Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Tuossa nyt muutama kuva mitä e85 saa aikaiseksi osissa mitä ei ole tarkoitettu etanolia kestämään:





    ...ja siis sinkkivalut/kaasarit alkaa näyttämään tältä ihan kautta linjan jos/kun niissä on seisovaa etanolia jonkin aikaa:





    Jos etanoli ei ole jonkun joihinkin osiin vaikuttanut, ovat osat yksinkertaisesti olleet etanolin kestäviä.
    Normaalissa polttoainelinjastossa/järjestelmässä on kuitenkin osia jotka eivät etanolia kestä, jos kyse ei ole erikseen ”flexifuel” systeemistä.
    Bensan ja etanolin käyttäminen vuorotellen/sekaisin poistaa osin ko.ongelmaa, mutta pitkässä juoksissa ei kokonaan.

    Ihan piruuttaan mekään ei kilpakalustoon ole panostettu tuhansia taaloja lisää kun siirryttiin etanoliin.

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Kerääjäsäiliössä ei ollut mitään silmillä nähtävää muutosta tapahtunnut vuodenaikana pohjalla e85 noin 2dl

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Jossei siel oo viel sinkki alkanu reagoimaan

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Täytyy huomenna vilkaista kerääjäsäiliön sisään miten on homman laita, siellä noin vuoden seisonut etanoli vaahdot poistettu tankista ja tästä luinkin täältä forumilta"jostakin" että noin vuoden ollut ei e85 sietävä vaahto märkimässä, ei mitään muodonmuutosta ole vaahdossa tapahtunnut:think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Mäki View Post
    Itsellä meni e30sen pensaletkut ihan mömmöks 6kk e85 ajon jälkeen. ei tietoa jos oli alkuperäiset tai tarvike.
    E34:ssä ei reilun vuoden ja 20tkm jälkeen näy letkuissa mitään vauriota.
    En tiedä kauanko edellinen omistaja on tuolla sysännyt E85:llä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Höpö höpö. Etanoli jos mikä syö paksusti eloksoimattomia alumiinipintoja ja aivan erityisesti passivoituja alu ja sinkkivalupintoja todella vihaisesti, varsinkin hetken seistessään.
    Eli jos polttoainepuolesta halutaan oikeasti e85:n kestävä, pitää kaikki uusia, kumiletkuja myöden e85 kestäviin.
    Kokemuksen mukaan ei ainakaan parin vuoden aikana silmämääräisesti yhtään sen enempää kuin 95E10.
    Alumiinisessa keräyssäliössä ei näy mitään vaikka etänolia siellä on seissyt.
    Myöskään buickin kaasari ei mennyt miksikään vaikka etanolia siellä seisoikin.

    En tosin kiellä ketään vaihtamasta kaikkea alumiinia eloksoituun mutta en itse ala tuollaista vaivaa näkemään.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei mene etanolista miksikään alumiini. Metanoli asia erikseen.
    Höpö höpö. Etanoli jos mikä syö paksusti eloksoimattomia alumiinipintoja ja aivan erityisesti passivoituja alu ja sinkkivalupintoja todella vihaisesti, varsinkin hetken seistessään.
    Eli jos polttoainepuolesta halutaan oikeasti e85:n kestävä, pitää kaikki uusia, kumiletkuja myöden e85 kestäviin.

    Eli kysyjälle...kyllä todellakin syö ja syö jopa sen turvatankin vaahdon jos ei ole e85 kestävää:
    Originally posted by billy View Post
    Tuli ostettua polttoaineen tasoanturi jazz turvatankkiin taso anturin putki on puhdasta alumiinia mitenkä on kesto e85 kanssa, kellään omakohtaista kokemusta täällä:think
    Netistä löytyy eriviä mielipiteitä noiden yhteen sopivuudesta, toki onhan noita itse tehtyjä kerääjä säiliöitä ollut tuskin alumiinioksidoituja kaikki.
    Last edited by Hemi; 22-12-2014, 20:39.

    Leave a comment:


  • Mäki
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Jep. Suuria vaikeuksia olisi ihmisillä eri osien kanssa jos menisi.

    Muutenkin välillä ihmetyttää kun jotkut puhelee että orkkis bensalinjat ei kestä yhtään etanolia ja toiset ajaa vaan menemään tekemättä mitään. Ettei vaan olis niin että muutama kauhutarina aiheuttanu koko polemiikin. Mutta eittämätön tosiasia on että kyllähän jotkut materiaalit siitä itteensä ottaa.
    Itsellä meni e30sen pensaletkut ihan mömmöks 6kk e85 ajon jälkeen. ei tietoa jos oli alkuperäiset tai tarvike.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Etanolilla on materiaalitieteellisten tutkimusten mukaan korroosiota lisäävä vaikutus alumiiniyhdisteisiin, mutta etanolin lämpötilalla on tämän prosessin kannalta keskeinen merkitys, ja vastaavasti polttoaineeseen liuenneen hapen vesimuodostus tuottaa kyseiseltä korroosiolta suojaavaa alumiinioksidikalvoa.



    http://www.sciencedirect.com/science...16236110005983

    http://www.sciencedirect.com/science...1623611000520X
    Last edited by JaniLap; 22-12-2014, 19:55.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei mene etanolista miksikään alumiini. Metanoli asia erikseen.
    Jep. Suuria vaikeuksia olisi ihmisillä eri osien kanssa jos menisi.

    Muutenkin välillä ihmetyttää kun jotkut puhelee että orkkis bensalinjat ei kestä yhtään etanolia ja toiset ajaa vaan menemään tekemättä mitään. Ettei vaan olis niin että muutama kauhutarina aiheuttanu koko polemiikin. Mutta eittämätön tosiasia on että kyllähän jotkut materiaalit siitä itteensä ottaa.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei mene etanolista miksikään alumiini. Metanoli asia erikseen.
    Mitesniin? Eikös etanoli syövytä mukamas paljasta alua?

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei mene etanolista miksikään alumiini. Metanoli asia erikseen.
    Hieno homma ja kiitos vastauksesta

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by billy View Post
    Tuli ostettua polttoaineen tasoanturi jazz turvatankkiin taso anturin putki on puhdasta alumiinia mitenkä on kesto e85 kanssa, kellään omakohtaista kokemusta täällä:think
    Netistä löytyy eriviä mielipiteitä noiden yhteen sopivuudesta, toki onhan noita itse tehtyjä kerääjä säiliöitä ollut tuskin alumiinioksidoituja kaikki.
    Ei mene etanolista miksikään alumiini. Metanoli asia erikseen.

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Tuli ostettua polttoaineen tasoanturi jazz turvatankkiin taso anturin putki on puhdasta alumiinia mitenkä on kesto e85 kanssa, kellään omakohtaista kokemusta täällä:think
    Netistä löytyy eriviä mielipiteitä noiden yhteen sopivuudesta, toki onhan noita itse tehtyjä kerääjä säiliöitä ollut tuskin alumiinioksidoituja kaikki.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    M54 sytyttää moottorivalon jo pienestä määrästä e85:sta bensan seassa. Onko tästä haittaa? Voiko tuon estää jotenkin? Kuitenkin kulkee ja kukkuu ihan ok.
    Siellä on imuvuotoa jos niin tekee.

    Leave a comment:

Working...
X