Originally posted by mige95
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
2016
Vieläkö re85 modauksen tehneet ajelee viinalla, vai oliko se hetken huumaa? Onko enemmän ollut haittaa vai hyötyä muutoksesta ?:think
Leave a comment:
-
Auto vuosimallia -97. Olisko tampereen lähistöllä halukasta säätämään tota vakioboksia, että toimis e85?
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostAika tiukille vetää. Mulla puristettu b28 (~230hv) ja siinä loppuu suuttimet kesken kun on yli ~60% re85:sta tankissa. BTW Tuommoselle bensa/viina seokselle riittää vielä vakio softassakin adaptoituminen. Toki tehoa uupuu jos ei ennakiohin koske. Tuskin ihmeitä tarvii tehdä, että plus keleillä pelaa ihan pelkällä re85:lläkin.
Leave a comment:
-
Originally posted by naukkis View PostSuht vakio B28 tulee toimeen ihan vakiosuuttimilla, oma ecu jos on flashättävää mallia niin pystyy säätämään helpohkosti, kato MS41-threadi tekniikkapuolelta.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bimmer145 View PostMitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
Leave a comment:
-
Originally posted by Bimmer145 View PostMitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
Leave a comment:
-
Mitkä suuttimet porukka laittany m52b28 kylkeen, kun polttoaineena e85? Ja mites moottorinohjaus, pystyykö vakioboksia muokkaamaan vai miten ootte saanu helpoiten toimiin?:think
Leave a comment:
-
Originally posted by Thuppu View PostEn nyt kovin tarkasti jaksanu lukea, mutta e85:sta on verotettu ruotsissa ilmisesti pelkän bensaosuuden osalta ja nyt lätkäistään myös vero etanolille, jonka seurauksena 85:sen hinta nousee polttoaineista korkeimmaksi. Myös menekki on vähentynyt selvästi, ainoa uus etanoliauto ruotsin markkinoilla on ilmeisesti enää VW Golf.
Lisäksi siellä ei kait ole keksitty että etanolia voi tehä jätteistä, vaan tuotetaan USA:n maissietanolia. Tuotetaan myös Brasilialaista "hieno" etanolia(onko sit bio?). Ilmeisesti jonkin verran sitä tehdään myös ruotsissa, mutta ei mainittu mistä se tehdään.
Verotuksella tuokin puhtaampi polttoaine saadaan näppärästi katoamaan.
Näin se pitää hoitaa meilläkin.
Leave a comment:
-
En nyt kovin tarkasti jaksanu lukea, mutta e85:sta on verotettu ruotsissa ilmisesti pelkän bensaosuuden osalta ja nyt lätkäistään myös vero etanolille, jonka seurauksena 85:sen hinta nousee polttoaineista korkeimmaksi. Myös menekki on vähentynyt selvästi, ainoa uus etanoliauto ruotsin markkinoilla on ilmeisesti enää VW Golf.
Lisäksi siellä ei kait ole keksitty että etanolia voi tehä jätteistä, vaan tuotetaan USA:n maissietanolia. Tuotetaan myös Brasilialaista "hieno" etanolia(onko sit bio?). Ilmeisesti jonkin verran sitä tehdään myös ruotsissa, mutta ei mainittu mistä se tehdään.
Leave a comment:
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostVarmaan kannattaa katsoa muutama kuukausi, ennen kuin alkaa modailee:
Ruotsi luopumassa RE85:sta
..ilmeisesti Saksassa samansuuntaisia tuulia.
Eiköhän iske tännekin kohta.
-Timo
Leave a comment:
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostVarmaan kannattaa katsoa muutama kuukausi, ennen kuin alkaa modailee:
Ruotsi luopumassa RE85:sta
..ilmeisesti Saksassa samansuuntaisia tuulia.
Eiköhän iske tännekin kohta.
-Timo
Leave a comment:
-
Varmaan kannattaa katsoa muutama kuukausi, ennen kuin alkaa modailee:
Ruotsi luopumassa RE85:sta
..ilmeisesti Saksassa samansuuntaisia tuulia.
Eiköhän iske tännekin kohta.
-Timo
Leave a comment:
-
Originally posted by Thuppu View PostNo ei kyllä helpottunut mitenkään päin jos kunnolla ja oikealla lailla haluaa muutoksen toteuttaa. Onhan toi ny aika suolesta et vain jotku hyväksytyt sarjat hyväksytyllä asentajalla laitettuna kelpaavat. Miten tämmönen vakio motroniikkaa huijaava boksi voi millään olla parempi vaihtoehto kuin kunnolla kyseiselle polttoaineelle säädetty moottoriohjaus? Lisäksi pakollinen moottorilämmitin kielii just siitä ettei noi boksit kykene kunnolla rikastamaan seosta kylmässä, eli ovat käytännössä eräänlaisia purkkavirityksiä. Hyvin on taas saunotettu päättäviä tahoja.
Tämä on just sitä paskaa, jota trafissa harrastetaan. Oikeasti tekniikasta tietäville ei anneta lupaa rakennella, vaan kusetetaan autoista vähemmän kiinnostuneita. Varmasti ois mielenkiintosia ja turvallisia ajoneuvoja liikenteessä, kun ammattimiehet sais rakennella!
Monessakohan autossa suuttimien tuotto riittää originaalin max tehoon kun ajellaan re85:lla huijauspurkin avustamana...
Leave a comment:
-
Originally posted by jaska77 View PostAjelin -01 Yaris versolla muutaman vuosen 50/50 seoksella ongelmitta. puole oli 98 ja puolet re85
Saisko tosta jonkun yhteenvedon nyt ku varmasti jo kokemuksia kertynyt Bemarin suhteen. En ole siis muuttamassa mitään muutakuin tankkaus taktiikkaa.
Nyt alla tollanen 2.5 koneinen ja vuosimalli -98 eli onko se nyt sit joku 523 e39 malliltaan. Ei ihan hallussa noi mallit sen tarkemmin. Onko kokemuksia? Ei jaksa koko aihetta lukee läpi ja pikasesti selaamalla en löytänyt vastausta.
Leave a comment:
Leave a comment: