S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Joma
    replied

enää puuttuis laakerit ja kanget, pitäisköhän tommosia testata? koneistamoonhan joutuu muutenkin viemään että saa hoonattua männäntapin reijät.

Mistä runko ja kk laakerit?

jakopäänosat vois myös olla jees, mut laiska kun oon niin en oo saksaan jaksanu lähettää kyselyä.

edit niin tosiaan ne ppfän kanget piti tilata mut olikin poistunu sivuilta.

eiku jaa olihan ne siellä vielä, en ymmärrä miten en löytänyt, no täytyy laakerit vaan enää käydä hakemassa.

Kanget tilattu ja laakereita odotellaan marmorilta.
    Last edited by Joma; 10-03-2016, 14:59.

Leave a comment:

• t0mpp4
    replied
    Ok, eiköhän näillä päästä alkuun mikäli tässä parin päivän sisällä siirryttään s-moottorien ihmeelliseen maailmaan.

Leave a comment:

• jani
    replied
    Voi olla että olen väärässä, mutta kun autoilla on jo ikää 30 vuotta niin jakopään huoltoa ei kannata vähätellä. Laahaimet ovat muovia ja jossain kohtaa niillä tulee vastaan "parasta ennen päiväys". Vuodet ja yli sata asteisella öljyllä voitele varmasti tekee muoville muutoksia.

Jakopään osat maksaa noin 1000euroa, mielestäni se on vähän jos autoa meinataan muutenkin rakennella.

Tosin tiedän että ko. moottorin jakopää on luja. Mutta kuten jo kirjoitin, ikä alkaa tekemään tehtävänsä valitettavasti.

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Eikä niitä kk laakereita kannata huvikseen vaihtaa.

Leave a comment:

• duuk
    replied
    Originally posted by t0mpp4 View Post
    Suurinpiirtein, kuinka kalliita huoltoja on itse tehden s38b36.

-Jakoketju + se parempi s50b32 kiristin + tähän remppaan tarvittavat nippelit

-Kiertokangen laakereiden vaihto

-Onko mitään mieltä vaihtaa ikinä runkolaakereita tai männänrenkaita? Jostain luin että männänrenkaiden hinnalla vaihtaa uudet laadukkaat tarvikemännät renkaineen?

Pärjääkö näiden huoltamisessa perustyökaluilla joita kattava valikoima, vai vaatiiko joku kohta oikein spessu spessu työkalua, joka erikseen hommattava.

Älkää ampuko, vaikka tyhmiä kyselen. Tiedän, että varmasti jostain löytyy juttua, mutta nyt tuli yhtäkkiä mahdolliset m5 kaupat eteen, joten paripäivää on nopeasti koitettu tankata kaikkea hyvää/pahaa tietoa näistä.
    Jos moottorissa ei ole mitään vikaa niin huoltoina suorittaisin jakoketjun kiristiminen päivittämisen S50B32 moottorista löytyvään kiristimeen. Alakertaan uudet kiertokangen laakerit, yläkertaan venttiilien säätö, läppien synkkaus ja alipaineletkujen uusinta (plenumi pois)

Leave a comment:

• jani
    replied
    Yksi edullinen "tee-se-itse-huolto" mikä näissä on valitettavan usein tekemättä on kaasuläppien synkronointi.

Leave a comment:

• t0mpp4
    replied
    Suurinpiirtein, kuinka kalliita huoltoja on itse tehden s38b36.

-Jakoketju + se parempi s50b32 kiristin + tähän remppaan tarvittavat nippelit

-Kiertokangen laakereiden vaihto

-Onko mitään mieltä vaihtaa ikinä runkolaakereita tai männänrenkaita? Jostain luin että männänrenkaiden hinnalla vaihtaa uudet laadukkaat tarvikemännät renkaineen?

Pärjääkö näiden huoltamisessa perustyökaluilla joita kattava valikoima, vai vaatiiko joku kohta oikein spessu spessu työkalua, joka erikseen hommattava.

Älkää ampuko, vaikka tyhmiä kyselen. Tiedän, että varmasti jostain löytyy juttua, mutta nyt tuli yhtäkkiä mahdolliset m5 kaupat eteen, joten paripäivää on nopeasti koitettu tankata kaikkea hyvää/pahaa tietoa näistä.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by Kal.ju View Post
    Tätä tässä justiinsa hain.
    2013 sai Saksasta 170€. Jonkun mukaan suomessa olisi maksanut melkein tuplasti.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    sopivan ruuvarin saa kympillä.

Leave a comment:

• Kal.ju
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    En tiedä mikä on päivän hinta. Itse ostin joskus 2007 ja maksoin 170€ paikallisen BMW-liikkeen tiskillä. Jos jostain saat 140€:lla, kai se sit on "edullinen".
    Tätä tässä justiinsa hain.

Leave a comment:

• T3
    replied
    Originally posted by Kal.ju View Post
    Mikäs mahtaa olla päivän hinta venttiiliensäätötyökalulle? Kuka viimeeksi moisen on ostanut?

Tahtoo olla haitarissa ~140-230€. :think

Lähinnä mietin että kannattaako kaivella netti ympäriämpäri vaiko ottaa se mikä vastaan tulee ja todeta että on "normi hinta".
    En tiedä mikä on päivän hinta. Itse ostin joskus 2007 ja maksoin 170€ paikallisen BMW-liikkeen tiskillä. Jos jostain saat 140€:lla, kai se sit on "edullinen".

Leave a comment:

• Kal.ju
    replied
    Mikäs mahtaa olla päivän hinta venttiiliensäätötyökalulle? Kuka viimeeksi moisen on ostanut?

Tahtoo olla haitarissa ~140-230€. :think

Lähinnä mietin että kannattaako kaivella netti ympäriämpäri vaiko ottaa se mikä vastaan tulee ja todeta että on "normi hinta".

Leave a comment:

• 426Hemi
    replied
    Originally posted by hegemon80 View Post
    Mulla ainakin teki kytkimen pääsylinteri juuri tuota että välillä jäi pohjaan.
    Onkos näissä samassa jarrunesteet ja kytkinnesteet, vai onko kytkinnesteelle oma säiliö? Jarruneste ainakin ihan loppu, kauheeta paskavesimönjää. Sen taso ei kuitenkaan laske (eli ei vuoda).

Kaiken muun ohella nekin samantien vaihtoon (auto ollut pidempään pois aktiivikäytöstä ja sen kyllä huomaa. Täytyy palautella arvoiseensa kuntoon ja perushuolloista toki aloittelen). Toivottavasti auttaisi.
    Last edited by 426Hemi; 26-11-2015, 18:30.

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Jakajaan ja pyörijään kannattaa panostaa. Tulee kallimmaksi ostaa ensin huono tarvike.

Leave a comment:

• hegemon80
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Lainataas tätä vaikka onkin voimansiirto-ongelma:

Auto -91 M5 s38b36, ihan vakio.

Annoin kytkimellä vähän rajumman napsun saadakseni takarenkailta pidon menetettyä.

Tämän jälkeen kytkinpoljin jäi oudosti lähes pohjaan, eikä irroittanut kunnolla. Pysähdyin ja nostin poljinta yksinkertaisesti ylöspäin, ja sen jälkeen toimi taas normaalisti.

Mistä lähteä etsimään vikaa? Jotain kytkinremonttia tuohon on joskus tehty.

Mulla ainakin teki kytkimen pääsylinteri juuri tuota että välillä jäi pohjaan.

Leave a comment:

Working...
X