Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by kanikune View Post
    Olen luulossa, että ruiskua ohjataan pulssinleveysmodulaatiolla = pitempään auki, enempi bensaa, läpivirtaus on koko aina sama kun ruisku auki. Ruiskussa on vain kaksi asetusta, auki ja kiinni. Mikäli tätä aukioloaikaa pidennetään, lisääntyy ruiskutettu bensan määrä.
    Jos näin, miksi ruisku ei riittäisi? Ja jos näin, bensapumpusta voisi tulla se rajoittava tekijä?

    -kö?
    Suuttimen toiminta heikkenee ja menee epävakaaksi kun pulssisuhde lähestyy sataa. Toteutunut ruiskutusmäärä voi jopa laskea vaikka pulssisuhteen prosentti nousee.

    Monesta muusta en osaa sanoa, mutta esim m50 ja m20 lienevät "juuri oikean kokoisilla" suuttimilla, eli todellista polttoaineen ruiskutuksen nostoa ei juurikaan voi vakio suuttimilla ja vakio pa-paineella tehdä.

    Eli ne suuttimet ihan oikeasti loppuvat jos sieltä pitäisi saada paljon enemmän ulos, monessa autossa ne voivat aivan hyvin riittää tuohon re85 käyttöön, toisissa eivät.

    Ts. reiäistä ei mene kuin tiettymäärä tiettyä tavaraa tietyllä paineella.
    Last edited by Rocla; 10-04-2012, 16:09.
    Olli.

    Comment

    • MrBubbles
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 799
      • Seinäjoki

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Eikös E85 ole seos?
      Siis tuo 85% on maksimi mitä seoksessa on etanolia ja sitä esim talvilaadussa on vain 70%.

      Eihän tuo kyllä pahasti vielä seosta sotke mutta kuitenkin.
      Kyllä, mutta enemmistö kuitenkin sitä itseään.
      No life, no friends, just motorsport!

      -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
      -jokunen e30.
      -e28

      Comment

      • kanikune
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 92
        • Teerijärvi

        Anyway, the e85 guy said the kits are flying off the shelves and he doesn't have any to sell currently. I did talk to him about what's involved in his conversion. Essentially his kit relies on the car's ECM to do the tune; the kit provides an additional 1/2 squirt of fuel for each fuel request from the car, which makes sense. On a Predator tune, you're essentially telling the car that the injectors are too small and that the car needs more fuel. The e85 guy says that the car's ECM will advance or retard the timing, according to the amount of fuel/octane delivered and the car's O2 reading. As I think about it, the approach would work, certainly, for everyday driving. I'd be leery of WOT bursts, especially on high mileage cars, even well-cared for ones. The downside would be that premium gas consumption would suffer.
        Lähde
        Jos tämä pitää paikkansa ei pitäs olla ongelmia muunnoksessa. Jos tosiaan ECU osaa säätää ennakon oikeaksi niin mikäs tässä?
        Range Rover 2004 M62TUB44
        BMW 325i 2008 N53-B30A

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Ei säädä ennakkoa eikä orkkissuuttimilla ole rikastusvaraa täyskaasulla ja yläkierroksilla 30%. Ei se silti välttämättä laihalle mene, voi olla hyväkin. Ei auta kuin mitata.

          Paras olisi silti laittaa sinne vain isommat suuttimet, tuollaiset boksit tietää ongelmia jossain kohtaa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6023
            • Sipoo

            Originally posted by Cell View Post
            Paras olisi silti laittaa sinne vain isommat suuttimet, tuollaiset boksit tietää ongelmia jossain kohtaa.
            Näin siis mulla. Pelkästään suuttimet vaihtoon ja katsotaan sitä säätämistä sitten myöhemmin. Tällä viikolla pitäisi korjata putki, ottaa päästöt autosta ja sitten voisi kokeilla laittaa suuttimet paikalleen ja viinaa tankkiin!

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              E39:ssä on kaksi tankkia, kummasta se imee ja kumpaa tulee paluu? Onko mahdollista jos tankkaa 50-50, että toisessa tankissa on pelkkää e85 ja toisessa bensaa?

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Eikai siellä kahta tankkia ole? Ainakaan omassa realoemin mukaan.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Eikai siellä kahta tankkia ole? Ainakaan omassa realoemin mukaan.
                  No kaksi tankin puolikasta. Ajotietokoneen valikosta kun katsoo, niin toinen saattaa olla välillä tyhjä ja toisessa ~20l bensaa.

                  Comment

                  • kanikune
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 92
                    • Teerijärvi

                    Originally posted by kmn View Post
                    Näin siis mulla. Pelkästään suuttimet vaihtoon ja katsotaan sitä säätämistä sitten myöhemmin. Tällä viikolla pitäisi korjata putki, ottaa päästöt autosta ja sitten voisi kokeilla laittaa suuttimet paikalleen ja viinaa tankkiin!
                    Meinaatko että tuota suuttimien ohjauksien väliin tulevaa boksia ei tarttis ollenkaan?
                    Range Rover 2004 M62TUB44
                    BMW 325i 2008 N53-B30A

                    Comment

                    • Risto113
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1203
                      • GrassLake

                      Mitenkäs toimisi, jos vakioautoon vaihtaisi säädettävän p-a-paineen säätimen ilman muita muutoksia?

                      Nostaa painetta sopivasti, jotta saa tuon +30% alkup. paineeseen.
                      Ei suuttimia, ei bokseja, pelkkä parinkympin säädin.

                      Sitten tankkaa etanolia ja ajaa auringonlaskuun?

                      Comment

                      • MarQu
                        Moderator
                        • Mar 2006
                        • 5529
                        • Vaasa

                        Originally posted by Risto113 View Post
                        Mitenkäs toimisi, jos vakioautoon vaihtaisi säädettävän p-a-paineen säätimen ilman muita muutoksia?

