Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petterihi
    replied
    Jep, tuo E39 523ia M52TU siis. Hyvä jos saisi suoraan softalla niin että toimii eri seoksilla. Tuossa eflexifuelin mukana tulee käsittääkseni alkoholipitoisuuden haistelija?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by petterihi View Post
    Näyttäisi olevan eFlexFuel e85-muutossarja tarjouksessa nyt. Onko tuollaista joku asennellut itse?
    En oo kokeillu, mut jos kysessä on sigun e39, niin sen saa toimimaan flexifuelina melko pienillä softamuutoksilla.

    Leave a comment:


  • petterihi
    replied
    Näyttäisi olevan eFlexFuel e85-muutossarja tarjouksessa nyt. Onko tuollaista joku asennellut itse?

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Hankalasti löytyy tietoa eri aineiden etanolinkestävyydestä, kun tarkoitus on tehdä bensapumpun kaapeliläpivienti tankkiin niin että kestää kauemmin kuin ensi kevääseen. Kokemuksia? Alkup. ratkaisu huonossa hapessa ja poikkipinta-alaakin saisi olla enemmän kun tulee alkuperäistä jytympi pumppu.

    edit: Taidanpa tiivistää ihan moottorisilikonilla.
    Last edited by muuris; 14-06-2017, 10:58.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pimpim View Post
    Olekko saanut jo mittailtua kulutuksia? Itsellä e39 m52b28, bosch 280150701 suuttimilla ja m50 imusarjalla, pelkkää re85 tankissa. Olis kiva saada jotain vertailupohjaa, että onko omat säädöt missään suunnassa. Ite en ole vielä sen tarkemmin mittaillu, mutta nätillä ajolla voisi päästä suunnilleen sekalaisessa ajossa kymmeneen litraan satasella.
    14 litraa sataselle oli. Melko sekalaista ajelua kaupungissa ja tiellä, reilua kepittelyä ja useita kylmäkäynnistyksiä päivässä 0-asteen tienoilta.

    Pitää tehdä nyt vielä toinen testi nätimmällä ajolla kun kelitkin nyt lämpesi.

    Lisäksi semmonen havainto, että vaikka monessa paikkaa lukee et 30% enemmän menee viinaa verrattuna bensaan. Niin nyt parin auton perusteella väittäsin että kyllä se ennemmin on lähempänä 40%, mitä pitää seosta rikastaa että käy samaa lambda 1:stä mitä bensallakin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by pimpim View Post
    Olekko saanut jo mittailtua kulutuksia? Itsellä e39 m52b28, bosch 280150701 suuttimilla ja m50 imusarjalla, pelkkää re85 tankissa. Olis kiva saada jotain vertailupohjaa, että onko omat säädöt missään suunnassa. Ite en ole vielä sen tarkemmin mittaillu, mutta nätillä ajolla voisi päästä suunnilleen sekalaisessa ajossa kymmeneen litraan satasella.
    Kun seuraavan kerran meen tankille, niin selviää. Nyt vasta muistin nollata trippimittarin, kun kävin tankilla Veikkaisin et 10-12 väliin sekalaisessa ajossa kylmillä keleillä.

    Ootko ottanut katalysaattorin lämmityksiä pois päältä? Oma oli vähän kranttu kaasupolkimelle aina kylmäkäynnistyksen jälkeen viinalla ja kattien lämmityksen disablointi autto tähän. Ja myös vähän tunnusti että kulutuskin sillä tippu (koska se rikastaa seosta melkoisesti kattien lämmityksen ajaksi ja käyttää pientä ennakkoa).
    Last edited by Pazi88; 06-06-2017, 06:37.

    Leave a comment:


  • pimpim
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Näkyy niin että HC yleensä tippuu. Mutta eipä tuossa ole edes mitään laitonta :think

    Oma m52b28 käy tällä hetkellä 100% e85:llä. Nyt kun säädöt alkaa olla ok, vois vähän mitata kulutuksia, niin selviäs säästääkö tuossa mitään.
    Olekko saanut jo mittailtua kulutuksia? Itsellä e39 m52b28, bosch 280150701 suuttimilla ja m50 imusarjalla, pelkkää re85 tankissa. Olis kiva saada jotain vertailupohjaa, että onko omat säädöt missään suunnassa. Ite en ole vielä sen tarkemmin mittaillu, mutta nätillä ajolla voisi päästä suunnilleen sekalaisessa ajossa kymmeneen litraan satasella.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Onko mitään havaintoa, miten esim tällainen lantrinki näkyy päästömittauksessa? Paljastaako joku mittausarvo heti "vilunkipelin"? Tässä on ollut noita rajatapauksia, niin kaikkia kikkoja voi harkita.
    Näkyy niin että HC yleensä tippuu. Mutta eipä tuossa ole edes mitään laitonta :think

