memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antsah
    replied
    Kannattaisikohan sen bensapumpun kunto tarkistaa bensanpaineet mittaamalla. Mittaukseenhan on siellä suutinkiskon päässä valmiiksi venttiili.

    Leave a comment:


  • Warra
    replied
    Sitkeä moottorin vikavalo ja polttoaineseos laiha..

    Tervehdys!

    Kiitoksia vaan kaikesta avusta mitä olen saanut täältä, mutta vielä tarvitsisi lisää vinkkiä, eli mitä seuraavaksi? Eli suunta on ilmeisesti hyvä kun luette oheisen listan viimeisiä kohtia, mutta vielä ei ole biitattu tätä ongelmaa.. En olisi ihan randomilla valmis vaihtamaan Disaa tai Maffia, enkä mielellään lambdojakaan ellei joku osaa kertoa mitä jännitteiden pitäisi olla. Tässä vaiheessa kyseenalaistan jo huollon alkup. tutkimuksiakin hieman, vaikka sanoivat että lambdojen jännitteet ok.

    Tässä siis tiivistelmä tehdyistä asioista:
    --------------------------------------------------------

    BMW 320i 2.2 M54b22 Touring imuvuodon lista

    Auto käy todella nätisti, ei ongelmia. Hieman kohonnut polttoaineen kulutus. Moottorin keltainen vikavalo syttyy adaptioarvojen
    nollauksen jälkeen 100-600km päästä, vikakoodien nollauksen jälkeen 10-70km. Vikakoodi kertoo että polttoaineseos laiha:
    Vikakoodit p0171 System Too Lean (Bank 1) ja p0174 System Too Lean (Bank 2). Yleensä antaa vain toisen noista ensin, ja sitten myöhemmin toisenkin.

    Tehty
    -Vaihdettu Ilmansuodatin/Tulpat - Ei eroa.
    -Vaihdettu huohotin (letkuineen) (huoltamon toimesta) - Ei eroa.
    -Kokeiltu uudella ilmamassamittarilla (huoltamon toimesta)/puhdistettu vanha -> Ei eroa.
    -Mitattu lambdojen jännite (huoltamon toimesta) - Ok.
    -Imusarjan takana olevat kumitulpat vaihdettu -> Isompi tulppa oli hieman haljennut, perstuntumalla kone hieman pirteämpi.
    -Polttoainesuodatin vaihdettu -> Ei eroa.
    -Ylempi haitariputki vaihdettu -> Oli täysin ehjä, mutta uusi vaihdettu - Ei eroa.
    -Alempi haitariputki vaihdettu -> Oli ehjän oloinen, jouduin rikkomaan vanhan jotta sain irti. Tarkistettu että asennushahlo osuu oikeaan rakoon eikä jää kantamaan. - Ei vaikutusta.
    -Tarkistettu ilmanpuhdistinkotelon ja ilmamassamittarin välinen o-rengas - Todella jämäkkä ja hyvä.
    -Tarkistettu disan toiminta, kun tukkii reiän siitä päältä ja vapauttaa läpän, ei avaudu kuin hieman, vapauttaa reiän niin aukeaa kokonaan. Ei tunnu välystä läpässä. Tiiviste lattana ja väljä. Disassa keskialueella on läppä "löysä" eli liikuteltavissa noin 1.5-2cm matkalta kumpaankin suuntaan ilman sanottavaa vastusta, sen jälkeen tuntuu vastus. Disa aukeaa n. 3000rpm. -> Vaikuttaa ehjältä lukuunottamatta keskialueen löysyyttä.
    -Vaihdettu Disan O-rengas -> Ei vaikutusta
    -Vaihdettu imusarjan päällä oleva Return Pipe 11617504536 - Putki ehjä, eristevaahtomuovi hapras, toisesta päästä eriste kostuneen oloinen sisäpuolelta. - Aluksi tuntui ettei mitään vaikutusta, mutta n. 250km ajon jälkeen vikavalo SAMMUI ENSIMMÄISEN KERRAN VIAN ILMAANNUTTUA ILMAN ETTÄ KUKAAN SITÄ NOLLASI! Luin vikakoodit ja vanhat p0171 ja p0174 siellä oli, nollasin. 100km ajon jälkeen luettu vikakoodit, p0171 on ilmestynyt. 150km jälkeen syttyi moottorin vikavalo.

