Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by nbb View Post
    Mistä selvittäisin alkuperäisten suutinten koon irroittamatta niitä autosta?
    Osta pullo bräkleeniä, sumuttele puhtaaksi näkyvin suutin ja sen ympäristö ja ota kuva niin katotaan mikä se on. Luulen että sulla(kin) on ihan Boschin valmistamat suuttimet ja niissä on 10-numeroinen koodi jolla tuotto selviää.


    Originally posted by nbb View Post
    Ajaisiko 30% suuremmilla suuttimilla tarpeen tullen myös bensiinillä?
    Ajaa mutta tulpat menee nokeen ja katti (jos on) palaa.

    Ps. Tuo huuto.netin hinta on älytön. Amerikasta saa uusia samalla hinnalla.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by nbb View Post
    Haluaisin myös vaihtaa 30% suuremmat suuttimet omaan autoon.

    Ajaisiko 30% suuremmilla suuttimilla tarpeen tullen myös bensiinillä?
    Itse välttelin suutinten vaihtoa viimeiseen saakka, koska se on jo "lopullisempaa"... Hankintahinta ja asennus. Tarvittaessa sitten takaisin vaihto, jos kokeiluinnostus lakkaa... Kyllä kait se rikkaalle vetää, jos siirtyy takaisin bensalla ajoon noilla isoimmilla suuttimilla.

    Itsellä tuntuisi tosin nyt olevan se toimivin setti, kun suuttimet on vahdettu isompiin. Tämä tosin vaatii vielä lisää testikilometrejä.

    Leave a comment:


  • nbb
    replied
    Haluaisin myös vaihtaa 30% suuremmat suuttimet omaan autoon.

    Alkuperäiset ovat bmwfansin mukaan Siemensin 13 53 7 546 244.

    Nämä ovat niinkin luotettavan lähteen kuin e46fanatics.comin mukaan 161 cc/min @ 3 bar.

    30% suuremmat suuttimet olisivat siis 209 cc/min @ 3 bar.

    Ovatko nämä huuto.netin suuttimet yhteensopivia? Mistä selvittäisin alkuperäisten suutinten koon irroittamatta niitä autosta? Ajaisiko 30% suuremmilla suuttimilla tarpeen tullen myös bensiinillä?

    http://www.huuto.net/kohteet/6kpl-20...-a5b/261192329


    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Tuolla kotikulmilla odottaisi nyt kokeilua +30% suuttimet paikallaan ja nostetut pa-paineet... Pyöriikö jo liian rikkaalla? Vai osaako vanha motronicci säätää lambdan mukaan sopan oikeaksi? Anturi uusittu syksystä ja vaikuttaa käyntiin varmasti. Kohtena siis 1986 m20b27 motronic lambdalla.

    Oisko tähän lystiä laittaa vielä toi hyllyssä oleva säädetävä nokkapyörrä?
    Itselleni vastaten. Eli nyt on 30% isommat suuttimet m20b27 motronic vehkeessä ja 50/50 seos tankissa. Vetoja hyvin verrattuna lähtökohtaan viimekesältä, kun vakiokokoonpanolla hyytyi täysin. Nyt piti laittaa alkuperäinen 2.5 bar pa-painesäädin, kun kävi jo liian rikkaalla 4.0 bar paineilla. Tämä nyt oli odotettavissakin - Kiitokset vaihtotyöstä Snowboarder!!

    Nyt odotellaan, jotta tankki vajuu ajussa ja päästään puhtaalla re85:llä kokeilemaan. Saa nähdä tarvitseeko vielä sitten paineita lisäillä:think Mites toi säädettävä nokkapyörä? Onko apuja?
    Last edited by jakeluvesimies; 01-04-2013, 15:39.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Kaveri on ajanu koko talven re85:lla. Auto siis 525/M50B25 vakio-motronicilla isommilla suuttimilla ja sillä "ryyppynapilla"

    Siitä ei ole ollut mitään kerrottavaa kun siinä ei ole ollut mitään ongelmaa...
    Meillä ooppelin kestotesti alkaa täyttää 40tkm ja sekin vielä kulkee normaalisti.
    Säästöä tulee 2-3€ / 100km mutta on sillä vessalla niin kauheaa kulkea että tuon erotuksen takia en itse sillä ajaisi

    Compact rupesi juuri kanssa liikkumaan RE85: llä ja katsotaan miten siinä homma pelaa.
    Tästä ei vielä mitään muuta kerrottavaa kun koko tankillista ei vielä ole ehditty edes ajaa.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Sen verran hiljaista tässä thriidissä ollut, jotta voiko päätellä ettei kukaan aja etanoolilla näin talviaikaan?
    Kaveri on ajanu koko talven re85:lla. Auto siis 525/M50B25 vakio-motronicilla isommilla suuttimilla ja sillä "ryyppynapilla"

    Siitä ei ole ollut mitään kerrottavaa kun siinä ei ole ollut mitään ongelmaa...

