Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1173
    • lahti

    Miten ne saa täysin tasavälein kollektorii vaikka toiski toiselta puolelta toiselle kun sytkäjärjestykssä on kuitenki tämä kohta 8->6 eli siis tähän asti ja tämän jälkeen mennään vuorotellen bank 1-> bank 2 -> bank 1 jne jne. ?
    Edit: eiku joo laittamalla putket näin: 1,4,6,7 ja 5,8,2,3

    Is:n imusarjaa asennellessa kiinnitin huomiota kohtuu ison näkösii imukanavii, no piti sit oikee mitata ja ne oli 59x26.5mm kun vaikka m50b25 kanava on 47x25mm joo onhan sielä isommat venttiilitki ja 4hp per sylinteri enemän mutta kuitenki.
    Last edited by mige95; 09-12-2019, 22:16.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • mige95
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 1173
      • lahti

      Aftermarket ecu

      Minkalaista ecua tollassee m62tub44 koneesee kannatais laitella jos siirtys aftermarket tuotteesee ? Olisko se maxxecu tai jonku rakentama ms3 ? Pitääkö johtosarja ite tehdä ? Viime tekniikassa oli bolt on kdfi niin sellassesta vaan kokemuksia. Sähkösestä kaasusta voin tarvittaessa luopua mutta vanokset haluun pitää pelissä. Kone on e36:sessa niin paljon se ei tarvi tiedon vaihtoa korin kanssa.
      -g20 330e
      -e31 840ci sc
      -e46 316i (m52tub25)

      EX- f11 530d lci
      Ex- f01 730d
      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
      Ex: -06 e61 535d m-sport
      Ex:-02 e39 530d manual
      Ex -93 e34 520i

      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

      M62tu ajoitustyökalut.
      N47/n57 ajoitustyökalut.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5272
        • Pirkkala

        Originally posted by mige95 View Post
        Minkalaista ecua tollassee m62tub44 koneesee kannatais laitella jos siirtys aftermarket tuotteesee ? Olisko se maxxecu tai jonku rakentama ms3 ? Pitääkö johtosarja ite tehdä ? Viime tekniikassa oli bolt on kdfi niin sellassesta vaan kokemuksia. Sähkösestä kaasusta voin tarvittaessa luopua mutta vanokset haluun pitää pelissä. Kone on e36:sessa niin paljon se ei tarvi tiedon vaihtoa korin kanssa.

        Jotakin mikä ohjaa 8 pyttystä seqventiialisellla ruiskutuksella. Se rajaa jokusen vaihtoehdon pois.
        Eihän se mikään pakko oo mutta saa nätimmin käymään.

        Ite tekisin ainakin orkkisjohtosarjaan auton omilla antureilla.

        Omassa m60b44 on ms3 alkuperäisessä boksissa, plug and play. Map anturin letkun jouduin vetämään. Kyseinen vempele tukee myös maffia map rinnalla, se ei tosin oo itellä käytössä.

        Näitä erään foorumilaisen tekemiä m60 ms3 purkkeja on joskus näkyny myynnissäkin täällä. Tosin tuo m62b44 tarvii muutaman toiminnon enemmän ja taitaa boksin liitinkin olla eri? Pinnit eri järjestyksessä luuktavasti myös anyway.

        Maxxecu aivan varmasti myös hyvä, ja moni muu

        Speeduino jos budjetti ahistaa. Ja eihän sekään huono ole
        Last edited by Urpo_rotta; 05-08-2020, 18:21.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • MH motorsport
          BTCF Member
          • Sep 2011
          • 2301
          • Turku

          Vanokset ja sähkökaasu jne niin kaverin s62 päädyttiin maxxecu pro premiumiin ja o varmasti hyvä purkki.
          Jos haluat hyvää asiakaspalvelua suosittelen kääntymään dynolabin puoleen.
          Autopalvelu MH-motor
          Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
          Maxxecu myynti ja asennus
          www.mh-motor.fi
          0503218217
          Kulkineet:
          E6 2000 touring
          E6 2002 touring
          E30 318is ///Mtechnic 2
          E34 ///M5 nürburgring
          E34 S62b50 turbo dct
          E39 523i ///Msport
          F30 320d

          Comment

          • MH motorsport
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 2301
            • Turku

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Jotakin mikä ohjaa 8 pyttystä seqventiialisellla ruiskutuksella. Se rajaa jokusen vaihtoehdon pois.
            Eihän se mikään pakko oo mutta saa nätimmin käymään.

            Ite tekisin ainakin orkkisjohtosarjaan auton omilla antureilla.

            Omassa m60b44 on ms3 alkuperäisessä boksissa, plug and play. Map anturin letkun jouduin vetämään. Kyseinen vempele tukee myös maffia map rinnalla, se ei tosin oo itellä käytössä.

            Näitä erään foorumilaisen tekemiä m60 ms3 purkkeja on joskus näkyny myynnissäkin täällä. Tosin tuo m62b44 tarvii muutaman toiminnon enemmän ja taitaa boksin liitinkin olla eri? Pinnit eri järjestyksessä luuktavasti myös anyway.

            Maxxecu aivan varmasti myös hyvä, ja moni muu

            Speeduino jos budjetti ahistaa. Ja eihän sekään huono ole
            Ei taida megasluirbs 3 taipua v8 vanoksien ohjaamiseen tai sähkökaasuun.
            Ja olisihan vakionopeudensäädin ja luistonesto hyvä olla jos katuauto jne jne jne.
            Autopalvelu MH-motor
            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
            Maxxecu myynti ja asennus
            www.mh-motor.fi
            0503218217
            Kulkineet:
            E6 2000 touring
            E6 2002 touring
            E30 318is ///Mtechnic 2
            E34 ///M5 nürburgring
            E34 S62b50 turbo dct
            E39 523i ///Msport
            F30 320d

            Comment

            • Vauhtivaunu
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 2714
              • P-Karjala

              Originally posted by MH motorsport View Post
              Ei taida megasluirbs 3 taipua v8 vanoksien ohjaamiseen tai sähkökaasuun.

              Mutu-juttuja. S62B50-koneeseen on laitettu MS3 ohjaamaan vanoksia jo 5 vuotta sitten:



              Sähkökaasun ohjaus onnistuu myös:





              Minkähintaiseksi nuo sitten tulee tai miten helppoa asennus on, on sitten toinen juttu. En minäkään hauku kaikkia niitä purkkeja paskoiksi, joita en tunne.
              sigpic


              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                Mutu-juttuja. S62B50-koneeseen on laitettu MS3 ohjaamaan vanoksia jo 5 vuotta sitten:



                Sähkökaasun ohjaus onnistuu myös:





                Minkähintaiseksi nuo sitten tulee tai miten helppoa asennus on, on sitten toinen juttu. En minäkään hauku kaikkia niitä purkkeja paskoiksi, joita en tunne.
                Ei tässä nyt mitään haukuttu. Itselläni on ollut viisi vuotta ms3 ohjaamassa ahdettua bemarin kasia.
                Tässä nyt haettiin valmista ecua enkä usko että aloittaja haluaa ensin ostaa kalliin ohjaimen ja ensimmäiseksi lyödä kolvia tulille.
                Last edited by MH motorsport; 07-08-2020, 08:10.
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • anteroro
                  BTCF Member
                  • Jan 2009
                  • 434
                  • oulu

                  Originally posted by MH motorsport View Post
                  enkä usko että aloittaja haluaa ensin ostaa kalliin ohjaimen ja ensimmäiseksi lyödä kolvia tulille.
                  + hyvä tuotetuki on ihan kiva juttu.
                  E30 325 M-tech II DCT
                  9.97s/238kmh

                  Comment

                  • mapa
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 518
                    • Turku

                    Originally posted by anteroro View Post
                    + hyvä tuotetuki on ihan kiva juttu.
                    Kullanarvoinen. Vaatii kyllä pirusti myyjältä.
                    Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                    Tig hitsausta, myös alumiini

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1173
                      • lahti

                      imusarja erot

                      tässä olis logit m62tub44 imusarjalla ja is imusarjalla eli samaku m60b40 imusarja.
                      Edit ei ole täysin sama ku m60b40 imusarja mutta iso kuitenki.


                      is imusarja



                      vakio imusarja

                      kg/h lukemia ei kannata sen enempää ihmetellä tällä k.a.e maffilla huiput on toi 850kg kun se oli esim boschilla 970-1000kg.

                      eli vakio imusarja puutuu 5900rpm jälkee ja is 6400rpm.
                      mutta esim 4000-4500 välissä on aikamoinen ero yms.
                      kummalla imusarjalla ite jatkaisit ?

