Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4180

    Originally posted by Targo View Post
    Itseasiassa kävi juurikin noin kun pudotin pyörän. Juu sulta(???) toisinkin tilata myös ne alumiiniset pyörät myös aikoinaan. Mulla nyt muuten orkkikset paitsi laiturissa. Kyllähän se yksi firma (ei muista nimeä enään) kahdeksan hevosvoiman lisäystä hihnapyöräsetillään
    Et oo multa tilannu. Toinen nimimerkki täältä, ite ostin myös aikoinaan siltä.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4180

      Tuolla 540i maf keskustelussa ei kuulunut vastausta. Kokeillaan löytyykö tätä kautta. Vai viritelläänkö nykyään ainoastaan vain noita jokajonnen N54:ia ja m50/52 turpoja.


      Miten noissa remmiahdetuissa tai turbolla olevissa m62b44:ssa MAF:n riittävyys on ratkaistu? Isompi runko vai vastuksella muutettu jännite ja skaalattu uudelleen, tms.? Vanoskone kyseessä ja erilainen maf, mitä non-vanon m62 tai m60:ssä

      Meinasin laittaa kyselyä, VF tai ESS:lle, mutta ei ne varmaan vastaa jos ei niiltä ole ostettuja kamppeita kyseessä.



      Tietäisi mistä suunnasta lähteä ongelmaa ratkomaan. :think

      Säätö jäi nyt tältä syksyltä kesken, kun 6000rpm jälkeen hyytyy dramaattisesti (aikaisemmin "vakio-ohjelmalla" täyskaasukartalla veti 7000 rajottajaan mukavasti). Nyt on rajotin 6000rpm...
      Suuttimet loppu nyt kesken säädettäessä ja ne on nyt isommat, asia siltä osin kunnossa, mutta epäilys menee maffin suuntaan (vakiorunko/-anturi). Bensaa kyllä pitäisi saada kun on isompituottoinen pumppu kuin vakio (joku Walbro minkä mallia en nyt muista). Bensalla ajetaan ja paine on/ollut n. 4bar.
      Aikaisemmin mulla oli isompi maf-runko, mutta muutin sen normaaliksi keväällä kun ei sillä toiminut muuten, olin vain b-paineilla kompensoinut seoksen (ei ollut säädetty ja muutenkin oli vain kokeilu/testi tuo isompi MAF-runko silloin).
      Last edited by bemmeri; 16-10-2018, 17:10.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by bemmeri View Post
        Tuolla 540i maf keskustelussa ei kuulunut vastausta. Kokeillaan löytyykö tätä kautta. Vai viritelläänkö nykyään ainoastaan vain noita jokajonnen N54:ia ja m50/52 turpoja.


        Miten noissa remmiahdetuissa tai turbolla olevissa m62b44:ssa MAF:n riittävyys on ratkaistu? Isompi runko vai vastuksella muutettu jännite ja skaalattu uudelleen, tms.? Vanoskone kyseessä ja erilainen maf, mitä non-vanon m62 tai m60:ssä

        Meinasin laittaa kyselyä, VF tai ESS:lle, mutta ei ne varmaan vastaa jos ei niiltä ole ostettuja kamppeita kyseessä.



        Tietäisi mistä suunnasta lähteä ongelmaa ratkomaan. :think

        Säätö jäi nyt tältä syksyltä kesken, kun 6000rpm jälkeen hyytyy dramaattisesti (aikaisemmin "vakio-ohjelmalla" täyskaasukartalla veti 7000 rajottajaan mukavasti). Nyt on rajotin 6000rpm...
        Suuttimet loppu nyt kesken säädettäessä ja ne on nyt isommat, asia siltä osin kunnossa, mutta epäilys menee maffin suuntaan (vakiorunko/-anturi). Bensaa kyllä pitäisi saada kun on isompituottoinen pumppu kuin vakio (joku Walbro minkä mallia en nyt muista). Bensalla ajetaan ja paine on/ollut n. 4bar.
        Aikaisemmin mulla oli isompi maf-runko, mutta muutin sen normaaliksi keväällä kun ei sillä toiminut muuten, olin vain b-paineilla kompensoinut seoksen (ei ollut säädetty ja muutenkin oli vain kokeilu/testi tuo isompi MAF-runko silloin).
        Eikös se oo sama maf heivata pois ohjelmasta? M5 usein laittavat alpha N softan, niin pääsee maffeista. Mitkä suuttimet muuten laitoit? Itse vähän miettinyt, jos alkaisi etanolilla ajamaan 540:llä, niin pitäisi isommat suuttimet etsiä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          Originally posted by HTK12 View Post
          Eikös se oo sama maf heivata pois ohjelmasta? M5 usein laittavat alpha N softan, niin pääsee maffeista. Mitkä suuttimet muuten laitoit? Itse vähän miettinyt, jos alkaisi etanolilla ajamaan 540:llä, niin pitäisi isommat suuttimet etsiä.
          Ehkä tuo Alpha N sitten jos ois M5:en läppärungot. Ei varmaankaan alphaN kaasuläpällä+imusarja ole niin optimaallinen ratkaisu kuin läppärungoilla.


          Ne oli jotkin Boshin 373cc:t. Tais olla muuten sopivat, mutta hieman pitempi kärki, mistä ei asentajan/säätäjän mukaan tullut ongelmia. En oo vielä kerenny tutkia sen tarkemmin, että onko tuossa ne jatkoholkit paikoillaan joita voi käyttää pitkäkärkisillä. Pitäis myös kattoo osanumero suuttimesta, niin näkisi tarkan mallin.
          Last edited by bemmeri; 16-10-2018, 19:54.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5274
            • Pirkkala

            Originally posted by bemmeri View Post
            Tuolla 540i maf keskustelussa ei kuulunut vastausta. Kokeillaan löytyykö tätä kautta. Vai viritelläänkö nykyään ainoastaan vain noita jokajonnen N54:ia ja m50/52 turpoja.


            Miten noissa remmiahdetuissa tai turbolla olevissa m62b44:ssa MAF:n riittävyys on ratkaistu? Isompi runko vai vastuksella muutettu jännite ja skaalattu uudelleen, tms.? Vanoskone kyseessä ja erilainen maf, mitä non-vanon m62 tai m60:ssä

            Meinasin laittaa kyselyä, VF tai ESS:lle, mutta ei ne varmaan vastaa jos ei niiltä ole ostettuja kamppeita kyseessä.



            Tietäisi mistä suunnasta lähteä ongelmaa ratkomaan. :think

            Säätö jäi nyt tältä syksyltä kesken, kun 6000rpm jälkeen hyytyy dramaattisesti (aikaisemmin "vakio-ohjelmalla" täyskaasukartalla veti 7000 rajottajaan mukavasti). Nyt on rajotin 6000rpm...
            Suuttimet loppu nyt kesken säädettäessä ja ne on nyt isommat, asia siltä osin kunnossa, mutta epäilys menee maffin suuntaan (vakiorunko/-anturi). Bensaa kyllä pitäisi saada kun on isompituottoinen pumppu kuin vakio (joku Walbro minkä mallia en nyt muista). Bensalla ajetaan ja paine on/ollut n. 4bar.
            Aikaisemmin mulla oli isompi maf-runko, mutta muutin sen normaaliksi keväällä kun ei sillä toiminut muuten, olin vain b-paineilla kompensoinut seoksen (ei ollut säädetty ja muutenkin oli vain kokeilu/testi tuo isompi MAF-runko silloin).
            Ess setissä on maf signaalipiuhassa vastus. Yv:llä voin kertoa lisääkin. Tämä siis m60 mutta luultavasti sama homma m62
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              Taitaa olla tekemätön paikka saada läppärungot toimimaan vanos m62:ssa vakio eculla?

              Järkeilin johtosarjoja vertaamalla, että s62 accuatoria käyttämällä saa läpät kyllä kääntymään ja läppärunkojen toista tps:ssää käyttämällä saisi "kaasuläpän" asennon kerrottua eculle, mutta tyhjäkäyntimoottoria ei voisi käyttää.
              Luulen että ei toimine hyvin pelkällä s62 kaasuläppämoottorilla. Kun tyhkäyntiventtiili on s65 ja s85:ssäkin. Kai bemari ois jättänyt sen pois, jos saisi toimimaan ilman sitäkin. :think

              Kyllähän nuo muuten saisi istumaan/pelaamaan nätisti pre vanos m62 jossa vaijerikaasu.
              Kaasuläppien reiät passaa aika hyvin kannen kanavaan, läpissä aukko hieman kapeampi, pitkät sivut identtiset.


              Enkä ala uutta ecua/johtosarjaa tähän e39 vaihtamaan. Mieluummin heittää moottorin johonkin muuhun vehkeeseen ja sitä jalostaa sitten. Tämäkin käyny välillä mielessä.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Skarpa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 3410
                • Kotka

                Eikö tyhjäkäyntimoottoria voi toteuttaa niinkuin S62:ssa? Eikös läppiksissä ole alipainekanavat?
                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                E30 Armo "330i"

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  Kyllä ja kyllä, mutta miten sitä venttiiliä ohjaat/käytät moottorin ohjauksella/johtosarjalla jossa on vain sähköisellä kaasuläpällä tyhjäkäynnin säätö ja samoin muu läpän liike.
                  Vanhemmassa jossa vaijeri ja sama idle-venttiili kuin S62:ssa tuo ois ihan pala kakkua.
                  Last edited by bemmeri; 12-07-2019, 20:40.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3410
                    • Kotka

                    Aa, tota en hoksannutkaan, että M62 tyhjäkäynnin ohjaus on kaasuläpällä. Oishan se kokeilemisen arvoinen, mitä se tekisi pelkällä kaasuläppämoottorilla.
                    Last edited by Skarpa; 12-07-2019, 20:41.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      Juu m62 vanos -mallissa on sähköinen läppä ja ei tyhjäkäyntiventtiiliä.

                      Meinasin tehdä ens talvena plenumin ja muut sovitteet noille läppärungoille. Jos/kun ei läppiksiä saa pelaamaan tässä uudemmassa m62:ssa, niin jättää ne jemmaan ja samalla vaivalla kun tekee/teettää adapterit, niin yhdet semmoiset joista tekee imusarjan.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Oma projekti tehdäön ilman tyhjäkäynti moottoria. Raaka säätö läpillä ja loppu herran haltuun. En menetä yöunia jos tyhjäkäynti vähän elää.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          edit. joutavaa oli
                          Last edited by bemmeri; 17-07-2019, 18:04.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • mige95
                            BTCF Member
                            • Mar 2014
                            • 1183
                            • lahti

                            Originally posted by jannmann View Post
                            Oma projekti tehdäön ilman tyhjäkäynti moottoria. Raaka säätö läpillä ja loppu herran haltuun. En menetä yöunia jos tyhjäkäynti vähän elää.
                            Mulla on m52 koneessa näin tehty s50b32 läppärunkojen kanssa, tyhjäkäynti ei seilaa yhtää ainoa huonopuoli on kylmänä tyhjäkäynti tätäkin saa lämmitys sytkäkartasta korjattua niin että käynnissä pysyy. Muuten toimii just eikä melkee, ei oo mitää tyhjäkäynnin humppausta tai muuta, mitä noi tyhjäkäyntimoottorilla välillä tekee.
                            -g20 330e
                            -e31 840ci sc
                            -e46 316i (m52tub25)

                            EX- f11 530d lci
                            Ex- f01 730d
                            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                            Ex: -06 e61 535d m-sport
                            Ex:-02 e39 530d manual
                            Ex -93 e34 520i

                            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                            M62tu ajoitustyökalut.
                            N47/n57 ajoitustyökalut.

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3410
                              • Kotka

                              Originally posted by mige95 View Post
                              Mulla on m52 koneessa näin tehty s50b32 läppärunkojen kanssa, tyhjäkäynti ei seilaa yhtää ainoa huonopuoli on kylmänä tyhjäkäynti tätäkin saa lämmitys sytkäkartasta korjattua niin että käynnissä pysyy. Muuten toimii just eikä melkee, ei oo mitää tyhjäkäynnin humppausta tai muuta, mitä noi tyhjäkäyntimoottorilla välillä tekee.
                              Sähkökaasu vai vaijerikaasu?
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • mige95
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 1183
                                • lahti

                                Originally posted by Skarpa View Post
                                Sähkökaasu vai vaijerikaasu?
                                Vaijerikaasu ja läpät säädetty vähän auki
                                -g20 330e
                                -e31 840ci sc
                                -e46 316i (m52tub25)

                                EX- f11 530d lci
                                Ex- f01 730d
                                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                                Ex: -06 e61 535d m-sport
                                Ex:-02 e39 530d manual
                                Ex -93 e34 520i

                                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                                M62tu ajoitustyökalut.
                                N47/n57 ajoitustyökalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