memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Taidan heittää putkiin ja separaattoriin vielä lisäksi kerroksen armaflexiä.
    Ei niihin mahdu lisäeriste, ne niissä olevatkin jo vaikeuttavat asennusta.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Talvimallin huohotin ja vähintään kuskinpuolen munuainen tukkoon niin pysyy huolet todennäköisemmin poissa.
    Taidan heittää putkiin ja separaattoriin vielä lisäksi kerroksen armaflexiä.

    Leave a comment:


  • Petteri80
    replied
    Originally posted by jannmann View Post

    Mistähän ETK:sta löytyy sitten sen tulpan numero(jos kuuluu olla tulppa) kun hajosi käsiin kun repi jäätyneen separaattorin pois.
    Pitäs olla valmiina paikallaan kun vaihdat uuden separaattorin.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Kiitos nopeasta vastauksesta.
    Nää uudemmat murheenkryynit on niin vieraita, että hävettää jo itseäkin.
    Perkeleen pakkaset ja paska huohotin systeemi
    Talvimallin huohotin ja vähintään kuskinpuolen munuainen tukkoon niin pysyy huolet todennäköisemmin poissa.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Joo tulppa on tosiaan omassakin M54:ssa.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ei kuulu olla M54:ssä letkua, se on vain M52TU-koneessa. Tulppa taitaa olla samankokoinen (3,5mm sisähalkaisija) mitä imusarjan takana olevat pienemmät tulpat.
    Kiitos nopeasta vastauksesta.
    Nää uudemmat murheenkryynit on niin vieraita, että hävettää jo itseäkin.
    Perkeleen pakkaset ja paska huohotin systeemi

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Mitäs kun ton kuvassa olevan 323 loppusen ohuen letku tilalla itsellä oli kumittutti/tulppa. Auto siis 530iA farkku 11/2000, Jos siihen kuuluu toi letku eikä tulppa, niin mihin se menee?

    Mistähän ETK:sta löytyy sitten sen tulpan numero(jos kuuluu olla tulppa) kun hajosi käsiin kun repi jäätyneen separaattorin pois.
    Ei kuulu olla M54:ssä letkua, se on vain M52TU-koneessa. Tulppa taitaa olla samankokoinen (3,5mm sisähalkaisija) mitä imusarjan takana olevat pienemmät tulpat.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Return Pipe tuo #7 joka näyttää tältä:
    Mitäs kun ton kuvassa olevan 323 loppusen ohuen letku tilalla itsellä oli kumittutti/tulppa. Auto siis 530iA farkku 11/2000, Jos siihen kuuluu toi letku eikä tulppa, niin mihin se menee?

    Mistähän ETK:sta löytyy sitten sen tulpan numero(jos kuuluu olla tulppa) kun hajosi käsiin kun repi jäätyneen separaattorin pois.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    ......
    Last edited by Antsah; 14-03-2013, 17:10.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    No eipä mennyt sitten kauan kun akku alkoi näyttää hiipumisen merkkejä. 2 kertaa jo tehnyt, että virrat on ollut niin vähissä, että apuvirallalla käyntiin. Ei kestä näköjään enään pakkasta+pätkäajoa.
    Vaihdoin juuri n. 2 vuotta vanhan vartan akun uuteen exideen. Loppui startatessa lievä kilahtava ääni, valot eivät himmene enää eikä kierroksetkaan humppaa niin herkästi enää siirrellessä autoa pienillä kierroksilla. CTEK-laturin hommasin myös, jos akku kestäisi sen avulla useamman vuoden. Jatkossa kyllä otan suosiolla myös akun irti, kun teen jotakin remonttia ja autossa on ovet auki. Taisi mennä kesällä aika loppuun tuo varta, kun auto oli työn alla useamman päivän.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    .....
    Last edited by Antsah; 14-03-2013, 17:12.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Mulla tuo ex E39 M52B25tu humppasi tyhjää kylmänä.
    Juuri ennen myyntiä sitten alkoi herjaamaan lambdasta joten veikkaisin että ne tuon aiheuttivat. Tosin jäivät itseltä vaihtamatta niin täyttä varmuutta ei tullut :think

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    .......
    Last edited by Antsah; 14-03-2013, 17:12.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Mulla suhteellisen uus Varta Start-Stop Plus 70Ah AGM -akku, joten ei se ainakaan mulla johdu siitä.
    Tänään huomasin ettei sitä vikaa olekaan, eli tulee jotenkin silloin tällöin, ehkä enemmän lämpimällä koneella, tiedä sitten...kytkimen vaihdoin tossa hiljattain kanssa niin voi olla etten ole siihen vielä täysin tottunut sitten
    Joo ei se välttämättä akusta johdu, mutta jos akku on finaalissa, niin varmaan vielä helpommin kyykkää. Saman olen huomannut, että lämpimänä tekee tuota helpommin. Yleensä silloin, kun tulee kotipihan parkkiin ja yrittää taivuttaa tuota laivaa ruutuun.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Mulla lieveni tuo uudella anturilla, mutta tekee vielä joskus hieman. Yksi minkä arvelen, että saattaa myös vaikuttaa tähän on akun varaus. Voisiko olla herkempi humppaamaan hieman tyhjällä akulla, kun tuo tapahtuu juuri silloin, kun moottori meinaa sammua siirreltäessä ilman kaasua ja laturi ei jaksa syöttää akulle virtaa? Samalla huomaa myös, että ajovalot hiipuu, kun tuo kyykkääminen/humppaaminen tapahtuu. Kävin tänään hakee ctekin laturin, kun huomasin startatessa akun olevan hieman hengetön.
    Mulla suhteellisen uus Varta Start-Stop Plus 70Ah AGM -akku, joten ei se ainakaan mulla johdu siitä.
    Tänään huomasin ettei sitä vikaa olekaan, eli tulee jotenkin silloin tällöin, ehkä enemmän lämpimällä koneella, tiedä sitten...kytkimen vaihdoin tossa hiljattain kanssa niin voi olla etten ole siihen vielä täysin tottunut sitten

    Leave a comment:

Working...
X