Originally posted by Jampsu87
View Post
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by petrolhead View PostTossa meikäläisen romussa vuoti venakopan tiiviste. Sen verran että yksi tulpankolo oli ujosti öljyssä (vitonen, ja ainoa pytty jolta oli herja sytkäkatkoista), ja pikkasen vuoti pakosarjan suojapellille. Venttiilikopasta lähtevässä huohottimessa on imu, eli se vuoto ittessään ei sylje tiivisteen alta kamaa pihalle. No, tiivisteet on vaihdettu, katotaan sytyttääkö MIL valon vielä.
Leave a comment:
-
-
On siellä imu, mutta niin vähän alipainetta ettei estä öljyä lentelemästä. Itse olen saanut vuodosta käyntiongelmaa vasta kun päädystä oli tiivisteen puolikuu kokonaan poissa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostPeriaatteessa, mutta silloin pitäisi olla jo niin iso hole tiivisteessä että olisi koko konehuone useaan kertaa öljyttynä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostPohdin tuossa voisiko venakopan tiiviste aiheuttaa vittuilua ilamäärästä, se kuitenkin on yksi osa joka tiivistää huohotusilman "umpikierron".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Warra View PostPistänpä tiivistelmän omasta imuvuoto-ongelmastani jonka kanssa täälläkin painiskelin tarpeeksi kauan (ja sen ratkaisusta). Näinköhän olisi korjaantunut pelkällä MAF:n vaihdolla, tiedä sitä. Ainakaan tiettyjä halpoja muovi/kumiosia ei tarvitse aikoihin vaihtaa, ja eipähän tarvitse jänskättää huohottimen toimivuutta.
Copypastet suoraan omasta muistilistasta jos jollekkin on siitä hyötyä:
BMW 320i 2.2 M54b22 Touring imuvuodon lista
Auto käy nätisti, ei ongelmia. Hieman kohonnut polttoaineen kulutus. Moottorin keltainen vikavalo syttyy adaptioarvojen
nollauksen jälkeen 100-600km päästä, vikakoodien nollauksen jälkeen 10-70km. Vikakoodi kertoo että polttoaineseos laiha:
Vikakoodit p0171 System Too Lean (Bank 1) ja p0174 System Too Lean (Bank 2). Yleensä antaa vain toisen noista ensin, ja sitten myöhemmin toisenkin.
Long Term Fuel Trim Bank 1 & 2 n. 12-15% laihalla.
Tehty
-Vaihdettu Ilmansuodatin/Tulpat (huollon yhteydessä) - Ei eroa.
-Vaihdettu huohotin (letkuineen) (huoltamon toimesta) - Ei eroa.
-Mitattu lambdojen jännite (huoltamon toimesta) - Ok.
-Imusarjan takana olevat kumitulpat vaihdettu -> Isompi tulppa oli hieman haljennut, perstuntumalla kone hieman pirteämpi.
-Polttoainesuodatin vaihdettu -> Ei vaikutusta.
-Haitariputket vaihdettu -> Ehjän oloisia olivat. Tarkistettu että asennushahlo osuu oikeaan rakoon eikä jää kantamaan. - Ei vaikutusta.
-Tarkistettu ilmanpuhdistinkotelon ja ilmamassamittarin välinen o-rengas - Todella jämäkkä ja hyvä.
-Tarkistettu disan toiminta, kun tukkii reiän siitä päältä ja vapauttaa läpän, ei avaudu kuin hieman, vapauttaa reiän niin aukeaa kokonaan. O-rengas väljä. Disa aukeaa n. 3000rpm. Vaikuttaa olevan kunnossa.
-Vaihdettu Disan O-rengas -> Ei vaikutusta
-Vaihdettu imusarjan päällä oleva Return Pipe 11617504536 - Putki ehjä, eristevaahtomuovi hapras, toisesta päästä eriste kostuneen oloinen sisäpuolelta. - Ei vaikutusta.
