Originally posted by Muurahainen
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ka00z View PostEcu kuumenee väärillä ohmeilla, ei tietääkseni juuri muuta. Mutta töissäkäynnin kannalta on hankalaa aamuisin aina alottaa motronicin vaihdosta.
Totta tuo viimeinen, siksi ei olekaan se jokapäiväinen työjuhta kyseessä
Vinkkiä löytyi muuten tuolta datsuni-puolelta matala ohmisuuteen: http://www.flexitune.se/docs/FLEXITU...sersmanual.pdf
-nimittäin s.7 "power resistorit"... täytynee tuumailla:think
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostTotta tuo viimeinen, siksi ei olekaan se jokapäiväinen työjuhta kyseessä
Vinkkiä löytyi muuten tuolta datsuni-puolelta matala ohmisuuteen: http://www.flexitune.se/docs/FLEXITU...sersmanual.pdf
-nimittäin s.7 "power resistorit"... täytynee tuumailla:think
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostTotta tuo viimeinen, siksi ei olekaan se jokapäiväinen työjuhta kyseessä
Vinkkiä löytyi muuten tuolta datsuni-puolelta matala ohmisuuteen: http://www.flexitune.se/docs/FLEXITU...sersmanual.pdf
-nimittäin s.7 "power resistorit"... täytynee tuumailla:think
jos suutin on 3Ω kelalla ja siihen laittaa esim. 5Ω tehovastuksen sarjaan niin 12voltille suunniteltuun suuttimeen vaikuttaa enää 4,5V jännite ja kokonaisvastus on vieläkin vain 8Ω.
sitä vaan että jaksaako kela vielä vetää suuttimen auki :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postmahtaako toimia, ainakaan hyvin :think
jos suutin on 3Ω kelalla ja siihen laittaa esim. 5Ω tehovastuksen sarjaan niin 12voltille suunniteltuun suuttimeen vaikuttaa enää 4,5V jännite ja kokonaisvastus on vieläkin vain 8Ω.
sitä vaan että jaksaako kela vielä vetää suuttimen auki :thinkLast edited by jakeluvesimies; 22-04-2012, 18:35.
Comment
-
-
Nyt on 250cc suuttimet paikallaan. Tankissa oli vähän alle 30 litraa 95E10 ja RE85 seosta, kunnes tankkasin suuttimien vaihdon jälkeen täyteen saakka RE85:llä. Eli "tavallista" bensaa vielä seassa se hieman alta neljäsosa tankillista. Boxi oli irti noin puol timmaa tuossa välissä, jonka jälkeen noin 10km "mukautusajoa" tuossa kaupunkiliikenteen seassa. Pikkasen tuli tietysti vetojakin testailtua ja tuntuu, että vähän puutuu vielä välillä. Eiköhän se siitä! Kulutuksen noususta ei välittömiä merkkejä -> 10,6 nyt.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostNyt on 250cc suuttimet paikallaan. Tankissa oli vähän alle 30 litraa 95E10 ja RE85 seosta, kunnes tankkasin suuttimien vaihdon jälkeen täyteen saakka RE85:llä. Eli "tavallista" bensaa vielä seassa se hieman alta neljäsosa tankillista. Boxi oli irti noin puol timmaa tuossa välissä, jonka jälkeen noin 10km "mukautusajoa" tuossa kaupunkiliikenteen seassa. Pikkasen tuli tietysti vetojakin testailtua ja tuntuu, että vähän puutuu vielä välillä. Eiköhän se siitä! Kulutuksen noususta ei välittömiä merkkejä -> 10,6 nyt.
Comment
-
-
mitenköhän toi valvetronic suhtautuu etanoliin?
eikai siinä mitään estettä olisi miksi ei toimisi?Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Hieman kokemusta jakaa lisää:
Eli kokeilin 50 % 50 suhteella bensaa ja re85:ttä. Lämpimään m20-koneeseen kun laittoi, niin suurta eroa ei huomannut... Ehkä hieman sellaista nuhaisuutta, kuin dieselillä yli 30 asteisella pakkasella. Automaatti vaihtoi herkemmin pienemmälle. Vetoja siis puuttui.
Seuraavana aamuna kylmällä koneella lähti kerrasta käyntiin, mutta hyytymistä ja nykimistä, kunnes moottorin lämmöt nousi. Autossa siis vakio softa, eikä muita muutoksia. Tästä tuli mieleen, että voi joissain tapauksissa tulla ongelmia, kun oikeasti talvea pukkaa, jos ei kylmäkäynnistysapuja ole.
Kysyin muuten tuolta yhdeltä flexifuel asentajalta emaililla ratkaisua vanhaan bemariin, jossa matalaohmiset suuttimet. Vastaus oli yksinkertainen: "tuotteemme ei käy, laita bensaregu & paineet ylös"... Tästä voisi kuvitella, miten homma hoidetaan helpoiten. Eli kakkua vaan koneeseen lisää, tavalla tai toisella.
Comment
-
Comment