Ajelin -01 Yaris versolla muutaman vuosen 50/50 seoksella ongelmitta. puole oli 98 ja puolet re85
Saisko tosta jonkun yhteenvedon nyt ku varmasti jo kokemuksia kertynyt Bemarin suhteen. En ole siis muuttamassa mitään muutakuin tankkaus taktiikkaa.
Nyt alla tollanen 2.5 koneinen ja vuosimalli -98 eli onko se nyt sit joku 523 e39 malliltaan. Ei ihan hallussa noi mallit sen tarkemmin. Onko kokemuksia? Ei jaksa koko aihetta lukee läpi ja pikasesti selaamalla en löytänyt vastausta.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No ei kyllä helpottunut mitenkään päin jos kunnolla ja oikealla lailla haluaa muutoksen toteuttaa. Onhan toi ny aika suolesta et vain jotku hyväksytyt sarjat hyväksytyllä asentajalla laitettuna kelpaavat. Miten tämmönen vakio motroniikkaa huijaava boksi voi millään olla parempi vaihtoehto kuin kunnolla kyseiselle polttoaineelle säädetty moottoriohjaus? Lisäksi pakollinen moottorilämmitin kielii just siitä ettei noi boksit kykene kunnolla rikastamaan seosta kylmässä, eli ovat käytännössä eräänlaisia purkkavirityksiä. Hyvin on taas saunotettu päättäviä tahoja.
Leave a comment:
-
Nyt uusien rakentelumääräysten myötähän flexfuel muutostenkin teko helpottui, niin joko olette bonganneet Bemareihin hyväksyttyjä muutossarjoja?
"Muutettaessa bensiinikäyttöinen ajoneuvo käyttämään pääosin etanolista koostuvaa polttoainetta, päästövaatimusten katsotaan täyttyvän ajoneuvossa, joka on hyväksytty Euro 3 -päästöluokan mukaisten tai lievempien pakokaasupäästövaatimuksen mukaan, jos muunnoslaitteiston valmistaja antaa selvityksen siitä, että asennettu muunnoslaitteisto on todettu toimivaksi kyseisessä päästöjen osalta määritellyssä ajoneuvotyypissä. Lisäksi muutetussa ajoneuvossa tulee olla asennettuna siihen sopiva moottorinlämmitin. Muunnos ei saa myöskään aiheuttaa aiheettomia vikailmoituksia OBD-järjestelmään tai muutoin haitata sen toimintaa. Muunnoslaitteiston valmistajan tai tämän tehtävään valtuuttaman pätevän asentajan tulee tehdä muunnoslaitteiston asennus."
Leave a comment:
-
Tuo kuulostaa hyvältä idealta. Eli letkuun wd 40 ja paineilmapistoolilla pienillä paineilla puhaltaa sitä läpi ja naputtelee paristolla suutinta auki?
Leave a comment:
-
Originally posted by Pikkuvelii View PostOnko porukka käyttänyt noiden re 85 vehkeiden kanssa lisäaineita seassa? Olen ymmärtänyt että kerää levää tankkiin ja dieselin lisäaineella tämä saadaan kuriin ja redlinenltä löytyy tähän ohjeet että diesel lisä aine re85 järjestelmiin. Myös jonkin sortin "voitelevaa" lisäsi että on olemassa.
Mites talvisäilytys tms? Suuttimien läpi bensaa tms mahd notkeaa öljyä?
Leave a comment:
-
Onko porukka käyttänyt noiden re 85 vehkeiden kanssa lisäaineita seassa? Olen ymmärtänyt että kerää levää tankkiin ja dieselin lisäaineella tämä saadaan kuriin ja redlinenltä löytyy tähän ohjeet että diesel lisä aine re85 järjestelmiin. Myös jonkin sortin "voitelevaa" lisäsi että on olemassa.
Mites talvisäilytys tms? Suuttimien läpi bensaa tms mahd notkeaa öljyä?
Leave a comment:
-
Niinjoo, tuo oli siis tosiaan 50/50 seoksella maximissaan. Silloin kun tuo e85 tuli laajaöti markkinoille niin alkuhuumassa ajeltiin.
Leave a comment:
-
Originally posted by jukkae View PostMä ainakin ajelin melkein vuoden päivät sekaisin viinaa ja bensaa ilman ongelmia, lähti pakkasellakin hyvin käymään, liekkö sen verta isossa koneessa rikastusta kylmällä
Leave a comment:
-
Originally posted by Zoui View PostKysynkö tyhmiä mutta e39 540 ja -97, miten tuo tankki ja pumppu osasto viinan kanssa toimii yhteen?
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnkohan tuo nyt se malli mikä tulee vain suuttimien liittimien väliin?
Hyötynä voi päästä vähän halvemmalla tankatessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by erä-koira View PostMillainen tuo fuel flex on asentaa 523? Löyty käytetty halvalla ja onko millaisia hyötyä tuosta?
Hyötynä voi päästä vähän halvemmalla tankatessa.
Leave a comment:
-
Kysynkö tyhmiä mutta e39 540 ja -97, miten tuo tankki ja pumppu osasto viinan kanssa toimii yhteen?
Leave a comment:
-
Millainen tuo fuel flex on asentaa 523? Löyty käytetty halvalla ja onko millaisia hyötyä tuosta?
Leave a comment:
-
Omassa (M30b35) tuntuu kiihtyvyys ja kaasuun vastaaminen heikkenevän, jos seoksia laihentaa. Parhaiten lähtee, kun bensanpaine on 3bar jolloin saa noin 8% enemmän soppaa johtuen siitä että nuo suuttimet on 50% isommat kuin vakiot. Oikea kokohan ois 42% isommat. Teoriassahan korkeapuristeinen etanolille suunniteltu moottori pystyy polttamaan RE85:a jopa 70% enemmän kuin bensaa. Meinasin testata jos tempaisee lambadan irti ja säätää pa-paineen alas, niin kuinka laihoilla seoksilla pystyy ajamaan ja saako siitä jotain säästöä aikaseks.
Melko paljon oli juttua aiheesta tuolla http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=803341
ja eräässä turbobricksin threadissa, jonka postasin tänne joskus
Kylmänä vaatii sen 2-3 lyhyttä starttia että lähtee käyntiin. En oo varma johtuuko se liian alhaisesta puristuksesta(9) vai riittämättömästä käynnistysrikastuksesta. Käynnistyttyään pystyy heti ajamaan ja vetää hyvin. Tyytyväinen oon ollu muuten. Pelänny vaan että milloin vanha pumppu stoppaa. Lisänny vähän Redlinen alcohol lisäainetta jos se vähän jelppais.
Edit: Unohtu mainita, että tuossa on Fekzenin lastu säädettynä 98E5 bensalle. Oli ainaki huomattava ero kaasuun vastaavuudessa vakioon verrattuna.Last edited by sLedge; 31-07-2015, 13:16.
Leave a comment:
Leave a comment: