Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Midway
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 157
    • Hamina

    Ei paljoa hv lukemat jää m5 koneisesta 😎

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3643
      • Raisio

      Taitaapi litrateho ylittää jo todelliset M5 litratehot, ei paha.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • jankko
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 101
        • Sievi/Kouvola

        Tuli tuossa itekki käytettyä auto penkissä näin ajouden päätteeksi
        Attached Files

        Comment

        • jankko
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 101
          • Sievi/Kouvola

          Originally posted by jankko View Post
          Tuli tuossa itekki käytettyä auto penkissä näin ajouden päätteeksi
          Tuosta vielä toinen lappu, näyttää takapyörätehon mut total on moottoriteho
          Attached Files

          Comment

          • jankko
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 101
            • Sievi/Kouvola

            Originally posted by jankko View Post
            Tuosta vielä toinen lappu, näyttää takapyörätehon mut total on moottoriteho
            Tuosta vielä lappu oikeinpäin
            Attached Files

            Comment

            • jankko
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 101
              • Sievi/Kouvola

              Originally posted by jankko View Post
              Tuli tuossa itekki käytettyä auto penkissä näin ajouden päätteeksi
              Moottorihan on m60b44, orkkis moottorinohjaus, pakosarjat rakennettu 4-1 tyylisestii, 2x2,5" putkisto

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 641
                • Vaasa

                Originally posted by jankko View Post
                Moottorihan on m60b44, orkkis moottorinohjaus, pakosarjat rakennettu 4-1 tyylisestii, 2x2,5" putkisto
                Vakio nokat? ilmeisesti bensalla?
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • jankko
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 101
                  • Sievi/Kouvola

                  Originally posted by ^Tonix^ View Post
                  Vakio nokat? ilmeisesti bensalla?
                  Kyyllä, ainakin toistaiseksi

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    Suomen penkit on kyllä ku sirkuksesta

                    Omassa samanlaisessa paketissa aikoinaan 313hv tosin pakosarjat lähes vakiot mutta ei todellakaan tee 27hv eroa. S62 sarjathan on hyvin samanlaiset


                    Mutta varsin mukava moottori siitä tuolla reseptillä tulee.

                    M62b44 virinokilla on tehoiltaan normaalisti tuota luokkaa säädettynä.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • jankko
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 101
                      • Sievi/Kouvola

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Suomen penkit on kyllä ku sirkuksesta

                      Omassa samanlaisessa paketissa aikoinaan 313hv tosin pakosarjat lähes vakiot mutta ei todellakaan tee 27hv eroa. S62 sarjathan on hyvin samanlaiset


                      Mutta varsin mukava moottori siitä tuolla reseptillä tulee.

                      M62b44 virinokilla on tehoiltaan normaalisti tuota luokkaa säädettynä.
                      Oon käyttänyt kahdessa penkissä josta toisesta tuli 328hp ja vääntöä pirusti enemmän jota en uskonut joten varmistukseksi käytin toisessa penkissä jossa ajettiin jarrua vasten ja tämä vois pitää kutinsa... Penkitys ilta oli aika suotuisa kun lämpötila oli siinä nollan pintaan kun ulkona penkitettiin.. kaikki vaikuttaa kaikkeen

                      Comment

                      • Targo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2013
                        • 226
                        • Raisio

                        Nostellaan taas; täällä ollutkin aikasemmin juttua non vanos vs vanos koneen osista.
                        Tämänpäiväinen huomio ei suoranaisesti ollut virittämistä mutta oli omassa non vanos koneessa lainassa vanoskoneen hihnapyörät, koska vanhat putosi lattialle ja säkyivät. Vanhat oli mulla muovia ja nämä toiset rautaa. Esim pelkässä öljypumpun pyörässä painoeroa oli 170g vs 500g ? Luulisi tämän jo vaikuttavan jo jotain hukkatehoihin? Aika hifistelyä mutta onhan se aina hauskaa. Kuitenkin taisi jopa sama varaosanumero olla näillä?
                        Nykyiset
                        E39 96' 540i

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Öljypumpun? Tehostimenpumpustako kyse?
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Targo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2013
                            • 226
                            • Raisio

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Öljypumpun? Tehostimenpumpustako kyse?
                            Kaikki moniurahihnan rullat mulla muovia ja vanoksessa näytti olevan rautaa. Pyörivässä massassa varmaan kilon heitto yhteensä noissakin. Se oli homman pointti siis.
                            Nykyiset
                            E39 96' 540i

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Originally posted by Targo View Post
                              Nostellaan taas; täällä ollutkin aikasemmin juttua non vanos vs vanos koneen osista.
                              Tämänpäiväinen huomio ei suoranaisesti ollut virittämistä mutta oli omassa non vanos koneessa lainassa vanoskoneen hihnapyörät, koska vanhat putosi lattialle ja säkyivät. Vanhat oli mulla muovia ja nämä toiset rautaa. Esim pelkässä öljypumpun pyörässä painoeroa oli 170g vs 500g ? Luulisi tämän jo vaikuttavan jo jotain hukkatehoihin? Aika hifistelyä mutta onhan se aina hauskaa. Kuitenkin taisi jopa sama varaosanumero olla näillä?
                              Jos sille on syynsä miksi bmw siirtynyt käyttämään metallista hihnapyörää.


                              Jotenkin en jaksa uskoa että havaittavaa hyötyä voisi saada kevyemmällä hihnapyörällä. Kuitenkin puhutaan pienistä massoista ja pieneltä kehän halkaisialta. Tuommoinen vaikka kilon painoinen 120mm pyörä, ei hirveästi tehoa vaadi että sen saa hihnalla pyörimään, verrattuna muihin moottorin osiin, esim. jakopää, öljypumppu, sekä muut vastukset.

                              Mutta kun pyörä laitetaan tekemään työtä, eli pyörittämään sitä pumppua, laturia, yms. jossa vastusta enemmän, niin siinä tapauksessa se vastustaa huomattavasti enemmän kuin vapaasti pyöriessään. Huomaa jossain mopomoottoreissa ilmastoinnin kompuran päälle menon kun nykäisee.
                              Sitten kun sitä pyörän halkaisijaa suurennataan, jolloin välitys suurenee ja kuormittaa vähemmän moottoria (=tehoa pyörille enemmän). Vertaa tiheämpi perä, tai polkupyörässä isompi takaratas. Tällöin pyöritettävä laite ei pyöri enää samalla nopeudella suhteessa moottorin kierroksiin ja käytettävästä laitteesta tulee tehottomampi, että ihan mielinmäärin niitä pyöriä ei voi suurentaa.

                              En osaa sanoa onko laturin ja ohjaustehostimen pumpun pyörän suurentamisella millainen ero käytännössä esim. m62/m60:ssa. Yhteen kasiin vaihdoin isommat pyörät ja samalla pienemmän vesipumpun pyörän (parempi jäähdytys), mutta ei oikein ole vertailukohtaa vakioihin, kun silloin samalla tuli muitakin muutoksia.
                              Last edited by bemmeri; 21-07-2018, 10:17.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Targo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2013
                                • 226
                                • Raisio

                                Itseasiassa kävi juurikin noin kun pudotin pyörän. Juu sulta(???) toisinkin tilata myös ne alumiiniset pyörät myös aikoinaan. Mulla nyt muuten orkkikset paitsi laiturissa. Kyllähän se yksi firma (ei muista nimeä enään) kahdeksan hevosvoiman lisäystä hihnapyöräsetillään
                                Nykyiset
                                E39 96' 540i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