Täällä ajettu noin 500 kilsaa ensin 50/50 RE85 vs. 95E10 Ja ainoa ero oli tasaisempi tyhjäkäynti. Kulutuksessa ei minkäänlaista muutosta. Nyt 70% RE85 ja 30% 95e10 ja ainoa häiriö ollut maanantai aamuna kylmäkäynnistyksessä (-1c) syttynyt moottorin häiriövalo. Liian laiha seos bank 1 ja bank 2. Se kuitattu pois ja seurailtu kylmäkäynnistys arvoja inpalla. Hetken käynee laihalla mutta hyvin nopeesti tasottuu. Nyttemmin ei enää häiriöitä ja kulutus edelleen samoissa lukemissa. Nämä 70/30 sekoitussuhteen kulutuslukemat ajotietokoneen ilmoittamia. Täytynee kokeilla kohta myös pelkkää 95E10:iä. Autona E61 525iA -05 M54 padalla.
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Toinen täys tankillinen menossa RE85:llä (taitaa tulla mukavasti kilsoja cabiin tänä kesänä..). Teoriassa on mahdollista, että tankissa on vielä muutamia litroja 95E10:ä, mutta määrä on kuitenkin jo niin pientä, että uskallan kyseenalaistaa, ettäkö tuolla olisi jotain merkitystä.
Kylmäkäynnistys (okei, +8 astetta) nihkeetä. Eli saa sahata ja tuon jälkeen käy noin 5s vähän heikohkosti ja jos tuona aikana koskee kaasuun, niin sammuu heti. Eli laihalla menee. Kun on tuon hetken aikaa käynyt, niin toimii täysin normaalisti ja lämpimänä vetoja on kivasti rajottimelle saakka. Kylmänä en ole alkanut polkemaan. Välillä tuntuu, että ei ole kaikki konit pelissä ja ~3500rpm paikkeilla pieni notkahdus vedoissa, jonka jälkeen taas oikein mukavasti kulkua.
Tämän kokemuksen perusteella pelkkä suuttimien vaihto ei riitä, jos aikoo tavoitella maximaalista hyötyä tuolla RE85:llä ajamisesta. Päivittäisajossa kuitenkin johonkin käyttikseen, niin en itse tekisi mitään muuta ja väitän, että toimii täysin normaalisti, jos tankkaa vaikka 10% sekaan 95E10:ä.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by Fjord View PostTosiaan luulisi, että 10% etanolia syövyttää letkut, jos ne eivät ainetta kestä. Kun muistetaan, että etanoli makaa letkuissa vaikka autolla ei ajetakaan, joten pienemmälläkin pitoisuudella on aikaa vaikuttaa. En olisi letkuista huolissani. Toinen asia on venttiilinvarsien tiivisteet, kuinka paljon polttoaine näihin vaikuttaa?
Sivuilla 21-24 ja 36 on jotain yhteenvetoa.
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostToinen täys tankillinen menossa RE85:llä (taitaa tulla mukavasti kilsoja cabiin tänä kesänä..). Teoriassa on mahdollista, että tankissa on vielä muutamia litroja 95E10:ä, mutta määrä on kuitenkin jo niin pientä, että uskallan kyseenalaistaa, ettäkö tuolla olisi jotain merkitystä.
Kylmäkäynnistys (okei, +8 astetta) nihkeetä. Eli saa sahata ja tuon jälkeen käy noin 5s vähän heikohkosti ja jos tuona aikana koskee kaasuun, niin sammuu heti. Eli laihalla menee. Kun on tuon hetken aikaa käynyt, niin toimii täysin normaalisti ja lämpimänä vetoja on kivasti rajottimelle saakka. Kylmänä en ole alkanut polkemaan. Välillä tuntuu, että ei ole kaikki konit pelissä ja ~3500rpm paikkeilla pieni notkahdus vedoissa, jonka jälkeen taas oikein mukavasti kulkua.
