Defan elementin numero oli minkä ostin. Pitää kattoa kun pääsee tallille tässä lähipäivinä. En ole vielä kiinnittäny elementtiä. Sopiva paikka sille on vänkärin puolen öljypohjan kyljessä. Tasaista pintaa löytyy koko elementin alalta ja mahtuu vielä öljyproppukin aukeamaan. Alemman öljypohjan pulttien alle pitää rakentaa joku kiinnitysrauta. Toinen elementti mahtuista vaikka öljypohjan taakse, hiukan tiukka väli on mutta kyllä sinne mahtuu.

            Comment

            • alttu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 519
              • Nummela

              Mutta varmaan se vesitilan vastus kummiskin jotenkin antaisi merkittävästi säteilylämppäriä enemmän lämpöä koneeseen siitä samasta tehomäärästä kun sitä niin pontevasti hoetaan [/QUOTE]


              Laitanpa vertailunvuoks letkulämmittimen (Calix) aikaansaannoksia.
              Eli lähtötilanne oli -10c ja piuhan päässä 1h50min, piilovalikko näytti lämpötilaks +28c
              F15 30d ///M-SPORT
              Ex.
              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                Originally posted by alttu View Post
                Mutta varmaan se vesitilan vastus kummiskin jotenkin antaisi merkittävästi säteilylämppäriä enemmän lämpöä koneeseen siitä samasta tehomäärästä kun sitä niin pontevasti hoetaan

                Laitanpa vertailunvuoks letkulämmittimen (Calix) aikaansaannoksia.
                Eli lähtötilanne oli -10c ja piuhan päässä 1h50min, piilovalikko näytti lämpötilaks +28c[/QUOTE]

                Eikös tuo letkulämmitin lämmitä niissä letkuissa olevan jäähdytysnesteen paremmin kuin itse lohkoa.. Tosin onhan siellä pakko olla jokin ohivirtausputki termostaatin läpän lähellä jotta lämpö pääsee itse moottorinkin sisään lämmittämään lohkoa. Vai kuinka?
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • Haapanen
                  Newbiemmer
                  • Aug 2010
                  • 7
                  • Lohja

                  Mullon Defan säteilylämppäri, just joulua ennen noin 20 pakkasta, oli 8 tuntia johdossa, seissyt aikalailla 24h, no yritettiin käymää mut eihä se lähteny, nätisti pyöritti kyllä. tiedän että hehkuja on rikki mut jos olis letkulämppäri ollu ni ei varmasti olis ollu mitää ongelmaa lähtemisen kans. no onneks ei ollu tärkeetä menoo..itte en kyllä ikinä laittas tota säteilijää,siitä mitään parempaa hyötyä ole verrattuna letkulämppäriin. 330d vm.2001

                  Comment

                  • MsG
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 420
                    • Helsinki

                    Tänään kävin AD-varaosilta varaamassa ajan lohkolämppärin asennukselle, mutta eipä enään saa kuulemma näitä "vanhan kansan" lohkareita, vaan joutuu säteilylämmittimen laittamaan. Tulee kuulemma lohkon kylkeen kiinni.

                    Koneena siis n42b20


                    Hintaa 375€ asennettuna, mikä oli huomattavasti edullisempi kuin muissa paikoissa mistä kyselin.

                    Kaipa se on parempi kuin ei mitään.
                    GLK 320CDI 4Matic
                    e90
                    e46
                    e36

                    Comment

                    • Zeik88
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 300
                      • Suonenjoki

                      Originally posted by MsG View Post
                      Kaipa se on parempi kuin ei mitään.
                      Ihan hyvä se on. Itsellä pelannu hyvin talven pakkaset moottorina m54b30
                      chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                      ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                      Comment

                      • Sami_R
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 276
                        • Kurikka

                        Originally posted by Haapanen View Post
                        Mullon Defan säteilylämppäri, just joulua ennen noin 20 pakkasta, oli 8 tuntia johdossa, seissyt aikalailla 24h, no yritettiin käymää mut eihä se lähteny, nätisti pyöritti kyllä. tiedän että hehkuja on rikki mut jos olis letkulämppäri ollu ni ei varmasti olis ollu mitää ongelmaa lähtemisen kans. no onneks ei ollu tärkeetä menoo..itte en kyllä ikinä laittas tota säteilijää,siitä mitään parempaa hyötyä ole verrattuna letkulämppäriin. 330d vm.2001
                        Joo, tehokkaampaa lämmitintä vaan. Mitä niitä hehkuja vaihtamaan. Muutenkin ihan turha noita autoja on pitää kunnossa. Laitetaan sensijaan säteilijän piikkiin kun ei käynnisty.
                        BMW F11 520d -11
                        MINI Cooper D -11
                        BMW E90 318i -11
                        BMW E90 318i -06

                        Ex:
                        BMW E46 316i -04
                        E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                        E46 325iA -03
                        E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          Originally posted by Sami_R View Post
                          Joo, tehokkaampaa lämmitintä vaan. Mitä niitä hehkuja vaihtamaan. Muutenkin ihan turha noita autoja on pitää kunnossa. Laitetaan sensijaan säteilijän piikkiin kun ei käynnisty.
                          Kyllä M57 käynnistyy tiukan paikan tullen vaikka hinaamalla. Kokeiltu on.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6935
                            • N/A

                            Originally posted by MsG View Post
                            Tänään kävin AD-varaosilta varaamassa ajan lohkolämppärin asennukselle, mutta eipä enään saa kuulemma näitä "vanhan kansan" lohkareita, vaan joutuu säteilylämmittimen laittamaan. Tulee kuulemma lohkon kylkeen kiinni.

                            Koneena siis n42b20


                            Hintaa 375€ asennettuna, mikä oli huomattavasti edullisempi kuin muissa paikoissa mistä kyselin.

                            Kaipa se on parempi kuin ei mitään.
                            Ainaskin M52 / M54 moottoreissa säteilijä oikein asennettuna on oikein hyvä valinta. Huomenna pistän faktaa paljonko coolantin lämpötila on 2h esilämmityksen jälkeen. Kuiteskin vielä -5 lämpötilassa jaksaa tuo M54 säteilijä lämmittää koneen hyvin ja lämpömittari heilahtaa sinisen puolväliin kun kääntää virrat päälle. Defa säteilijä + defa termini ja autoilu on mukavaa talvisin

                            Comment

                            • Sami_R
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 276
                              • Kurikka

                              Originally posted by pmv View Post
                              Kyllä M57 käynnistyy tiukan paikan tullen vaikka hinaamalla. Kokeiltu on.
                              Moro vaan. Mikäs siihen tuli kun hinata piti? Akku tyhjä?

                              Ei vaan, täytyy tässä viljellä vähän sarkasmia kun porukka valittaa, ettei säteilylämmittimillä tee mitään kun ei epäkuntoiset autot lähde käyntiin:think.
                              BMW F11 520d -11
                              MINI Cooper D -11
                              BMW E90 318i -11
                              BMW E90 318i -06

                              Ex:
                              BMW E46 316i -04
                              E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                              E46 325iA -03
                              E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                              Comment

                              • pmv
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 2032
                                • tornio

                                Originally posted by Sami_R View Post
                                Moro vaan. Mikäs siihen tuli kun hinata piti? Akku tyhjä?

                                Ei vaan, täytyy tässä viljellä vähän sarkasmia kun porukka valittaa, ettei säteilylämmittimillä tee mitään kun ei epäkuntoiset autot lähde käyntiin:think.
                                Tais olla akku tyhjänä, pakkasta -35 tai jotain ja oli se ollu roikassaki ja akku laturissa. Oli vaan pakko päästä liikenteeseen. Naksu vaan. Ainahan on ehjät autot lähteny käyntiin, kunhan vaan virtaa on ollut riittävästi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