    --------------------------------------------------------

    Voisiko torquen ja obd2 lukijan antamia tietoja käyttää jotenkin hyväksi? Äsken käväisin tyhjäkäyttämässä autoa hieman ja nappaisin screenshotin. Kuvassa auto ei täysin lämpimällä koneella vielä, termostaatit antavat lämpimällä koneella jotain 94-96 lämpöjä coolant temperaturelle. Kuvan STFT on bank 1 ja 2 Short Term seos ja LTFT on sitten Long Term seos. O2 on sensorit mitä obd2 lukija löysi lambdoista. Ajossa lambdojen jännite muuttuu vähän väliä hieman, samoin Short Term seos, joka käy ajoittain miinuksellakin. Bensapumpun alkuperäisyydestä ei tietoa, mutta auto käynnistyy todella hyvin ja lyhyellä startilla, toimii vaikka pölhövalolla ajaisi (tankki lähes tyhjänä, testattu ennen suodattimen vaihtoa). Kellotettu GPS:llä alle 9s kiihtyvyyksiä 0-100km/h heikommallakin startilla.

    Last edited by Warra; 13-07-2012, 16:18.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Jep..

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Euromalleissa sitä ei taida olla, jenkkien SULEV-malleista se löytyy, olikohan M56 työnimellä.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei se softasta ole kiinni jos paineelle ei ole anturia niin hankala sitä on mistään laskeakkaan
    En sitä tarkoittanutkaan, että Inpassa vika. Lähinnä halusin varmistuksen, että onko sitä painetietoa saatavilla.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ei se softasta ole kiinni jos paineelle ei ole anturia niin hankala sitä on mistään laskeakkaan

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Tutkiskelin INPAA ja empä ainakaan sieltä onnistunut löytämään bensanpaineille lukemaa mistään. Ilmeisesti inpalla ei sitten bensanpaineita näe?

    Leave a comment:


  • Tuoppo
    replied
    250km testiajoa tehty uudella pumpulla ja tässä havaintoja. Kulutus on taas normaalissa rajoissa, vetoja alakierroksille tullut selvästi lisää, auto lähtee tosi helposti käyntiin ja käy tasaisemmin tyhjäkäyntiä. Silti moottorin pitäisi vetää mielestäni vieläkin paremmin.

    Update: Kuten aiemmin epäilin autosta löytyi sitten vielä toinen vika. Toinen konehuoneessa näkyvä pakosarjassa olevista lambda-antureista oli löystynyt kierteestä ja kiristämisen jälkeen auto alkoi toimia vieläkin paremmin. Uskaltaisin väittää, että nyt auto vetää taas niinkuin se on tehtaalla tarkoitettukin.
    Last edited by Tuoppo; 05-07-2012, 09:31. Reason: Update ..

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Se toki on ylihuollettu jo ajat sitten. Ei tietenkään mitään vaikutusta.
    Aika hitaasti vaikuttaa sekin tukkeutuvan kun omassa alkuperäinen 170tkm toimi ihan normaalisti uuteen verrattuna.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Tukossa oleva bensansuodatinkin voi tehdä sen ettei kulahtanut pumppu jaksa tuottaa tarpeeksi. Sehän kannattaisi melkein vaihtaa alkuun.
    Se toki on ylihuollettu jo ajat sitten. Ei tietenkään mitään vaikutusta.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Tukossa oleva bensansuodatinkin voi tehdä sen ettei kulahtanut pumppu jaksa tuottaa tarpeeksi. Sehän kannattaisi melkein vaihtaa alkuun.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Joo en tiedä mitä tuo sucking jet pump tekee käytännössä. Ilmeisesti se on tuon toisen tankinreiän puolella? Ei kovin kallis osa kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Pumpun mukana ei tule uusia johtoja vaan ne kuuluu tuohon kanteen/anturiosaan? Eikös noissa ollut vikana myös noiden kannen alla olevien liitoksien kypsyminen? Joten uusi kansi sitten samalla kun ylihuolletaan pumppu...? Ja olisihan siellä vielä vaihdettavissa tuo sucking jet pump (tosin se taitaa olla vain letkuja yms. eikä oikea pumppu), imeeköhän bensapumppu bensaa sen läpi?

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied




    Tuollaiset liittimethän siellä on. Eikös se syttyminenkin tarvitse happea tarpeeksi?

    Pitänee tutkiskella Inpalla, että löytyykö sieltä bensanpaineille jotain lukemaa.
    Last edited by Antsah; 02-07-2012, 23:17.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Ensimmäinen ketju on varsinkin mielenkiintoinen, että ongelmat liittyisivät pumpun sähköliitoksiin.
    Minua hiukan hermostuttaa pätkivät pumpun sähköliitokset... Eikös bensa syty kipinästä? Miksi tuo systeemi edes on tuollainen, siis abiko-liitoksia bensan seassa? Vai onko minulla jäänyt tajuamatta joku juttu?

    Leave a comment:

Working...
X