Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ollyvai
    replied
    Käytössä kesäautossa (M30B34) E98. Kannattaisiko ajaa pari tankillista E85/E95 sekoituksella ennen öljynvaihtoa, koneen putsaamiseksi?
    Kannattaako sama 50/50 suhde, jos moottorin kylkeen liimataan vahingossa esim. Eaton m112?
    Siis ilman E85 modauksia.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Miten verotus muuttuu, vai muuttuuko ollenkaan? (Tuleeko käyttövoimavero, vai verotetaanko edelleen bensana)
    Ei mitenkään. Menee kuten aiemminkin, eli perus bensa-autona. Toki kukaanhan ei voi luvata että näin on aina.

    Originally posted by Vibex View Post
    Miten päästömittaus katsastuksessa käytännössä?
    Normi päästömittaus. Ei eroa siinäkään.
    Last edited by Pazi88; 18-01-2018, 21:09.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Koitin lueskella topicia läpi mutten nyt muun keskustelun seasta saanut oikeastaan vastausta. Eikä googlekaan suosinut tänään :think



    Eli, muuntamalla auto flexfueliksi:



    Miten verotus muuttuu, vai muuttuuko ollenkaan? (Tuleeko käyttövoimavero, vai verotetaanko edelleen bensana)

    Miten päästömittaus katsastuksessa käytännössä?



    Jos jollain on tallessa linkit / asiakirjat aiheesta mustaa valkoisella, niin saa kyllä kaksi sekuntia kunniaa ja ison kiitoksen.

    Ja syvät pahoittelut jos vastaus löytyy jo topicista.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by conna View Post
    www.vrcf.fi/foorumi

    Löytyy edukkaasti
    Niinkai sitä vois kuvitella, mutta eikai tuolla oo muuta kuin pilalle muokattua bemarin vaihdelaatikkoja myynnissä Ja jos on noita suuttimia, niin 5-settejä....

    Leave a comment:


  • conna
    replied


    Löytyy edukkaasti

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Valmiit kartatkin toki kiinnostavat ja kiitoksia tiedosta.
    Tuollaiset lähtevät hankintaan.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Olisiko hyviä suosituksia mitä suuttimia vakion m52b28tu:n kanssa olisi hyvä käyttää E85 käytössä?
    Esim. bosch 0280155831 Noille löytyy multa autossa säädetyt kartat

    Tuosta sais euroopasta setin: https://rover.ebay.com/rover/1/710-5...0AAOxyfpJSXICr

    Tuossa jenkkilästä huollettu ja flow mätsätty setti kohtuu hintaan:


    Ja jos lähettää suomeen, niin erittäin halpa setti tuossa:

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Olisiko hyviä suosituksia mitä suuttimia vakion m52b28tu:n kanssa olisi hyvä käyttää E85 käytössä?

    Leave a comment:


  • kt10734
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Oletteko tehneet muutoksia öljynvaihtoväliin kun E85:lla olette ajaneet?
    Jos perinteisessä bensiinin käytössä päätyy polttoaineesta epäpuhtauksia moottoriöljyyn, niin kuvittelisin saman tapahtuvan viinan käytössä?
    Originally posted by naikou View Post
    No luulempa että jos noin 10tkm välein vaihtaa ni se riittää, moni foorumilainen vaihtaa muutenki tollee vaikka ei viinalla ajaiskaan. vanhoissa bemareissa huoltoväli joku 22tkm ja sen voi ihan hyvin ajaa samoilla öljyillä jos ei viinaa käytä.
    Ainakin eFlexiFuelin käyttö-/asennusohjeessa sanotaan muistaakseni, että öljyt tulisi vaihtaa 10tkm välein. Itse olen harkitsemassa tuollaisen hankkimista e46 320i:hin. Siitä hyvä systeemi, että pötikän voi vaihtaa tulevaan toiseen bensa-autoon tulevaisuudessa tai myydä vanhan mukana, jos vaihtaa autoa.

    Leave a comment:


  • ohhoh
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Sainpas nyt flexfuel ohjelman pelaamaan m52tu koneessa kunnolla.