-Kaadettu tankkiin Redline SI-1 Bensiinin Lisäaine (Puhdistaa injektorit ja imuventtiilit karstasta, kertakäsittelyllä) - n. 200km myöhemmin moottorin vikavalo sammui itsestään, mutta palautui myöhemmin takaisin.
-Vaihdettu OEM MAF 5WK96050Z Siemens -> Ei vikakoodeja! Ajossa eroa ei juuri huomaa.
Vian selvitys kesti n. 4kk ja välillä alkoi tuntua ettei mitään vikaa löydy, vaan auto huvikseen välkyttelee vikavaloa. Tulos kuitenkin että n. 49-54km/h keskinopeuden seka-ajossa kulutus on laskenut n. 8.4-8.8l/100km:stä 7.7-8.1l/100km.
Huohottimen paluuputki olisi itsellä vielä viimeinen vaihtamatta oleva osa. Löytyy jo, mutta pitää varata vähän aikaa kun sen vaihtoa varten joutuu tiputtamaan kokolailla paljon romua eestä. Pohdin tuossa voisiko venakopan tiiviste aiheuttaa vittuilua ilamäärästä, se kuitenkin on yksi osa joka tiivistää huohotusilman "umpikierron".
Leave a comment:
-
-
Pistänpä tiivistelmän omasta imuvuoto-ongelmastani jonka kanssa täälläkin painiskelin tarpeeksi kauan (ja sen ratkaisusta). Näinköhän olisi korjaantunut pelkällä MAF:n vaihdolla, tiedä sitä. Ainakaan tiettyjä halpoja muovi/kumiosia ei tarvitse aikoihin vaihtaa, ja eipähän tarvitse jänskättää huohottimen toimivuutta.
Copypastet suoraan omasta muistilistasta jos jollekkin on siitä hyötyä:
BMW 320i 2.2 M54b22 Touring imuvuodon lista
Auto käy nätisti, ei ongelmia. Hieman kohonnut polttoaineen kulutus. Moottorin keltainen vikavalo syttyy adaptioarvojen
nollauksen jälkeen 100-600km päästä, vikakoodien nollauksen jälkeen 10-70km. Vikakoodi kertoo että polttoaineseos laiha:
Vikakoodit p0171 System Too Lean (Bank 1) ja p0174 System Too Lean (Bank 2). Yleensä antaa vain toisen noista ensin, ja sitten myöhemmin toisenkin.
Long Term Fuel Trim Bank 1 & 2 n. 12-15% laihalla.
Tehty
-Vaihdettu Ilmansuodatin/Tulpat (huollon yhteydessä) - Ei eroa.
-Vaihdettu huohotin (letkuineen) (huoltamon toimesta) - Ei eroa.
-Mitattu lambdojen jännite (huoltamon toimesta) - Ok.
-Imusarjan takana olevat kumitulpat vaihdettu -> Isompi tulppa oli hieman haljennut, perstuntumalla kone hieman pirteämpi.
-Polttoainesuodatin vaihdettu -> Ei vaikutusta.
-Haitariputket vaihdettu -> Ehjän oloisia olivat. Tarkistettu että asennushahlo osuu oikeaan rakoon eikä jää kantamaan. - Ei vaikutusta.
-Tarkistettu ilmanpuhdistinkotelon ja ilmamassamittarin välinen o-rengas - Todella jämäkkä ja hyvä.
-Tarkistettu disan toiminta, kun tukkii reiän siitä päältä ja vapauttaa läpän, ei avaudu kuin hieman, vapauttaa reiän niin aukeaa kokonaan. O-rengas väljä. Disa aukeaa n. 3000rpm. Vaikuttaa olevan kunnossa.
-Vaihdettu Disan O-rengas -> Ei vaikutusta
-Vaihdettu imusarjan päällä oleva Return Pipe 11617504536 - Putki ehjä, eristevaahtomuovi hapras, toisesta päästä eriste kostuneen oloinen sisäpuolelta. - Ei vaikutusta.
