S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • naukkis
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    M88/3 oli valut kannessa eli ilmeisesti e28m5

    Nytten kun tutkin et mitäs tilataan ja laitetaan niin löyty nokasta ikävä kolhu. :think

    Nokkapukin laakeripinnoissa ei ollu sen kummemin jälkiä, tässä parit havainnollistavat kuvat.

    Pehmeet reunat ei mitenkään terävät. Tasan vastakkaisella puolella missä reikä öljynkulkua varten.



    Ei mitään merkitystä tuollaisella kolhulla.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    M88/3 oli valut kannessa eli ilmeisesti e28m5

    Nytten kun tutkin et mitäs tilataan ja laitetaan niin löyty nokasta ikävä kolhu. :think

    Nokkapukin laakeripinnoissa ei ollu sen kummemin jälkiä, tässä parit havainnollistavat kuvat.

    Pehmeet reunat ei mitenkään terävät. Tasan vastakkaisella puolella missä reikä öljynkulkua varten.



    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    pielmeieriltä kaikki osat.
    ei kai jakopäähän turhaan kannata laahaimia ja kiristimiä ihmeempiä tilata. jos ei sitten silmä määräisesti ole huonot
    tietty jos on paljon "ylimääräistä" ni kaikki uusiks vaan
    (jos olis niin luulen että et kyselisi täällä)

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Originally posted by micke_ View Post
    Nakkaat sen helvetin cometicin roskiin ja ostat cooperringin suoraan.
    Paljonko otetaan tehoa? Jos Pro55 pohjataan ni kannattaako säästellä männissä?

    No papereissa luvat 55selle, niin sempitakia tuo ahdin. Luulis sen toisin hyvin riittävän itelle.

    Eikä mulla suuttiminakaan ole kuin 890 dekat sekä 044 pumppu, pitäis aika paljon tehä polttoainepuolelle ennenkuin männät antautuu.... Sit luulis tulevan tarve veiveillekkin jo. ja siitä se oravanpyörä alkaa ja ikinä ei ajeta.

    Leave a comment:


  • micke_
    replied
    Nakkaat sen helvetin cometicin roskiin ja ostat cooperringin suoraan.
    Paljonko otetaan tehoa? Jos Pro55 pohjataan ni kannattaako säästellä männissä?

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Lohkoon valettu maalia täyteen niin ei saanu selvää auton rakentanut sanoi että m88, ja muutenhan tämmösen konee saa kasattua mihin tahansa m30 lohkoon?

    Juu muutaman vuoden takainen omistaja sano että m88 miten eroaa?
    Last edited by Joma; 16-07-2014, 19:15.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Ja siis s38b35 koneena vai mikälie m88 s
    B35 ja M88 on eri koneet.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    semmosta kuumottelin et mitenkäs näihin kannattaa vissiin tilata ihan pielmeierilta tiivisteet ja laakerit.

    Vai olisko tämmösestä mihinkään http://www.ebay.de/itm/Zylinderkopfd...item589f7b1a17 ?

    Jakopäähän vissiin kaikki uutta samaan konkurssiin, onko järkeä?

    Ketjut rattaat, laajaimet?

    Sitten mulla ois käytetty cometicci, saako tätä uudelleenkäytettyä? Miltä tän pitäis näyttää, mulla pari siivua päältä irronnut, mitä lienee tarkoittaa?

    Sit ois kans tallissa m30iin alunperin teetetty 100% kuparitiiviste kanteen onko järkeä käyttää?

    Arpt löytyy kyllä myös kanteen.

    Ja siis s38b35 koneena vai mikälie m88 sekä hengittämään tulossa hx55 pro.

    Vakio männäthän riittää melko pitkälle niille en ajatellut tehä mitään, muutenkin edellinen omistaja purkanu koneen laatikoihin niin varmaan senkintakia järkevää ostaa kaikki uutta...

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Mutta puhdistaa paikat hyvin jos vähän kattaa kierrättää öljyjen joukossaan ennen niiden vaihtoa.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pikkuvelii View Post
    Elikkä pontikkaa huohotuksen kerääjäsäiliössä :think
    Viinat ja vesi lähtee öljykierrosta kaasuna, ei ne jää kerääjäsäiliöhin ellei niistä tee jäähdytettyjä

    Eli viinat ei ole öljyihin kerääntyvä ongelma sen enempää kuin bensakaan, no metanolin seossuhteet on niin älyttömän rikkaat että sitä joutuu väkisin öljyjen sekaan aika runsaasti.

    Nafta sitten ei haihdu öljyistä pois eli jos dieselissä pääsee naftaa öljyjen sekaan vaikka vuotavan suuttimen tms. takia niin ennenpitkää öljytkin on sitten suurimmaksi osaksi pelkkää naftaa....

    Leave a comment:


  • MH motorsport
    replied
    Elikkä pontikkaa huohotuksen kerääjäsäiliössä :think

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    Metanoli ei ainakaan poistu öljyn joukosta, vaikka lämpötila olisikin reippaasti yli metanolin kiehumispisteen. Tietysti varmaan joku määrä sinne päätyneestä aineesta kyllä haihtuu, mutta ei kaikki.
    Metanoli ei sekoitu normaaliin öljyyn vaan jää öljypohjan pohjalle. Metanolille on omat öljynsä johon se sekoittuu jolloin se pääsee haihtumaan kierrosta poiskin.

    Se alkoholi tosiaan tislaantuu öljystä mäkeen aina kun öljyn lämpötila ylittää alkoholin kiehumispisteen, niin kauan kuin öljyn seassa on etanolia reilummin öljyn lämpötila ei nouse yli sen 78 asteen.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by -Sipe- View Post
    Ohoh

    Kuitit kiinnostaisi kovasti! . Cruise tossa toimii kyllä ihan oikein. Joku välissä ollut omistaja on korjannut, minä en siihen ole itse joutunut koskemaan.

    Juu 10w-60 tuolla koneessa on kuten kuuluu, että ei sieltä voitelu lopu 110c lämmöillä, mutta hieman on koholla ja kyllä se täytyy kuntoon saada.

    edit: Termari siellä oli öljynsuodatinjalassa jumissa. Otin kokonaan pois termarin. Täytyy ennen syksyä ostella uus öljynsuodatinjalka jotta pysyy öljy lämpösenä.
    Lippuset on kuulemma vieläkin hyvässä tallessa, kun saan ne haltuuni niin saat ne sitten.

    Pidetään vaikka ///M miitti jossain vaiheessa syksyä, kun saan omani ajoon.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Metanoli ei ainakaan poistu öljyn joukosta, vaikka lämpötila olisikin reippaasti yli metanolin kiehumispisteen. Tietysti varmaan joku määrä sinne päätyneestä aineesta kyllä haihtuu, mutta ei kaikki.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Etanoli kiehuu 78-asteessa eli kun käytät öljyt 80-asteisiksi niin sen jälkeen niissä ei ole enää yhtään etanolia mukana...... Viinan kerääntyminen öljyihin on ongelma vain erittäin lyhyessä pätkäajossa jossa öljyt ei ikinä lämpene tuonne 78 asteen korville.
    tiedossa mut niin kauanku ölju haisee etanoilille niin siellä mun mielestä on sitä

    mitä poistaa kiehuessan sit öljystä sitä en tiedä.

    uusi öljy on halpaa auton huoltoa.

    Leave a comment:

Working...
X