Flexifuel RE85 vs. bimmeri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Määrämittarivehkeissä on kiinteä täyskaasu- ja tyhjäkäyntikartta, joten jousien löysäilyt ei paljoa auta.

    Pa-paineen nostaminen 20% ei lisää syöttöä 20% samalla aukiololla, lähellekään.

    Jos ajaa vakioeculla ja saattaa saada tuollaista talvimallin etanolia, kannattaa vaihtaa suuttimet sen mukaan että tuotto asettuu noiden kahden väliin. Jos ajaa vain perus RE85:llä, niin sitten ruutat sieltä mahdollisimman läheltä ja antaa ecun korjata loput. Malpassia tms. en laittais mihinkään, kamala vinkuna ja vaeltaa.

    Ecun säädöllä saa lisäpotkua ihan vaikka bensalla ajaisi, tuommoisessa säästötarkoituksessa peruskäyttiksessä en vaihtais kuin suuttimet ja kovaa ajoa.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6023
      • Sipoo

      Joku voisi vielä varmistaa sen, että vakio pumpussa riittää varmastikin tuotto aina tuohon ~30-40% lisäykseen saakka? Itselläni on sellainen käsitys, että riittää. Kuten aikaisemmilla sivuilla tuossa kirjoitin, niin tuohon omaan ammeeseen on tulossa M3 suuttimet (240/254cc) ja moottorinohjaukselle ei ole tarkoitus tehdä mitään - ainakaan aluksi.

      Jos tämä riittää, niin vaihtuu suuttimet myös tuohon signaturen touringiin, jossa on muuten 50/50 seokset nyt tankissa.. Sanomista ois tuon toimivuudessa: Kylmänä saa sahata, eikä meinaa pysyä käynnissä heti kylmäkäynnistyksen jälkeen ja täyskaasulla taitaa mennä laihalle, kun ~5000rpm paikkeilla pientä nypähdystä/hyytymistä. Muuten rokkaileepi. M52B28 single vanos. Pitää tankata lisää vähän vähemmän tymäkkää bensaa sekaan.
      Last edited by kmn; 12-04-2012, 14:38.

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        Tuntuu että täällä jokainen vähän mutuilee / arpoo, ja jotkut tietääkin asioista, mutta onko kellään näyttää faktoja?

        1. Eli ajatko RE85 löpöllä?
        2. kuinka kauan / paljon on ajanut ja mitä muutoksia tehty?
        3. onko tullut ongelmia?


        Vähän mitetityttää bensaletkut ja tiivisteet kestääkö ne?
        -jos bensaletkut sattuisivatkin kestämään niin kestävätkö esimerkiksi bensapumpun ja suuttimet / niitten tiivisteet?
        onhan tuo aika kovaa tavaraa syövyttämään / liuottamaan..

        Toki uusissa autoissa asiat ovat varmasti jo kunnossa mutta mites esimerkiksi 2000-luvun alun 300-sarjalaisesissa?
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • kmn
          Moderator
          • May 2009
          • 6023
          • Sipoo

          Palataan asiaan viiden vuoden päästä...

          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
          --
          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by A.I View Post
            Tuntuu että täällä jokainen vähän mutuilee / arpoo, ja jotkut tietääkin asioista, mutta onko kellään näyttää faktoja?

            1. Eli ajatko RE85 löpöllä?
            2. kuinka kauan / paljon on ajanut ja mitä muutoksia tehty?
            3. onko tullut ongelmia?


            Vähän mitetityttää bensaletkut ja tiivisteet kestääkö ne?
            -jos bensaletkut sattuisivatkin kestämään niin kestävätkö esimerkiksi bensapumpun ja suuttimet / niitten tiivisteet?
            onhan tuo aika kovaa tavaraa syövyttämään / liuottamaan..

            Toki uusissa autoissa asiat ovat varmasti jo kunnossa mutta mites esimerkiksi 2000-luvun alun 300-sarjalaisesissa?
            1. Ajan.
            2. Vasta vajaan 4000km / Ooppelin ruiskutus on isomalla.
            3. Ei käy hyvin enään normi bensalla.

            Aika paha sanoa noitten kestävyyksistä juuri mitään vielä mutta sen takia testailen 94 astralla. Ei paljon vituta vaikka palaisi koko paska.

            Palataan asiaan kun kertyy tarpeeksi testi kilsaa / aikaa.

