Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Alun säätämisen jälkeen toiminut ihan jees tuo eflexfuel. 200tkm ajettu bensapumppu ei kestäny enää kun vaadittiin 30% lisää tuottoa, mutta sen vaihdettuani ok. Jo melkein 10tkm ajettu e85:sella.
-
Olen harkinnut tässä oman katiskan muutosta e85 sopivaksi ja kysyin tässä yhteydessä eflexfuelilta heidän kapineestaan mitä se osaa. Sain heiltä yllättävän hyvän vastauksen.
"Moro,
eFlexFuel ei säädä auton sytytysennakoita. Jos autossa on esim manuaalisesti käännettävä virranjakaja niin sillä tai jollakin muulla tapaa voi tietysti laitteen päälle säätää sytytysennakoita. Mutta virityspalikka tämä ei ole, eli jos haluat teho- ja hyötysuhdeoptimointia, niin sitten softa on parempi vaihtoehto.
Kaikkiin autoihin sitten ei tietysti ole softaa, joka olisi flexifuel. Moni on tehnyt siten, että vaihtaa autoon isommat suuttimet, muokkaa ECU:n softaa suutinten, sytytysennakon, ahtojen yms. osalta ja sitten asentaa eFlexin. Tällöin saa kaikkein parhaan hyödyn siten, että auto on myös flexifuel. Jos asuu esim E85 aseman vieressä, niin tällöinhän voi olla huoletta naimisissa pelkän etanolinkin kanssa eikä flexifuel toimintoa aina tarvitse.
Ystävällisin terveisin/ Best Regards,
eFlexFuel Tiimi
eFlexFuel.fi
eFlexFuel.com"
Leave a comment:
-
Kaikenkaikkiaan helppo, joo, toimii kuten lupaakin. Lähinnä haasteena mahtumis/pujottamis tyyppiset asiat jotka kysyy vain hieman aikaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnko tuossa Eflexfuel:n sarjassa anturi bensalinjaan?
Voihan sinne lorotella jo tankkiin viinakset niin ei joudu moottorinohjauskaan niin rankkaan oppimiskäyrään.
Tuon sarjan asennus on kyllä niin helppo kuin olla voi...
Leave a comment:
-
Originally posted by jluoma View PostEflexfuel sarja asennettu, vielä puoli tankkia 98:ia jäljellä ja sitten alkaa viina virrata. Paljon helpompaa oli vastaavan asentaminen M43:seen, tässä on vähemmän tilaa millekään mitä Bmw ei sinne suunnitellut.
Voihan sinne lorotella jo tankkiin viinakset niin ei joudu moottorinohjauskaan niin rankkaan oppimiskäyrään.
Leave a comment:
-
Eflexfuel sarja asennettu, vielä puoli tankkia 98:ia jäljellä ja sitten alkaa viina virrata. Paljon helpompaa oli vastaavan asentaminen M43:seen, tässä on vähemmän tilaa millekään mitä Bmw ei sinne suunnitellut.
Leave a comment:
-
Ihan hyviä havaintoja, mitkä sinänsä ei ehkä ainakaan itselle ole uusia juttuja, mutta mulle ehkä on.
- e85 on käytännössä kisabensaa jota saa normi bensa-asemilta.
- eli voit ajaa niin korkeilla puristuksilla ja/tai ahdoilla, ettei se olisi mahdollista normi bensalla.
- Toimiva optimaalinen seosalue on laaja. Ei oo niin tarkkaa säädön kannalta.
- Lisää vaparissa vääntöä, muttei juurikaan tehoa. (tämä siis oma havainto myös ihan normi puristeisessakin moottorissa)
- Ennakkoa voi lisätä huoletta, mutta ainakaan vaparissa siitä ei juurikaan ole hyötyä.
- imulämmöt tippuu.
Paperiset bensansuodattimet ei kyllä mulla oo antanu periksi, mutta sen herrat ovat kyllä muutenkin lukeneet netistä. Olen siis aukonu niitä vuoden/parin käytön jälkeen tarkistaakseni.Last edited by Pazi88; 05-02-2018, 13:07.
