memebuy23buy

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hawk_
    replied
    Nyt on saatu bemari kuntoon. Kerrotaan nyt alusta alkaen. Eli ongelmia oli tehottomuus, auton huono käynnistyminen, suuri kulutus (11-14 litraa), liikkeelle lähdettäessä piti painaa enemmän kaasua kun tuntu olevan hankalaa, moottorivikavalo paloi ja kylmänä kun painoi enemmän kaasua, ei reagoinut mitenkään siihen vaan tuntui kuin auto tukehtuisi. Vikakoodit, jotka autosta luettiin:
    E3, Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    E4, Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
    CA, Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja
    Eli kävi laihalla. Vikaa alettiin tutkimaan ja imusarjan alta löytyi irtoinainen alipaineletku, laitettiin paikalleen mutta ilman sen suurempia vaikutuksia. Nyt viimeisenä autoon vaihdettiin pa-pumppu, pa-suodatin ja venakopan tiiviste. Tänään hain auton korjaamolta ja lähdin motaria pitkin ajelemaan kotia kohti. Keskikulutus motarilla vakionopeudensäädin päällä reilua satasta ja kulutus 6,6l/100km! Eli kulutus laski todella paljon, tehoja tuli mukavasti lisää niin kyllä nyt taas kelpaa ajella Kylmänä en vielä ole päässyt käynnistämään autoa, mutta olettaisin, että käynnistyy nyt normaalisti.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Tais vika löytyä vihdoin.. Irrotin pakosarjat (m54b30) ja molemmissa sarjoissa kun kädessä heilutteli niin katin kennot heilu ja kolisi yhtinä mötteinä kuorien sisällä. näin ei ilmeisesti niiden kuulu irti olla ? Lisäks pieni säksätys joka kuului kun ajo seinän lähellä niin kuului ilmeisesti vuodosta pakosarjan laipan juuresta, joka oli hiukan nokinen.
    Kesällä oli muutama päivä kun autossa oli kaikki tehot tallella mutta muuten mentii aika laiskalla pelillä. Noi katit kuitenki sen verran tuola varmaan ahdistaa kun täyskaasullakin millin liikahtaa se kennosto niin virtaukset voi olla aika mielenkiintoset samaten noi voi nostaa koneen lämpöjäkin ihan mukavasti..
    Öljynkulutuksen aiheuttajat löytyi myös, venttiilikopan tiiviste kussu aika runsaasti vaikka vaihdettu 10tkm sitten. Lisäks öljytikun putken O-rengas puuttui kokonaan.
    Tyhjäkäynti luisti liikkui myös aika takkusesti, seki tuli putsattua ja perään suihkasin "kuiva rasvaus" ainetta voiteleen.
    Disa myös piti, sormitestillä kokeiltuna ja koneen käydessä varsi liikkui oikein.
    Maf testi oli myös kesällä yli 70l/h, joten eiköhän toi tehottomuus johtunu kokonaan noista pakosarjoista ja vikavalon sytytti ilmeisesti se vuoto pakosarjan laipan kohalla, mikä taas sekotti suoraan säätölambdan..
    Noh nyt sitte peltisarjat tilalle+katit, onko ehodtuksia hyvälle setille ? Ei tarvi bolt on olla, hitsi löytyy.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    katoin noi omat puolat. BREMI malliset, ja alkuperäset. ajettu tosin vasta vajaa 160tkm. Kylmänä hiukan kakoo,tutisee ja ihan ku kävis viidellä mutta tuskin puolista johtuu kun eikös noi oo sit kokoajan pimeenä jos vikaa tulee niihin.
    Osaakos joku muuten sanoo mikä toi luukku on etummaisen pakosarjan yläpuolella ? se on kahella kuparimutterilla kiinni kannessa. Pakosarjan ja venttiilikopan välissä siis..
    Siihen tulee lisäilmapumppu kiinni määrätyn vuosimallin jälkeen euro4 päästönormin takia.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Aika harvassa loppupeleissä ovat mutta kyllä ne uudemman mallin puolet ainakin muissa moteissa tuntuvat kestävän huonommin.
    katoin noi omat puolat. BREMI malliset, ja alkuperäset. ajettu tosin vasta vajaa 160tkm. Kylmänä hiukan kakoo,tutisee ja ihan ku kävis viidellä mutta tuskin puolista johtuu kun eikös noi oo sit kokoajan pimeenä jos vikaa tulee niihin.
    Osaakos joku muuten sanoo mikä toi luukku on etummaisen pakosarjan yläpuolella ? se on kahella kuparimutterilla kiinni kannessa. Pakosarjan ja venttiilikopan välissä siis..

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Hawk_ View Post
    Korjaamolla tuo tehtiin, sanoivat vaan että imusarjan alla.