                        Nostaa painetta sopivasti, jotta saa tuon +30% alkup. paineeseen.
                        Ei suuttimia, ei bokseja, pelkkä parinkympin säädin.

                        Sitten tankkaa etanolia ja ajaa auringonlaskuun?
                        Tätä meinaan kokeilla. paitsi että myös suuttimet kasvaa 14x cc->191cc ja Säädettävä malpassi
                        sigpic

                        Comment

                        • kanikune
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 92
                          • Teerijärvi

                          Originally posted by Risto113 View Post
                          Mitenkäs toimisi, jos vakioautoon vaihtaisi säädettävän p-a-paineen säätimen ilman muita muutoksia?

                          Nostaa painetta sopivasti, jotta saa tuon +30% alkup. paineeseen.
                          Ei suuttimia, ei bokseja, pelkkä parinkympin säädin.

                          Sitten tankkaa etanolia ja ajaa auringonlaskuun?
                          Mistä tuommosia saa?!?
                          Tuohan ratkasee asian suoraan, jos säädettävä ja nostaa paineen sen 30%.


                          Tosin, kattelin schmiedmanilta bimmen oma vakio säädin maksaa 65 euroa että halvempi sais olla.

                          Mites tuo paineen nosto vaikuttaa kestävyyteen?
                          Range Rover 2004 M62TUB44
                          BMW 325i 2008 N53-B30A

                          Comment

                          • kmn
                            Moderator
                            • May 2009
                            • 6023
                            • Sipoo

                            Originally posted by kanikune View Post
                            Mites tuo paineen nosto vaikuttaa kestävyyteen?
                            Tai pikemminkin miten paineen nosto vaikuttaa siihen, paljonko moottorinohjaus suoltaa kakkua koneeseen, tai milloin suuttimet loppuu kesken..

                            EDIT: Käsittääkseni vakio paineet pitäisi riittää aivan hyvin.

                            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                            --
                            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                            Comment

                            • energy
                              BTCF Member
                              • May 2003
                              • 1698
                              • Haukipudas, Oulu

                              Nakataampa tänne vähän juttua...

                              Mikäli joku haluaa noita "Plug & Play"-boxeja kokeilla, niin täältä löytyy nähtävästi tällä hetkellä halvimmat: http://www.bioadapter.com Tullut useammaltakin foorumilta lueskeltua aiheesta ja suurin osa tuntuu tilanneen tuolta bioadapterilta. Paketit on tulleet perille parin viikon sisällä ja niihin on nähtävästi merkitty arvoksi jokin ihan naurettavan pieni summa, eli ei ole tarvinnut maksaa tullia eikä alvia

                              MuroBBS:stä löytyi myös mielenkiintoista juttua koskien tätä boxia: "Toki purin boxin ja sehän on ihan käsin tehty, ukrainalaista käsityötä, ATMEGA 8A-PU piiri, 4x B60N06 ja muutama muu pintaliitospalikka." Eli siis tuon purkinhan voi itsekin rakentaa varsin helposti, eikä yhtään haittaa kun ainakin jonkinlainen versio lähdekoodista näkyy löytyvän sourceforgesta: http://sourceforge.net/p/bioadapter/home/Home/

                              Ajatuksena kiinnostaisi kyllä rakentaa vastaava purkki 12-kanavaisena 750i:tä varten... Alkaa kuitenkin olemaan jo 80snt hintaeroa E85:lla ja 98E:llä. Taitaa vaan suurin ongelma olla ettei nuo vakiosuuttimet taida riittää E85:lle muuten kuin "normaalissa" ajossa.
                              :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                              :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                              :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                              Comment

                              • MarQu
                                Moderator
                                • Mar 2006
                                • 5529
                                • Vaasa

                                Originally posted by energy View Post
                                Nakataampa tänne vähän juttua...

                                Mikäli joku haluaa noita "Plug & Play"-boxeja kokeilla, niin täältä löytyy nähtävästi tällä hetkellä halvimmat: http://www.bioadapter.com Tullut useammaltakin foorumilta lueskeltua aiheesta ja suurin osa tuntuu tilanneen tuolta bioadapterilta. Paketit on tulleet perille parin viikon sisällä ja niihin on nähtävästi merkitty arvoksi jokin ihan naurettavan pieni summa, eli ei ole tarvinnut maksaa tullia eikä alvia

                                MuroBBS:stä löytyi myös mielenkiintoista juttua koskien tätä boxia: "Toki purin boxin ja sehän on ihan käsin tehty, ukrainalaista käsityötä, ATMEGA 8A-PU piiri, 4x B60N06 ja muutama muu pintaliitospalikka." Eli siis tuon purkinhan voi itsekin rakentaa varsin helposti, eikä yhtään haittaa kun ainakin jonkinlainen versio lähdekoodista näkyy löytyvän sourceforgesta: http://sourceforge.net/p/bioadapter/home/Home/

                                Ajatuksena kiinnostaisi kyllä rakentaa vastaava purkki 12-kanavaisena 750i:tä varten... Alkaa kuitenkin olemaan jo 80snt hintaeroa E85:lla ja 98E:llä. Taitaa vaan suurin ongelma olla ettei nuo vakiosuuttimet taida riittää E85:lle muuten kuin "normaalissa" ajossa.
                                Ostat m50b25 suuttimia kaksi sarjaa niin korjaantuu riittävyys niillä. 143cc vs 191cc n.30%kasvua joten pitäisi karkeasti riittää. Jos nyt muistan oikein ja m70 motissa oli samat suutimet kuin m20b25 motissa.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X