    Leave a comment:


  • nbb
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Perustuuko tuo käynnistyvyyteen vai huomaako eroa myös ajussa? Itsellä samanlaisia kokemuksia, jotta talvella tarvitaan hiukan "siemenbensaa"
    Lantraus perustuu ainoastaan käynnistyvyyteen. Pitemmille ajomatkoille olen tankannut pelkkää E85:a kovillakin pakkasilla. Pitäisi olla pieni käynnistystankki erikseen, kuten brasilialaisissa E100-autoissa on.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by nbb View Post
    Vehkeet toimii edelleen jos sekoittaa täyteen RE85-tankilliseen 8 litraa bensiiniä. Näin tulee seoksen vahvuudeksi maksimissaan E75. Silläkään on turha yrittää veivata autoa käyntiin ilman esilämmitystä talvella.

    Raakaan E85-polttoaineeseen siirryn todennäköisesti samoihin aikoihin kun vaihdan kesärenkaisiin.
    Perustuuko tuo käynnistyvyyteen vai huomaako eroa myös ajussa? Itsellä samanlaisia kokemuksia, jotta talvella tarvitaan hiukan "siemenbensaa"

    Leave a comment:


  • nbb
    replied
    Vehkeet toimii edelleen jos sekoittaa täyteen RE85-tankilliseen 8 litraa bensiiniä. Näin tulee seoksen vahvuudeksi maksimissaan E75. Silläkään on turha yrittää veivata autoa käyntiin ilman esilämmitystä talvella.

    Raakaan E85-polttoaineeseen siirryn todennäköisesti samoihin aikoihin kun vaihdan kesärenkaisiin.

    Leave a comment:


  • jakeluvesimies
    replied
    Sen verran hiljaista tässä thriidissä ollut, jotta voiko päätellä ettei kukaan aja etanoolilla näin talviaikaan? Vai onko niin toimintavarmat vehkeet ettei kehdata mainostaa - Kellä onni on, se onnen kätkeköön

    Tuolla kotikulmilla odottaisi nyt kokeilua +30% suuttimet paikallaan ja nostetut pa-paineet... Pyöriikö jo liian rikkaalla? Vai osaako vanha motronicci säätää lambdan mukaan sopan oikeaksi? Anturi uusittu syksystä ja vaikuttaa käyntiin varmasti. Kohtena siis 1986 m20b27 motronic lambdalla.

    Oisko tähän lystiä laittaa vielä toi hyllyssä oleva säädetävä nokkapyörrä?
    Last edited by jakeluvesimies; 31-03-2013, 13:22.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Injun View Post
    Peruspulliainen pitää E/RE85:ttä 85-oktaanisena, siitähän nuo oktaanibuusterihöpinät kumpuavat.
    Voi olla. Peruspulliaisen kannattaa tankata sitä ainetta mitä ohjekirja tai tankin luukun tarra kehottaa tankkaamaan.

    Monesti asiasta ymmärtämättömät saavat kaikenlaiset Essonbaarihuhut aikaiseksi kun ilman tarkempaa tietoa julistetaan jotakin "varmaksi tiedoksi"...

    Leave a comment:


  • Injun
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    re85+oktaanibuusterista ei todennäköisesti ole mitään hyötyä. En oikein ymmärrä mitä moisella sekoituksella haetaan kun re85:n vertailuoktaaniluku on 106. Vakiomoottorissa re85 ei nakuta koska missään moottorissa ei ole niin kovaa puristussuhdetta että aineen saisi nakuttamaan.
    Peruspulliainen pitää E/RE85:ttä 85-oktaanisena, siitähän nuo oktaanibuusterihöpinät kumpuavat.

    Leave a comment:


  • tsbmw
    replied
    Mitään ongelmaa huomannu mun maakaasu E28 528i:n kanssa.
    E85 80% / E98 20% käynnistyksessä alku ok, sitten kaks kertaa
    uusintakäynnistys ja polkemista - 30s ja lämpenee toimivaksi.
    Tyhjäkäyntiä ei ole, mutta polkemalla avittaa ja matka-ajossa ok!
    Kierroksilla yli 4000 kiihtyvyys ei niin hyvä, varmaan suuttimet...
    Alakierroksilla ja lähdöissä melkeen pirteepi kuin vakio E95:llä.
    Näissä maamoottoreissa sen lisän saa tosta ilmamassamittarista.
    Last edited by tsbmw; 04-03-2013, 22:15.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by mirrinmurkina View Post
    Tietääkö joku yritystä tai henkilöä, joka pystyisi tekemään flex-fuel muutoksen? Uusi softa ja mahdollisesti isommat suuttimet tyyppistä ratkaisua haen.

    Asiasta toiseen. Tietääkö kukaan onko bmw:llä tulossa lähitulevaisuudessa myyntiin flex-fuel malleja? Sellainenkin voisi olla kiinnostava jos saisi f20/f21 malleihin.
    Jos tuon muutoksen teettää alkaa kannattavuus olla kyseenalaista.
    Saa ajella jonkin aikaa että kuittaa työt ja hankinnat.

    Leave a comment:


  • mirrinmurkina
    replied
    Tietääkö joku yritystä tai henkilöä, joka pystyisi tekemään flex-fuel muutoksen? Uusi softa ja mahdollisesti isommat suuttimet tyyppistä ratkaisua haen.

    Asiasta toiseen. Tietääkö kukaan onko bmw:llä tulossa lähitulevaisuudessa myyntiin flex-fuel malleja? Sellainenkin voisi olla kiinnostava jos saisi f20/f21 malleihin.

    Leave a comment:

Working...
X