Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naukkis
    replied
    Originally posted by *makke* View Post
    Mimmosia lambda arvoja porukalla käytössä matka-ajossa? lambda=1:00 vie ainakin soppaa pirusti Laihentaa seosta vaan niin paljon kun pystyy ilman nykimistä?
    No jos saat suoraan lambda-arvoilla pelattua niin 1.15 lienee hyvä lähtökohta. E85 pelaa pätkimättä todella laihoilla seoksilla ja myös palaa laihoilla seoksilla suhteellisen pienilllä ennakoillakin nopeasti.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by *makke* View Post
    Mimmosia lambda arvoja porukalla käytössä matka-ajossa? lambda=1:00 vie ainakin soppaa pirusti Laihentaa seosta vaan niin paljon kun pystyy ilman nykimistä?
    ei mulla ainakaan vie paljoa. nostas ennakoita, niin alkaa todennäköisesti viemään vähemmän soppaa ja muutenkin käymään puhtaammin.

    Leave a comment:


  • *makke*
    replied
    Mimmosia lambda arvoja porukalla käytössä matka-ajossa? lambda=1:00 vie ainakin soppaa pirusti Laihentaa seosta vaan niin paljon kun pystyy ilman nykimistä?

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei siellä ainakaan enempää voimaa ole.
    Eiköhän tuota halvemmalla päästäkseen tuolla tavalla tankata.
    Eipä tietenkään. Olis vaan kiva nähdä käppyrät esim M54b30:stä niin ei tarttis ite kokeilla/dynottaa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by kama View Post
    Toimii, mutta onkohan kukaan dynottanut vakiomoottorinohjauksella?
    Ei siellä ainakaan enempää voimaa ole.
    Eiköhän tuota halvemmalla päästäkseen tuolla tavalla tankata.

    Leave a comment:


  • kama
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Joo, siis M52/M54 tekniikat pitäisi toimia vielä fifti/fifti seoksella ja jos ei, siellä on jossain imuvuotoa.
    Toimii, mutta onkohan kukaan dynottanut vakiomoottorinohjauksella?

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Sain tuossa aikaseks köyhän miehen flexifuelin E34 535i -89. Säädettävä bensanpaineensäädin ja isommat suuttimet 0280155759. 315cc/min syöttävät nelireikäset. Ois lähteny käyntiin pelkällä bensalla, vaikka en ollu ehtiny säätää bensanpainetta. Sillä hetkellä näytti 0,5 bar
    Nostin sen kuitenki 1,5bar. Hyvin pyörii ja kiertää.

    Toimii näin pelkkää bensanpainetta säätämällä välillä 1,5-3,0 bar RE85:lla ja bensalla. Tarkempaa lambada arvoa voi tsekkailla DISsillä, kun joutaa.

    Leave a comment:


  • nbb
    replied
    -----
    Last edited by nbb; 11-05-2015, 20:42.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Tuli omaan harrasteeseen hommattua flex fuel anturi ja sille näyttöboksi. Näyttää polttoaineen etanolipitoisuuden 0-85% sekä polttoaineen lämpötilan. http://www.villevieri.com/tmi/FCS/ Pyysin josko ton sais ulostamaan 0-5V signaalin esim ecu:n korjausta varten. Nyt sit on sekin ominaisuus mukana.

    Last edited by Thuppu; 25-12-2014, 18:13.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by MHT View Post
    Omissa testeissä M54B30-moottorilla 1:2-seoksella E85/E5 ei ollut mitään ongelmia,livedatasta seurasin niin nosti short term fuel trimmejä noin 14%, yleensä siinä on maksimi noin 25% joten ei lähelläkään "laihalle" menemistä. Pakoputkestakin tuli pelkkiä kukkasia mittauksessa
    Joo, siis M52/M54 tekniikat pitäisi toimia vielä fifti/fifti seoksella ja jos ei, siellä on jossain imuvuotoa.

    Leave a comment:


  • MHT
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    7l tankilliseen. M52TU sai laittaa melkein puolet enne nkuin valo syttyi. Melkein sama kone tuo M54 ja se sytyttää heti valon. Eli käykö se liian laihalla, katit sulaa vai mitä sitten tapahtuu?
    Omissa testeissä M54B30-moottorilla 1:2-seoksella E85/E5 ei ollut mitään ongelmia,livedatasta seurasin niin nosti short term fuel trimmejä noin 14%, yleensä siinä on maksimi noin 25% joten ei lähelläkään "laihalle" menemistä. Pakoputkestakin tuli pelkkiä kukkasia mittauksessa

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Lukeeko tuossa Hemin laittamassa letku kuvassa letkussa: not for fuel?

    Aika hyväksi oli mennyt E32:ssa jonkun sinne vaihtama letku ihan bensallakin. Letkussa tosin luki IVG. Hyvä ettei palanut koko roska.

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ite käyttäny tätä: http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html

    Edit. siis 85:sen seassa. Tuntuu ainakin ehkäisevän mustan nöyhdän kertymisen suutinkärkiin.
    Tuotahan täytyy sitten hakea muutama laatikko, niin eiköhän tuo Äikäs paljon pelasta tilannetta

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ite käyttäny tätä: http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html

    Edit. siis 85:sen seassa. Tuntuu ainakin ehkäisevän mustan nöyhdän kertymisen suutinkärkiin.
    Last edited by Thuppu; 24-12-2014, 21:32.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Jossei siel oo viel sinkki alkanu reagoimaan

    Leave a comment:

Working...
X