-Kaadettu tankkiin Redline SI-1 Bensiinin Lisäaine (Puhdistaa injektorit ja imuventtiilit karstasta, kertakäsittelyllä) - n. 200km myöhemmin moottorin vikavalo sammui itsestään, mutta palautui myöhemmin takaisin.
-Vaihdettu OEM MAF 5WK96050Z Siemens -> Ei vikakoodeja! Ajossa eroa ei juuri huomaa.
Vian selvitys kesti n. 4kk ja välillä alkoi tuntua ettei mitään vikaa löydy, vaan auto huvikseen välkyttelee vikavaloa. Tulos kuitenkin että n. 49-54km/h keskinopeuden seka-ajossa kulutus on laskenut n. 8.4-8.8l/100km:stä 7.7-8.1l/100km.
Leave a comment:
-
-
täytyy kokeilla tuota sprayta. sormitestin tolle disalle irrallaan tein jo, ja siinä kyllä ei vuotanut. mulla ei muita oireita oo kun lämpösenä tyhjäkäynti joskus humppaa (ei aina läheskään)
sekä kylmänä meno on hetken nykivää jos ajaa kävelyvauhtia. kaasua kun antaa niin vetää normaalisti.
Leave a comment:
-
-
Onkohan täällä kukaan kokeillut puhdistaa/vaihtaa tuota ICV-venttiiliä?:think
Olisi hyvä tietää täältäkin vähän kokemuksia, että vaikuttaako tosiaan pelkkä puhdistus niin paljon, mitä puhutaan!!:think
Ulkomaisilla foorumeilla oli tuosta paljon juttuja, ja oli positiivisiä vaikutuksia
tyhjäkäntiin, sekä väännön satunnaisiin ailahteluihin. En tiedä sitten.........
Tuossa yksi:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne[l View Postravisteliko sulla tyhjäkäynti kokoajan vai vaan kylmänä tai kuumana ? ja vakuttiko sulla noi vuodot sytytysennakon seilaukseen tyhjäkäynnillä vai pääsikkö inpalla katteleen ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janne[l View Postravisteliko sulla tyhjäkäynti kokoajan vai vaan kylmänä tai kuumana ? ja vakuttiko sulla noi vuodot sytytysennakon seilaukseen tyhjäkäynnillä vai pääsikkö inpalla katteleen ?
Mulla vuoti disa siitä akselilta sekä liitoksesta. Auto tutisi reippaasti ja vikakoodeja oli iso liuta lambdoilta ja sytytyskatkoja vähän sieltä täältä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by minurmi View PostTäällä löytyi kans yksi viallinen DISA-venttiili. Kilometrejä se kesti aika tarkkaan 200 tkm. Akselihan sieltä oli poikki -> uusi DISA, samalla vaihdettu haitariputket (oli ehjät) ja imusarjan iso kumitulppa. Hintaa tuli rempalle ~260e ja aikaa meni pari-kolme tuntia. Erittäin helppo homma, kiitos kaikkien netistä löytyvien ohjeiden!
Ja vikakoodejahan tuli sytytyshäiriöistä kaikilta sylintereiltä, laihasta seoksesta lambdoilta jne., lisäksi tyhjäkäynti ravisti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Warra View PostOnko jätkillä tietoa mitä eroa on 330i MAF:lla verrattuna tuo 320-328i MAF:iin?
5WK96132 Siemens olisi kyseessä, saisin tuttavalta hommattua edullisesti kun hänellä jäänyt ylimääräiseksi (uusi, vain kokeiltu), mutta uskaltaako tuota lykätä 320i 2.2 m54:ään.. (5WK96050Z Siemens olisi ilmeisesti tähän se oikea)
Leave a comment:
-
Leave a comment: