Eli tuo signaturen cabrio.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
-
-
Tulipas sitten itsekin läträiltyä eli 50/50 seokset tankkiin ja M52B25 käy kuten puhtaalla bensallakin, kulutuskaan ei näytä juuri muuttuvan.
Tuossahan ei kummoista tarttisi että toimisi puhtaalla E85:lläkin, ~15% lisää tuottoa riittäisi eli mistähän sopivat suuttimet? Tai tuon 15% lisää saisi nostamalla bensanpaineita reilun 50%, mitenkähän vakiopumppu moiseen suhtautuisi?
Comment
-
-
E28/528i nyt vakiona 25%/75% bensa/eta - ei minkäänlaisia ongelmia.
Käy ja kukkuu kiihdytyksissäkin rajoittimeen asti ihan kuin bensallakin.
Voi olla että sekunnin hitaampi, mutta kyllä varmaan menis yli 200km.
Tietääkö joku montako metriä tuohon tarvii vaihtaa etanolibensaletkua?- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostE28/528i nyt vakiona 25%/75% bensa/eta - ei minkäänlaisia ongelmia.
Käy ja kukkuu kiihdytyksissäkin rajoittimeen asti ihan kuin bensallakin.
Voi olla että sekunnin hitaampi, mutta kyllä varmaan menis yli 200km.
Tietääkö joku montako metriä tuohon tarvii vaihtaa etanolibensaletkua?
Comment
-
-
e39 523 -00
eli voidaanko yhteenvetona todeta että auto ku auto niin 50/50 suhteella toimii auto ihan normaalisti ilman mitään muunnoksia? ja jos tavoitellaan normaaliajossa pelkästään pa-kulujen pienentymistä niin e85 käyttö pelkästään ei vaadi kuin esim tuon flexifuel muunnosboksin? jossiis astetta pienemmät tehot riittävät...
Comment
-
-
Originally posted by -anselmi- View Posteli voidaanko yhteenvetona todeta että auto ku auto niin 50/50 suhteella toimii auto ihan normaalisti ilman mitään muunnoksia? ja jos tavoitellaan normaaliajossa pelkästään pa-kulujen pienentymistä niin e85 käyttö pelkästään ei vaadi kuin esim tuon flexifuel muunnosboksin? jossiis astetta pienemmät tehot riittävät...
Itsellä vain kiinnostaisi tietää miten pitkälle nuo vakiosuuttimet ja moottorinohjaus riittää tässä m54:ssa
Comment
-
-
M54B22 100 km kokeiltu noin 50/50 E10 / E85 seoksella. Kylmäkäynnistyksessä ei mitään eroa, eikä muutenkaan käy huonommin kylmänä. Kulutus kasvaa arvion mukaan 5-10 %, näillä hinnoilla säästöä tulee vielä. Täytyy vielä kokeilla lisätä E85 pitoisuutta. Kulutuksesta ei niin tarkasti osaa sanoa näin lyhyen ajon jälkeen, mutta keskikulutus on E10 bensalla ollut vähän 9 päälle ja nyt se on noin 10. Kulutusmittaria seuraamalla huomaa, että esim maantiellä ylämäessä neula näyttää isompia lukuja kun on etanolia tankissa, tasamaalla eroa ei juuri ole.
Comment
-
-
Originally posted by MarQu View PostHyvä alkaa kokemuksia tulla. Oma kokeilu vielä odottaa tallissa. Tulee kevät liian nopeasti.
Pian muuten nousee kivasti re85:sen hinta kun sen kulutus kasvaatai niin mä luulen.
Ja tuohon letkujen kestävyyteen on vaikea ottaa kantaa, kokeilemalla se(kin) selviää. Onhan normibensankin joukossa jo melkein 10% etanolia ja silti BMW hyväksyy ko. litkun käytön. Itse en jaksa tuohon "hapertuu silmissä" myyttiin uskoa.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Tosiaan luulisi, että 10% etanolia syövyttää letkut, jos ne eivät ainetta kestä. Kun muistetaan, että etanoli makaa letkuissa vaikka autolla ei ajetakaan, joten pienemmälläkin pitoisuudella on aikaa vaikuttaa. En olisi letkuista huolissani. Toinen asia on venttiilinvarsien tiivisteet, kuinka paljon polttoaine näihin vaikuttaa?
Comment
-
-
Täällä ajeltu 20 litraa ensin 25/75 seoksella ja nyt menossa samainen 20 litraa 40/60 seoksella (re85/e95). Hyvin pelannu kaikinpuolin, käynnistyy kiltisti ja vetää hyvin rajottajalle saakka. Kulutuksesta vaikea sanoa näin vähällä ajolla ja pyörityksessä. Autona E36 325i -92 M50b25 ilman mitään muutoksia.
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostNyt on 250cc suuttimet paikallaan. Tankissa oli vähän alle 30 litraa 95E10 ja RE85 seosta, kunnes tankkasin suuttimien vaihdon jälkeen täyteen saakka RE85:llä. Eli "tavallista" bensaa vielä seassa se hieman alta neljäsosa tankillista. Boxi oli irti noin puol timmaa tuossa välissä, jonka jälkeen noin 10km "mukautusajoa" tuossa kaupunkiliikenteen seassa. Pikkasen tuli tietysti vetojakin testailtua ja tuntuu, että vähän puutuu vielä välillä. Eiköhän se siitä! Kulutuksen noususta ei välittömiä merkkejä -> 10,6 nyt.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostTänään ajoin töihin cabriolla ja nyt 100km takana ja oikea kulutus laskettuna 60,5 ltr -> 47,3 ltr = 13,2 l/100km, ei paha ainakaan vielä? :think: Eli tokihan tuo ajotietokone nyt näyttää miten sattuu tuon kulutuksen ja siinä lukeekin 10,2 nyt. Jatkuu..
Tulin just Kemi - Oulu välin 10,2 kulutuksella. suhde jotain 45/55 (re85/e95) kun oli vielä ~15L vanhaa seosta ja heitin tankatessa 50/50. Edelleen M50B25.
Comment
-
Comment