Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jaska77
    replied
    Ajelin -01 Yaris versolla muutaman vuosen 50/50 seoksella ongelmitta. puole oli 98 ja puolet re85
    Saisko tosta jonkun yhteenvedon nyt ku varmasti jo kokemuksia kertynyt Bemarin suhteen. En ole siis muuttamassa mitään muutakuin tankkaus taktiikkaa.
    Nyt alla tollanen 2.5 koneinen ja vuosimalli -98 eli onko se nyt sit joku 523 e39 malliltaan. Ei ihan hallussa noi mallit sen tarkemmin. Onko kokemuksia? Ei jaksa koko aihetta lukee läpi ja pikasesti selaamalla en löytänyt vastausta.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    No ei kyllä helpottunut mitenkään päin jos kunnolla ja oikealla lailla haluaa muutoksen toteuttaa. Onhan toi ny aika suolesta et vain jotku hyväksytyt sarjat hyväksytyllä asentajalla laitettuna kelpaavat. Miten tämmönen vakio motroniikkaa huijaava boksi voi millään olla parempi vaihtoehto kuin kunnolla kyseiselle polttoaineelle säädetty moottoriohjaus? Lisäksi pakollinen moottorilämmitin kielii just siitä ettei noi boksit kykene kunnolla rikastamaan seosta kylmässä, eli ovat käytännössä eräänlaisia purkkavirityksiä. Hyvin on taas saunotettu päättäviä tahoja.

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Nyt uusien rakentelumääräysten myötähän flexfuel muutostenkin teko helpottui, niin joko olette bonganneet Bemareihin hyväksyttyjä muutossarjoja?

    "Muutettaessa bensiinikäyttöinen ajoneuvo käyttämään pääosin etanolista koostuvaa polttoainetta, päästövaatimusten katsotaan täyttyvän ajoneuvossa, joka on hyväksytty Euro 3 -päästöluokan mukaisten tai lievempien pakokaasupäästövaatimuksen mukaan, jos muunnoslaitteiston valmistaja antaa selvityksen siitä, että asennettu muunnoslaitteisto on todettu toimivaksi kyseisessä päästöjen osalta määritellyssä ajoneuvotyypissä. Lisäksi muutetussa ajoneuvossa tulee olla asennettuna siihen sopiva moottorinlämmitin. Muunnos ei saa myöskään aiheuttaa aiheettomia vikailmoituksia OBD-järjestelmään tai muutoin haitata sen toimintaa. Muunnoslaitteiston valmistajan tai tämän tehtävään valtuuttaman pätevän asentajan tulee tehdä muunnoslaitteiston asennus."

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Tuo kuulostaa hyvältä idealta. Eli letkuun wd 40 ja paineilmapistoolilla pienillä paineilla puhaltaa sitä läpi ja naputtelee paristolla suutinta auki?
    Näin juuri tekisin itse

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Tuo kuulostaa hyvältä idealta. Eli letkuun wd 40 ja paineilmapistoolilla pienillä paineilla puhaltaa sitä läpi ja naputtelee paristolla suutinta auki?

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Onko porukka käyttänyt noiden re 85 vehkeiden kanssa lisäaineita seassa? Olen ymmärtänyt että kerää levää tankkiin ja dieselin lisäaineella tämä saadaan kuriin ja redlinenltä löytyy tähän ohjeet että diesel lisä aine re85 järjestelmiin. Myös jonkin sortin "voitelevaa" lisäsi että on olemassa.
    Mites talvisäilytys tms? Suuttimien läpi bensaa tms mahd notkeaa öljyä?
    Äkkiseltään tuota säilytystä aatellen nappaisin ne pois ja wd-40stä ja minigrip pussiin

