Täältä hommasin venttiilisäätöpaloja kohtuuhintaan. Luulisi ajavan saman asian kuin orkkikset mitkä maksaa sen 10-15€ kpl.
Vesipumppukin rupesi vittuilemaan viikonloppuna. Olihan se vaihdettu 2012 ja ajettu max 15 000km. Orkkispumpu, mikä maksoi lähes 400€.
Nyt tilasin valeon pumpun 2v takuulla hintaan 156€ toimituksineen.
Joo näitäkin on nähtävästi erilaisia, tuo jota itse sovitin oli 90A, todennäkösesti m30b25 koneen kyljestä.
Tämäkin ongelma on tullut päätökseen. Ostin Adita Oy:ltä tehdaskorjatus 115A laturin Boschin kuorissa. Vanhasta rikkinäisestä hyvitettiin 50e pantti jolloin hinnaksi jäin noin 400e. Schmiedmannilta ei enää saanut tarvikelaturia tilattua.
Laturi ongelmasta vielä sen verran että m30 moottorin laturi ei sovi, ei sit lähellekkään.
Motonetistä saa kuitenkin hintaan 34,90 Boschin jännitteensäätimiä jotka käy alkuperäiseen m5 laturiin. Tein vielä viimeisen kokeen ja vaihdoin omaani jännitteensäätimen sekä uudet likurenkaat mutta kun ei niin ei! That shit is totally broken
Tonton tuossa jo kertoikin että TopAuto myy 115A tarvikelaturia hintaan 360e. Itse tein tilauksen Schmiedmannille jossa vastaava tote maksaa 300e. Kl-varaosien mukaan on s38 moottoreiden tarvikelatureiden valmistus lopetettu eikä sitä Schmiedmannin saldon mukaan ole päävarastolla joten saa nähdä tuleeko sieltä mitään.
Vanhan korjauttaminen jossain on vielä vaihtoehto jossei uutta saa kohtuu hintaan. Näillä mennään..
itselläni oli m30 laturi yhden kesän paikoilla pitää varmasti olla m30b34sta?
Laturi ongelmasta vielä sen verran että m30 moottorin laturi ei sovi, ei sit lähellekkään.
Motonetistä saa kuitenkin hintaan 34,90 Boschin jännitteensäätimiä jotka käy alkuperäiseen m5 laturiin. Tein vielä viimeisen kokeen ja vaihdoin omaani jännitteensäätimen sekä uudet likurenkaat mutta kun ei niin ei! That shit is totally broken
Tonton tuossa jo kertoikin että TopAuto myy 115A tarvikelaturia hintaan 360e. Itse tein tilauksen Schmiedmannille jossa vastaava tote maksaa 300e. Kl-varaosien mukaan on s38 moottoreiden tarvikelatureiden valmistus lopetettu eikä sitä Schmiedmannin saldon mukaan ole päävarastolla joten saa nähdä tuleeko sieltä mitään.
Vanhan korjauttaminen jossain on vielä vaihtoehto jossei uutta saa kohtuu hintaan. Näillä mennään..
Minkä takia tälläistäkin tietoa pyöritellään tyyliin "kuulin että", "siellä ja siellä on hyvä paikka".
Miksi ihmeessä ei voida puhua suoraa firmojen nimillä yms. Jos jossain on hyvää/kohtuuhintaista palvelua niin onko se nyt niin väärin kertoa muillekkin.
Esim Bocsh Y6DC tulppa maksaa motonetissä 11,90.
Itse tilaan täältä suoraan. 12 kpl alta 60€ kotiin toimitettuna. Miksi pihdata tietoa... :think
En pihtaa, en vaan jaa kaikkea netissä, etenkään jos en ole nimistä varma. Jos kiinnostaa tai harmittaa niin soita tai laita viestiä, niin minäkin teen
Aditasta suositukset.
Löysivät Tanskasta uuden roottorin S38:n laturiin kun vanha hajosi totaalisesti.
Töineen ja osineen oli 245€ josta roottorin osuus 65€
Toki halvemmalla oisin päässy ottamalla 115A vaihtolaturin, mutta halusin elvyttää 140A laturin, joka omassa kuuluu olla
Oon aina luullut että tarkoitit sitä, se on joku autosähkö korjauspaikka joka kyllä kysyttäessä sanoi korjaavansa myös Latureita.
OT
Minkä takia tälläistäkin tietoa pyöritellään tyyliin "kuulin että", "siellä ja siellä on hyvä paikka".
Miksi ihmeessä ei voida puhua suoraa firmojen nimillä yms. Jos jossain on hyvää/kohtuuhintaista palvelua niin onko se nyt niin väärin kertoa muillekkin.
Esim Bocsh Y6DC tulppa maksaa motonetissä 11,90.
Itse tilaan täältä suoraan. 12 kpl alta 60€ kotiin toimitettuna. Miksi pihdata tietoa... :think
Topauto osat tarjoaa samalla tuotenumerolla 140a laturia molempiin s38iin. Ne on vähissä/loppu Ja samaa 115a sta molempiin s38iin sekä M30iin. Niitä löytyy varastosta. 90a se ei edes tarjoa s38iin. Sen perusteella sanoisin että sopii ja saa halvemmalla kuin 900€
Kiitos vastauksista, tästä oli apuva!
Kun kerran menin topicin nostaan niin kysytään nyt samalla mitä öljyä, tai kenen valmistamaa ATF:ää täällä on vaihdelaatikkoon laitettu?
Ei ole, oli Littoisissa. Luulin, että tarkoitit sitä.
Oon aina luullut että tarkoitit sitä, se on joku autosähkö korjauspaikka joka kyllä kysyttäessä sanoi korjaavansa myös Latureita. Tosin aikaa jo vuosia.
Topauto osat tarjoaa samalla tuotenumerolla 140a laturia molempiin s38iin. Ne on vähissä/loppu Ja samaa 115a sta molempiin s38iin sekä M30iin. Niitä löytyy varastosta. 90a se ei edes tarjoa s38iin. Sen perusteella sanoisin että sopii ja saa halvemmalla kuin 900€
Parempi tarkastelu näyttää että topauto osista vois löytyy alle 200eurolla ehkä. 360ella niin on heti hyllyssä Remy merkkistä.
Topauto osat tarjoaa samaa 115a laturia m5een mutta 90a on eri kiinnityksellä kiinnitys väli 2mm leveämpi ja hihna linja 2mm eri. Sen voi kai shimmata aluslevyllä
Halpaa laturia ei nopeasti ilmeisesti ole. S38b36 kuorissa ilmanotto Ylöspäin muuten sopii fyysisesti
Littoisissa pitäisi olla edullinen korjaus paikka mutta en ole omaani saanut vietyä vaikka se tossa hyllyllä odottelee huoltoa. Lataa 19v samanlaisen remontin jälkeen
Ei taida enää olla sama omistaja paikassa. Hyvä paikka oli, ehjäsi useamman laturin omiin romuihin. Erittäin edullisesti.
Leave a comment: