memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antsah
    replied
    Niin putken numero olisi sitten kuitenkin tuo kuvissakin näkyvä?

    Jossakin ketjussa oli jenkeissä vaihtaneet noita tikkuja erilaisiin. Niitäkin on siis vissiin eri mallisina olemassa.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    http://www.bimmerfest.com/forums/sho...light=dipstick

    Laitampa tänne tämmösen linkin. Jenkkilässä ovat huomanneet, että m54 öljytikun putkessa on tuollaiset hölmöt sisäkkäiset reiät CCV:n huohotukselle. Ne menevät ilmeisesti helposti tukkoon.

    Bemari on tehnyt tuohon uuden putken jossa ei noita sisäkkäisiä reikiä enään ole. Ilmeisesti tuon vanhan voisi poraamalla muutta samanlaiseksi tai sitten vain puhdistaa nuo sisäkkäiset huohotusreiät. Ketjuja on enemmänkin aiheeseen liittyen. Osa on poistanut kokonaan CCV:n käytöstä. Kuvissa oleva uuden putken numero on ilmeisesti väärä ja se on päivittynyt realoemissakin näkyväksi numeroksi 11 43 7 531 258 ja hintakin laski samalla. Toisaalta mistä tietää kumpi sieltä sitten lopuksi tulee jos tilaa. Taidan putsailla vain vanhan varalta



    Mietimpä vaan, että monellako m54 omistajalla mahtaa öljynkulutus johtua tuosta öljytikun putkesta?



    Postailin samasta aiheesta aiemmin talvella tuonne huohotin-topicciin. En suosittele sen uudentyyppisen mittatikun putken hommaamista, josta se sisäkkäinen putki on poistettu, koska mittatikku ei ole yhteensopiva sen putken kanssa, vaan jää sinne aivan jumiin. Väkisin vetämällä joillakin on lähteny toimimaan, mutta tikun muoviosista lähtee lastua. Marmorilla eivät kovin tykänneet, kun jouduin palauttamaan sen uuden putken. No, eipähän se minun vika ole, jos bmw semmoista putkea valmistaa ja mulle sen möivät. Ei vaan ollut yhteensopiva. Tuo oikeasti uusi putki on ihan eri numerolla kuin real oemissa tai bmw fannsissa löytyvä numero. Tässä aiempi postaus ja pari linkkiä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=286

    Mulla on siis se alkuperäinen putki paikoillaan, mutta röörit puhdistettuna. EIköhän tuo mene noinkin...
    Last edited by Bomb5; 11-07-2012, 21:43.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Ihan hyvältä näytti oma öljytikun putki, hieman tuli tinnerillä liuottelemalla karstaa pihalle. Sen sijaan o-rengas oli ihan riekaleina. Onneksi ei tippunut öljypohjaan

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ruotsin varasto varmaankin möi ensin vanhat pois, ehkä nyt on jo uusia.
    Tuolla siitä oli juttua:
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....2&#post1295112
    Joo eipä ole moinen sattunut silmään. Jos täällä saisi bemarin marmoritiskiltä hyvää palvelua niin voisi tilauttaa tuollaisen putken, että katsoisivat onko se tuollainen uuden mallinen. Taitaa vaan olla turha edes yrittää, että tilaisivat mahdollisesti "turhaan" tuon putken. Kyllä taas vähän ihmettelin tuota Wetterin hommaa siellä käydessä kun tiskin takana pyörii kymmeniä ukkoja ja pari niistä saa ilmeisesti myydä varaosia. Ei ainakaan kovin asiakaslähtöistä ainakaan kun asiakas odottelee että niistä kahdesta vapautuisi toinen
    Last edited by Antsah; 11-07-2012, 12:29.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ihan normaalia...
    Originally posted by janne[l View Post
    ei nyt suoraan liity asiaan, mutta paljossa teillä pyörii koneen lämmöt salavalikon 7.1 kohassa katottuna ? Tarkkailin tota omaa niin 95-99 kokoajan. Musta aika korkee ?
    noh nyt se sitten kävi, viikoloppuna pamahti lahdessa nesteet pihalle kun auto oli tyhjäkäynnillä, arviolta puolet nesteistä maahan. Hinaamalla tampereelle ja hinurille 450e olehyvä. En vitutuksessani kerenny yhtään kattoo mistä nesteet tuli, mut eikös näissä paisari melkein ekana luovuta ja kannen takana on joku muovinen lähtö mikä on myös hajoillut ?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Itselle oli ihan uusi juttu, ei ole tullut missään aikaisemmin vastaan. En ainakaan muista nähneeni separaattori keskusteluissa tuosta mitään puhetta. Oiskohan niin, että tuota putkea on myös vanhana versiona bemarin varastoissa? Vai voiko olla, että tuota uutta versiota on vain USA:n markkinoilla?
    Ruotsin varasto varmaankin möi ensin vanhat pois, ehkä nyt on jo uusia.
    Tuolla siitä oli juttua:

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Itselle oli ihan uusi juttu, ei ole tullut missään aikaisemmin vastaan. En ainakaan muista nähneeni separaattori keskusteluissa tuosta mitään puhetta. Oiskohan niin, että tuota putkea on myös vanhana versiona bemarin varastoissa? Vai voiko olla, että tuota uutta versiota on vain USA:n markkinoilla?