Tämän kokemuksen perusteella pelkkä suuttimien vaihto ei riitä, jos aikoo tavoitella maximaalista hyötyä tuolla RE85:llä ajamisesta. Päivittäisajossa kuitenkin johonkin käyttikseen, niin en itse tekisi mitään muuta ja väitän, että toimii täysin normaalisti, jos tankkaa vaikka 10% sekaan 95E10:ä.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostOliko sulla paineet nostettu noiden suuttimien lisäksi?
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Sigun M54 mosalla oleva e46 sytytti vikavalon tasaisessa ~90km/h vauhdissa RE36 litkulla.
Toimintaan ei oo vaikuttanut mitenkään tosin. Lähtee käyntiin kuten ennen eikä nypytä, pätki tms.
Täytyy käydä tutkimassa löytyykö samat koodit kuin Fjordilla.F11 525dx M-Sport ’14
w123 240D Lang MR '81
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostTässä on mielestäni aika hyvin kerrottu, mitkä materiaalit kestävät etanolia ja kuinka ne muuttuvat vaikutuksen alla. Tuolla lopussa on johtopäätökset. 3000h kumminkin aika pitkä aika testiksi.
Sivuilla 21-24 ja 36 on jotain yhteenvetoa.
VTT tutkimuksen mukaisten materiaalien nimet eivät löydy "X" kaupan letkuhyllyn tuoteselosteissa. Eikä meidän kylän kauppapojat tienneet valmistusmateriaaleista yhtään mitään. Mistä polttoaineletkut etanolille E28:n kumisten tilalle?
Onko E28 ruiskukoneen systeemissä jotain messinki- tai sinkkiosia? Mieleen tulee tankkipumppu, bensatankin lähdöt, pääpumppu, etupurkki, jakotukki, imusarja. Toisaalta esim. messinkiosien heikkeneminen vie vuosia, josko menee pintaa syvemmälle koskaan?
E28/528i käy etanolilla ongelmitta.Last edited by tsbmw; 05-05-2012, 15:44.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Sitten kun/jos joku alkaa jo bensaletkuja vaihtamaan niin tuota kehiin: http://www.gates.com/europe/brochure...ation_id=19079
Ja tuota jos tarvii "uppoasennukseen" bensaletkua: http://www.gates.com/europe/brochure...cation_id=5165
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostEi ole. :think
Comment
-
-
Lisäsin E85 suhteen 2/3 ja edelleenkin M52B25 siemenssin moottorinohjauksella tuntuu pelaavan kuten puhtaalla bensallakin. Kulutus nousi 1/1 suhteella juuri sen 15% eli moottorinohjaus tuntuu sopeutuvan aika hyvin, liekö käytetty samaa softaa myös B28:ssa ja b25:ssä on reilusti varaa kompensoida happipitoisempaa polttoainetta.
Comment
-
-
Originally posted by Nuke View PostMitkä suuttimet sulla sielä on paikoillaan? :think
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by Aspoi View PostTäällä ajettu noin 500 kilsaa ensin 50/50 RE85 vs. 95E10 Ja ainoa ero oli tasaisempi tyhjäkäynti. Kulutuksessa ei minkäänlaista muutosta. Nyt 70% RE85 ja 30% 95e10 ja ainoa häiriö ollut maanantai aamuna kylmäkäynnistyksessä (-1c) syttynyt moottorin häiriövalo. Liian laiha seos bank 1 ja bank 2. Se kuitattu pois ja seurailtu kylmäkäynnistys arvoja inpalla. Hetken käynee laihalla mutta hyvin nopeesti tasottuu. Nyttemmin ei enää häiriöitä ja kulutus edelleen samoissa lukemissa. Nämä 70/30 sekoitussuhteen kulutuslukemat ajotietokoneen ilmoittamia. Täytynee kokeilla kohta myös pelkkää 95E10:iä. Autona E61 525iA -05 M54 padalla.Nyt: E36 323i M-Sport
Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39
Comment
-
Comment