    Eli -99 e39 523i touring. Vakio kone vakio suuttimilla, eli ei mitään muutoksia. Pelkästään softa. Voi ajaa pelkällä bensalla tai pelkällä viinalla tai sekoituksella. Moottorinohjaus oppii seoksen itsekseen. Kulutus bensalla 9.2 litraa sataselle ja viinalla 12.1 litraa sataselle samanlaisella ajolla. Eli n. 2€ säätöä per 100km tuollakin koneella.

    Muutos onnistuu pelkällä softalla, koska nuo samat suuttimet on käytössä b28 koneessakin. Mut ihan rajoilla mennään b25 koneella viinan kanssa. Joku 85% on duty maksimissaan, eli b28 koneella ei onnistu mitenkään. b20 koneella taas onnistuu koska siinä on samat suuttimet kuin b25 ja b28 koneissa.
    Hienoa nähdä, että homma pelittää kun tietää mitä tekee.
    Onko m54b30 koneen muuttaminen e85:llä toimivaksi järkevää?
    Onko tietoa mitä kaikkea pitää muuttaa, riittääkö esim. vakio suuttimet, vai riittäisikö tuossakin tapauksessa pelkkä ohjelmointi?:think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Sainpas nyt flexfuel ohjelman pelaamaan m52tu koneessa kunnolla.

    Eli -99 e39 523i touring. Vakio kone vakio suuttimilla, eli ei mitään muutoksia. Pelkästään softa. Voi ajaa pelkällä bensalla tai pelkällä viinalla tai sekoituksella. Moottorinohjaus oppii seoksen itsekseen. Kulutus bensalla 9.2 litraa sataselle ja viinalla 12.1 litraa sataselle samanlaisella ajolla. Eli n. 2€ säätöä per 100km tuollakin koneella.

    Muutos onnistuu pelkällä softalla, koska nuo samat suuttimet on käytössä b28 koneessakin. Mut ihan rajoilla mennään b25 koneella viinan kanssa. Joku 85% on duty maksimissaan, eli b28 koneella ei onnistu mitenkään. b20 koneella taas onnistuu koska siinä on samat suuttimet kuin b25 ja b28 koneissa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Jarpeli View Post
    Onkos kenelläkään kokemusta kuinka paljon on kannattanut nostaa ennakkoja e85 vs 98 vapaastihengittävässä koneessa.
    Cruisailu alueella joku 5 astetta tai enemmän. Täyskaasu alueella vähemmän. m5x moottori vakio puristuksilla näyttäis tykkäävän 25-26 asteen ennakosta. 27 asteella alkaa jo ajoittain tippumaan teho.

    Leave a comment:


  • Jarpeli
    replied
    Onkos kenelläkään kokemusta kuinka paljon on kannattanut nostaa ennakkoja e85 vs 98 vapaastihengittävässä koneessa.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Siis olen ollut siinä ymmärryksessä et n54 koneilla ei voi ajaa 100% e85:llä suorasuihkupumpun voiteluongelmien vuoksi. Mut bensan sekaan sitä voi lisätä x-määrän ongelmitta.
    Pumpussa on vissiin kai oma suljettu öljytila siellä heilurilevyn puolella. En osaa sanoa, että missä määrin liikkuvat osat joutuu polttoaineen kanssa kosketuksiin. Tarttis joskus suolestaa tuollainen pumppu, mutta ei niitä jää nurkkiin pyörimään, kun vanhat menee vaihdossa takaisin. Opelin ja Volkkarin pumpuissa ainakin murenee kuminen kalvo vanhuuttaan, vaikka se ei viinaa sen enempää näkiskään, mitä nyt normibensan joukossa sitä on. Jos Bemarin pumpussa on vastaa rakenne, niin polttoaineella ei ole mitään vaikutusta voiteluun.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Onhan noi N54-äijät ajellu e85 monta vuotta, ja onko se nykybensa sitten paljonkin parempaa "voiteluainetta" kuin e85?
    Siis olen ollut siinä ymmärryksessä et n54 koneilla ei voi ajaa 100% e85:llä suorasuihkupumpun voiteluongelmien vuoksi. Mut bensan sekaan sitä voi lisätä x-määrän ongelmitta.

    Leave a comment:

Working...
X