    Oma m52b28 käy tällä hetkellä 100% e85:llä. Nyt kun säädöt alkaa olla ok, vois vähän mitata kulutuksia, niin selviäs säästääkö tuossa mitään.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    vanha threadi mut nostellaas nyt kun e85 ja 98e hintaero on jo aika tuntuva, bemarissa kokeilin viimevuonna työmatka-ajossa puolet bensaa ja puolet viinaa, selvää rahallista hyötyä oli ainakin mun pintakaasu mummotus ajotyylillä kun että ajais pelkällä bensalla.
    Onko mitään havaintoa, miten esim tällainen lantrinki näkyy päästömittauksessa? Paljastaako joku mittausarvo heti "vilunkipelin"? Tässä on ollut noita rajatapauksia, niin kaikkia kikkoja voi harkita.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    No luulempa että jos noin 10tkm välein vaihtaa ni se riittää, moni foorumilainen vaihtaa muutenki tollee vaikka ei viinalla ajaiskaan. vanhoissa bemareissa huoltoväli joku 22tkm ja sen voi ihan hyvin ajaa samoilla öljyillä jos ei viinaa käytä.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Oletteko tehneet muutoksia öljynvaihtoväliin kun E85:lla olette ajaneet?
    Jos perinteisessä bensiinin käytössä päätyy polttoaineesta epäpuhtauksia moottoriöljyyn, niin kuvittelisin saman tapahtuvan viinan käytössä?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by naikou View Post

    Onko kukaan käyttänyt tuota suomalaista eflexifuel-muutossarjaa bemarissa? Sehän maksaisi vain muutamia satoja niin ainakin mun kilsamäärillä tienais hintansa takaisin aika äkkiä, jos alkais ajamaan kokonaan viinalla.
    Halvempaa kun vaihtaa vaan suuttimet noin 30% isompiin. Tai laittaa vaikka 15% isommat ja nostaa bensanpainetta loput.

    Nyt tullu ajettua V-merkkisellä autolla jo kolme vuotta ilman ongelmia re85:llä. Kovilla pakkasilla ilman lämmitintä joutu tosin 3-kertaa vääntämään tartista jotta jäi käyntiin. Nyt kun laitoin letkulämppärin niin on käynnissä heti.

    Kaveri ajanu nyt 5v e34/525-farkulla ja hyvin tuntuu menevän. Öljyt ollu kuulemma puhtaampia kun bensalla ajaessa...

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    vanha threadi mut nostellaas nyt kun e85 ja 98e hintaero on jo aika tuntuva, bemarissa kokeilin viimevuonna työmatka-ajossa puolet bensaa ja puolet viinaa, selvää rahallista hyötyä oli ainakin mun pintakaasu mummotus ajotyylillä kun että ajais pelkällä bensalla. Nyt tossa erimerkkisessä talviautossakin on ollu edellämainittu sekoitus käytössä, toimii niinkuin pelkällä bensallakin ja kulutus ei oo noussu edes puolta litraa sataa kilomeriä kohti. Volkkari foorumin porukka testannu ja loggaillu ajossa myös pelkällä viinalla ja siellä pelkästään positiivisia kokemuksia viinalla ajosta ainakin noitten ysäri-autojen kanssa.

    Kohta päättäjät tajuavat että taviksien vanhoihin rupuihin voi kanssa tankata tota heidän ekobensaa ilman mitään muutoksia ja lätkästään tällekin loppu

    Onko kukaan käyttänyt tuota suomalaista eflexifuel-muutossarjaa bemarissa? Sehän maksaisi vain muutamia satoja niin ainakin mun kilsamäärillä tienais hintansa takaisin aika äkkiä, jos alkais ajamaan kokonaan viinalla.
    Last edited by naikou; 12-01-2017, 21:48.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Itseltä taas on ostettu etanolilla käyvät autot pois käsistä.
    Ajellaan nyt diiselillä sitten sen aikaa että tulee taas jotain muuta eteen.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Vuoden verran ajellu työmatkaa viinalla. Hyötyä tulee n. 10€ viikossa bensaan verrattuna ja ainoa haitta toistaiseksi on ollut, että pari bilteman letkun pätkää piti korvata etanolin kestävillä.

    Leave a comment:

Working...
X