            Comment

            • PPmotor
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 725
              • E-Pohjanmaa

              Myöskään alumiiniset suutinkiskot eivät tykkää E85:sesta. Pitäisi anodisoida/elaksoida, mutta semmoisen tekijä tuntuu olevan kiven alla.
              Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
              Ex: 325i Turbo Drift, jne..
              Power2Drift Team

              Comment

              • Arde92
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1328
                • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                Itselläni m52b25 toimii moitteettomasti 50/50 suhteella. 17e säästää kun takkaa 40l niin kyllähän se kannattaa!
                E39 M5 Titansilber<------
                F11 530D Spacegray
                E36 323i M-sport Med Hölsteri
                Ex :E61 525D Lci Carboni
                Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                Comment

                • 328 e36
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 488
                  • pori

                  Originally posted by Arde92 View Post
                  Itselläni m52b25 toimii moitteettomasti 50/50 suhteella. 17e säästää kun takkaa 40l niin kyllähän se kannattaa!
                  Onko tehty mitään muutoksia tekniikkaan?
                  e36 320 cabrio.
                  e36 328 coupe.

                  Comment

                  • MrBubbles
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 799
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by c0200325 View Post
                    Myöskään alumiiniset suutinkiskot eivät tykkää E85:sesta. Pitäisi anodisoida/elaksoida, mutta semmoisen tekijä tuntuu olevan kiven alla.
                    Anodisointihan on helppoa kun lapsen lyönti. Enkä kyllä osta tuota tarinaa. Metanoli sen sijaan on myrkkyä alumiinille.
                    No life, no friends, just motorsport!

                    -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                    -jokunen e30.
                    -e28

                    Comment

                    • JaHu85
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 606
                      • vaasa

                      Minkähän kokosta suutinta m40b18 tarvisi toimiakseen re85?
                      E30 318i M43 -88

                      Comment

                      • PPmotor
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 725
                        • E-Pohjanmaa

                        Originally posted by MrBubbles View Post
                        Anodisointihan on helppoa kun lapsen lyönti. Enkä kyllä osta tuota tarinaa. Metanoli sen sijaan on myrkkyä alumiinille.
                        Etanoli ilmeisesti syövyttää alumiinia. Ei kuitenkaan niin helppoa, että esim. AM-works tekisi sitä...liikaa myrkkyjä kuulemma. Paljo maksaa niin tuon sulle?
                        Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                        Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                        Power2Drift Team

                        Comment

                        • MrBubbles
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 799
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by c0200325 View Post
                          Etanoli ilmeisesti syövyttää alumiinia. Ei kuitenkaan niin helppoa, että esim. AM-works tekisi sitä...liikaa myrkkyjä kuulemma. Paljo maksaa niin tuon sulle?
                          Tuskin maksais paljon mitään muttakun mulla ei oo oikeen aikaa tehdä :/ ja jos onkin niin sun suutinkisko makaa kuukausia meillä tallissa mutta et sä tarvi kun muutamia myrkkyjä ja akkulaturin. http://www.timohapponen.net/anodisointi/

                          Edit: mä saan ehkä hommattua sulle nuo myrkyt kyllä.
                          Last edited by MrBubbles; 14-04-2012, 20:15.
                          No life, no friends, just motorsport!

                          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                          -jokunen e30.
                          -e28

                          Comment

                          • kanikune
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2011
                            • 92
                            • Teerijärvi

                            Suuttimet ei taida olla alumiinia?
                            Range Rover 2004 M62TUB44
                            BMW 325i 2008 N53-B30A

                            Comment

                            • humala
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 739
                              • Kemi

                              Ajattelin tilata tuon BioAdapterin kitin ja testata sitä tuohon volvon ysineliskanttiseen.. On sen verran edullinen boxi kun suuttimet tuntuu olevan kiven alla ja hintaakin niillä näyttää olevan.

                              Ostopäätökseen vaikutti tuo ohjelmavalinta bensa, e70 ja e85 välillä sekä kylmäkäynnistys ominaisuus. Katsotaan ja testataan miten toimii tuo mokkula..
                              E70 X5 3.0d -07
                              E39 530da touring -99
                              ex: E36 325i sedan -93

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by humala View Post
                                Ajattelin tilata tuon BioAdapterin kitin ja testata sitä tuohon volvon ysineliskanttiseen.. On sen verran edullinen boxi kun suuttimet tuntuu olevan kiven alla ja hintaakin niillä näyttää olevan.

                                Ostopäätökseen vaikutti tuo ohjelmavalinta bensa, e70 ja e85 välillä sekä kylmäkäynnistys ominaisuus. Katsotaan ja testataan miten toimii tuo mokkula..
                                http://bioadapter.com/product_info.php?products_id=45
                                Miten tuo toimii, liitetään suuttimiin ja oletettavasti niille tuleviin johtoihin? Jatkaa aukioloaikaa?

                                EDIT: Eihän tuo voi toimia...
                                Last edited by Bmw Master; 14-04-2012, 19:39.

                                Comment

                                Working...
                                X