    Onko väliä, nollaako vikakoodit ennen MAF-testiä? Kävin testailemassa, kolmosvaihteella ylämäkeen, hieman ennen rajoitinta näytti 58,1 l/h. Taitaa olla liian vähän? 2,2 litranen kyseessä. Paljonko pitäisi olla?
    Tuota luokkaa se on minullakin tässä omassa m54b25 uudellakin maffilla joten ei sulla vaikuttaisi vikaa olevan.

    Leave a comment:


  • Hawk_
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Missäs kohti tuollainen alipaineletku on imusarjassa? Pystyykö tuota tarkastamaan ilman imusarjan irroitusta?
    Korjaamolla tuo tehtiin, sanoivat vaan että imusarjan alla.

    Onko väliä, nollaako vikakoodit ennen MAF-testiä? Kävin testailemassa, kolmosvaihteella ylämäkeen, hieman ennen rajoitinta näytti 58,1 l/h. Taitaa olla liian vähän? 2,2 litranen kyseessä. Paljonko pitäisi olla?
    Last edited by Hawk_; 27-01-2013, 20:48.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Hawk_ View Post
    Omassa M54b22 on korjattu yksi imuvuoto, imusarjan alta alipaineletku pois paikoiltaan. Ei suurta vaikutusta ongelmiin (käynnistys, kulutus ja tehon puute), hieman tuntuu, että olisi tullut lisää vääntöä ja kulutus laski siittä 13-14 litrasta 11-12 litraan. Korjaamolla ei löydetty muita imuvuotoja. Huohotinhilut näyttivät kuulemma uusiltä.
    Missäs kohti tuollainen alipaineletku on imusarjassa? Pystyykö tuota tarkastamaan ilman imusarjan irroitusta?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Hawk_ View Post
    Vaikuttaako imuvuodot päästöihin? Jostain olisin mielestäni kuullut tämmöistä. Omaan tehtiin päästömittaus vielä ennen kuin imuvuoto oltiin löydetty ja korjattu, ja päästöt olivat ok.
    Ei vaikuta niin kauan kun vuoto on niin pieni, että moottorinohjaus pystyy sen korjaamaan muuttamalla suuttimien ohjausta. Sitten kun tuon korjausarvot menee tappiin, syttyy vikavalo.

    Leave a comment:


  • Hawk_
    replied
    Omassa M54b22 on korjattu yksi imuvuoto, imusarjan alta alipaineletku pois paikoiltaan. Ei suurta vaikutusta ongelmiin (käynnistys, kulutus ja tehon puute), hieman tuntuu, että olisi tullut lisää vääntöä ja kulutus laski siittä 13-14 litrasta 11-12 litraan. Korjaamolla ei löydetty muita imuvuotoja. Huohotinhilut näyttivät kuulemma uusiltä.

    Vaikuttaako imuvuodot päästöihin? Jostain olisin mielestäni kuullut tämmöistä. Omaan tehtiin päästömittaus vielä ennen kuin imuvuoto oltiin löydetty ja korjattu, ja päästöt olivat ok.

    Sitten lainaus tämän topicin ensimmäiseltä sivulta: "Kylmänä kone reagoi kaasuun varsin mukavasti ja alavääntöäkin löytyy ainakin perusajeluun asti. Koneen lämmettyä kuuluu konehuoneen puolelta kaasua painettaessa tuo em. pölynimurin ääni ja alavääntö on <3k kierroksilla täysin kateissa."
    Itsellä on juuri toisinpäin, kun kone on kylmä, yrittää kiihdyttää 2 vaihteella, niin auto ei meinaa reagoida kaasuun vaan tuntuu aivan kuin se tukehtuisi. Kun taas kone lämpiää, reagoi kaasuun normaalisti. Eli pitääkö jatkaa imuvuodon etsimistä vai onko mahdollisesti pa-pumppu?

    Nämä vikakoodit luettu ennen mitään korjaustoimenpiteitä:
    E3, Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    E4, Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
    CA, Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Aika harvassa loppupeleissä ovat mutta kyllä ne uudemman mallin puolet ainakin muissa moteissa tuntuvat kestävän huonommin.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Jänniä nämä puolaviat. Minä oon ajanut nyt kahdella eri autolla M54B30-koneella yli 200 000 km ilman yhtäkään edes puolahäiriötä saatika sitte vikoja.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Noi vanhanmalliset puolat tuntuis kestävän paremmin kun nämä uudet.
    ..tai sit nämä M54B30 vaan nielee näitä ku karkkia.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Omassa näytti olevan kaikki puolat alkuperäisiä vielä (220tkm).

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Yksi kuollut puola = yksi pytty pelistä pois = outo käyntiääni ja pian syttyy keltainen moottorivikavalo.

    Puolat ovat kuolleet 100 - 160tkm väliltä.

    Leave a comment:


  • janne[l
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Tossa muutama screenshot rikkinäisestä puolasta...




    ..ja käytetty ehjä puola @ sylinteri 5
    aiheuttiko tää jo isojakin oireita ? Ja paljonko oli vanhoilla puolilla ajettu ?

    Leave a comment:

Working...
X