Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naukkis
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Normiajossa kannattaa näköjään pitää seokset stoikiometristä laihemmalla, siinä parhaan taloudellisuuden kohdalla, sillä toisin kuin bensa, e85 ei sulata mäntiin reikiä käydessään laihalla. Niinpä kulutus ei välttämättä nouse bensaan verrattuna kuin 10-20%. Täyskaasulla sitten reilusti soppaa.
    Osakaasulla voi bensallakin vetää seokset aivan huoletta just niin laihalle kuin vain saa käymään ilman mitään pelkoa mäntien sulamisesta. Näinhän kaikki pre-kattiajan vehkeet olikin säädetty, stoikiometrinen seos on vain päästöjen takia valittuna kattipeleissä.

    Joku ihme mörkö laihasta seoksesta tullut ihmisille, M20:ssä ei ehkä mutta nykyaikaisissa palotiloissa voi täyskaasullakin polttaa ihan huoletta laihoja seoksia kunhan nakutus pysyy kurissa. Palonopeushan varsinkin viinalla nousee reilusti seosta rikastettaessa eli seosta laihennettaessa täytyy ennakkoakin lisätä, E85:llä tosin korkean oktaaniluvun ansioista säätöikkkuna on aika laaja.....

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Ei valmista vastausta tietysti olekaan.. Nyt on sitten säädetty ja ajettu, säädetty ja ajettu, toistettu kymmeniä kertoja. Ensimmäinen kunnolla toimiva re85-lastu täysin vakioon M20B25 koneeseen tehty. Suuttimet riittää, hilkulla kyllä on, muttei missään vaiheessa ole auki 100% tahdista. Tehot eivät ainakaan laskeneet. Kokeilu jatkuu.

    Normiajossa kannattaa näköjään pitää seokset stoikiometristä laihemmalla, siinä parhaan taloudellisuuden kohdalla, sillä toisin kuin bensa, e85 ei sulata mäntiin reikiä käydessään laihalla. Niinpä kulutus ei välttämättä nouse bensaan verrattuna kuin 10-20%. Täyskaasulla sitten reilusti soppaa.

    Kaikki on siis mahdollista
    Last edited by Perlenbacher; 22-06-2013, 11:59.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Onko osaajilla jotain arviota paljonko voi ennakkoa nostaa vaihdettaessa 98->85? Noin niinkun suunilleen, mistä lähteä hakemaan uusia säätöjä? Vakio M20 siis kyseessä.

    Sen takia kysyn ettei tarvis niin hirveän montaa kertaa prommailla, vaan olis joku suunta tiedossa. Jotkut myös sanoo että laske ennakkoa? Wtf.
    Last edited by Perlenbacher; 15-06-2013, 10:47.

    Leave a comment:


  • M5 bemu
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Veikkailinkin vähän tätä, siksi kysyin...

    Selvästi on kuitenkin käyränkin perusteella enempi käytettävää voimaa ässäkoneessa viinabensalla
    Juu yllätyin itsekkin että noin laajalle alueelle ja varsinkin alas vääntöä noin paljon lisää.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by M5 bemu View Post
    Johtuu siittä ku plenumin läppä vaihtaa asentoa siinä kohtaa.
    Veikkailinkin vähän tätä, siksi kysyin...

    Selvästi on kuitenkin käyränkin perusteella enempi käytettävää voimaa ässäkoneessa viinabensalla

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by M5 bemu View Post
    Nyt ämmä säädetty uudelleen dynossa ja edelleen pelkällä viinalla.... näillä mennään
    Aika vakuuttava lappu.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Itsellä nyt +30% suuttimet (@ 3bar), paineet 4.0bar ja mahvista sitten laihennettu kohdilleen. Laajakaistalambdalla katsottu, jotta seokset kohdillaan tyhjäkäynnillä ja vedoissa. Säädöt haettu oma lambda irti ja tarkistettu sitten vielä lambda kytkettynä. Eli motronicin oma lamda korjaa tarvittaessa lisää.

    Lähtee myös kesäviileästä käyntiin ja voi lähteä samantien ajaa, ei tarvii lämmitellä parkkiksella...

    Eli homma toimii nyt tällä setupilla
    Last edited by jakeluvesimies; 14-06-2013, 20:38.

    Leave a comment:


  • M5 bemu
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Hyvinhän siitä on irronnu. Tosin tuo monttu 2-3.5krpm rumentaa :think

    Johtuu siittä ku plenumin läppä vaihtaa asentoa siinä kohtaa. Sai loppujen lopuks paremmin tehoa/vääntöä ku tossa kohtaa laitto läpän kääntymään eikä vasta myöhemmin.

    Kyllä pitää sanoa et suosittelen Sakua säätämään.
    Autosta tuli ihan toisenlainen ku mitä aikasemmin ja nyt moottori toimii niinkuin pitääkin!!!

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Mites sää noin kalliiseen leikkiin lähdit? Mihinkä autoon siis laitoit boksin?
    Kallis ja kallis. Laskin että kymppitonnin ajolla purkki on maksanu itsensä takasin. Auto siis Ford 1.6L zetec koneella ja entinen kulutus noin 6.6 ja nykyinen 7.6.

    Tuo lambdasäätö säästää ajossa paljon ainetta. Muuten ois menny suuttimenvaihdolla mutta tähän voortiin ei käy normiboschit niin kokeeksi laitoin tuommosen purkin.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Senverran kokemuksia että laitoin tuohon talvimiinaan/ajoautoon (sinisen ovaalin kulkupeli) fuelflexfinlandin e85-ohjainpurkin joka tunnistaa lambda-anturin signaalista käytettävän polttoaineen ja ainakin nyt lyhyellä ajolla tuntuu toimivan loistavasti.

    Laitteen asennus oli tänään hellesäällä n. kolmen vartin homma hienpyyhkimistaukoineen ja kun purkki oli opetettu haistamaan lambdajännitteen bensalla niin ajoin re85-tankille, löin korkkia myöden täyteen ja huristelin auringonlaskuun.

    Kokonaisuutena toistaiseksi hyvä maku laitteesta: on mahdollisuus tankata bensaa tai re85 tai kumpaa vaan sekaisin. Moottorin käynti ja toiminta on viinalla aivan samaa (yhtä löysää kun ennenkin ) kun bensalla. Tosin 260e hintaan joutuu aika pätkän ajelemaan viinalla että saa laitteen hinnan kuoletettua :think
    Mites sää noin kalliiseen leikkiin lähdit? Mihinkä autoon siis laitoit boksin?

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by M5 bemu View Post
    näillä mennään
    Hyvinhän siitä on irronnu. Tosin tuo monttu 2-3.5krpm rumentaa :think

    Leave a comment:


  • M5 bemu
    replied
    Nyt ämmä säädetty uudelleen dynossa ja edelleen pelkällä viinalla.... näillä mennään
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by 599gtb View Post
    mitä vaatii että muutaa 540ia e34 toimimaan e85 :think
    Riippuu budjetista.

    Originally posted by 599gtb View Post
    riittääkö suuttimet?
    Ei riitä

    Originally posted by 599gtb View Post
    polttoainepumppu?
    Riittää

    Leave a comment:


  • 599gtb
    replied
    mitä vaatii että muutaa 540ia e34 toimimaan e85 :think
    riittääkö suuttimet?
    polttoainepumppu?
    muutos budjetti noin 2000€
    Last edited by 599gtb; 14-06-2013, 19:36.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Senverran kokemuksia että laitoin tuohon talvimiinaan/ajoautoon (sinisen ovaalin kulkupeli) fuelflexfinlandin e85-ohjainpurkin joka tunnistaa lambda-anturin signaalista käytettävän polttoaineen ja ainakin nyt lyhyellä ajolla tuntuu toimivan loistavasti.

    Laitteen asennus oli tänään hellesäällä n. kolmen vartin homma hienpyyhkimistaukoineen ja kun purkki oli opetettu haistamaan lambdajännitteen bensalla niin ajoin re85-tankille, löin korkkia myöden täyteen ja huristelin auringonlaskuun.

    Kokonaisuutena toistaiseksi hyvä maku laitteesta: on mahdollisuus tankata bensaa tai re85 tai kumpaa vaan sekaisin. Moottorin käynti ja toiminta on viinalla aivan samaa (yhtä löysää kun ennenkin ) kun bensalla. Tosin 260e hintaan joutuu aika pätkän ajelemaan viinalla että saa laitteen hinnan kuoletettua :think

    Leave a comment:

Working...
X