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Onko porukka käyttänyt noiden re 85 vehkeiden kanssa lisäaineita seassa? Olen ymmärtänyt että kerää levää tankkiin ja dieselin lisäaineella tämä saadaan kuriin ja redlinenltä löytyy tähän ohjeet että diesel lisä aine re85 järjestelmiin. Myös jonkin sortin "voitelevaa" lisäsi että on olemassa.
    Mites talvisäilytys tms? Suuttimien läpi bensaa tms mahd notkeaa öljyä?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Niinjoo, tuo oli siis tosiaan 50/50 seoksella maximissaan. Silloin kun tuo e85 tuli laajaöti markkinoille niin alkuhuumassa ajeltiin.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Mä ainakin ajelin melkein vuoden päivät sekaisin viinaa ja bensaa ilman ongelmia, lähti pakkasellakin hyvin käymään, liekkö sen verta isossa koneessa rikastusta kylmällä
    Löytyykö netin syövereistä miten näitä on toteutettu, joku vinkki mitä osia tuonne pitäisi saada helpolla sopimaan? Kun tuolla on kuitenkin siirtopumppua ja sellaista, ajatus ihan pelkällä viinalla ja vaikka seuraavat viisi vuotta.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Kysynkö tyhmiä mutta e39 540 ja -97, miten tuo tankki ja pumppu osasto viinan kanssa toimii yhteen?
    Mä ainakin ajelin melkein vuoden päivät sekaisin viinaa ja bensaa ilman ongelmia, lähti pakkasellakin hyvin käymään, liekkö sen verta isossa koneessa rikastusta kylmällä

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Onkohan tuo nyt se malli mikä tulee vain suuttimien liittimien väliin?
    Hyötynä voi päästä vähän halvemmalla tankatessa.
    Tietääkseni siinä on myös maf tuleva piuha ja lamdalle flex fuel lamba control saman lainen kun nettivaraosassa myynis. En saa puhelimella linkattua sitä kuvaa

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by erä-koira View Post
    Millainen tuo fuel flex on asentaa 523? Löyty käytetty halvalla ja onko millaisia hyötyä tuosta?
    Onkohan tuo nyt se malli mikä tulee vain suuttimien liittimien väliin?
    Hyötynä voi päästä vähän halvemmalla tankatessa.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Kysynkö tyhmiä mutta e39 540 ja -97, miten tuo tankki ja pumppu osasto viinan kanssa toimii yhteen?

    Leave a comment:


  • erä-koira
    replied
    Millainen tuo fuel flex on asentaa 523? Löyty käytetty halvalla ja onko millaisia hyötyä tuosta?

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Omassa (M30b35) tuntuu kiihtyvyys ja kaasuun vastaaminen heikkenevän, jos seoksia laihentaa. Parhaiten lähtee, kun bensanpaine on 3bar jolloin saa noin 8% enemmän soppaa johtuen siitä että nuo suuttimet on 50% isommat kuin vakiot. Oikea kokohan ois 42% isommat. Teoriassahan korkeapuristeinen etanolille suunniteltu moottori pystyy polttamaan RE85:a jopa 70% enemmän kuin bensaa. Meinasin testata jos tempaisee lambadan irti ja säätää pa-paineen alas, niin kuinka laihoilla seoksilla pystyy ajamaan ja saako siitä jotain säästöä aikaseks.

    Melko paljon oli juttua aiheesta tuolla http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=803341

    ja eräässä turbobricksin threadissa, jonka postasin tänne joskus

    Kylmänä vaatii sen 2-3 lyhyttä starttia että lähtee käyntiin. En oo varma johtuuko se liian alhaisesta puristuksesta(9) vai riittämättömästä käynnistysrikastuksesta. Käynnistyttyään pystyy heti ajamaan ja vetää hyvin. Tyytyväinen oon ollu muuten. Pelänny vaan että milloin vanha pumppu stoppaa. Lisänny vähän Redlinen alcohol lisäainetta jos se vähän jelppais.

    Edit: Unohtu mainita, että tuossa on Fekzenin lastu säädettynä 98E5 bensalle. Oli ainaki huomattava ero kaasuun vastaavuudessa vakioon verrattuna.
    Last edited by sLedge; 31-07-2015, 13:16.

    Leave a comment:

Working...
X