                      Edit: ainaki yhden suuttimen o-rengas vuotaa vakio imusarja vedossa, vaikka tuskin se täyskaasulla juurikaan vaikuttaa kun käy tyhjäkäyntiäkin ihan ok
                      Last edited by mige95; 11-09-2020, 09:03.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • mrrk
                        BTCF Member
                        • Sep 2007
                        • 515
                        • Satakunta.

                        [QUOTE=mige95;4228201]tässä olis logit m62tub44 imusarjalla ja is imusarjalla eli samaku m60b40 imusarja.

                        Oliko siinä "trumpetit"?

                        Laitoin joskus noita imusarjoja useamman vierekkäin,oli kaikissa sama osanumero, ja jokaisessa mitä tullut vastaan niin on viimeinen numero muutettu ilmeisesti käsin ja kaikki on erilaisia.
                        Ainakin kaksi erilaista M60b40 ja pieniä eroja myös M62b44 ja M62b44tu.

                        Kolmelitraisen imusarja on selvästi erilainen ja niitä en ottanut edes mukaan.

                        Katsoitko osanumeroita?

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          Tämä keskustelu näistä tötteröistä tulee tasaisin välein foorumille.

                          Ensimmäisissä malleissa, sekä m60 4l ja 3l moottoreissa on tötteröt sisällä. 3l sarja on muuten identtinen, paitsi runneri pienempi halkaisija ja tämän näkee ulkoa päin. Tötterömallit erottaa yleensä siitä että polttoainekisko on kiinni vain 4 pultilla.

                          Seuraava kehitysversio oli ilman tötteröä ja reuna oli aika terävä. Näytti melkein samalle kuin olisi vain otettu liimattu tötterö pois.

                          Viineisin versio on ilman tötteröä ja ylä-/alareunasta pyöristetty reuna.

                          M62 moottoreissa 4.4l on isommalla reiällä oleva sarja, samoin Alpina 4,6l. Sit 3.5l koneessa on se pienempi malli.

                          M62tu 4.4l koneessa on pieni sarja ja samoin 3.5l kone.
                          4.6l (X5 4.6is ja Alpina B10) on se isompi, sama mitä käytettiin m62b44 moottorissa. Myös Alpina b10 V8s on iso sarja ja siinä alpinan Z8 v8:ssa myös.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1173
                            • lahti

                            Jep ihan runnerin ulkopinnasta mitattuna on leveydessä per runneri 10mm eroa.
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • Maikkeli
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1301
                              • Nousiainen

                              M60B40-moottoriin tulossa 4x imunokat, olisko ajoitusvinkkejä?
                              E30 316 M42TBO -87
                              BMW 1502 Turbo -77

                              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                              Comment

                              • ekkoo1
                                BTCF Member
                                • Jun 2019
                                • 1368
                                • Pohjanmaa

                                Olen kohta laittamassa remmiahdinta M60 koneeseen ja rupesin pohdiskelemaan tuota huohotusta. Miten olette toteuttaneet / toteuttaisitte ahdettuun moottoriin? Suoraviivaisin lienee letku/letkut joko vakio jakokopan huohotusputkesta tai venttiilikopista catch caniin jossa on ilmanputsarit, ns. avoin huohotus.

                                Vakio moottorissahan on jakokotelossa öljynerotin joka on putkella yhdistetty imusarjaan ja sieltä imetään pienellä alipaineella öljysumua imusarjaan.



                                Onko kukaan miettinyt tai toteuttanut ahdetussa koneessa suljettua huohotusta joka palauttaisi huurut esim. catch canin kautta kaasuläpälle tms? Nämä taitaa kyllä olla vika-alttiita (lykätään öljyä imupuolelle) ja äkkiä mennä aika monimutkaiseksi kun pitää olla esim. takaiskuventiilejä ettei ahtopaine ole yhtäkkiä alakerran puolella. Lisäksi käsittääkseni "kunnollinen" PCV on tarkoitettu olemaan lievällä alipaineella kokoajan ja tuon tasaisen alipaineen järjestäminen on hankalaa ahdetussa koneessa.

                                Löysin tämmöisen dokkarin netistä jossa huohotinhommaa selitetään aika perusteellisesti, se ei sinänsä vastaa kysymykseen koska avoin huohotus sivutetaan heti alussa päästösyistä laittomana.
                                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