Leave a comment:
-
Tuohon omaan E46 M3:een oon miettinyt jo pidempään E85 modausta viimeisten vaparihevosten kutittelun toivossa - tai no voishan siihen vielä nokatkin vaihtaa. Noh, eniveis.. Oikea tapa nyt olis tietysti vaihtaa suuttimet ja ajaa softa penkissä, mutta haluaisin aikaisemmista E85-vehkeistä poiketen tähän FlexFuel toiminnallisuuden.
Bongasin sitten Jenkeistä tämmösen firman, kuin Advanced Fuel Dynamics, jotka myy ainakin E46 M3, E60 M5 ja E9x M3 tuommosta "PROFLEX Commander" -nimistä tuotetta. Tämähän nyt ei periaatteessa eroa noista muista aftermarket E85 FlexFuel -kiteistä hirveästi, mutta on ainakin tehokkaasti brändätty ja lupailevat noin 20hv tehonlisäystä (penkkilaput löytyy sivuilta: https://www.advancedfueldynamics.com/dyno-data).
Tuo kytketään myös siis yhtälailla suuttimien väliin. Sitten yksi bensaletkun pätkä vaihdetaan E85 kestäväksi ja väliin jää FlexFuel -anturi ja sitten mobiiliappilla voi seurailla, mikä on etanolin määrä tankissa. Kuulostaa siis mun tarpeilta aikalailla tasan tarkkaan.
Olin yhteydessä tuonne ja sinne on nyt menossa penkkiin vielä yksi E46 M3, jossa oli jotain putkistomodia ja imusarjaa ja muuta, jolloin selviää sitten, loppuuko mahdollisesti vakio suuttimista tuotto kesken tms.. Ainakin siis ihan vakio M3 settiin menee suoraa, samoin useampiin remmiahdettuihin S54:n kylkeen suoraa, sikäli, kun suuttimissa riittää kapasiteetti..
Yleiset mielipiteen monesti tuntuu olevan näistä "ihan paskaa", mutta onko näistä kokemusta? Onko foorumilla tullut vastaan E85 säädettyjä/modattuja S-moottoreita? :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Bullitt View Postirtoakkaan, niin E85 pääsee öljyn joukkoon enemmän mitä normi bensaa, eikä se siellä öljyn joukossa ainakaan voitelua paranna.
En ole itse muuttanu vaihtovälejä e85:n kanssa.
Leave a comment:
-
Ei kannata lutrata minkään dieselin kanssa. Öljyt vaihtoon vaan. Kun kerran kaikki tuntuu olevan yhtä mieltä siitä, että jo E85 käyttäminen liuottaa karstat joka paikasta, niin mitä hyötyä on vielä sen lisäksi sitä dieseliä siellä koneessa pyöritellä?
Omasta mielestä E85:llä ajellessa öljyt kannattaisi mun mielestä vaihtaa ehkä jopa useammin. Aluksi sen takia, että vanhasta moottorista irtoaa paskaa öljyn joukkoon, ja sen jälkeen vaikka paskaa ei enää moottorista irtoakkaan, niin E85 pääsee öljyn joukkoon enemmän mitä normi bensaa, eikä se siellä öljyn joukossa ainakaan voitelua paranna.
Leave a comment:
-
Ot.
Jos on hirveen sontanen kone ni sit käyttäisin jo vähä kauemmin et liukenee "mahdolliset" kikkareet paremmin. Ite oon tuon jotain kertoja tehny varsinkin jos oon alkamas avaamaan konetta. Lähtee se oranssi paska pois ja muutkin pinttymät. Sitä ne fortetkin tekee että pesee mut tuo kiisseli maksaa parikyt pennii/huuhtelu.. Pitää vaan vaihtovälin jossain 10, maks 15 tkm ni ei kerry karstaa..
Leave a comment:
-
Hyvä vinkki tuo diesel, täytyy ottaa käyttöön.
Tässä ketjussa aikaisemmin on sanottu, että E85 pistää möhnät liikkeelle bensajärjestelmästä, ja putsaa jopa männän renkaiden urat. Ajattelin että jotain siitä saattaisi päätyä öljyn joukkoon
Ainakin bensafiltteri vaihtoon toki...
Leave a comment:
-
Mitä tuo bensa sinne öljytilaan vaikuttaa? Laita ennemmin pari desii diisselii sinne öljyn sekaan ja käytä vartti ja vaiha öljyt.
Leave a comment:
Leave a comment: