Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    Vieläkö re85 modauksen tehneet ajelee viinalla, vai oliko se hetken huumaa? Onko enemmän ollut haittaa vai hyötyä muutoksesta ?:think
    Harraste vehkeissä tulee käytettyä viinaa. Ei ongelmia siellä ja käyttöä jatketaan kyllä tulevaisuudessakin. Käyttikseen on vielä puhdas viina modi tekemättä, mutta bensa/viina seoksilla on tullu ajettua edelleenkin. Mahdollista rahallista säästöä en ole laskenu.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    2016

    Vieläkö re85 modauksen tehneet ajelee viinalla, vai oliko se hetken huumaa? Onko enemmän ollut haittaa vai hyötyä muutoksesta ?:think

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Auto vuosimallia -97. Olisko tampereen lähistöllä halukasta säätämään tota vakioboksia, että toimis e85?

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Aika tiukille vetää. Mulla puristettu b28 (~230hv) ja siinä loppuu suuttimet kesken kun on yli ~60% re85:sta tankissa. BTW Tuommoselle bensa/viina seokselle riittää vielä vakio softassakin adaptoituminen. Toki tehoa uupuu jos ei ennakiohin koske. Tuskin ihmeitä tarvii tehdä, että plus keleillä pelaa ihan pelkällä re85:lläkin.
    Ei pitäis loppua jos ajetaan suuttimet 100% duty cyclelle kun karttoja katselee. Vakio softan adaptoitumisraja tulee kyllä vastaan tuossa 60% RE85-pitoisuudessa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Suht vakio B28 tulee toimeen ihan vakiosuuttimilla, oma ecu jos on flashättävää mallia niin pystyy säätämään helpohkosti, kato MS41-threadi tekniikkapuolelta.
    Aika tiukille vetää. Mulla puristettu b28 (~230hv) ja siinä loppuu suuttimet kesken kun on yli ~60% re85:sta tankissa. BTW Tuommoselle bensa/viina seokselle riittää vielä vakio softassakin adaptoituminen. Toki tehoa uupuu jos ei ennakiohin koske. Tuskin ihmeitä tarvii tehdä, että plus keleillä pelaa ihan pelkällä re85:lläkin.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Bimmer145 View Post
    Mitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
    Suht vakio B28 tulee toimeen ihan vakiosuuttimilla, oma ecu jos on flashättävää mallia niin pystyy säätämään helpohkosti, kato MS41-threadi tekniikkapuolelta.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Bimmer145 View Post
    Mitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
    Vakioboksia voi ehkä muokata. Riippuu siitä onko flashattavää mallia eli 95 loppupää eteenpäin.

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Mitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    En nyt kovin tarkasti jaksanu lukea, mutta e85:sta on verotettu ruotsissa ilmisesti pelkän bensaosuuden osalta ja nyt lätkäistään myös vero etanolille, jonka seurauksena 85:sen hinta nousee polttoaineista korkeimmaksi. Myös menekki on vähentynyt selvästi, ainoa uus etanoliauto ruotsin markkinoilla on ilmeisesti enää VW Golf.

    Lisäksi siellä ei kait ole keksitty että etanolia voi tehä jätteistä, vaan tuotetaan USA:n maissietanolia. Tuotetaan myös Brasilialaista "hieno" etanolia(onko sit bio?). Ilmeisesti jonkin verran sitä tehdään myös ruotsissa, mutta ei mainittu mistä se tehdään.
    Kiitos käännöksestä,

    Verotuksella tuokin puhtaampi polttoaine saadaan näppärästi katoamaan.
    Näin se pitää hoitaa meilläkin.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    En nyt kovin tarkasti jaksanu lukea, mutta e85:sta on verotettu ruotsissa ilmisesti pelkän bensaosuuden osalta ja nyt lätkäistään myös vero etanolille, jonka seurauksena 85:sen hinta nousee polttoaineista korkeimmaksi. Myös menekki on vähentynyt selvästi, ainoa uus etanoliauto ruotsin markkinoilla on ilmeisesti enää VW Golf.

    Lisäksi siellä ei kait ole keksitty että etanolia voi tehä jätteistä, vaan tuotetaan USA:n maissietanolia. Tuotetaan myös Brasilialaista "hieno" etanolia(onko sit bio?). Ilmeisesti jonkin verran sitä tehdään myös ruotsissa, mutta ei mainittu mistä se tehdään.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
    Varmaan kannattaa katsoa muutama kuukausi, ennen kuin alkaa modailee:

    Ruotsi luopumassa RE85:sta


    ..ilmeisesti Saksassa samansuuntaisia tuulia.
    Eiköhän iske tännekin kohta.

    -Timo
    Tuossa linkissä oli vaikea ulkomaankieli. Saisiko tiivistelmän mitä siinä sanotaan?

    Leave a comment:


  • billy
    replied
    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
    Varmaan kannattaa katsoa muutama kuukausi, ennen kuin alkaa modailee:

    Ruotsi luopumassa RE85:sta


    ..ilmeisesti Saksassa samansuuntaisia tuulia.
    Eiköhän iske tännekin kohta.

    -Timo
    Oho ei kannata tehdä korkea ruttuista ahdettua muuten pitää sorvi pistää laulamaan

    Leave a comment:


  • sierra4x4tbo
    replied
    Varmaan kannattaa katsoa muutama kuukausi, ennen kuin alkaa modailee:

    Ruotsi luopumassa RE85:sta


    ..ilmeisesti Saksassa samansuuntaisia tuulia.
    Eiköhän iske tännekin kohta.

    -Timo

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    No ei kyllä helpottunut mitenkään päin jos kunnolla ja oikealla lailla haluaa muutoksen toteuttaa. Onhan toi ny aika suolesta et vain jotku hyväksytyt sarjat hyväksytyllä asentajalla laitettuna kelpaavat. Miten tämmönen vakio motroniikkaa huijaava boksi voi millään olla parempi vaihtoehto kuin kunnolla kyseiselle polttoaineelle säädetty moottoriohjaus? Lisäksi pakollinen moottorilämmitin kielii just siitä ettei noi boksit kykene kunnolla rikastamaan seosta kylmässä, eli ovat käytännössä eräänlaisia purkkavirityksiä. Hyvin on taas saunotettu päättäviä tahoja.

    Tämä on just sitä paskaa, jota trafissa harrastetaan. Oikeasti tekniikasta tietäville ei anneta lupaa rakennella, vaan kusetetaan autoista vähemmän kiinnostuneita. Varmasti ois mielenkiintosia ja turvallisia ajoneuvoja liikenteessä, kun ammattimiehet sais rakennella!

    Monessakohan autossa suuttimien tuotto riittää originaalin max tehoon kun ajellaan re85:lla huijauspurkin avustamana...

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by jaska77 View Post
    Ajelin -01 Yaris versolla muutaman vuosen 50/50 seoksella ongelmitta. puole oli 98 ja puolet re85
    Saisko tosta jonkun yhteenvedon nyt ku varmasti jo kokemuksia kertynyt Bemarin suhteen. En ole siis muuttamassa mitään muutakuin tankkaus taktiikkaa.
    Nyt alla tollanen 2.5 koneinen ja vuosimalli -98 eli onko se nyt sit joku 523 e39 malliltaan. Ei ihan hallussa noi mallit sen tarkemmin. Onko kokemuksia? Ei jaksa koko aihetta lukee läpi ja pikasesti selaamalla en löytänyt vastausta.
    Fifty/fifty seoksella toimii suoraan oikein hyvin.

    Leave a comment:

Working...
X