    Pitää ottaa tänään oma putki tutkimuksiin
    Last edited by Antsah; 11-07-2012, 09:23.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Kuvissa oleva uuden putken numero on ilmeisesti väärä ja se on päivittynyt realoemissakin näkyväksi numeroksi 11 43 7 531 258 ja hintakin laski samalla. Toisaalta mistä tietää kumpi sieltä sitten lopuksi tulee jos tilaa. Taidan putsailla vain vanhan varalta
    Minähän taannoin ostin tuon "uuden" putken ja ihan samanlainen putki sieltä tuli kuin vanhakin. Kyseessä toki voi olla ruotsalaisten kusetus ja Saksasta olisi saanut uudemman mallisen putken. Tuosta tosin on aikaa jo muutama vuosi.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Joo tuohan on ihan tiedossa oleva homma, pitäisi tikku käyttää aina irti ja putsata ainakin separaattorin vaihdoin yhteyssä, sama juttu vanhassa single vanos m52 myös.
    Aika usein näkee tukkosena.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied


    Laitampa tänne tämmösen linkin. Jenkkilässä ovat huomanneet, että m54 öljytikun putkessa on tuollaiset hölmöt sisäkkäiset reiät CCV:n huohotukselle. Ne menevät ilmeisesti helposti tukkoon.

    Bemari on tehnyt tuohon uuden putken jossa ei noita sisäkkäisiä reikiä enään ole. Ilmeisesti tuon vanhan voisi poraamalla muutta samanlaiseksi tai sitten vain puhdistaa nuo sisäkkäiset huohotusreiät. Ketjuja on enemmänkin aiheeseen liittyen. Osa on poistanut kokonaan CCV:n käytöstä. Kuvissa oleva uuden putken numero on ilmeisesti väärä ja se on päivittynyt realoemissakin näkyväksi numeroksi 11 43 7 531 258 ja hintakin laski samalla. Toisaalta mistä tietää kumpi sieltä sitten lopuksi tulee jos tilaa. Taidan putsailla vain vanhan varalta



    Mietimpä vaan, että monellako m54 omistajalla mahtaa öljynkulutus johtua tuosta öljytikun putkesta?



    Last edited by Antsah; 11-07-2012, 00:23.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    .......
    Last edited by TJJ; 11-07-2012, 07:23.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Jepulis.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Olikos muuten näin, että m52 koneella olevissa on erillinen paineensäädin? M54 paineensäädin on bensansuodattimen päädyssä. Se suodatin on huomattavasti kalliimpikin kuin m52 koneella olevissa. Eli m54 tulee aina uusittua samalla myös paineensäädin.

    Tässä vertailuna:



    Last edited by Antsah; 10-07-2012, 14:49.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Paineet pitäis mitata jossain siellä huipputehon kierrosluvun lähellä kun on kaasu pohjassa, ei riitä että tyhjäkännillä katseee. Paineet menee ainakin M52:ssa niin että kun läppä on täysin auki, ts. alipainetta ei käytännössä ole, pitäs tulla jotain 3,7bar ja läppä kiinni tyhjäkäynnillä sellainen 3,1.

    Kannattaa ne paineet mitata. Jos pumppu selvä tai suodatin tukossa niin kovassa vedossa laskee bensanpaineet vaikka kaasu on pohjassa. Paineensäädinhän voi oireilla sitten hieman erilailla, mutta senkin viat näkee paineet mittaamalla.

    En ole kyllä kuullut että kellään olisi paineensäädin takkuillut, ja paikallinen merkkiliikekin myi mulle pari vuotta sitten ensimmäisen säätimensä ikinä.

    Leave a comment:


  • Warra
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Kannattaisikohan sen bensapumpun kunto tarkistaa bensanpaineet mittaamalla. Mittaukseenhan on siellä suutinkiskon päässä valmiiksi venttiili.
    Paineet mittaamalla saa selville pumpun kunnon? Pitänee käydä jossain huoltoasemalla mittauttamassa, saa tuonkin selville. Itseasiassa kävisi kyllä järkeen ja on autolla kuitenkin 260tkm rullattu, jos bensapumppu on originaali niin varmaan elämänsä ehtoopuolella.

    Kumiosat olivat kyllä yllättävän hyväkuntoisia pl. imusarjan takana oleva isompi kumitulppa. Paljon parempia lähes jokainen kuin täällä oleva kauhuesimerkki. Yllätyin kun alemman haitariputken pikkuhaara oli täysin ehjä.
    Last edited by Warra; 06-07-2012, 19:09.

    Leave a comment:

Working...
X