Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10506
    • Saaressa

    Originally posted by Tommi View Post
    Joopajoo eipä näytä olevan. Mites siinä tuo tyhjäkäynti ilma sit kulkee.
    Läppärungoilta tyhjäkäyntimoottoriin, tyhjäkäyntimoottorista plenumiin..


    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 999
      • 29100/310053

      Hyllystä löytyis muutama säätöpala, myyruuvi niiden mittaamiseen, rakotulkki missä myös 0.28 ja 0.33 liuskat ("0.11, "0.13) sekä kapteeni-Koukun painintyökalu... osaaviin käsiin voidaan aiheutuvia kustannuksia vastaan vuokrata :think
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • Merkki
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2012
        • 454
        • Uusikaupunki

        Missä asennossa tuon kaasuläpän asennontunnistimen tulisi olla alunperin?
        Näyttää tuota säätövaraa olevan laidasta laitaan..
        Itsellä säädetty niin että vähänkin painaa kaasua, asennontunnistimen sisällä oleva kytkin napsahtaa.
        Kun ruuvit löysää ja liikuttelee auton ollessa käynnissä, tyhjäkäynti ja kaasun vastaavuus muuttuu huomattavasti.
        Motti s38b36
        Last edited by Merkki; 20-09-2015, 18:49.
        e32 730i
        e34 m5
        e34 525i

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Se on 3 portainen
          Tyhjäkäynti ennen naksahdusta.
          Ja toisessa ääripäässä täyskaasu rikastus
          Välille ei anna vastusta.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Se on 3 portainen
            Tyhjäkäynti ennen naksahdusta.
            Ja toisessa ääripäässä täyskaasu rikastus
            Välille ei anna vastusta.

            Eli kun läpät aukeaa niin pitäis heti naksahtaa.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • -Sipe-
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 416
              • Tampere.

              Originally posted by Merkki View Post
              Kyllä siinä tommonen aluslevy näyttää olevan, mutta tuota levyä ei ainakaan koskaan ole taiteltu:think Rupes vähän pelottamaan, mitähän muuta tuossa on jätetty löysälle, kun ed omistjan toimesta kone rempattu ~20tkm sitten liikkeessä jolloin tehty jakopää + laakeri remontti

              Levy näyttäisi olevan mutta ei ole taitettu pultinkantoja vasten, eli on turhaan paikallaan. Levyn kynnet siis kuuluu taittaa pultinkantoja vasten jottei pultit irtoa. Eli nokkapyörän irroituksessa käännetään levy suoraan jotta saa 10mm työkalun pultinkantaan.
              M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
              E36 PANDEM - M50B28+HX40

              +muut vartin hommat

              Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

              Comment

              • Merkki
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2012
                • 454
                • Uusikaupunki

                Kiitoksia tästä, eli tuossa omassa täysin oikein säädetty.


                Originally posted by Tonton View Post
                Se on 3 portainen
                Tyhjäkäynti ennen naksahdusta.
                Ja toisessa ääripäässä täyskaasu rikastus
                Välille ei anna vastusta.

                Eli kun läpät aukeaa niin pitäis heti naksahtaa.

                Tuli teitettua samalla kun kiristin pultin


                Originally posted by -Sipe- View Post
                Levy näyttäisi olevan mutta ei ole taitettu pultinkantoja vasten, eli on turhaan paikallaan. Levyn kynnet siis kuuluu taittaa pultinkantoja vasten jottei pultit irtoa. Eli nokkapyörän irroituksessa käännetään levy suoraan jotta saa 10mm työkalun pultinkantaan.
                e32 730i
                e34 m5
                e34 525i

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Kiertokangenlaakerit, millä kilometreillä olette yleensä vaihtaneet ja missä kunnossa olleet?

                  Comment

                  • Arde92
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1330
                    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Kiertokangenlaakerit, millä kilometreillä olette yleensä vaihtaneet ja missä kunnossa olleet?
                    vaihtelin 250tkm kohdalla ja oli selvää kulumaa. b36 kyseessä
                    E39 M5 Titansilber<------
                    F11 530D Spacegray
                    E36 323i M-sport Med Hölsteri
                    Ex :E61 525D Lci Carboni
                    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Kiertokangenlaakerit, millä kilometreillä olette yleensä vaihtaneet ja missä kunnossa olleet?
                      kuulemma n.200tkm ajettu kone niin oli yksi laakeri toiselta puolelta enempi kulunut mutta ei vaihtokuntonen muutamassa puolikkaasta kulumaa ja yli puolet vielä kuin uusia
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1529
                        • Etelä-pohjanmaa

                        Ootteko käyttänyt Oem vai Glyco laakereita ?
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by M325i View Post
                          Ootteko käyttänyt Oem vai Glyco laakereita ?
                          Pielmeieriltä tuli omat
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Mikähän nuo kierokangenlaakerit syö? Kun Atlantin toisella puolen niitä ei vaihdella vaan S38 kestää +200k mailia. Eikä oikein keskieuroopassakaan tunnu olevan yleistä niitä vaihdella.

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Mikähän nuo kierokangenlaakerit syö? Kun Atlantin toisella puolen niitä ei vaihdella vaan S38 kestää +200k mailia. Eikä oikein keskieuroopassakaan tunnu olevan yleistä niitä vaihdella.
                              päistä ne oli kuluneet. niin veikkaan että värinät damperista ja vauhtiksesta
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • Kal.ju
                                BTCF Member
                                • Mar 2003
                                • 2883
                                • Akaa / Toijala

                                Voiko venttiilien välykset mitata ilman että koneetta pyörittää??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