Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B44 viritystä(dynolappu #73)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoonas
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 300
    • Vantaa

    Originally posted by targo View Post
    katit pois ja putkisto uusittu:think
    Ohho. Komeet lukemat. Onko vakio pakosarjat?
    Last edited by zoonas; 14-09-2014, 09:49.
    E28 m30b34 HX55

    Comment

    • Targo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2013
      • 226
      • Raisio

      Vakio pakosarjat, eiköhän tonne muidenkin tulokset tuu julki piakkoin:think
      Last edited by Targo; 14-09-2014, 10:53.
      Nykyiset
      E39 96' 540i

      Comment

      • zoonas
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 300
        • Vantaa

        Originally posted by targo View Post
        Vakio pakosarjat, eiköhän tonne muidenkin tulokset tuu julki piakkoin:think
        Mahtaako olla kuvia putkiston toteutuksesta?
        E28 m30b34 HX55

        Comment

        • Targo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2013
          • 226
          • Raisio

          Originally posted by zoonas View Post
          Mahtaako olla kuvia putkiston toteutuksesta?

          ei ole tullut otettua, mutta ihan perus 2,5 tuumasta siitä asti kun putket yhdistyy vakiossa ja läpivirtausvaimella. painokin putos varmaan 10kg
          Nykyiset
          E39 96' 540i

          Comment

          • zoonas
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 300
            • Vantaa

            Originally posted by targo View Post
            ei ole tullut otettua, mutta ihan perus 2,5 tuumasta siitä asti kun putket yhdistyy vakiossa ja läpivirtausvaimella. painokin putos varmaan 10kg
            Ok.
            Sulla on vissii katit tyhjennetty? Mites leimasta menee läpi?
            E28 m30b34 HX55

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by targo View Post
              ei ole tullut otettua, mutta ihan perus 2,5 tuumasta siitä asti kun putket yhdistyy vakiossa ja läpivirtausvaimella. painokin putos varmaan 10kg

              Kahdella 2,5" putkella perälle asti? Eli sulla ei oo kun yksi läpivirtaava pönttö ilman katteja? Liekö kuin kovat äänet e39:ssä tuolteen?
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Targo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2013
                • 226
                • Raisio

                Originally posted by bemmeri View Post
                Kahdella 2,5" putkella perälle asti? Eli sulla ei oo kun yksi läpivirtaava pönttö ilman katteja? Liekö kuin kovat äänet e39:ssä tuolteen?
                mä hyvin selitin, siis yhdellä 2,5 putkella ja yhdellä vaimentajalla kyllä... ei itseasias hirveen rouheat ole paitsi täysvedolla
                Nykyiset
                E39 96' 540i

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by targo View Post
                  mä hyvin selitin, siis yhdellä 2,5 putkella ja yhdellä vaimentajalla kyllä... ei itseasias hirveen rouheat ole paitsi täysvedolla
                  Aika jännä. Pitääkö tässä ruveta putkia pienentämään alkuperäisestä, että voimaa rupee löytymään enemmän kun vakiosta...
                  Vakiona takapöntölle menevä putki on 540i e39ssä vajaata 3" rööriä sen jälkeen kun yhdistyy yhdeksi putkeksi. Ja on suoraa putkea takapöntän sisälläkin. M5:ssä on hieman ohuempaa, mutta menee molemmin puolin autoa.




                  Edit. Laitetaan nyt selvennyksenä, että läpäksi tuo putken "pienennys" oli tarkoitettu. Luulin että hymiö pisteineen riittää selventämään pointin. En tarkoittanu että ko autoa viritetty ko keinolla.
                  Last edited by bemmeri; 16-09-2014, 11:13.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    Mä en usko että ne hevoset siellä putkisto-osastolla on. Jos ei ihan törkeen ahdas ole niin luulen että sarjat on se mikä on huonoo jos on.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Targo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2013
                      • 226
                      • Raisio

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Mä en usko että ne hevoset siellä putkisto-osastolla on. Jos ei ihan törkeen ahdas ole niin luulen että sarjat on se mikä on huonoo jos on.
                      samaa mieltä kanssasi, luulen et ihan koneen yleiskunnolla tehot otetaan. kuitenkin toisesta 540sestä otettiin samana päivänä 269hp ja 430nm
                      Nykyiset
                      E39 96' 540i

                      Comment

                      • zoonas
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 300
                        • Vantaa

                        Originally posted by targo View Post
                        samaa mieltä kanssasi, luulen et ihan koneen yleiskunnolla tehot otetaan. kuitenkin toisesta 540sestä otettiin samana päivänä 269hp ja 430nm
                        Kyllähän ne katit siellä myös ahistaa aikalailla.
                        E28 m30b34 HX55

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Originally posted by zoonas View Post
                          Kyllähän ne katit siellä myös ahistaa aikalailla.
                          Oma veikkaus on että ei ees ahista niinpaljon kun luulis.

                          ei koneesta tehoa oteta putkistolla eikä pakosarjalla. Päätekijöinä ihan muut asiat.

                          pakosarjaa mälväämällä esim max vääntöön eikä sen esiintymiskierroslukuun pysty vaikuttamaan. Ainoastaan sitä ennen, ja sen jälkeen olevaan käyrän muotoon. Tämä auttaa hahmottamaan että mikä kannen jälkeisten osien merkitys on.

                          Toki pullonkaulat täytyy poistaa, mutta sen jälkeen homma menee kuten yllä.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by targo View Post
                            samaa mieltä kanssasi, luulen et ihan koneen yleiskunnolla tehot otetaan. kuitenkin toisesta 540sestä otettiin samana päivänä 269hp ja 430nm
                            Kyllä tossa korostetussa kohdassa piilee se voiman salaisuus.
                            Näistä ehjistä ja kunnolla huolletuista 4,4l koneista on vakiona jarrutettu useasti 300-310hv tehot.
                            Siksi nämä "lastujen" myyjätkin uskaltaa luvata ton verran jerkkua ohjelmalla.

                            Jos maffi/lambdat/anturit/tulpat/imuvuodot/suuttimet/bensansaanti on heikolla hapella jää tehot kyllä vajaaksi.
                            Eli tuota targo:n autoa ei ole putkistolla "viritetty" ,se on vain hyvä yksilö jossa kaikki toimii niin kuin uutena.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • TIRAX
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 102

                              Onko kellään tietoa miten M67 kampura mahtuis M60/2 koneeseen? Ketjupää on kyllä lyhyempi ja rattaat erikohdissa. 93mm stroke.

                              M67-specific features
                              • Material 42 CrMo 4, nitrocarburized
                              • Shaft cranked at two levels (similar to M62)
                              • Main bearing, common part with M62
                              • Thrust bearing with integrated bearing, arranged on flywheel
                              end of main bearing

                              Tai S62 kampura, jossa enemmin samanlainen ketjupää? 89 stroke.
                              Last edited by TIRAX; 17-12-2014, 14:39.

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by TIRAX View Post
                                Onko kellään tietoa miten M67 kampura mahtuis M60/2 koneeseen? Ketjupää on kyllä lyhyempi ja rattaat erikohdissa. 93mm stroke.

                                M67-specific features
                                • Material 42 CrMo 4, nitrocarburized
                                • Shaft cranked at two levels (similar to M62)
                                • Main bearing, common part with M62
                                • Thrust bearing with integrated bearing, arranged on flywheel
                                end of main bearing

                                Tai S62 kampura, jossa enemmin samanlainen ketjupää? 89 stroke.
                                Noissa kaikissa jutuissa ongelmaksi tulee lohko / männät tai molemmat.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