Niin putken numero olisi sitten kuitenkin tuo kuvissakin näkyvä?
Jossakin ketjussa oli jenkeissä vaihtaneet noita tikkuja erilaisiin. Niitäkin on siis vissiin eri mallisina olemassa.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Antsah View Posthttp://www.bimmerfest.com/forums/sho...light=dipstick
Laitampa tänne tämmösen linkin. Jenkkilässä ovat huomanneet, että m54 öljytikun putkessa on tuollaiset hölmöt sisäkkäiset reiät CCV:n huohotukselle. Ne menevät ilmeisesti helposti tukkoon.
Bemari on tehnyt tuohon uuden putken jossa ei noita sisäkkäisiä reikiä enään ole. Ilmeisesti tuon vanhan voisi poraamalla muutta samanlaiseksi tai sitten vain puhdistaa nuo sisäkkäiset huohotusreiät. Ketjuja on enemmänkin aiheeseen liittyen. Osa on poistanut kokonaan CCV:n käytöstä. Kuvissa oleva uuden putken numero on ilmeisesti väärä ja se on päivittynyt realoemissakin näkyväksi numeroksi 11 43 7 531 258 ja hintakin laski samalla. Toisaalta mistä tietää kumpi sieltä sitten lopuksi tulee jos tilaa. Taidan putsailla vain vanhan varalta
Mietimpä vaan, että monellako m54 omistajalla mahtaa öljynkulutus johtua tuosta öljytikun putkesta?
Mulla on siis se alkuperäinen putki paikoillaan, mutta röörit puhdistettuna. EIköhän tuo mene noinkin...Last edited by Bomb5; 11-07-2012, 21:43.
Leave a comment:
-
-
Ihan hyvältä näytti oma öljytikun putki, hieman tuli tinnerillä liuottelemalla karstaa pihalle. Sen sijaan o-rengas oli ihan riekaleina. Onneksi ei tippunut öljypohjaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostRuotsin varasto varmaankin möi ensin vanhat pois, ehkä nyt on jo uusia.
Tuolla siitä oli juttua:
http://www.btcf.fi/forum/showthread....2&#post1295112Last edited by Antsah; 11-07-2012, 12:29.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostIhan normaalia...Originally posted by janne[l View Postei nyt suoraan liity asiaan, mutta paljossa teillä pyörii koneen lämmöt salavalikon 7.1 kohassa katottuna ? Tarkkailin tota omaa niin 95-99 kokoajan. Musta aika korkee ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostItselle oli ihan uusi juttu, ei ole tullut missään aikaisemmin vastaan. En ainakaan muista nähneeni separaattori keskusteluissa tuosta mitään puhetta. Oiskohan niin, että tuota putkea on myös vanhana versiona bemarin varastoissa? Vai voiko olla, että tuota uutta versiota on vain USA:n markkinoilla?
Tuolla siitä oli juttua:
Leave a comment:
-
-
Itselle oli ihan uusi juttu, ei ole tullut missään aikaisemmin vastaan. En ainakaan muista nähneeni separaattori keskusteluissa tuosta mitään puhetta. Oiskohan niin, että tuota putkea on myös vanhana versiona bemarin varastoissa? Vai voiko olla, että tuota uutta versiota on vain USA:n markkinoilla?
Pitää ottaa tänään oma putki tutkimuksiinLast edited by Antsah; 11-07-2012, 09:23.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostKuvissa oleva uuden putken numero on ilmeisesti väärä ja se on päivittynyt realoemissakin näkyväksi numeroksi 11 43 7 531 258 ja hintakin laski samalla. Toisaalta mistä tietää kumpi sieltä sitten lopuksi tulee jos tilaa. Taidan putsailla vain vanhan varalta
Leave a comment:
-
-
Joo tuohan on ihan tiedossa oleva homma, pitäisi tikku käyttää aina irti ja putsata ainakin separaattorin vaihdoin yhteyssä, sama juttu vanhassa single vanos m52 myös.
Aika usein näkee tukkosena.
Leave a comment:
-
-
Laitampa tänne tämmösen linkin. Jenkkilässä ovat huomanneet, että m54 öljytikun putkessa on tuollaiset hölmöt sisäkkäiset reiät CCV:n huohotukselle. Ne menevät ilmeisesti helposti tukkoon.
Bemari on tehnyt tuohon uuden putken jossa ei noita sisäkkäisiä reikiä enään ole. Ilmeisesti tuon vanhan voisi poraamalla muutta samanlaiseksi tai sitten vain puhdistaa nuo sisäkkäiset huohotusreiät. Ketjuja on enemmänkin aiheeseen liittyen. Osa on poistanut kokonaan CCV:n käytöstä. Kuvissa oleva uuden putken numero on ilmeisesti väärä ja se on päivittynyt realoemissakin näkyväksi numeroksi 11 43 7 531 258 ja hintakin laski samalla. Toisaalta mistä tietää kumpi sieltä sitten lopuksi tulee jos tilaa. Taidan putsailla vain vanhan varalta
Mietimpä vaan, että monellako m54 omistajalla mahtaa öljynkulutus johtua tuosta öljytikun putkesta?
Last edited by Antsah; 11-07-2012, 00:23.
Leave a comment:
-
-
Olikos muuten näin, että m52 koneella olevissa on erillinen paineensäädin? M54 paineensäädin on bensansuodattimen päädyssä. Se suodatin on huomattavasti kalliimpikin kuin m52 koneella olevissa. Eli m54 tulee aina uusittua samalla myös paineensäädin.
Tässä vertailuna:
Last edited by Antsah; 10-07-2012, 14:49.
Leave a comment:
-
-
Paineet pitäis mitata jossain siellä huipputehon kierrosluvun lähellä kun on kaasu pohjassa, ei riitä että tyhjäkännillä katseee. Paineet menee ainakin M52:ssa niin että kun läppä on täysin auki, ts. alipainetta ei käytännössä ole, pitäs tulla jotain 3,7bar ja läppä kiinni tyhjäkäynnillä sellainen 3,1.
Kannattaa ne paineet mitata. Jos pumppu selvä tai suodatin tukossa niin kovassa vedossa laskee bensanpaineet vaikka kaasu on pohjassa. Paineensäädinhän voi oireilla sitten hieman erilailla, mutta senkin viat näkee paineet mittaamalla.
En ole kyllä kuullut että kellään olisi paineensäädin takkuillut, ja paikallinen merkkiliikekin myi mulle pari vuotta sitten ensimmäisen säätimensä ikinä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antsah View PostKannattaisikohan sen bensapumpun kunto tarkistaa bensanpaineet mittaamalla. Mittaukseenhan on siellä suutinkiskon päässä valmiiksi venttiili.
Kumiosat olivat kyllä yllättävän hyväkuntoisia pl. imusarjan takana oleva isompi kumitulppa. Paljon parempia lähes jokainen kuin täällä oleva kauhuesimerkki. Yllätyin kun alemman haitariputken pikkuhaara oli täysin ehjä.Last edited by Warra; 06-07-2012, 19:09.
Leave a comment:
-
Leave a comment: