Katselin kun tuon 525:n öljynlämmöt oli kahden tunnin paahdon jälkeen nousseet 8 astetta.. Ei kai tuollaisella lämpötilaerolla ole juuri merkitystä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säteilylämmitin..
Collapse
X
-
Originally posted by Perlenbacher View PostKatselin kun tuon 525:n öljynlämmöt oli kahden tunnin paahdon jälkeen nousseet 8 astetta.. Ei kai tuollaisella lämpötilaerolla ole juuri merkitystä?
Comment
-
-
Totta kyllä, yritin kärjistää porukkaa katsomaan tuota tilastoa =) Toisaalta öljyn lämmöistä kertoo kyllä parhaiten tuo mittatikun päässä oleva anturi, verrattuna reunoilta mitatut tiedot. Jäähdytysnesteen kanssahan homma on eri tietysti, mutta paljon vauhkotaan miten kone käy ilman öljyä kun käynnistää ilman lämppäriä jne...
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostKatselin kun tuon 525:n öljynlämmöt oli kahden tunnin paahdon jälkeen nousseet 8 astetta.. Ei kai tuollaisella lämpötilaerolla ole juuri merkitystä?
-20 ilman hehkutusta niin jää lähtemättä käyntiinE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Defan elementti minkä aioin laittaa M70 öljypohjan sivulle on 412804.
Originally posted by Kiko750 View PostEn muista ulkoa mikä Defan elementin numero oli minkä ostin. Pitää kattoa kun pääsee tallille tässä lähipäivinä. En ole vielä kiinnittäny elementtiä. Sopiva paikka sille on vänkärin puolen öljypohjan kyljessä. Tasaista pintaa löytyy koko elementin alalta ja mahtuu vielä öljyproppukin aukeamaan. Alemman öljypohjan pulttien alle pitää rakentaa joku kiinnitysrauta. Toinen elementti mahtuista vaikka öljypohjan taakse, hiukan tiukka väli on mutta kyllä sinne mahtuu.
Comment
-
-
Mutta varmaan se vesitilan vastus kummiskin jotenkin antaisi merkittävästi säteilylämppäriä enemmän lämpöä koneeseen siitä samasta tehomäärästä kun sitä niin pontevasti hoetaan [/QUOTE]
Laitanpa vertailunvuoks letkulämmittimen (Calix) aikaansaannoksia.
Eli lähtötilanne oli -10c ja piuhan päässä 1h50min, piilovalikko näytti lämpötilaks +28cF15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostMutta varmaan se vesitilan vastus kummiskin jotenkin antaisi merkittävästi säteilylämppäriä enemmän lämpöä koneeseen siitä samasta tehomäärästä kun sitä niin pontevasti hoetaan
Laitanpa vertailunvuoks letkulämmittimen (Calix) aikaansaannoksia.
Eli lähtötilanne oli -10c ja piuhan päässä 1h50min, piilovalikko näytti lämpötilaks +28c[/QUOTE]
Eikös tuo letkulämmitin lämmitä niissä letkuissa olevan jäähdytysnesteen paremmin kuin itse lohkoa.. Tosin onhan siellä pakko olla jokin ohivirtausputki termostaatin läpän lähellä jotta lämpö pääsee itse moottorinkin sisään lämmittämään lohkoa. Vai kuinka?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Mullon Defan säteilylämppäri, just joulua ennen noin 20 pakkasta, oli 8 tuntia johdossa, seissyt aikalailla 24h, no yritettiin käymää mut eihä se lähteny, nätisti pyöritti kyllä. tiedän että hehkuja on rikki mut jos olis letkulämppäri ollu ni ei varmasti olis ollu mitää ongelmaa lähtemisen kans. no onneks ei ollu tärkeetä menoo..itte en kyllä ikinä laittas tota säteilijää,siitä mitään parempaa hyötyä ole verrattuna letkulämppäriin. 330d vm.2001
Comment
-
-
Tänään kävin AD-varaosilta varaamassa ajan lohkolämppärin asennukselle, mutta eipä enään saa kuulemma näitä "vanhan kansan" lohkareita, vaan joutuu säteilylämmittimen laittamaan. Tulee kuulemma lohkon kylkeen kiinni.
Koneena siis n42b20
Hintaa 375€ asennettuna, mikä oli huomattavasti edullisempi kuin muissa paikoissa mistä kyselin.
Kaipa se on parempi kuin ei mitään.GLK 320CDI 4Matic
e90
e46
e36
Comment
-
-
Originally posted by Haapanen View PostMullon Defan säteilylämppäri, just joulua ennen noin 20 pakkasta, oli 8 tuntia johdossa, seissyt aikalailla 24h, no yritettiin käymää mut eihä se lähteny, nätisti pyöritti kyllä. tiedän että hehkuja on rikki mut jos olis letkulämppäri ollu ni ei varmasti olis ollu mitää ongelmaa lähtemisen kans. no onneks ei ollu tärkeetä menoo..itte en kyllä ikinä laittas tota säteilijää,siitä mitään parempaa hyötyä ole verrattuna letkulämppäriin. 330d vm.2001BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by Sami_R View PostJoo, tehokkaampaa lämmitintä vaan. Mitä niitä hehkuja vaihtamaan. Muutenkin ihan turha noita autoja on pitää kunnossa. Laitetaan sensijaan säteilijän piikkiin kun ei käynnisty.
Comment
-
-
Originally posted by MsG View PostTänään kävin AD-varaosilta varaamassa ajan lohkolämppärin asennukselle, mutta eipä enään saa kuulemma näitä "vanhan kansan" lohkareita, vaan joutuu säteilylämmittimen laittamaan. Tulee kuulemma lohkon kylkeen kiinni.
Koneena siis n42b20
Hintaa 375€ asennettuna, mikä oli huomattavasti edullisempi kuin muissa paikoissa mistä kyselin.
Kaipa se on parempi kuin ei mitään.
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostKyllä M57 käynnistyy tiukan paikan tullen vaikka hinaamalla. Kokeiltu on.
Ei vaan, täytyy tässä viljellä vähän sarkasmia kun porukka valittaa, ettei säteilylämmittimillä tee mitään kun ei epäkuntoiset autot lähde käyntiin:think.BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by Sami_R View PostMoro vaan. Mikäs siihen tuli kun hinata piti? Akku tyhjä?
Ei vaan, täytyy tässä viljellä vähän sarkasmia kun porukka valittaa, ettei säteilylämmittimillä tee mitään kun ei epäkuntoiset autot lähde käyntiin:think.
Comment
-
Comment